Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Muskath skrev (3 minutter siden):

Du skrev at moren til Marius «hadde noen møter», det er å bagatellisere. Hun hadde ikke bare noen møter, det var mye mer enn det.  

Det var da kun noen få ganger de møttes. Å koble det sammen med marius sin oppførsel er da bare sært og veldig merkelig

• Liker 5
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Det var da kun noen få ganger de møttes. Å koble det sammen med marius sin oppførsel er da bare sært og veldig merkelig

Det er foreldrenes holdninger til f.eks sannheten som er lett for barn å ta til seg. Mettes holdning virker å være bl.a «det folk ikke vet, har de ikke vondt av». Ingen tvil om at Marius har tatt det til seg, ingen vet om han var klar over den nære kontakten mor hadde med Epstein. Og ingen vet akkurat nå om Marius møtte mannen eller ikke.   Og igjen: det er ikke nødvendig å bagatellisere Mettes forhold til Epstein. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Lurer på hvordan 17.mai i Oslo og barnetog på slottsplassen blir seende ut i år. Tør de i det hele tatt å komme ut på balkongen? Og kommer MM til å stå der? 

Kong Harald har vel blitt rådet til å ikke snakke med pressen, men det tar seg virkelig ikke godt ut at han bare spaserer forbi uten ett ord og lukker ørene. Må ikke glemme at de som er direkte rammet av det som skjer nå, faktisk er mennesker som tilhører hans folk. Folket hans. Noen må si noe snart. Skulle likt å være flue på veggen på Slottet i disse dager altså 

Endret av garfunkel
  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Muskath skrev (32 minutter siden):

Det er foreldrenes holdninger til f.eks sannheten som er lett for barn å ta til seg. Mettes holdning virker å være bl.a «det folk ikke vet, har de ikke vondt av». Ingen tvil om at Marius har tatt det til seg, ingen vet om han var klar over den nære kontakten mor hadde med Epstein. Og ingen vet akkurat nå om Marius møtte mannen eller ikke.   Og igjen: det er ikke nødvendig å bagatellisere Mettes forhold til Epstein. 

Å ikke være med på slik type overdramatisering og konspirasjonsteorier er ikke å bagatellisere noe som helst. Å påstå det er i praksis tilegne meg meninger og holdninger jeg ikke har, har hatt, eller ytret meg om.

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (3 timer siden):

Jeg er ikke uenig nei. De fremstår ufattelig griske hele gjengen, fra all svindel med byggelån og med offentlige midler til private eiendommer, til å låne luksusbåter, få spandert på seg ferier eller å legge seg på gulvet av flyet som en 3-åring i trassanfall når man må betale 3000 kroner for oppgradering av flysete

Når man går gjennom historikken blir det mange antall kontroverser, hvor penger har stått sentralt. Du nevner saken hvor det viste seg at deler av apanasjen gikk til vedlikehold av private eiendommer som et godt eksempel. Dette kan også trekkes videre: Hesten som ble sponset av Rimi- Hagen på 90-tallet, og så oppussingen av Slottet, et kapittel som jeg tenker ikke er skrevet ferdig. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (39 minutter siden):

Mette Marit var svært mange ganger i NY i perioden som disse udiskutabelt var nære venner. Så møtes dem i Florida, på St Barths, i Oslo og Paris som er kjent. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
garfunkel skrev (17 minutter siden):

Lurer på hvordan 17.mai i Oslo og barnetog på slottsplassen blir seende ut i år. Tør de i det hele tatt å komme ut på balkongen? Og kommer MM til å stå der? 

Kong Harald har vel blitt rådet til å ikke snakke med pressen, men det tar seg virkelig ikke godt ut at han bare spaserer forbi uten ett ord og lukker ørene. Må ikke glemme at de som er direkte rammet av det som skjer nå, faktisk er mennesker som tilhører hans folk. Folket hans. Noen må si noe snart. Skulle likt å være flue på veggen på Slottet i disse dager altså 

Selvfølgelig kommer de til å komme ut. Og folket? Kommer ikke til å gjøre noe annerledes enn alle foregående år. Vi er nordmenn. Godtroende og verdensmestre i å tilgi, samt se en annen vei. 

Jeg har ingen tro på at dette får noen særlige konsekvenser i det lange løp. Selv om jeg håper at det gjør det. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Mette Marit var svært mange ganger i NY i perioden som disse udiskutabelt var nære venner. Så møtes dem i Florida, på St Barths, i Oslo og Paris som er kjent. 

De har møttes ca 10 ganger totalt på 3 år. Flere av møtene er kun middag , lunsj ol.  I min verden er ikke det mange ganger. Og det har iallefall ingenting med , hva marius holder på med.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Interessant fra guttetur til Lofoten. Istedenfor å si "nei, nå er vi på tur og du har mer en nok fest og fyll hjemme" så ga Haakon Magnus sitt masterkort til Marius så han kunne kjøpe nok alkohol til å drikke seg søpla drittings. 

Det er jo helt sjukt uansvarlig på absolutt alle måter! 

Er det helt fri flyt av absolutt alt dette kongehuset? 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Ja, det var ganske interessant å se det svart på hvitt. Det er faktisk så galt som man har lest. Ikke rart fyren ikke jobber og tjener egne penger når pengene renner inn - helt automatisk - fra mors og stefars apanasje.

Jeg blir kvalm av hele gjengen.

