Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Ikke når jeg klikker på de tallene, noen av dem hvert fall. Da kommer det opp kilder fra f.eks 2007 og 2008. Noen er fra 2011 da. Men da var det jo kjent de årene MM hadde kontakt med fyren, og hun burde jo definitivt ha vært mer obs allerede fra the get-go. 

"A search of Epstein's home found numerous photos of the girls throughout the house, some of whom had been interviewed earlier by the police." er fra en kilde fra 2006, f.eks. 

Jeffrey Epstein - Wikipedia

Da husker jeg rett på det også. Mente at det var en artikkel om det. Som bare ble borte. Jeg mente det var tidligere enn 2006. Den andre jeg linket til i fra 2007. Viser hbordan overgrep ble pakket inn. Men også tydelig på hvordan han utnyttet sine mektige venners status. Og der burde pst vært på banen

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (1 minutt siden):

Og i 2012, 2013 og 2014...Han utnyttet hennes posisjon. For en sleiping. Hun måtte bare avslutte dette vennskapet.

Hva med i 2019? Da hadde kronprinsessen helt glemt sitt tidligere vennskap med Jeffrey Epstein.  Omfanget preget henne ikke i stor grad da heller tydeligvis.

Må være deilig å leve på en så isolert planet, at man ikke får med seg en eneste nyhet og "omfanget" av det hennes nære venn har gjort/gjør.

Hun forstår faktisk ikke omfanget før hennes personlige mailkorespondanse blir publisert i 2026.

Hun skriver at hun trenger tid til å fordøye dette. Det forstår jeg. Hun har gått i 15 år og ikke forstått omfanget. Hun må jo være i sjokk. 

Ja, og sjokket må basere seg på at hun er avslørt. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Da husker jeg rett på det også. Mente at det var en artikkel om det. Som bare ble borte. Jeg mente det var tidligere enn 2006. Den andre jeg linket til i fra 2007. Viser hbordan overgrep ble pakket inn. Men også tydelig på hvordan han utnyttet sine mektige venners status. Og der burde pst vært på banen

Men MM sier hun gjør bakgrunnssjekk selv. Hva skjer med denne enorme ansvarsfraskrivelsen på MMs vegne? Du maler henne både som dum og evneveik. Er dette virkelig ok bare for å mentalt slippe å forholde seg til hva hun har bedrevet?

Endret av 1600
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (5 minutter siden):

Og i 2012, 2013 og 2014...Han utnyttet hennes posisjon. For en sleiping. Hun måtte bare avslutte dette vennskapet.

Hva med i 2019? Da hadde kronprinsessen helt glemt sitt tidligere vennskap med Jeffrey Epstein.  Omfanget preget henne ikke i stor grad da heller tydeligvis.

Må være deilig å leve på en så isolert planet, at man ikke får med seg en eneste nyhet og "omfanget" av det hennes nære venn har gjort/gjør.

Hun forstår faktisk ikke omfanget før hennes personlige mailkorespondanse blir publisert i 2026.

Hun skriver at hun trenger tid til å fordøye dette. Det forstår jeg. Hun har gått i 15 år og ikke forstått omfanget. Hun må jo være i sjokk. 

Ja, ikke minst. Hadde god tid på seg å sjekke ut dette monsteret. Og ja, han utnyttet ekstremt mange. At hun var en slags brikke i et spill, er jo åpenbart. Hun burde avsluttet allerede ved første googling. : ) 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (39 minutter siden):

Takk for godt innlegg. 

Jeg deler din oppfatning. Det er svært mye flørting som pågikk, og som gikk på seksualitet. Det gikk absolutt over grenser. 

Når nåtidens avsløring kaster flomlys over hvilket liv på siden av MM sitt liv som kronprinsesse, så vil jeg si at det er et maskefall! 
Hun viser hvem hun er! Det er slik hun er, og ikke slik hun forsøker å skape et offentlig narrativ om at det ikke er slik hun ønsker å være. Altså; At MM i det hele tatt forsøker seg på noe så patetisk bortforklaring viser at hun må tenke at folket i Norge er evneveike. 

