Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Avispapir skrev (2 minutter siden):

Med disse vitnemålene hvor det kommer frem at kjærester av Marius har vært i kontakt med MM om Marius sine problemer, så blir bildet av MM bare verre. Jeg er klar over at vi kun får en side av saken her, men man må jo anta at vitnemål er sannferdige. 

Og jeg vil gjenta meg selv;

NÅR KOMMER UTTALELSEN FRA METTE MARIT? 

Når hun er klar... 🫠

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Råger skrev (1 time siden):

Hvorfor er det ingen her som skriver at Mette Marit er veldig pen og sexy? At hun er flink til å kle seg i fine kjoler? Betyr ikke det også litt?

Jeg synes ikke hun er hverken pen eller sexy. Synes ikke hun er flink til å kle seg heller. Så det hjelper ikke på nei.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Andrea59 skrev (1 minutt siden):

Kanskje hun f eks vil indikere at HM og resten av familien visste mer enn det er hensiktsmessig å fortelle… (evt - de andre syntes jo også bryllupet var kjedelig - neida, tulla ;) )

Jeg tenkte mer på at jeg tror hun kan være tilbøyelig til å være mer åpen enn det kongelige tradisjonelt sett har for vane.

Har lagt merke til det i intervjuer at hun plaprer i vei, mens HM blir litt sånn "dette trenger vi ikke å si så mye om".

Og så sa han jo at hun ønsker å fortelle, men får ikke lov nå. Da tenkte jeg først at det var på grunn av helse, og det tror jeg nok det er, men det har slått meg senere at hun er litt løs kanon, som de muligens vil benytte anledningen til å dempe litt. Det samme har jeg tenkt om hennes taushet i MBH-saken og - jeg tror det er ganske sannsynlig at hun ha fått munnkurv, fordi hun kan ha en tendens til oversharing.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte mer på at jeg tror hun kan være tilbøyelig til å være mer åpen enn det kongelige tradisjonelt sett har for vane.

Har lagt merke til det i intervjuer at hun plaprer i vei, mens HM blir litt sånn "dette trenger vi ikke å si så mye om".

Og så sa han jo at hun ønsker å fortelle, men får ikke lov nå. Da tenkte jeg først at det var på grunn av helse, og det tror jeg nok det er, men det har slått meg senere at hun er litt løs kanon, som de muligens vil benytte anledningen til å dempe litt. Det samme har jeg tenkt om hennes taushet i MBH-saken og - jeg tror det er ganske sannsynlig at hun ha fått munnkurv, fordi hun kan ha en tendens til oversharing.

Samme tankene her. De kan ikke slippe henne løs. Damage Control.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (6 timer siden):

"Mette-Marit skal ha svart at det bare var gamle mennesker der, og at det «ikke ville ha blitt noe gøy for Marius».

– Men Marius er jo ikke der for å ha det gøy, han er der for å få hjelp, sier Haukland."

Ja, dette sier mye om hvem MM er. 😕 Verre enn jeg trodde.

Gjør det? Det sier vel mest om hvem MBH er? Hun kan vel ha vært bekymret for at han ikke ville fullføre hvis han ikke trivdes. Alle skjønner jo at det ikke nytter med rehab hvis pasienten sjekker ut.

Føler det er litt mer sannsynlig tolkning.

Endret av MissLucy
  • Liker 6
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Gjør det? Det sier vel mest om hvem MBH er? Hun kan vel ha vært bekymret for at han ikke ville fullføre hvis han ikke trivdes.

Dette avsnittet noe om hvem MM er ettersom det hennes mening om sønnen. Å rangere avrusning eller "gøy" sier mye om verdier og holdninger hos MM. 

Dette sier ingenting annet om Marius enn morens tolkning av Marius, som kan stemme eller ikke stemme. 

Legger til at jeg kan mene noe på vegne av en person, men det må ikke nødvendigvis speile denne personen siden jeg kan lese rommet feil. Alle kan det, selv de vi står nær.

Endret av Natttåke
  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Råger skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det ingen her som skriver at Mette Marit er veldig pen og sexy? At hun er flink til å kle seg i fine kjoler? Betyr ikke det også litt?

Hva har det med denne shady kontakten å gjøre, som nå er tema? Når det er sagt, vi har diskutert både hår og kjoler så å si at "ingen" skriver noe om det, er jo ikke riktig.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (1 time siden):

Dette avsnittet noe om hvem MM er ettersom det hennes mening om sønnen. Å rangere avrusning eller "gøy" sier mye om verdier og holdninger hos MM. 

Dette sier ingenting annet om Marius enn morens tolkning av Marius, som kan stemme eller ikke stemme. 

Jeg tror en mor tolker en sønn bedre enn en svigerdatter tolker svigermor.

Jeg opplever at NH har stor troverdighet når hun forteller om forholdet hun levde i med MBH, men de tolkningene hun har av MM tar jeg med en klype salt.

