Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til de (den) som mener Epsteinsaken ikke var godt kjent i 2011: Her er treff på "Jeffrey Epstein" i en del norske aviser (Aftenposten, Dagbladet, VG, Dagens næringsliv, Fædrelandsvennen) i Nasjonalbibliotekets arkiv for 2011. Oppslagene gjelder daværende prins Andrews kontakt med Epstein. Men på Skaugum leser man kanskje man ikke skandalestoff om det engelske kongehus.

https://www.nb.no/search?q="Jeffrey epstein"&mediatype=aviser&fromDate=20110101&toDate=20111231

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nettrollet skrev (13 minutter siden):

Hvis barna er oppdratt av mormor og B Tversland og de har tjenere til rengjøring, matlaging og organisering - hva GJØR MM da? Hva er det hun har brukt all tida hun ikke klippet i snorer eller var på Prada-shopping?

Lest bøker og vevd?

• Liker 5
  • Hjerte 4
Skrevet
Nettrollet skrev (10 minutter siden):

Hvis barna er oppdratt av mormor og B Tversland og de har tjenere til rengjøring, matlaging og organisering - hva GJØR MM da? Hva er det hun har brukt all tida hun ikke klippet i snorer eller var på Prada-shopping?

Her har vel HM såvidt vært inne på dette i bryllupstalen til MM. Hvor han beskrev henne som "litt tiltaksløs". Tiltaksløs vil nok for mange på godt norsk bety lat. 
https://www.nrk.no/norge/10-ar-siden-kronprinsbryllupet-1.7737006

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
TigerK skrev (14 timer siden):

Grøss og gru!

Jeg siterer deg fordi innlegget du siterte har blitt borte. Det om at Epstein kan ha vært agent.  Nå er det vanskelig å tro at han ikke var agent for  Israel og Russland. 

Men som en norsk agent sa på NRK. Epstein trenger ikke engang å ha vært en agent for at dette skal være en etteretningsoperasjon. Alt som kreves er at etteretningstjenester bruker kunnskapen om elitepersoners overgrep mot barn for å drive utpressing. Det er det perfekte pressmiddelet. Det å bli stempler av samfunnet som barneovergriper ødelegger både karrieren og privatlivet ditt. Man trenger ikke engang å ha begått barneovergrepene selv. Det norske monarkiet rives i fillebiter ikke fordi folk tror Mette Marit bedrev overgrep mot barn.  Men at hun og kongefamilien har vist likegyldighet til disse overgrepene.  

https://tv.nrk.no/serie/debatten/sesong/202602/episode/NNFA51021026

Når du skriver Grøss og gru så er det gode ord. For dette er ekstremt skremmende. 

Endret av SVK
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Like barn leker best.. 

Jeg tror hele saken med MM viser at det er bevis for at kongelige bør giftes med andre kongelige eller i det minste noen med lignende bakgrunn (aristos.. og lignende..)  , helst fra en bakgrunn med gamle penger - da dette gjør noe med mentaliteten , og disse menneskene ikke kaster seg over fristelser , status og makt som et barn i en godteributikk..

Det er faktisk viktige betraktninger , da kongelige ekteskap representerer mye mer enn en privat kjærlighetshistorie. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Tillia skrev (3 minutter siden):

Like barn leker best.. 

Jeg tror hele saken med MM viser at det er bevis for at kongelige bør giftes med andre kongelige eller i det minste noen med lignende bakgrunn (aristos.. og lignende..)  , helst fra en bakgrunn med gamle penger - da dette gjør noe med mentaliteten , og disse menneskene ikke kaster seg over fristelser , status og makt som et barn i en godteributikk..

Det er faktisk viktige betraktninger , da kongelige ekteskap representerer mye mer enn en privat kjærlighetshistorie. 

Hæ?

Det er jo nettopp denne eliten som har bedrevet omgang med overgripere, er overgripere, og misbruker sin posisjon og makt for å kunne utføre grusomme ting. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Tillia skrev (17 minutter siden):

Like barn leker best.. 

