Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mette kunne forresten lært litt av N*ra H. som har forklart seg i retten i dag om det berømte «posebildet». Hun uttrykker at det var flaut og at det selvfølgelig ikke skulle skjedd, men så sier hun noe meget voksent og reflektert som ikke Mette har klart å formulere i løpet av de seks årene siden hennes vennskap med Epstein ble offentlig. 

Nora sier nemlig:  «Samtidig så føler jeg også at det var fint å møte seg selv i døra og se hva man har blitt, og at man ikke vil være den personen.»

Det er et modent, dønn ærlig og modig utsagn å komme med i full offentlighet. Det viser ordentlig ansvar og evne til selvrefleksjon. Her har Mette mye å lære! 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reverend skrev (35 minutter siden):

Hun er neppe den eneste som har kjent på døsende selskapeligheter. Det har vi nok alle gjort, kongelig eller ei.

Joda, har selv sittet på langdryge foredrag i regi av jobben. Men har enda til gode å sende tekstmelding til en pedofil venn med bønn om at han må komme å hente meg, så jeg kan henge med han og kompisene hans i stedet. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Andrea59 skrev (49 minutter siden):

….og? Du tror en vanlig passasjer kunne lagt seg til å sove på gulvet uten å få beskjed? (Jeg nevnte da ikke midtgangen?)

Pussig at lille frøken Isachsen fra Harstad nesten på samme tid dokumenterte å legge seg mellom seteradene og klaget på ryggen da hun beviselig hadde dyttet noen nye tyrkiske implantater i sitt eget sete. Mulig Isachsen ikke teller som "vanlig passasjer" men det var jo beviselig det hun gjorde, så ikke særlig nytt.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Reverend skrev (21 minutter siden):

Pussig at lille frøken Isachsen fra Harstad nesten på samme tid dokumenterte å legge seg mellom seteradene og klaget på ryggen da hun beviselig hadde dyttet noen nye tyrkiske implantater i sitt eget sete. Mulig Isachsen ikke teller som "vanlig passasjer" men det var jo beviselig det hun gjorde, så ikke særlig nytt.

«Lille frøken Isachsen»?

Går ut i fra at du mener influenser Sophie E. Isachsen? En meget dyktig forretningskvinne i trettiårene? Som har et AS med omsetning på rundt 13 millioner og et årsresultat på 4,5 millioner? Som har vært med på flere TV show, som det er laget egen film om og som har bygd seg opp fra ingenting til et av Norges største varemerker? Er det DEN personen du titulerer som «Lille frøken Isachsen?» 

Endret av TigerK
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (29 minutter siden):

Hvor mange gørrkjedelige oppdrag har du løpet av året? Og hva tjener du på å gjennomføre de dørgende kjedelige oppdragene? Står du i tjeneste for andre enn deg selv? Hvor mange tror du ikke kjeder seg og mistrives på jobb? Hvor mange tror du til tross for kjedsomhet må møte opp 5 dager i uka på jobb for å overleve og forsørge seg selv og familien? 

Spar meg! At det er så vanskelig å forstå at det er grenseløst å klage sin nød til Epstein over hvor kjedelig det er å være på et oppdrag som en representant for Norge er ubegripelig. "En gammel, kjedelig  film hvor man bare venter på at hovedrolleinnhaverne dør" Skjerp deg!

Dette er en ganske kraftig stråmann.

Jeg har ikke sagt noe om hvor krevende jobber er, hvem som har det hardest, eller at noen skal "spares". Jeg påpekte at det ikke er uvanlig at mennesker kan oppleve enkelte oppdrag som monotone, uansett rolle. Og ja, jeg har hatt min skjerv av denslags i forbindelse med jobb. Har ikke du?

Å svare med et helt resonnement om arbeidsmoral, forsørgeransvar og hvor mange som må møte opp på jobb, treffer derfor ikke det jeg skrev i det hele tatt.

