Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Natttåke skrev (47 minutter siden):

Hun er et strålende eksempel til etterfølgelse ❤️ 

Det er nok enklere å være et strålende eksempel når det man har gjort ikke er så graverende.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Det er nok enklere å være et strålende eksempel når det man har gjort ikke er så graverende.

Vi kan ikke dømme henne utfra hvordan hun ville gjort det om hun hadde gjort noe så graverende ettersom vi ikke vet, Mulig ville hun lagt seg flat,

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

I setting til en venn, helt innafor å si. Til folket , så er det ikke ok. Hun trodde dette var en privat melding. Og da gidder jeg ikke arrestere henne på det. Sier det til en venn jeg også om jeg kjeder meg av og til. Uten at det ligger noe vondt ment eller noen grunn til å overtolke min kjedsomhet. 

Jeg kjenner ingen som sier at de elsker 3 timers middager med masse taler. Vet om noen som elsker å lage 3 timers middager med taler. Vi andre snakker  da altid om at vi håper det blir mindre denne gangen , og at det blir for mye. Det betyr feks ikke at vi ikke liker vedkomnende, feks. Eller ikke er aktuelt å ikke møte opp. Noe er også bare plikt, og det er helt sant ikke altid gøy.

Litt interessant  å lese mye kritikk på at hun lyver, og når hun åpenbart ikke lyver, ja da burde hun forstå rollen sin bedre og lyvd.  Nå var ikke denne setningen ment for mer enn en person da. Og må da lese den for det den er ment som. Blir feil å lese den som en tale til folket

Tror du misser et poeng eller to! Ingen bryr seg om hva du mener, eller hva jeg mener, eller hva 99 prosent av jorda mener! Men, den ene prosenten som i nettopp disse sammenhengene vil skape oppstandelse om de sier hva de egentlig mener…, nettopp de skal være lært opp til aldri å si det, skrive det eller mene det så det kan brukes mot de! MM kan skylde på dårlig opplæring på slottet, eller kan innrømme hun dreit i opplæringen… Når du velger deg enkelte yrker og enkelte liv har du ikke privilegier som heter privatliv og der kan du si og gjøre som du vil. Du betales for en helt spesiell oppførsel og du vet for hver gang du skulle ønske du kunne bryte denne opplærte adferden vil det stå mange mennesker der villig til å betale for godt stoff til aviser eller annet. Du bryter derfor aldri, aldri opplæringen, det vil potensielt gi for mange uheldige konsekvenser. Nye venner eller gamle venner…, alle kan kjøpes for penger. De eneste du kanskje kunne sagt noe til var svigerforeldre eller ektefelle, men det vil også potensielt kunne skape et forsuret arbeidsmiljø innad i familien som ikke tjener noen 

• Liker 11
Skrevet
Krokenguri skrev (23 minutter siden):

At hun syntes det var kjedelig, er da en ærlig sak. Jeg tror deres rolle består av timesvis med kjedelig. Er det feil å si?

Ja, det er feil når man går inn i en rolle og oppgave fullt vitende om hva den innebærer. Eller tror du at kongehuset ikke snakket grundig med henne om hva det vil innebære å gifte seg med en kronprins?

Men nå kan det jo virker som om hun får slippe mye av dette grusomt kjedelige ettersom hun mister beskytterskap og kanskje ikke er den første kongehuset sender av gårde for å representere dem i større og viktige sammenhenger.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Vi kan ikke dømme henne utfra hvordan hun ville gjort det om hun hadde gjort noe så graverende ettersom vi ikke vet, Mulig ville hun lagt seg flat,

Mulig det, og jeg sier ikke at hun IKKE gir en god fremtoning. Jeg unnskylder heller ikke MM for å holde kjeft. Jeg tror imidlertid det kommer mer og mer graverende enn det vi allerede har sett fra sistnevntes kant, og at det er grunnen til at man sitter ubevegelig i båten.