Nå har den norske kongefamilien vært med på det. Men tror du det hadde gått bedre med integriteten til den norske kongefamilien om Haakon giftet seg inn i den britiske kongefamilien? Jeg skjønner ikke dette med at blått blod skal være kvalitetstegn. 

Endret av SVK
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Leonaen skrev (7 minutter siden):

Hæ?

Det er jo nettopp denne eliten som har bedrevet omgang med overgripere, er overgripere, og misbruker sin posisjon og makt for å kunne utføre grusomme ting. 

Epstein er epstein (ikke vet jeg heller om han i utgangspunktet kommer fra gamle penger..)

Jeg snakker om hvordan man forebygger at maktelite innehar psykologisk fungering som lett tyr til fristelser, makt og penger. noen er mer tilbøyelige til dette enn andre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Nå har den norske kongefamilien vært med på det. Men tror du det hadde gått bedre med integriteten til den norske kongefamilien om Haakon giftet seg inn i den britiske kongefamilien?

Er vel først og fremst MM som har hatt kontakt med Esptein? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (6 minutter siden):

Nå har den norske kongefamilien vært med på det. Men tror du det hadde gått bedre med integriteten til den norske kongefamilien om Haakon giftet seg inn i den britiske kongefamilien? Jeg skjønner ikke dette med at blått blod skal være kvalitetstegn. 

Siden du nevner britene , jeg hadde vel så absolutt syns det var fint med en som Kate som kronprinsesse . Kate er profesjonell og fremstår med integritet til det fulle. Det er faktisk egenskaper som er viktige i en slik rolle 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Tillia skrev (6 minutter siden):

Siden du nevner britene , jeg hadde vel så absolutt syns det var fint med en som Kate som kronprinsesse . Kate er profesjonell og fremstår med integritet til det fulle. Det er faktisk egenskaper som er viktige i en slik rolle 

Hadde Haakon giftet seg med Kate så hadde han ikke giftet seg inn i den britiske kongefamilien. Kate måtte gifte seg med William for å komme inn i den britiske kongefamilien. Så jeg skjønner ikke argumentet ditt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
SVK skrev (6 minutter siden):

Ikke meg du spør, men en kone som var mer innforstått med ansvaret HM hadde på sine skuldre, hadde ikke skrevet e-poster til Epstein. Nå sier det ikke så mye fordi de aller færreste kvinner hadde ønsket å skrive e-poster med Epstein.

Men man kan tenke seg at en kvinne med kongelig bakgrunn, men med MMs personlighet og smak når det kommer til menn, hadde vært mer i stand til å se selv hva slags konsekvenser dette kunne få og at det var uakseptabelt.

Jeg tror rett og slett det er mulig at hun har  noen begrensninger til ting som f.eks. plikt.  Hvis begrensningene ligger i personlighet så kunne et miljø hvor andre var opptatt av det bøtt på skadene.

Jeg ser heller ikke bort fra at MM selv vet at hun kommer til kort, men ikke helt vet hvordan hun skal fikse det fordi disse tingene er som et fremmed språk for henne. Og at for eksempel e-posten om bryllupet var hennes forsøk på å hevde seg selv ved å tråkke ned andre. Interessant nok var brudeparet der begge adelige. For alt vi vet tok hun det som en påminnelse om egen underlegenhet.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Hadde Haakon giftet seg med Kate så hadde han ikke giftet seg inn i den britiske kongefamilien. Kate måtte gifte seg med William for å komme inn i den britiske kongefamilien. Så jeg skjønner ikke argumentet ditt. 

Argumentet er at Kate er nesten mer pro kongelig enn de innfødte kongelige sjøl. Hun har sikkert sitt å avdekke hun også men hun fremstår prikkfritt når det teller. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Tillia skrev (37 minutter siden):

Like barn leker best.. 

