Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Som jeg allerede har sagt, så er det ingenting som ikke allerede er grundig dekket av andre her i tråden.

Jeg kan ikke se at det tilfører diskusjonen noe at jeg forteller akkurat hva jeg er enig i, for da flytter vi fokus fra sak til en enkelt bruker.

Ok. Mener du at din utstrakte bruk av slottets kommunikasjon har mer sannferdig verdi enn andre som kommer med informasjon?

Minner deg på hva slottet sa i 2019. Eller er det bare slottet som får lov til å være lemfeldig med sannheten?

Endret av 1600
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (23 minutter siden):

Jeg lurer på om kronprinsen visste at MM besøkte Epstein i stedet for å dra på denne tronarvingsamlinga, eller om hun løy til han også. Hun kan jo for eksempel ha sagt at hun følte seg sliten og ville dra til venninna i USA og meditere.

Den tronarvingsamtalen var i mars 2013.  I juni 2013  I romjulen 2012 var kronprinsparet på St.Barts.  Den må har vært betalt av Epstein. Sleng på at slottet allerede da nektet å si hvem som betalte turen, da Se og Hør spurte.  Når han er med på løgnen i juni 2013, så er det vanskelig å tro han ikke visste hva som foregikk mars 2013. 

Når kronprinsen har vært med på løgnen siden romjulen 2012 så må han ha vært med på løgnen mars 2013.

Edit: Rettet opp feil årstall. 

Endret av SVK
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Ja, ingenting sier rest & relaxation som 12-14 timers reising en vei.

Hun kan jo ha kommet med andre forklaringer også, hun ville for eksempel prøve ut en spesialist der. Hadde hun ikke helseproblemer allerede i 2013? Altså virkelige helseproblemer? Med tanke på det vi nå vet om hvor lett hun lyver, lurer jeg på om hun har løyet for de andre. 

På den andre siden så vet vi jo at de andre finner seg i hva som helst fra MM, så det er jo ikke sikkert at hun trenger å lyve for dem.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Den tronarvingsamtalen var i mars 2013.  I juni 2013 var kronprinsparet på St.Barts.  Den må har vært betalt av Epstein. Sleng på at slottet allerede da nektet å si hvem som betalte turen, da Se og Hør spurte.  Så når han er med på løgnen i juni 2013, så er det vanskelig å tro han ikke visste hva som foregikk mars 2013. 

Jeg tror du blander St Barts og Yachtferien.

Det er vel ingen som har spurt om hvem som betalte for St Barts. Yachtferien i Middelhavet har vært hovedproblemet. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Ok. Mener du at din utstrakte bruk av slottets kommunikasjon har mer sannferdig verdi enn andre som kommer med informasjon?

Minner deg på hva slottet sa i 2019. Eller er det bare slottet som får lov til å være lemfeldig med sannheten?

Minner deg på at dette diskuterte vi grundig rett før helgen. Ser ingen verdi av en gjentagelse.

Skrevet
Momma skrev (5 minutter siden):

Dersom han visste det, er han den største tøffelen verden har sett, og det er nesten like ille som at hun løy. 

Jeg er enig, kronprinsen kommer ikke godt ut av dette uansett.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Hun kan jo ha kommet med andre forklaringer også, hun ville for eksempel prøve ut en spesialist der. Hadde hun ikke helseproblemer allerede i 2013? Altså virkelige helseproblemer? Med tanke på det vi nå vet om hvor lett hun lyver, lurer jeg på om hun har løyet for de andre. 

På den andre siden så vet vi jo at de andre finner seg i hva som helst fra MM, så det er jo ikke sikkert at hun trenger å lyve for dem.

Problemet jeg har med alt dette er jo at de skal ha oss til å tro at ingen som reiser med MM og passer på henne rapporterer videre til kongen eller HM. Når MM kommer slengende til New York for å feste med venninner og JE, er det jo utstrakt ressursbruk for å passe på henne. Du får meg ikke til å tro at ingen i utenrikstjenesten eller i PST ikke sier noe til HM eller Harald etter en slik tur.

Det lukter ikke godt.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
SVK skrev (3 minutter siden):

Den tronarvingsamtalen var i mars 2013.  I juni 2013 var kronprinsparet på St.Barts.  Den må har vært betalt av Epstein. Sleng på at slottet allerede da nektet å si hvem som betalte turen, da Se og Hør spurte.  Når han er med på løgnen i juni 2013, så er det vanskelig å tro han ikke visste hva som foregikk mars 2013. 

Om hun løy så han ha skjønt det. 

De var på St. Barts i romjulen 2012, og det er ingenting som indikerer at de ikke betalte ferien sin selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Minner deg på at dette diskuterte vi grundig rett før helgen. Ser ingen verdi av en gjentagelse.

Ok, så når du bruker slottet som et sannhetsvitne mens de er tatt i løgn, så er det ok - mens når andre linker artikler du føler for å angripe, så bruker du samme løgnaktige slotts PR-uttalelser som kontring? Make it make sense.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
trønder skrev (3 minutter siden):

"Kronprinsesse Mette-Marits popularitet har rast fra 7,4 i snitt ved forrige undersøkelse, til 3,7 nå.