Hvis du ønsker en reell diskusjon, er det en fordel å forholde seg til poenget som faktisk ble fremmet, ikke et mer emosjonelt poeng som tillegges i etterkant.

• Liker 2
Skrevet

I 2012 skriver Mette-Marit til Jeffrey Epstein at hun ble overveldet av følelsene hans e-post vekket. Hun reflekterer over egne sårbarheter, blant annet at hun begynte å røyke igjen etter å ha møtt "han (ukjent mann). Hun takker Epstein for “ømhet”. Hun skriver at denne mannen fikk henne til å føle seg som “den vakreste kvinnen på jorden”, samtidig som hun erkjenner at hun må finne bekreftelse et annet sted og at svaret ligger i henne selv. Jfr.  https://en.wikipedia.org/wiki/Relationship_of_Mette-Marit,_Crown_Princess_of_Norway,_and_Jeffrey_Epstein

Denne mailen fremstår urovekkende intim og viser en fortrolighet som aldri burde ha eksistert.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Reverend skrev (16 minutter siden):

Jeg aner ikke hvem  lille frøken Isachsen fra Harstad  er. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Reverend skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe om hvor krevende jobber er, hvem som har det hardest, eller at noen skal "spares". Jeg påpekte at det ikke er uvanlig at mennesker kan oppleve enkelte oppdrag som monotone, uansett rolle. Og ja, jeg har hatt min skjerv av denslags i forbindelse med jobb. Har ikke du?

Å svare med et helt resonnement om arbeidsmoral, forsørgeransvar og hvor mange som må møte opp på jobb, treffer derfor ikke det jeg skrev i det hele tatt.

Hvis du ønsker en reell diskusjon, er det en fordel å forholde seg til poenget som faktisk ble fremmet, ikke et mer emosjonelt poeng som tillegges i etterkant.

Hun blir ikke kritisert for å kjede seg. Som du sier, alle kan gjøre det innimellom. (Men de fleste er såpass lite selvsentrerte at man ikke tenker så mye over det).

Hun blir kritisert for å sende mail om det, fra HKH kronprinsessen til og med, til en eldre mann i USA. Der hun samtidig påpeker at mange av gjestene står med ett ben i graven, ha ha. 
Alle med litt omløp vet at mailer kan bli videresendt, og at det tar seg særdeles dårlig ut at Norges kronprinsesse kjeder vettet av seg sammen med de andre kongelige i Europa. Det får hun heller snakke med Haakon om, hvis det var så uutholdelig.
Hun er ikke der som privatperson, men som representant for Norge og for kongehuset vårt. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Reverend skrev (20 minutter siden):

Jeg synes din debattform hvorpå du pålegger MM et ståsted og posisjon som du sammenligner med oss vanlige borgerr er langt over streken og du fratar og bagatelliserer med det rollen hun innehar.

Selvfølgelig har vi alle kjedet oss i en og annen sammenheng, men vi står i det og står ikke til ansvar for andre enn oss selv og de vi har fornærmet. Kritikken her går på at hun klager sin kjedsomhet til Epstein hvorpå hun beskriver et bryllup hun deltar i som en representant på monarkiets vegne i et svært negativt ordlag som ikke er akseptabelt i henhold til hennes rolle.

Skal vi virkelig ikke kreve at våre kongelige utviser aktsomhet og respekt for andre kongehus når de deltar i store begivenheter?

Du er god på å overkjøre dine meningsmotstandere med fine ord, men det funker ikke på meg.

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Vonbrotenrojalist skrev (2 timer siden):

Ja, det seier jo i grunnen alt me treng å vita om MM sitt syn på saka. Den dama er rett og slett ikkje god. Alt av indisier har peika mot dette lenge, men det har teke meg lang tid verkeleg å tru på det sidan det er så utruleg.

Denne er fra MBH tråden men jeg tror vi beveger oss inn på Kongehuset nå.