• Liker 8
Skrevet
1600 skrev (28 minutter siden):

Hvis en kronprinsesse ikke forstår at man ikke sender slike setninger til folk på mail, så er det lite håp. Baksnakker du dine gamle familiemedlemmer sånn?

Hun kjedet seg i New York. 

MMs store problem er jo at hun er en person hun ikke utgir seg for å være. Vi ser hvem hun er i mailene, mens det vi ser til daglig er en polert fasade med salmer, veving og snorklipping hos krisesentre. Fasaden knaker i fundamentet.

Maskefall! Mulig at man kan legge til lommetørkler ( til kamera/bilder ) også i denne fasaden du beskriver… 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (51 minutter siden):

Hennes ryggsekk er tung fordi hun har mor og bror i den. De blir hun ikke kvitt om  monarkiet nedlegges. Hun kommer ikke til å få et normalt liv selv om monarkiet nedlegges i morgen. Det toget er gått.

Om HM hadde blitt presset til å si fra seg rettighetene sine da han giftet seg med MM så hadde IA likevel måttet vokse opp med disse personene. Det er mulig at medieoppmerksomheten hadde vært mindre, men MM og MBH og medavhengigheten hadde vært den samme. Far som tillot kriminelle gjenger å feste i kjelleren også. Monarkiet er virkelig ikke det største problemet her.

Vi diskuterer kongefamilien fordi de har makt og finansieres av skattebetalerne. Men jeg er ikke med på at monarkiet har noen skyld for den bedritne familiesituasjonen hun lever i. Det ansvaret ligger utelukkende på foreldrene.

Og når det gjelder at monarkiet garantert avvikles fordi hun sier nei; jeg frykter at det er mer sannsynlig at det avvikles hvis hun sier ja. Men som sagt tror jeg ikke det bekymrer henne. Hadde hun hatt sånne tanker hadde hun ikke drukket øl med den tiltalte seksualforbryteren og klaget på media.

Jeg  skal ikke prøve å få deg til å endre mening. Men jeg vil gjøre klart at jeg aldri har trodd at frihet gir garantier om at man får livet man vil ha eller at man får gode foreldre.  Den type frihet er ikke mulig å få.  Jeg vil gi henne den samme friheten som alle utenom de kongelige har. Den friheten jeg tror alle verdsetter. 

Jeg også skjønner at vi ikke kan endre Ingrid Alexandras fortid. Frihet fungerer kun for nåtid og fremtid. Som er et argument for at vi bør gi henne frihet så fort som mulig. 

Jeg tror du har sett alle argumentene jeg har for at kongefamilier gir dårlige verdier. Så om du ikke kjøper dem så får vi være enige om å være uenige om kongefamilier fører til at de som er i dem får dårlige verdier.  Jeg tror det fører til dårlige verdier og du ikke. Igjen, selvsagt vet jeg at man kan ha dårlige verdier uten å være kongelig. 

Endret av SVK
  • Liker 2
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Mulig det, og jeg sier ikke at hun IKKE gir en god fremtoning. Jeg unnskylder heller ikke MM for å holde kjeft. Jeg tror imidlertid det kommer mer og mer graverende enn det vi allerede har sett fra sistnevntes kant, og at det er grunnen til at man sitter ubevegelig i båten.

Jeg ville kunnet respektere ei prinsesse som la alt frem før og angret og var menneskelig og oppriktig. Mer enn de som sitter stille i båten.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Krokenguri skrev (35 minutter siden):

Har jeg påstått at det var en lur setning? Nei. Den var nok også kun ment for det hun trodde var en venn. Ikke for verden. 

At hun syntes det var kjedelig, er da en ærlig sak. Jeg tror deres rolle består av timesvis med kjedelig. Er det feil å si?

Ja, det er feil å si når hun er kronprinsesse!