– Fallet for Mette-Marit er dramatisk. Det viser hvor alvorlig situasjonen er for kongehuset akkurat nå."

Hvor lang tid trenger hun før hun uttaler seg?

https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprinsesse-mette-marit-far-strykkarakter-pa-ny-maling-dramatisk-fall/s/5-95-2895388

Hun har kanskje funnet ut at ingenting hun gjør nå vil rette opp det famøse inntrykket folk har fått av henne. Toget har gått for lenge siden. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1600 skrev (31 minutter siden):

Jeg tror du blander St Barts og Yachtferien.

Det er vel ingen som har spurt om hvem som betalte for St Barts. Yachtferien i Middelhavet har vært hovedproblemet. 

MissLucy skrev (28 minutter siden):

De var på St. Barts i romjulen 2012, og det er ingenting som indikerer at de ikke betalte ferien sin selv.

Det stemmer at St. Barts var romjulen 2012. Men det er bare enda sterkere argument for at kronprinsen visste Mette Marit  besøkte Epstein mars 2013.  Når kronprinsen var med på løgnen fra senest romjula 2012 så var han med på den mars 2013 også. 

Om du mener at kongefamilien  betalte ferien selv så får du  komme med bevis. 

Endret av SVK
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Hun har kanskje funnet ut at ingenting hun gjør nå vil rette opp det famøse inntrykket folk har fått av henne. Toget har gått for lenge siden. 

Det kan være, men som alle andre i en slik situasjon må hun fortsatt forklare seg. Landet bruker enormt med ressurser på å passe på henne og gjøre livet hennes komfortabelt - da fortjener også landet en forklaring, selv om hun kanskje har kalkulert seg frem til at det kanskje ikke har så mye effekt.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Like i forkant av avsløringene gikk hun ut med oppdateringer av sykdomsforløpet , noe som i ettertid virker svært nøye planlagt i forhold til hva hun hadde i vente. Det hun og hennes hoffnarrer ikke tenkte på, er at slikt kan virke mot sin hensikt.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gunstein123 skrev (Akkurat nå):

Like i forkant av avsløringene gikk hun ut med oppdateringer av sykdomsforløpet , noe som i ettertid virker svært nøye planlagt i forhold til hva hun hadde i vente. Det hun og hennes hoffnarrer ikke tenkte på, er at slikt kan virke mot sin hensikt.

Ja, det er vel ganske innprentet selv hos mediehusene at denne 'ikke-oppdateringen' på sykdommen hennes hadde alt for tilfeldig timing til å være tilfeldig. Ikke at det stopper Guri Varpe i å lyve om det, så klart.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
1600 skrev (5 minutter siden):

Ja, det er vel ganske innprentet selv hos mediehusene at denne 'ikke-oppdateringen' på sykdommen hennes hadde alt for tilfeldig timing til å være tilfeldig. Ikke at det stopper Guri Varpe i å lyve om det, så klart.

Det er som med Donald Trump. Kongefamilien og  hoffet føler ikke engang skam når de blir tatt i å lyve. 

Endret av SVK
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg tror slottet har mye verre tider i møte hvis de tror at dette skal blåse over av seg selv uten noen form for ordentlig redegjørelse.

Om JE ikke har betalt for ting og tjenester til MM bør det være veldig enkelt for slottet å vise til både kvitteringer og kontoutskrifter. Jeg går ut for at de holder et arkiv, og man kan få kontoutskrifter enkelt utskrevet fra banken sin med en liten mail.

Oppklaringen hadde vært enkel om bevisene faktisk forelå. 

Dette kommer til å gnage på dem til de til slutt forsvarer seg fra skanse til skanse (se Andrew), om de ikke snart sier noe. Harald og Sonja er ikke unge, og når neste generasjon skal ta over får vi altså all bagasjen fra både MBH og Epstein rett inn på tronen. Om dette skal fungere må noen snart ta tak.

78% sier de ikke vil ha MM som dronning i Nettavisens gallup. Bare 14% sier hun er skikket.

Endret av 1600
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Gunstein123 skrev (19 minutter siden):

Ja, vi er mange som har funnet ut at det var et beleilig tidspunkt

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Ja, vi er mange som har funnet ut at det var et beleilig tidspunkt

Rart at de ikke skjønte det selv....

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (21 minutter siden):

Det kan være, men som alle andre i en slik situasjon må hun fortsatt forklare seg. Landet bruker enormt med ressurser på å passe på henne og gjøre livet hennes komfortabelt - da fortjener også landet en forklaring, selv om hun kanskje har kalkulert seg frem til at det kanskje ikke har så mye effekt.

Enig i at hun allikevel må uttale seg .. men jeg tenker at hun vet at hun aldri klarer å redde seg selv utav dette og at det er derfor hun drar ut tiden.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...