Enig, de (ktonsprinsparet) bidrar jo direkte til hans rusproblem, med sin appanasje 

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Mye mulig at HM har hatt mer kontakt med JE enn det som de har sagt tidligere, men den reaksjonen han viste når han snakket til journalistene foran barnehagen forrige uke, når de spurte om MM da hadde løyet til han, synes jeg nesten kunne tolkes som at MM har løyet om alt med JE. HM ble om mulig ennå blekere og på gråten… eller så vet han mer enn jeg tror..

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
5 minutter siden, Sumarina said:

Mye mulig at HM har hatt mer kontakt med JE enn det som de har sagt tidligere, men den reaksjonen han viste når han snakket til journalistene foran barnehagen forrige uke, når de spurte om MM da hadde løyet til han, synes jeg nesten kunne tolkes som at MM har løyet om alt med JE. HM ble om mulig ennå blekere og på gråten… eller så vet han mer enn jeg tror..

Kanskje han ble sjokkert over at journalistene dristet seg til å spørre? 

• Liker 16
  • Nyttig 8
Skrevet
Karnanna skrev (3 minutter siden):

Kanskje han ble sjokkert over at journalistene dristet seg til å spørre? 

Ja. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sumarina skrev (7 minutter siden):

Ja, det ble en merkbar forandring i ansiktet hans. Var det fordi han ble avbrutt der han skulle fremlegge noe som var uttenkt på forhånd, eller var det journalistens spørsmål som fintet han ut?

• Liker 18
Skrevet

Problemet for MM virker å være at Kongressen virker beredt på å stille Pam Bondi for riksrett. Da blir det vei i vellinga, og man vil få alt.

Slottet ville vært smarte med å snakke snart, ellers kommer dette bare til å være en dødelig verkebyll til alle filene slippes. Senest i november er mitt gjett.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Sinsiew skrev (40 minutter siden):

Selvfølgelig kommer de til å komme ut. Og folket? Kommer ikke til å gjøre noe annerledes enn alle foregående år. Vi er nordmenn. Godtroende og verdensmestre i å tilgi, samt se en annen vei. 

Jeg har ingen tro på at dette får noen særlige konsekvenser i det lange løp. Selv om jeg håper at det gjør det. 

Jeg tror heller ikke det. Gi det litt (mye) tid nå, la kongehuset vente det ut, få til et følelsesladd intervju med Kristi Marie Skrede i duse omgivelser på Skaugum («det vil ikke kronprinsessa seie noko meir om»), la media skrive gladsaker om de kongelige an mass som besøker gamlehjemmet i Selbu og ysteriet i Lom, send Sverre Magnus i kongens klær, og vips er det første juledag og de kongelige snakker ut om den tøffe tida i beste sendetid på statskanalen.

I kommentarfeltene får Gunn Randi og Jorunn Marie herje fritt; KAST DEN FØRSTE STEIN osv, la de være i fred, de er så fine atte hjelp og MM er først og fremst mamma så DET så 🥹, og på kg børster vi støv av gamle kranglekunster og stuper ned i skyttergravene for å tutre og bitche om ALLE DE blodtørstige kritikerne som har sure oppstøt og mener MM ikke kan bli dronning kun fordi hun snakker sørlandsk og kanskje litt fordi hun aldri setter opp håret sitt heller, åkkei da. 

Åh, nordmenn.

• Liker 24
  • Nyttig 7
Skrevet
1600 skrev (3 minutter siden):

Problemet for MM virker å være at Kongressen virker beredt på å stille Pam Bondi for riksrett. Da blir det vei i vellinga, og man vil få alt.

Slottet ville vært smarte med å snakke snart, ellers kommer dette bare til å være en dødelig verkebyll til alle filene slippes. Senest i november er mitt gjett.

Jeg er helt enig, men jeg tror at det blir vanskelig for slottet å si noe. Mest sannsynlig har de ingen forklaring som per nå tåler offentlighetens lys. Men jo lenger de venter jo verre blir det. Tradisjonen tro hadde nok slottet gamblet på at ting skulle roe seg. Når dette så ikke skjer (alt peker mot at sakene rundt Epstein bare vil vokse i omfang) blir de satt ut av spill. 

I tillegg har vi selvsagt ingen oversikt over hva man eksakt diskuterer på slottet. Er det diverse fronter? Eller opererer man som et samlet team? Det siste er neppe tilfellet, da hadde man mest sannsynlig sagt noe.

• Liker 11
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Interessant fra guttetur til Lofoten. Istedenfor å si "nei, nå er vi på tur og du har mer en nok fest og fyll hjemme" så ga Haakon Magnus sitt masterkort til Marius så han kunne kjøpe nok alkohol til å drikke seg søpla drittings. 

Jeg trodde hans problemer med rus hadde vært kjent i mamge år. HVIS det stemmer så er det spesielt å gi ham mastercardet.

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
1600 skrev (50 minutter siden):

Det er bare et spørsmål om tid før disse filene kommer ut. Så kongefamilien har det hengende over seg hele tiden frem til dokumentene blir offentliggjort. 

Kongen som er såpass gammel kan slippe unna ved at dette treneres. Men kronprinsparet kan ikke slippe unna. 

Det er heller ikke slik at Donald Trump prøver å beskytte den norske kongefamilien. Det er dokumentene som rammer han selv han vil ikke skal komme ut. 

Endret av SVK
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...