Jeg synes ikke det er så rart at det har tatt lang tid å ta innover seg hvor avvikende oppførsel hun har. Jeg er også en vonbroten rojalist @Vonbrotenrojalist. Jeg er litt yngre enn kronprinsparet og husker godt bryllupet. De aller fleste gledet seg over at de fant hverandre, ville dem vel og trodde at de kom til å bli lykkelige. Og jeg synes egentlig ikke at det var så galt at vi gjorde det. Å tro det beste og la folk få en sjanse til å legge om livet, er en bra ting. At hun skulle ønske å skusle bort mulighetene sine på denne måten er utelukkende på hennes kappe.

Jeg har vært kritisk til henne helt siden nyheten om MBH sprakk. Jeg har ikke ment det var kronprinsparet var skyld i ugjerningene hans, jeg tror de har vært relativt gode foreldre. Han hadde kommet til å blitt kriminell samme hva slags mann hun møtte. Men når man ser på hva kronprinsparet har gjort med det de har kontroll over, så er jeg ikke imponert. 

Det sagt så har jeg i likhet med deg ikke sett for meg det som kom i Epstein-filene (hvis det kom som et sjokk på deg). Ikke fordi jeg hadde et godt inntrykk av henne, men fordi det hun skriver er så langt forbi noe jeg kunne ha sett for meg. Og det er ikke noe galt med oss fordi vi ikke så dette komme. Vi er rett og slett i et helt fremmed univers nå. Ingen kunne ha diktet opp noe sånt.

Jeg har skrevet før at jeg vil bare at kronprinsparet skal trekke seg og forsvinne fra radaren. Dette kan ikke fikses. Jeg vil ikke at de skal ha mer med oss å gjøre. De kan gjerne ha et godt liv, men for guds skyld; la dem holde seg unna.

Endret av Nymerïa
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Glrmn skrev (14 minutter siden):

I 2012 skriver Mette-Marit til Jeffrey Epstein at hun ble overveldet av følelsene hans e-post vekket. Hun reflekterer over egne sårbarheter, blant annet at hun begynte å røyke igjen etter å ha møtt "han (ukjent mann). Hun takker Epstein for “ømhet”. Hun skriver at denne mannen fikk henne til å føle seg som “den vakreste kvinnen på jorden”, samtidig som hun erkjenner at hun må finne bekreftelse et annet sted og at svaret ligger i henne selv. Jfr.  https://en.wikipedia.org/wiki/Relationship_of_Mette-Marit,_Crown_Princess_of_Norway,_and_Jeffrey_Epstein

Denne mailen fremstår urovekkende intim og viser en fortrolighet som aldri burde ha eksistert.

Uff ja, og dessverre bekrefter det ryktene som gikk på den tiden, for hele Norge vet jo hvem den ukjente mannen er.

Men jeg synes egentlig pressen er ganske snille her, for det er mange av disse lett sjokkerende mailene som knapt har blitt nevnt i mediene. Så hun får vel være glad hun bor i Norge der pressen faktisk tar hensyn.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Pressen vet jo mer enn det de slipper, men de avventer og  venter. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Reverend skrev (11 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men svarer likevel 😊 

Ja, vi har alle og enhver opplevd monotone og gørr kjedelige jobb (eller familiære-) oppdrag. Det er noe allment menneskelig over dette, noe alle kjenner seg igjen i. 

Det Mette gjorde i det bryllupet er sjokkerende på flere vis. For det første, det å dagen etterpå (!) skrive en mail til en du svermer for om nettopp dette som er nevnt, er helt fascinerende kørka. Ikke engang til sin egen mor skulle hun sendt en slik mail, fordi hun vet ALDRI hvem som kan få kloa i et slikt hjertesukk fra Norges kronprinsesse. Hva hvis moren leste mailen og så reiste seg og gikk uten å lukke pc’en? Å ha LITT omløp hva gjelder slike sikkerhetsrisikoer er omtrent første bud. Alt du skriver kan noen få tak i, og da ER helvete løs.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...