Virkelig? Hvor har du det fra at royale, adelige og eliten fra "old money" ikke kaster seg over fristelser?! De er bare bedre på å skjule det.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du spør, men en kone som var mer innforstått med ansvaret HM hadde på sine skuldre, hadde ikke skrevet e-poster til Epstein. Nå sier det ikke så mye fordi de aller færreste kvinner hadde ønsket å skrive e-poster med Epstein.

Men man kan tenke seg at en kvinne med kongelig bakgrunn, men med MMs personlighet og smak når det kommer til menn, hadde vært mer i stand til å se selv hva slags konsekvenser dette kunne få og at det var uakseptabelt.

Jeg tror rett og slett det er mulig at hun har  noen begrensninger til ting som f.eks. plikt.  Hvis begrensningene ligger i personlighet så kunne et miljø hvor andre var opptatt av det bøtt på skadene.

Jeg ser heller ikke bort fra at MM selv vet at hun kommer til kort, men ikke helt vet hvordan hun skal fikse det fordi disse tingene er som et fremmed språk for henne. Og at for eksempel e-posten om bryllupet var hennes forsøk på å hevde seg selv ved å tråkke ned andre. Interessant nok var brudeparet der begge adelige. For alt vi vet tok hun det som en påminnelse om egen underlegenhet.

Og her er Dronning Sonja det beste eksemplet av ikke kongelig opphav hvem som forstår sin rolle og utfører den eksemplarisk. 
Mens Mette Marit er det verste eksempelet. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (34 minutter siden):

Jeg reagerte veldig på den «jeg nekter å betale for oppgradering fordi jeg flyr hele tiden» Den var veldig sånn «jeg SKAL oppgraderes gratis vet du ikke hvem jeg er» opplegg

Endret av Chlypa
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (29 minutter siden):

Altså det er ikke sånn at jeg sier at Mette Marit var skikket til å bli kronprinsesse og eventuelt dronning.  

Det jeg sier er at å gifte seg med blått blod ikke hadde hjulpet. Kronprinsen og hans biologiske familie har selv elendig moral og å gifte seg inn i den britiske kongefamilien hadde vært å gifte seg inn i en annen familie med forferdelig moral.  Andrew er/var  i den britiske kongefamilien. Han har ikke bare vært kompis med Epstein, Andrew har vært med å begå overgrepene. 

Den britiske kongefamilien har jobbet for å skjule Andrews aktiviteter i alle år. Charles har også vært nær venn med flere som var mistenkt for å begå pedofile overgrep.  Mektige menn som kunne slippe unna med pedofile overgrep blant annet fordi de var venn med Charles og derfor måtte være gode menn som ikke kan ha begått pedofile overgrep. 

Endret av SVK
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Annus horribilis skrev (1 minutt siden):

Og her er Dronning Sonja det beste eksemplet av ikke kongelig opphav hvem som forstår sin rolle og utfører den eksemplarisk. 

Jeg kunne ha nevnt dronning Sonja, men det ble for langt.

Poenget er at når vi er på verst enden av skalaen så spiller det inn at personen ikke har begreper om hva verdighet, anstendighet osv er. Noen ganger har jeg tenkt at MM fikk utdelt flere nummer for store sko. 

Men man børe jo ha høyere ambisjoner enn verst del av skalaen enten man gifter seg med en kongelig person eller av allmuen.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Annus horribilis skrev (1 minutt siden):

Men Sonja har tydeligvis feilet på det som, om ikke det aller viktigste, er en av de viktigste oppgavene. Å oppfostre neste generasjon til å gjøre sin plikt.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Chlypa skrev (5 minutter siden):

Jeg reagerte veldig på den «jeg nekter å betale for oppgradering fordi heg flyr hele tiden» Den var veldig sånn «jeg SKAL oppgraderes gratis vet du ikke hvem jeg er» opplegg

Som noen sa, hun har ikke tålt klassereisen. Dronning Sonjas klassereise var ikke like stor.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...