Man kan ikke sende rundt dritt om andre når man innehar den rollen hun har. Er det så vanskelig å forstå? Dette var attpåtil et kongelig bryllup hvor hun har blitt avbildet smilende i finstasen som en representant fra kongehuset i Norge. Så, nei det er ikke greit! At hun kjedet seg skulle hun selvfølgelig holdt for seg selv og ikke klaget til sin gode venn Epstein.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Blini skrev (30 minutter siden):

Du sitter ikke og sender epost under et bryllup. Man trenger ikke å være kongelig for å vite såpass. 

Er det å sende e post under et bryllup kstehorisert feil? Grusomt? Hvilke karakter legger man på det? For min del er det å sende en diskret melding ikke det. Selv om man helst legger fra seg tlf

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Greit nok at hun burde holde seg for god til å klage på et bryllup fordi hun er kongelig og det ikke passer seg.

Men jeg skjønner det ikke på et personlig plan heller. De aller fleste av oss har en eller annen gang vært i et bryllup som ikke betydde så mye for oss og muligens helt subjektivt var kjedelig. Men jeg har aldri noensinne hatt behov for å skrive en e-post om det. Jeg skjønner jo at det er viktig for dem det gjelder selv om det ikke er det for meg. Og spesielt hvis brudens mor døde 2 måneder før. Da har du ikke mye empati hvis det eneste du tenker på at det er synd på deg fordi det er kjedelig.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
velociraptor skrev (31 minutter siden):

Eh ja, det er feil å si.

Hva tenker du om andre yrker og hva som er greit å si? Ok om en lærer syter over at en eleven er stokk dum og ufyselig? At en lege klager over at en pasient er feit og lukter vondt? 

Det er å bryte taushetsplikt. Det er noe annet. Men helt sikker på at en lærer har fortalt en annen lærer om hvor irriterende en elev kan være. En lege har sikkert klaget til en kollega på vond lukt. 

Jeg er ikke lege, men klaget til en kollega på vond lukt på en kunde. Stinket 3 timer etter han hadde vært innom. Usikker på om lukten kun satt igjen i min nese, neida den satt igjen i lokalet. Så ja slikt blir nevnt. Selv om det ikke er ment for offentligheten, men innenfor et gitt rom.

• Liker 2
Skrevet
Næmmin skrev (28 minutter siden):

Tror du misser et poeng eller to! Ingen bryr seg om hva du mener, eller hva jeg mener, eller hva 99 prosent av jorda mener! Men, den ene prosenten som i nettopp disse sammenhengene vil skape oppstandelse om de sier hva de egentlig mener…, nettopp de skal være lært opp til aldri å si det, skrive det eller mene det så det kan brukes mot de! MM kan skylde på dårlig opplæring på slottet, eller kan innrømme hun dreit i opplæringen… Når du velger deg enkelte yrker og enkelte liv har du ikke privilegier som heter privatliv og der kan du si og gjøre som du vil. Du betales for en helt spesiell oppførsel og du vet for hver gang du skulle ønske du kunne bryte denne opplærte adferden vil det stå mange mennesker der villig til å betale for godt stoff til aviser eller annet. Du bryter derfor aldri, aldri opplæringen, det vil potensielt gi for mange uheldige konsekvenser. Nye venner eller gamle venner…, alle kan kjøpes for penger. De eneste du kanskje kunne sagt noe til var svigerforeldre eller ektefelle, men det vil også potensielt kunne skape et forsuret arbeidsmiljø innad i familien som ikke tjener noen 

Jeg er 100% sikker på at abdolutt alle som kritiserer denne melfingen har sendt en lignende klage om noe/noen og til noen. Har man vært på et kjedelig event , så går man ikke hjem å fortelller hbot fantastisk det var. Man forteller ikke sin venn/veninde hvir fantadtisk det var heller. Da forteller de om at det var kjedelig, dårlig etc. Men det annonseres da ikke på fb , instagram osv eller for verden. Så da kaster nan egentlig stein i glasshus. Alt man er bedt i er da ikke fantastisk og gøy

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
MorTil2 skrev (34 minutter siden):

Ja, det er feil når man går inn i en rolle og oppgave fullt vitende om hva den innebærer. Eller tror du at kongehuset ikke snakket grundig med henne om hva det vil innebære å gifte seg med en kronprins?