Endret av MissLucy
Presisert og endret etter misforståelser pga ordvalg
  • Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (7 minutter siden):

Så da skulle hun ha gått av for lenge siden i stedet for å drøye det ut ved å snakke om at hun kommer til å gi svar når hun er klar. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Gjør det? Det sier vel mest om hvem MBH er? Hun kan vel ha vært bekymret for at han ikke ville fullføre hvis han ikke trivdes.

Man drar ikke på rehab for å trives. Det er ikke trivelig å bli kvitt 10 år med hard kokainbruk.

Det tror jeg noen på slottet bør forstå. Du er ikke der for å ha det kult og gøy.

Endret av Ellie42
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg tror en mor tolker en sønn bedre enn en ung jente tolker svigermor.

En mor kan tolke sønnen sin godt, men sønnen er fortsatt et selvstendig menneske og kan reagere helt annerledes. I denne tråden har vi sett noen argumentere for nettopp dette med "Det er ikke sikkkert MM visste", så her svinger nok argumentenene litt etter hva man trenger. 

Igjen: Nei, det avsnittet snakker om MM og hennes holdninger, og kan ikke tas til inntekt for Marius i seg selv.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg har forståelse for at hun står i mye akkurat nå, men tror hun gjør seg selv en massiv bjørnetjeneste ved å holde tyst så lenge. Sånn bortsett fra den standard-PR-uttalelsen hun kom med via kongehuset.

Enig!

• Liker 2
Skrevet

Som oftest, ja.

I dette tilfellet peker alle piler på at den yngre har langt mer sunn fornuft og vurderingsevne enn den eldre, etter min mening.

Det ligger vel i sakens natur at en narkoman ikke vil trives forferdelig godt med å gjennomgå avrusning/abstinenssymptomer, så bare å nevne dette med trivsel og "gøy" i denne sammenhengen virker jo helt hinsides.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Jeg opplever at NH har stor troverdighet når hun forteller om forholdet hun levde i med MBH, men de tolkningene hun har av MM fremstår som umodne.

Hvem kaller du "ung jente"?

Nora på 26? 

Ung jente er for meg f.eks 17-åringer, du vet sånn som hun som Epstein hadde forgrepet seg på i dommen som lå på nettet når MM googlet han. 

Jente forbindes med barn, når du tillegger ung i tillegg - hva mener du egentlig? 

Endret av Ellie42
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Man drar ikke på rehab for å trives. Det er ikke trivelig å bli kvitt 10 år med hard kokainbruk.

Det tror jeg noen på slottet bør forstå. Du er ikke der for å ha det kult og gøy.

Nei, selvsagt ikke. Men det kan ha vært en risikovurdering av hvor sannsynlig det er at han fullfører hvis det bare er kjedelige, gamle folk der. Siden det er frivillig for ham, mener jeg.

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Nei, selvsagt ikke. Men det kan ha vært en risikovurdering av hvor sannsynlig det er at han fullfører hvis det bare er kjedelige, gamle folk der. Siden det er frivillig for ham, mener jeg.

Han fullfører i hvert fall ikke om han aldri drar fordi mor finner på unnskyldninger før han i det hele tatt drar.

De åpner jo for at MBH skal finne alskens unnskyldninger før de i det hele tatt hjelper han. Det er ekstremt kritikkverdig.

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det skal i hvertfall godt gjøres om kronprins Haakon klarer å være gift med Mette Marit etter alt hun har gjort, jeg har erfaring, jeg vet at nesten ingen menn hadde godtatt eller taklet en sånn utro tull flørting, jeg begynner seriøst å se for meg de to skilt jeg nå, det blir bedre i det lange løp, Haakon har blitt ført bak lyset, så kan Haakon finne seg ei god, ærlig snill dame , det hadde vært fint.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (44 minutter siden):

"Mette-Marit skal ha svart at det bare var gamle mennesker der, og at det «ikke ville ha blitt noe gøy for Marius».

– Men Marius er jo ikke der for å ha det gøy, han er der for å få hjelp, sier Haukland."

Ja, dette sier mye om hvem MM er. 😕 Verre enn jeg trodde.

Jeg vil si det er verre enn det sitatet tyder på. For foreldrene har ikke bare latt vær å forsøke å få sønnen på rehab. De har gitt han nærmest ubegrenset penger til å kjøpe rusmidler for og de ga han diplomatpass slik at kriminelle organisasjoner vet hvem de skal kontakte om de ønsker å smugle narkotika.  Sleng på alt mulig annet  foreldrene har gjort som tilrettelegger for at Marius tar verst mulig valg. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Ikke nødvendigvis. 

• Liker 20
Skrevet

Satser på at Se og Hør har rett i sine skriblerier om isfront både mellom HM /MM og kongeparet/MM. 

Tror ikke det er noe vits i at MM kommer med flere uttalelser, sannheten er nok grimmere enn hva som behøver å deles.

HM kan forsøke å reparere forholdet mellom kongehuset og folket på egenhånd, om han er interessert i det da. Og om det ikke er sånn at han også sitter for dypt i gjørma.

Tiden vil vise, men at toget har gått for "dronning MM" er vel overtydelig nå.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...