Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Brutex skrev (På 27.2.2026 den 22.58):

Så hvis presidentens svigerdatteren og hennes sønn fra et tidligere forhold har en problematisk oppførsel så vil du sparke presidenten?

Hvilke konsekvenser synes du det skulle ha for Jens Stoltenberg at han hadde en søster som var narkoman?

Første del. 

Bortsett fra i en del diktaturer, så fungerer ikke presidentembeten som familiebedrifter, med flott titler og økonomiske goder til diverse familiemedlemmer. Og mannen til svigerdatteren vil ikke arve presidentskapet. 

Andre del. 

Vil tro at det var trist å leit for Jens og andre som var glad i henne, at det gikk så galt for henne i livet. Lurer på hva du tenkte på når du skrev denne posten.

• Liker 13
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så hvis presidentens svigerdatteren og hennes sønn fra et tidligere forhold har en problematisk oppførsel så vil du sparke presidenten?

Hvilke konsekvenser synes du det skulle ha for Jens Stoltenberg at han hadde en søster som var narkoman?

En svigerdatter har ikke noe formell rolle for en president helt automatisk.

Men om så, ville dette ikke vært den første politikeren som gikk av pga. problemer i egen familie. Husker du Wara?

Argumentet faller på sin egen urimelighet. 'Narkoman' er et gammeldags uttrykk, det heter rusmisbruker. 

Endret av 1600
  • Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet
anonymBbruker skrev (På 27.2.2026 den 18.56):

Har vi noen beviser på at det var MM selv som "brøt kontakten" med Epstein? Som en aktiv handling.

Slottet har kanskje gitt uttrykk for det? Men de stoler jeg ikke på.

Det finnes vel ingen bevis i epostene eller andre steder på at det ikke var Epstein som brøt kontakten med MM, eller at den bare ble naturlig avviklet på et tidspunkt?

Hørte de sa det på Debatten i går også.

Ikke direkte. Men konen til bill kuttet kontakt, og like etter avviser mm han iht hjelp han tilyr henne pga sykdom. Kontakten dabber av. Og etter det noen få meldinger i 2014. Ser ut til at han også oppsøker henne, og bla klager på at hun ikke har sagt fra at de er i usa.  Hvor ene sekretæren hans eller hvem hun var, skrev til han, at hun tilfeldig hadde møtt mette i sentral park. 

Isåfall noe fikk henne til å reagere på en middag i 2013.  Og mm, ser ut til å da etter det gli ut av relasjonen, fremfor en konfrontasjon på hva det måtte være. Slik jeg ser det, så kan det tyde på at hun selv har valgt å ut , pga et eller annet konen til bill reagerte på iht den middagen

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For det første er ikke svigerdatteren til presidenten lønnet av det offentlige, og hun har ikke mulighet til å fritt gi offentlige midler videre til sønnen sin.

For det andre vil nok ikke en sittende president, og heller ikke Stolteberg, åpenlyst sponse sin narkomane svigersønn/søster/hvem det nå måtte være med fri tilgang på mastecard som får penger direkte fra skattepengene hver måned og gitt diplomatpass så smugling av narkotika blir enklere. De ville nok heller ikke oppfordre den narkomane til feste ved å åpenlyst ta de med ut på byen og drikke masse øl sammen med de for å få dem i stemning, eller tenke at det var synd på dem å dra på avrusning, for det er jo så kjedelig.

Så er det vel også et poeng at om en sittende president havner like langt utpå som Mette Marit har vært, så ville vi kunne la være å stemme på vedkommende. Faktisk ville denne personen ikke få igjennom noen av forslagene sine heller. I USA må de leve med Donald Trump en begrenset periode på to år. Ja, han vil være president, men etter to år er det midtveisvalg og demokratene får flertall. Det vil nok også komme et opprør internt hos republikanerne etterhvert, jeg tror ikke Trump kommer til å bli sittende i fire år.

Politikere lever av tilliten og meningene sine og velges av folket fordi de tror vedkommende kan gjøre en god jobb. Kongen velges ikke og vi kan ikke bli kvitt ham. Ikke kan han straffeforfølges heller, han kan gjøre nøyaktig som det passer ham. Det samme gjelder familien hans, prinser og prinsesser kan ikke straffes de heller med mindre kongen befaler det.

Argumentet ditt faller på sin egen urimelighet.

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn Jens Stoltenbergs søster.  Jeg synes ikke bare synd på familien til Stoltenberg. Men både Jens og Thorvald gjorde alt de kunne for å hjelpe Nini Stoltenberg. I tillegg er Thorvald og Nini kjent for å ha jobbet  mye for at samfunnet også skulle hjelpe de andre rusavhengige.  Så jeg har både sympati med og skyhøy respekt for hvordan familien inkludert Nini taklet dette. 

Endret av SVK
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (48 minutter siden):

MM er fremtidig dronning, du sammenligner pærer og epler. Forstår du ikke forskjellen?

Nymerïa skrev (42 minutter siden):

Fikk søsteren til Jens Stoltenberg apanasje? Representerte hun oss utad?

Skal presidentens svigerdatter ha apanasje og representere oss utad? Det er ikke en ordning andre land i Europa har, hvorfor skulle vi ha en slik ordning?

I tillegg så hadde det selvsagt blitt bråk om en president hadde gitt en blankofullmakt til barna sine til å begå hva som helst av kriminalitet uten å kunne straffes. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
SVK skrev (2 minutter siden):

I tillegg så hadde det selvsagt blitt bråk om en president hadde gitt en blankofullmakt til barna sine til å begå hva som helst av kriminalitet uten å kunne straffes. 

