Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
SVK skrev (12 minutter siden):

Nå ønsker ikke jeg kronprinsen eller monarki. Hvis Haakon får flertall i en folkeavstemning så har folket talt og jeg aksepterer det.

MEN en folkeavstemning har kun en verdi om folket vet hvem de stemmer på og hva monarki innebærer.  En folkeavstemning hvor pressen og politikerne skjermer kronprinsen har ikke demokratisk verdi. 

Haakon kommer til å takke nei om han må godta en kritisk presse.

Ja, det tror jeg du har helt rett i. 

Jeg tenkte først og fremst på hva det mest anstendige aktørene kunne gjøre er, og hvordan de kunne komme ut av situasjonen  med litt ære i behold, omstendighetene tatt i betraktning. Samtidig som det norske folk ble noenlunde fornøyde (flertallet).

Det er nok mange klausuler og føringer, slik som tingene du nevner, som måtte legges til for at opplegget skal være så rettferdig og godt som mulig.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (12 timer siden):

Presise opplysninger på tross av at det er Wiki.

På tross av, pleier ikke wiki-opplysninger stort sett å være nokså presise? Jeg bruker siden lite selv, men har ikke inntrykk av noe annet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...