Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Sinsiew skrev (16 minutter siden):

Absolutt. 

På en måte er det fint. Da får man ikke lagt skylden over på noen andre enn MM, det er tross alt hun som har tatt valget om å dra selv om hun visste det hun visste. 

Veldig bra. Dette forsøket på å umyndiggjøre MM ved å la hoffet og PST ta støyten for kronprinsessens egne dårlige valg er godt torpedert nå. På tide at personen som er i sentrum for disse handlingene kan ta ansvar for egne handlinger. Å ta 7 ukers ferie når andre blir stilt til ansvar for hennes handlinger er respektløst  og full ansvarsfraskrivelse. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg lurer på er om Slottet har dedikert personale på sikkerhet. Altså til å undersøke og kartlegge og vurdere. Det er litt «forvirrende» at livvakttjenesten nå ligger under PST, for det gjør at vi automatisk tenker at de har et kall det totalansvar. Før 2022 var jo livvakttjenesten en egen organisasjon/enhet, og da ligger det litt mer åpenbart at de «bare» har ansvar for nærværsbeskyttelse.

MEN da må jo Slottet ha et eget system for sikkerhetsvurderinger! Hvis ikke har vi jo et enormt problem. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Dersom dette stemmer får man jo nå ei oppskrift hvordan komme inn på og påvirke de kongelige. Det er et stort problem.

• Liker 9
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (31 minutter siden):

Skal vi tro pressekonferansen deres nå, så har de mest sannsynlig ikke blandet seg inn i møtet med epstein. De er mer fysisk beskyttelse.... 

Epstein var en livsfarlig mann.   Hadde PST valgt å ikke blande seg inn om Mette Marit ønsket å overnatte alene i cellen til Julio Kopseng?  Da hadde de ikke engang sagt til henne at det er en dårlig ide? 

Endret av SVK
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (10 minutter siden):

Det jeg lurer på er om Slottet har dedikert personale på sikkerhet. Altså til å undersøke og kartlegge og vurdere. Det er litt «forvirrende» at livvakttjenesten nå ligger under PST, for det gjør at vi automatisk tenker at de har et kall det totalansvar. Før 2022 var jo livvakttjenesten en egen organisasjon/enhet, og da ligger det litt mer åpenbart at de «bare» har ansvar for nærværsbeskyttelse.

MEN da må jo Slottet ha et eget system for sikkerhetsvurderinger! Hvis ikke har vi jo et enormt problem. 

Det tror jeg ikke de har, med tanke på at Marius inviterte til fest i kjelleren på Skaugum. Og at det har vært andre kriminelle på Skaugum uten at det har vært et problem for livvakttjenesten. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Momma skrev (15 minutter siden):

Og du følger opp med å dysse ned og bagatellisere det hele nå. 

Har du lest artiklene som ligger linket i denne wikipedia siden? Isåfall ser du der hva jeg snakker om. Daily mail jeg linket direkte hit, bagatelliseter dommen, glanser opp epstein som en fantasisk fyr, som også får lov å si joda han var skyldig, han bare visste ikke at de var under 18år. Litt interessant at han velger å si de, når det bare var en av de som var 17.

Til og med storyen til hun ene som ble utnyttet ble ganset med hvor fantastisk mange kjendiser og hvor godt betalt hun fikk. 

Hvis ikke det er å bagatellisere  og dysse ned hans overgrep i media, da vet ikke jeg. 

Nå vet jeg ikke helt hvorfor det er jeg som får skylden for å dysse det ned , når jeg egentlig forteller om hvordan media dysset det ned. 

Jeg bare forteller hva hun leste. 

Jeg sjekket også artikkel fra 2011, ikke noe dramatikk som kommer der heller. Det meste å reagere på er overskriften. Selve artikkelen høres jo ut som et fantastisk eventyr, og overgriperne som drømme prinser. 

Så kanskje lese innholdet i artiklene, ikke bare overskriftene

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er mest spent på hvordan hun (bort)forklarer googlingen med påfølgende kommentar og smilefjes, og med det poengterer HVOR dumme hun tror det norske folket er. 🍿

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det PST som har invitert til dette tullet?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Men nå var Epstein en livsfarlig mann.   Hadde PST valgt å ikke blande seg inn om Mette Marit ønsket å overnatte alene i cellen til Julio Kopseng? 