Eller latt dem bruke «Presidentdatter» i den suspekte næringsvirksomheten sin.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (9 minutter siden):

Vi får håpe at det norske folk ikke er dumme nok til å godta dette. 

Tror flertallet godtar alt dessverre.  Jeg tror fortsatt at hun vinker fra balkongen 17 mai.

Usikker på om det i det heletatt kommer en forklaring. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Jeg er delvis enig. Jeg tror Mette-Marit kommer til å vinke fra balkongen på 17. mai. Men jeg tror på flere Epstein-filer, bøker, podcaster, osv som fører til at det norske til slutt våkner. Kongefamilien kan heller ikke leve evig på populariteten til Harald og Sonja. 

Hvor mye skal til før de våkner? Usikker på om de noen gang vil våkne dessverre. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
zemer skrev (6 minutter siden):

Hvor mye skal til før de våkner? Usikker på om de noen gang vil våkne dessverre. 

Jeg lurer selv på hvor mye som skal til for at nordmenn skal våkne.  Jeg hadde mye høyere forventninger til norsk presse, norske politikere og det norske folk før Epstein-avsløringene. 

*Hadde selvsagt også høyere forventninger til kongefamilien. 

Endret av SVK
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

På 90-tallet så var det full åpenhet da Martha Louise fikk dekket hestehobbyen hennes av Stein Erik Hagen.  

Det var åpenhet om da kongefamilien fikk Skaugum til vennepris.

Så det har vært tilfeller med åpenhet om dyre gaver. Det virker å ha vært forståelse for dette med faren for korrupsjon. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (10 minutter siden):

På 90-tallet så var det full åpenhet da Martha Louise fikk dekket hestehobbyen hennes av Stein Erik Hagen.  

Det var åpenhet om da kongefamilien fikk Skaugum til vennepris.

Så det har vært tilfeller med åpenhet om dyre gaver. Det virker å ha vært forståelse for dette med faren for korrupsjon. 

Eventuelt tenkte de ikke at det var noe å skjule.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (15 minutter siden):

Eventuelt tenkte de ikke at det var noe å skjule.

Jeg vet ingenting om Skaugum-gaven så den kan jeg ikke si noe om. Men Stein Erik Hagen fikk mye pepper i pressen og måtte svare på drøssevis av kritiske spørsmål.  Kongen hadde også klippet snor da  Hagen åpnet matbutikk i utlandet*.  Tror Hagen hadde ønsket at den gaven var anonym. For det var han som måtte ta støyten. 

*Mulig kongefamilien stilte opp på mye annet også. Det er ikke som om de er åpne om hva de gjør så de kan ha gjort mye i tillegg. 

Endret av SVK
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

• Liker 1
Skrevet
SVK skrev (2 timer siden):

Jeg lurer selv på hvor mye som skal til for at nordmenn skal våkne.  Jeg hadde mye høyere forventninger til norsk presse, norske politikere og det norske folk før Epstein-avsløringene. 

Helt enig. Jeg er blitt så sluffet og har innsett at jeg har vært utrolig naiv. Har ikke tro på noen av dem lengre. Det er aå gale at jeg tror ikke jeg kommer til å stemme ved neste valg. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
zemer skrev (3 timer siden):

Tror flertallet godtar alt dessverre.  Jeg tror fortsatt at hun vinker fra balkongen 17 mai.

Usikker på om det i det heletatt kommer en forklaring. 

I såfall er jeg veldig glad for at jeg reiser bort 17. mai i år. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
SVK skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn Jens Stoltenbergs søster.  Jeg synes ikke bare synd på familien til Stoltenberg. Men både Jens og Thorvald gjorde alt de kunne for å hjelpe Nini Stoltenberg. I tillegg er Thorvald og Nini kjent for å ha jobbet  mye for at samfunnet også skulle hjelpe de andre rusavhengige.  Så jeg har både sympati med og skyhøy respekt for hvordan familien inkludert Nini taklet dette. 

Helt enig - det går ikke an å sammenligne de to tilfellene.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (3 timer siden):

Jeg hadde også høyere forventninger til kongen. Jeg tenker at det ville vært passende for ham å komme tilbake etter en kort ferie så han fikk feiret bursdagen sin. Sånn som det er i Norge nå, hadde det vært klokt av både ham og Sonja å være her. Kanskje kunne de også snakket litt med folk/pressen, vise at de er modige og har sine meninger som de står for. 
I stedet velger de å dra ut ferien til 12, eller er det 14. mars.  Det er svært skuffende.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Muskath skrev (1 time siden):

Jeg hadde også høyere forventninger til kongen. Jeg tenker at det ville vært passende for ham å komme tilbake etter en kort ferie så han fikk feiret bursdagen sin. Sånn som det er i Norge nå, hadde det vært klokt av både ham og Sonja å være her. Kanskje kunne de også snakket litt med folk/pressen, vise at de er modige og har sine meninger som de står for. 
I stedet velger de å dra ut ferien til 12, eller er det 14. mars.  Det er svært skuffende.

Jeg også.  I tillegg  til det du nevner så handler det også  om at dette er noe som har pågått siden dag 1. Det startet selvsagt med oppdragelsen av barna. Kongen skulle også sagt nei i 2011. Han skulle også enten ryddet opp eller gått av i 2019. 

Om man ikke er skuffet så lurer jeg på hva slags forventninger man har til den norske kongefamilien. 

Endret av SVK
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det noen som vet hvor MM befinner seg for tiden ? 
Vi hører jo Ingenting 

Veldig spesielt å ha en kronprinsesse som er som sunket i jorden - over flere uker …

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...