Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Er helt enig i dette.
Samtidig så jeg et intervju med prinsesse Sofia fra Sverige hvor jeg tenkte at dette var slik man burde gjort. Hun forklarte seg klart og godt om sin kontakt med Epstein og rettet samtidig omtanke mot alle ofrene hans. Forskjellen er kanskje at hun har vært ærlig helt fra begynnelsen av. 

Sofia er et strålende eksempel på  hvordan takle dette. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Er dette hypotetiske spørsmål, eller mener du at jeg personlig sier dette?

Jeg duller ikke med MM - men jeg skjønner selvsagt at dette påvirker henne psykisk. Og sier at hun må uttale seg, ikke HM. Hadde rollene vært snudd, hadde jeg ment det samme. Og jeg hadde reagert like mye på om en far hadde sagt det samme ang plakat til sin 15-årige datter. Jeg synes ikke det er passende i det hele tatt.

Jeg synes det med kjønnsroller og dulling er interessant. Dersom saken var motsatt, at HM var den som hadde hatt et intimt vennskap med Epstein, tror jeg man hadde reagert sterkt på at MM hadde sagt at HM ikke fikk lov av henne til å uttale seg nå.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Pilaff skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det med kjønnsroller og dulling er interessant. Dersom saken var motsatt, at HM var den som hadde hatt et intimt vennskap med Epstein, tror jeg man hadde reagert sterkt på at MM hadde sagt at HM ikke fikk lov av henne til å uttale seg nå.

Jeg har flere tanker i hodet samtidig. Selv om jeg gjerne skulle hatt en ordentlig uttalelse nå, så skjønner jeg at dette sliter på henne psykisk - i tillegg til sønnens rettssak og hennes sykdom. Dette er ikke svart/hvitt for dem selv om det kan virke til å være svart/hvitt for oss. Har som nevnt tidligere ingen interesse av å knekke et menneske mer enn hva det er. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Jeg har flere tanker i hodet samtidig. Selv om jeg gjerne skulle hatt en ordentlig uttalelse nå, så skjønner jeg at dette sliter på henne psykisk - i tillegg til sønnens rettssak og hennes sykdom. Dette er ikke svart/hvitt for dem selv om det kan virke til å være svart/hvitt for oss. Har som nevnt tidligere ingen interesse av å knekke et menneske mer enn hva det er. 

Kan også forstå dette sliter på henne psykisk. Alle er sammensatte skapninger.

• Liker 4
Skrevet

Angående det med bøker om denne skandalen. Media har ikke frem til nå vært villige til å bruke anonyme kilder i hoffet og livvakttjenesten.  Men en som skriver bok om skandalene i kongefamilien vil ha stor interesse av bruke anonyme kilder og få de saftigste avsløringene.  

Disse sakene har pågått siden minst 2011. Så man kan fint bruke tidligere ansatte som anonyme kilder. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Ja, det er akkurat det. Man kan jo mislike det så mye man vil, men det er nu engang sånn.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ja, det er akkurat det. Man kan jo mislike det så mye man vil, men det er nu engang sånn.

Sant nok. 

Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Man kan helt klart ha flere tanker i hodet samtidig, selvsagt. Jeg tror det er så mye kaos der nå at han ikke helt vet hva han skal si. Det er derfor jeg tror det ikke vil komme noe før etter rettssaken og etter at det har lagt seg litt med disse filene - hvis det kommer noe. 

Jeg tenker som deg. De lar nok uttalelser ligge nå til det har roet seg litt. Om det er riktig kan diskuteres. Jeg ser helt klart at det er riktig av Haakon som ektemann, stefar, far og sønn og verne om familien akkurat nå. MM og MBH er under ekstremt press, og på sammenbruddenes rand vil jeg tro. 

Men som kronprins av Norge så blir dette merkelig. Kongen og dronningen har meldt seg helt ut (bra for dem tenker jeg, håper de koser seg med OL) - så det er kronprinsen som må ivareta "Alt for Norge". Det har han ingen mulighet til akkurat nå pga massivt med selvforskyldte problemer hos kona og sønnen hennes. 

Det er spesiellt det hele. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Det ikke hennes psykiske helse jeg snakket om. Jeg så for meg at rollene var byttet om, og at MM bestemte at HM ikke fikk lov til å uttale seg nå. Som om han var et hjelpeløst barn. Jeg hadde selv reagert mer på det, tror jeg. Irriterende å oppdage.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Når ble det synd på kronprinsesse MM? Hun har visst om alt vedr. sin relasjon med Epstein siden 2011, og da saken blåste i offentligheten i 2019, så løy hun om dette. At hennes nære forhold til Epstein ble avslørt har sikkert sjokkert henne, men igjen, hun gjorde bevisste og egne valg som er svært upassende for hennes rolle som Norges kronprinsesse. At hun valgte omgang med en straffedømt pedofil kan ikke unnskyldes - det er umulig å tilgi noe så grovt etisk og moralsk svik, og det er utfordrende å finne nok negative ord for å beskrive det hele. 

MM har svertet Norge, og det vil alltid henge ved henne.