Men nå kan det jo virker som om hun får slippe mye av dette grusomt kjedelige ettersom hun mister beskytterskap og kanskje ikke er den første kongehuset sender av gårde for å representere dem i større og viktige sammenhenger.

Hun skrev ikke at bryllupet var dårlig. Hun skrev at hun kjedet seg.  Et kongelig bryllup betyr ofte timesvis på en hard kirke benk feks, før det setter i gang. Og lange vielser etc. Litt mer langdrygt enn for oss andre dødelige. Begrenset hvor gøy det er 

• Liker 4
Skrevet
K_mb skrev (28 minutter siden):

Ja, det er feil å si når hun er kronprinsesse!

Man kan ikke sende rundt dritt om andre når man innehar den rollen hun har. Er det så vanskelig å forstå? Dette var attpåtil et kongelig bryllup hvor hun har blitt avbildet smilende i finstasen som en representant fra kongehuset i Norge. Så, nei det er ikke greit! At hun kjedet seg skulle hun selvfølgelig holdt for seg selv og ikke klaget til sin gode venn Epstein.

Skrev hun dritt om andre? Hun skrev om seg selv....

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Jeg er 100% sikker på at abdolutt alle som kritiserer denne melfingen har sendt en lignende klage om noe/noen og til noen. Har man vært på et kjedelig event , så går man ikke hjem å fortelller hbot fantastisk det var. Man forteller ikke sin venn/veninde hvir fantadtisk det var heller. Da forteller de om at det var kjedelig, dårlig etc. Men det annonseres da ikke på fb , instagram osv eller for verden. Så da kaster nan egentlig stein i glasshus. Alt man er bedt i er da ikke fantastisk og gøy

Når man er betale for en mening må man ha den meningen eller gjøre som de gamle predikerte; har du ikke noe pent å si kan du la være si noe! Burde ikke være så vanskelig! Vi andre får ikke betalt for å være kongelige og kan derfor gjøre ting annerledes. Det er egentlig ikke så vanskelig! 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (13 minutter siden):

Skrev hun dritt om andre? Hun skrev om seg selv....

Ja, hun skrev da dritt om de hun var i bryllupet til. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Nymerïa skrev (25 minutter siden):

Greit nok at hun burde holde seg for god til å klage på et bryllup fordi hun er kongelig og det ikke passer seg.

Men jeg skjønner det ikke på et personlig plan heller. De aller fleste av oss har en eller annen gang vært i et bryllup som ikke betydde så mye for oss og muligens helt subjektivt var kjedelig. Men jeg har aldri noensinne hatt behov for å skrive en e-post om det. Jeg skjønner jo at det er viktig for dem det gjelder selv om det ikke er det for meg. Og spesielt hvis brudens mor døde 2 måneder før. Da har du ikke mye empati hvis det eneste du tenker på at det er synd på deg fordi det er kjedelig.

Selv vet jeg ikke engang om hun klarte å skjule  i bryllupet at hun kjedet seg.  Hun virker å være en som blir utslitt svært raskt om det er noe hun ikke liker. Da er det ikke sikkert hun klarer å holde masken på slike ting som bryllup. Det kan være at det er det at hun blir utslitt av å holde masken som er en av grunnene til at hun ikke jobber så mye på representasjonsoppdrag. 

Hun er ikke noe god skuespiller i denne Epstein saken heller.  Hun har forferdelig dårlig kort på hånden, men hun spiller dem også på en forferdelig dårlig måte. 

• Liker 15
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...