Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallepalle2 skrev (5 timer siden):

Det er vel ikke vanskelig å skjønne at kronprinsessen står i en så vanskelig psykisk situasjon at hun ikke er i stand til å møte pressen. 

Burde vel ha tenkt på dette før?

Hun står ikke frem før all dokumentasjon er på bordet. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
blvck skrev (30 minutter siden):

Absolutt! 

Kan legge til at også dette er eksempel på hva kongefamilien burde ha forberedt seg på for lenge siden.  Alle kravene hennes og spørsmålene hennes er ting man visste ville komme. Så velger slottet å sende denne som svar:

NRK har forelagt Lacerdas uttalelser for Slottet. De viser til en uttalelse først gitt av Mette-Marit i 2019:

«Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger. Jeg burde undersøkt Epsteins fortid nærmere, og beklager at jeg ikke gjorde det. Gjennom mitt langvarige arbeid med internasjonale helsespørsmål har jeg sett på nært hold de store skadene seksuelle overgrep påfører barn og kvinner. Vi har alle medansvar for å bekjempe seksuelle overgrep og støtte ofrene, og jeg ønsker å uttrykke min dype sympati og solidaritet med ofrene for de overgrep Jeffrey Epstein har begått.»

I tillegg viser Slottet til at kronprinsessen for en uke siden, gjennom Slottet, sa at hun ønsket å forklare mer utfyllende om sitt forhold til Epstein når hun er i stand det.

Det er vanskelig å være mer respektløs enn dette. 

Endret av SVK
  • Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (31 minutter siden):

Hun forklarer veldig godt hvordan JE manipulerte og kontrollerte sårbare jenter, gjerne jenter som var i svært vanskelige og traumatiske livssituasjoner. 

En virkelig sterk historie og appell fra denne modige kvinnen❤️

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Lurer på hvor ofte det har skjedd at det står et offer for seksuelle overgrep nærmest på slottstrappa og anklager landets kronprinsesse å si unnskyld for at hun var venn med en overgriper. https://www.nrk.no/norge/kronprinsessen-til-nrk-om-epstein-ofrene_-_-bade-som-kvinne-og-mor-stotter-jeg-dem-1.17773982 

Kanskje tilbake til middelalderen, men kan ikke huske at jeg har lest om noe lignende i nyere tid. 

Endret av blvck
  • Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Det er helt utrolig at Kronprinsessen sine beskytterskap har som rolle og visjon å hjelpe jenter som Marina Lacerda, og at kronprinsessen har påtatt seg beskytterskapene og løyet i samme periode om sin tette kontakt med Epstein. Det er så man ikke tror det man ser. 

https://www.nrk.no/norge/hun-ble-misbrukt-av-epstein-i-flere-ar_-ber-mette-marit-si-unnskyld-1.17772051

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 20
Skrevet

MMs nye uttalelse er bare mer av det samme. Kan denne dama snart ta litt ansvar og komme med noe vettugt?

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Man kan sammenlikne psykisk belastning som ofre og MM står i. Det tjener ingen ære til MM at hun ikke greier å uttale seg offentlig. Hun har må hatt 17 dager på seg til å «samle seg». 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Lest de siste uttalelsene fra slottet/MM, provoserende å se disse stadig mer patetiske forsøk på å opprettholde et slags narrativ om at MM ikke tidlig nok hadde kunnskap om alvorlighetsgrad og omfang av JE sine aktiviteter.

Det mest utrolige for meg med denne historien er at MM og familie har greid å overraske meg negativt -hvor skal dette ende?

Det finnes ingen svar lenger som kan berge kongehusets renomme. 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
zemer skrev (10 minutter siden):

Burde vel ha tenkt på dette før?

Hun står ikke frem før all dokumentasjon er på bordet. 

Burde ha tenkt på å ikke bli overveldet av sykdom, kriminell sønn og gamle synder? Ja, ikke sant. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Det er helt utrolig at Kronprinsessen sine beskytterskap har som rolle og visjon å hjelpe jenter som Marina Lacerda, og at kronprinsessen har påtatt seg beskytterskapene og løyet i samme periode om sin tette kontakt med Epstein. Det er så man ikke tror det man ser. 

Enig - jeg er ikke medlem av noen av de organisasjonen, men tenker hun er helt upassende for de som går på kvinner, psykisk helse og overgrep i all fremtid 

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Man kan sammenlikne psykisk belastning som ofre og MM står i. Det tjener ingen ære til MM at hun ikke greier å uttale seg offentlig. Hun har må hatt 17 dager på seg til å «samle seg». 

Nei, men kan faktisk ikke sammenligne dette - de som er utsatt for overgrep og gjennomgår alt dette er i en helt annen kategori enn MM. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kjenner at jeg lurer bare mer og mer på akkurat hvor mye, og hvilken kontakt hun hadde med Epstein. Det er jo ille om det ikke tåler dagens lys. Om det var bare et par møter til eller noe, så kunne hun jo sagt det, ikke sant? Bare lagt det frem? Men nei, hun kan ikke, ikke en gang når et av ofrene ber om det.

• Liker 21
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Merker meg at andre venner av JE blir etterforsket for ferier.

Kanskje noen ‘way above my pay grade’ også har satt en stopper for etterforskning av det som alle solemerker ser ut som mye av det samme?

Merkverdig at gaveregisteret ble opprettet på magisk vis etter MMs venneforhold til Epstein var over. Veldig merkelig. Not.

Endret av Ellie42
  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Burde ha tenkt på å ikke bli overveldet av sykdom, kriminell sønn og gamle synder? Ja, ikke sant. 

Overveldet av gamle synder hun selv står bak? Hva med å ta ansvar for egne handlinger? Skjønner at de har vanskelig for det i den familien men hun kunne vært et hederlig unntak. Men nei. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er helt motbydelig å lese ansvarsfraskrivelsen. I den korte uttalelsen hun nedlater seg til å sende ut er igjen hovedbudskapet en stråmannsargumentasjon om at Epstein er ansvarlig for sine handlinger (ingen har så vidt meg bekjent beskyldt MM for å selv aktivt ha deltatt i seksuelt misbruk?) og at MM har det vondt og vanskelig og ikke klarer å si noe av substans.

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Hallepalle2 skrev (3 minutter siden):

Hadde hun vært ærlig fra start så hadde situasjonen vært en annen nå.

Mye kunne vært gjort med tanke på Marius.

At hun i det heletatt valgte å gå inn i kongefamilien med en to åring er uforståelig. 

Den gutten kom automatisk på sidelinja for sine halv søsken.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Maia70 skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner at jeg lurer bare mer og mer på akkurat hvor mye, og hvilken kontakt hun hadde med Epstein. Det er jo ille om det ikke tåler dagens lys. Om det var bare et par møter til eller noe, så kunne hun jo sagt det, ikke sant? Bare lagt det frem? Men nei, hun kan ikke, ikke en gang når et av ofrene ber om det.

Den eneste logiske forklaringen er at det er så mye grums at hun ikke kan innrømme det,  og må vente til hun ser hva som lekker ut. Hun kan ikke ta sjangsen på å si bare litt, og så dukker det opp mer, men heller ikke på å si alt, som kanskje aldri ville kommet frem. I tillegg vil det fremstå mer som en løgn, jo lenger hun venter. Hvor mange dager trenger man på å å planlegge en vanntett dekkhistorie?

Det hele tar seg SVÆRT dårlig ut. 

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...