Om tårer og lommetørkler muligens skal trekkes frem i en offentlig beklagelse ser jeg på som om hun synes synd i seg selv, ikke noe annet. Hun ble avslørt, og hun har vist sitt sanne jeg. Det er saken. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

Her må man også se det i sammenheng med at kongefamilien alltid har brukt denne taktikken for å slippe å svare. Det er forskjell på å trenge litt tid for å samle seg og å holde på med dette år etter år. De har også alltid tid til alt de ønsker å gjøre.

Haakon kunne gått ut og sagt hva han har gjort selv om Mette Marit skulle være syk. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Isild skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker som deg. De lar nok uttalelser ligge nå til det har roet seg litt. Om det er riktig kan diskuteres. Jeg ser helt klart at det er riktig av Haakon som ektemann, stefar, far og sønn og verne om familien akkurat nå. MM og MBH er under ekstremt press, og på sammenbruddenes rand vil jeg tro. 

Men som kronprins av Norge så blir dette merkelig. Kongen og dronningen har meldt seg helt ut (bra for dem tenker jeg, håper de koser seg med OL) - så det er kronprinsen som må ivareta "Alt for Norge". Det har han ingen mulighet til akkurat nå pga massivt med selvforskyldte problemer hos kona og sønnen hennes. 

Det er spesiellt det hele. 

Jeg er helt enig i alt dette. Her må han faktisk velge, og at han velger familien akkurat her, skjønner jeg. De aller aller fleste ville valgt familien over hva som helst annet. Men er det lurt for monarkiets del, er jo et annet spørsmål. Og det er ikke det at jeg prøver å forsvare det ene eller det andre, men jeg ser det menneskelige oppi alt dette. 

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 4
Skrevet
Natttåke skrev (14 minutter siden):

Det sliter jo på alle (som har vært involvert i kontakt med epstekn) psykiske helse antagelig. Tipper jo at også Jagland , juul og rød larsen har det tøft. Men det er jo ikke her snakk om at de blir fritatt fra noe som helst

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
SVK skrev (20 minutter siden):

Her må man også se det i sammenheng med at kongefamilien alltid har brukt denne taktikken for å slippe å svare. Det er forskjell på å trenge litt tid for å samle seg og å holde på med dette år etter år. De har også alltid tid til alt de ønsker å gjøre.

Haakon kunne gått ut og sagt hva han har gjort selv om Mette Marit skulle være syk. 

Haakon svar taus da  Mette Marit  kom med sin beklagelse og "innrømmelse" av det hun hadde gjort.  Dette med at kronprinsparet føler de må komme med innrømmelsene samtidig står ikke til troende. 

Endret av SVK
  • Liker 7
Skrevet
Tillia skrev (Akkurat nå):

Det sliter jo på alle (som har vært involvert i kontakt med epstekn) psykiske helse antagelig. Tipper jo at også Jagland , juul og rød larsen har det tøft. Men det er jo ikke her snakk om at de blir fritatt fra noe som helst

Ja, og dersom du har fulgt innleggene mine vil du se at jeg verken er for de kongelige eller forsvarer dem i denne saken. Jeg står med alle offer. Men jeg kan også se at ting har ulike sider. 

• Nyttig 1
Skrevet
Tillia skrev (Akkurat nå):

Men de blir jo undersøkt for noe straffbart, så de situasjonene blir jo ulike. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Ja, og dersom du har fulgt innleggene mine vil du se at jeg verken er for de kongelige eller forsvarer dem i denne saken. Jeg står med alle offer. Men jeg kan også se at ting har ulike sider. 

Nemlig. Samme her. 

• Liker 1
Skrevet
Natttåke skrev (17 minutter siden):

Selvfølgelig har hun det jævlig etter det at hennes nære vennskap med Epstein ble kjent for hele verden. 

Men akkurat som at det kan være helt jævlig for den som er fyllesyk, ikke gjør at det er synd på den, eller at den kan bruke det som unnskyldning for å slippe unna plikter... Så gjelder det for MM nå. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Men de blir jo undersøkt for noe straffbart, så de situasjonene blir jo ulike. 

Jo men de fikk ikke anledning til å få betenkningstid mtp uttalelser i presse osv

• Liker 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig har hun det jævlig etter det at hennes nære vennskap med Epstein ble kjent for hele verden. 

Men akkurat som at det kan være helt jævlig for den som er fyllesyk, ikke gjør at det er synd på den, eller at den kan bruke det som unnskyldning for å slippe unna plikter... Så gjelder det for MM nå. 

Det er ikke snakk i å synes synd på. Jeg synes det er bra, og på sin plass, at dette kom opp og frem. Og hvorfor dette kan slite psykisk på henne, vet vi ikke. Skjemmes hun? Er hun stressa for at hun ble tatt? Angrer hun? Er det kjipt at hele verden vet at hun gjorde noe råttent? Er hun lei seg for hva hun har gjort, eller lei seg fordi hun ble oppdaget? Aner ikke, kanskje en blanding av alt. Men at hun kan ha angst utav helvete nå, er forståelig uansett. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...