De vurderte vel at Epstein ikke var fysisk farlig for en middelaldrende kvinne med definerte former. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (9 minutter siden):

Ja, og da mener jeg fortsatt at hun har hatt gode muligheter for å tilegne seg informasjon om Epstein helt uavhengig av hva PST holder på med.

Sier det samme til deg. Les innholdet i de linkene. Står lite om overgrep i dem. Mye om hvor fantastiske overgriperne er

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (3 minutter siden):

Men nå var Epstein en livsfarlig mann.   Hadde PST valgt å ikke blande seg inn om Mette Marit ønsket å overnatte alene i cellen til Julio Kopseng?  Da hadde de ikke engang sagt til henne at det er en dårlig ide? 

Tydeligvis ikke. Han var ikke kjent som farlig mann i 2011. Ikke i dag heller, men det tyter jo mer og mer frem

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 minutter siden):

Det tror jeg ikke de har, med tanke på at Marius inviterte til fest i kjelleren på Skaugum. Eller at det har vært andre kriminelle på Skaugum uten at det har vært et problem for livvakttjenesten. 

Og det er jo i så fall ekstremt bekymringsverdig, for oss alle (!)

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (3 minutter siden):

De vurderte vel at Epstein ikke var fysisk farlig for en middelaldrende kvinne med definerte former. 

Og det har de jo for så vidt rett i… bare så synd at andre ikke skjønte hva «farlig for omdømme og mulig rikets sikkerhet» betyr 

• Liker 6
Skrevet

Noen burde ha spurt om seksuelle overgrep inkluderes i risikoen de vurderer.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Men jeg trodde alltid de hadde livvakter med seg. Altså, kronprinsfamilien.

• Liker 3
Skrevet
Natttåke skrev (12 minutter siden):

Dersom dette stemmer får man jo nå ei oppskrift hvordan komme inn på og påvirke de kongelige. Det er et stort problem.

I tillegg lurer jeg på hva som er poenget med denne livvakttjenesten. Hvorfor kunne de ikke bare leid inn en tilfeldig vekter de stedene kronprinsparet ønsker å besøke?  Det hadde gjort samme nytten til en prosent av kostnaden. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (20 minutter siden):

Har du lest artiklene som ligger linket i denne wikipedia siden? Isåfall ser du der hva jeg snakker om. Daily mail jeg linket direkte hit, bagatelliseter dommen, glanser opp epstein som en fantasisk fyr, som også får lov å si joda han var skyldig, han bare visste ikke at de var under 18år. Litt interessant at han velger å si de, når det bare var en av de som var 17.

Til og med storyen til hun ene som ble utnyttet ble ganset med hvor fantastisk mange kjendiser og hvor godt betalt hun fikk. 

Hvis ikke det er å bagatellisere  og dysse ned hans overgrep i media, da vet ikke jeg. 

Nå vet jeg ikke helt hvorfor det er jeg som får skylden for å dysse det ned , når jeg egentlig forteller om hvordan media dysset det ned. 

Jeg bare forteller hva hun leste. 

Jeg sjekket også artikkel fra 2011, ikke noe dramatikk som kommer der heller. Det meste å reagere på er overskriften. Selve artikkelen høres jo ut som et fantastisk eventyr, og overgriperne som drømme prinser. 

Så kanskje lese innholdet i artiklene, ikke bare overskriftene

Jeg har vært gjennom alle artiklene som ble revidert i juli, og sitter ikke med samme inntrykk som deg. Langt ifra. 

Når flere står frem, sier det sitt. Da vet man at det kanskje er lurt å holde avstand. 

https://www.theguardian.com/world/2008/jul/02/usa.internationalcrime1

https://nypost.com/2008/06/30/jeffrey-epstein-pleads-guilty-to-prostitution-charges

20260210_175726.jpg

Endret av Sinsiew
  • Liker 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (39 minutter siden):

Hva mener de med "et samarbeid"? 

Mette gjør som Mette vil

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

I tillegg lurer jeg på hva som er poenget med denne livvakttjenesten. Hvorfor kunne de ikke bare leid inn en tilfeldig vekter de stedene kronprinsparet ønsker å besøke?  Det hadde gjort samme nytten til en prosent av kostnaden. 

Ja, dette er jeg også enig i. 

Og hva nå om noe veldig alvorlig hadde hendt MM på deres vakt da? Hvordan hadde de takla det, når de ikke følger henne opp fullstendig.

• Liker 3
Skrevet
trønder skrev (2 minutter siden):

Mette gjør som Mette vil

Vel, det kan du ikke som kronprinsesse, faktisk!

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...