Nettopp!

Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være.

Det representerer det mennesket du ER, Mette!

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Ja, ikke minst. Hadde god tid på seg å sjekke ut dette monsteret. Og ja, han utnyttet ekstremt mange. At hun var en slags brikke i et spill, er jo åpenbart. Hun burde avsluttet allerede ved første googling. : ) 

Det var jo ikke det hun fant på google : ) som var grunnen til bruddet. Ref hva Varpe sa i 2019:

Sitat

– Kronprinsessen valgte å avslutte kontakten med Epstein i 2013, blant annet fordi hun opplevde at Epstein prøvde å bruke forbindelsen han hadde hatt med kronprinsessen overfor andre personer, forteller Varpe.

Altså, at Epstein på dette tidspunktet var siktet for godt over 120 overgrep, hallikvirksomhet og menneskehandel var liksom ikke like viktig som at hun opplevde at han utnyttet forbindelsen? MM er gjennomgående for moralsk underutviklet for å være dronning, og Guri Varpe og hennes avdeling er tydeligvis alt for dårlig påkledd til å kommunisere om viktige ting.

Endret av 1600
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Ti.09 skrev (12 minutter siden):

https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/dette-vet-vi-om-nordmenn-som-dukker-opp-i-epstein-filene/ Denne kan være nyttig å lese. Her er det avisoppslag fra både norske og britiske aviser i 2011, med informasjon om hvilket monster Jeffrey Epstein var. Med andre ord så er det umulig å ikke få dette med seg, spesielt når en er kronprinsesse av Norge. Som kronprinsesse hadde hun også flere rådgivere og PST, og de hadde definitivt fått med seg denne informasjonen.

Her er også et annet avisoppslag: https://nypost.com/2008/06/30/jeffrey-epstein-pleads-guilty-to-prostitution-charges/ 

Og som sagt: for en person som viser seg å ha vært hyperinteressert i fyren, ville det iallfall ikke ha vært  mulig å unngå å få det med seg. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg vil ikke, verken her eller i diverse kommentarfelt, uttale meg skråsikkert om hva MM visste/hva hun burde vite/hva PST tenkte på, da jeg rett og slett ikke vet.

Men det som skjer i denne tråden er bare avskyelig, hvordan kan noen skrive at det "bare" var to overgrep han var dømt for? Bare to overgrep? Er ikke det to for mye? Og lange, lange forklaringer på hvorfor MM ikke kunne vite .. Og at 16-åringer ikke er barn, og at Epstein ikke var pedofil.

Jeg tror kanskje, for blodtrykket sin del, at jeg (igjen) må ta i bruk ignoreringsknappen...

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
1600 skrev (6 minutter siden):

Det var jo ikke det hun fant på google : ) som var grunnen til bruddet. Ref hva Varpe sa i 2019:

Altså, at Epstein på dette tidspunktet var siktet for godt over 120 overgrep, hallikvirksomhet og menneskehandel var liksom ikke like viktig som at hun opplevde at han utnyttet forbindelsen? MM er gjennomgående for moralsk underutviklet for å være dronning, og Guri Varpe og hennes avdeling er tydeligvis alt for dårlig påkledd til å kommunisere om viktige ting.

Nei, det var jo utnyttelse av hennes posisjon som trakk det lengste strået. : )

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Nei, det var jo utnyttelse av hennes posisjon som trakk det lengste strået. : )

Ja, enig at det ser ikke bra ut : )

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Ja, enig at det ser ikke bra ut : )

Huff, klarer ikke 😅 Den smilyen der er forstyrrende.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Huff, klarer ikke 😅 Den smilyen der er forstyrrende.

Alice In Wonderland Cat GIFs - Find & Share on GIPHY

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
trønder skrev (27 minutter siden):

Nettopp!

Noe av innholdet i meldingene mellom Epstein og meg representerer ikke det mennesket jeg ønsker å være.

Det representerer det mennesket du ER, Mette!

I tillegg om man skal bruke dette som en beklagelse så må man jo gjøre noe  som viser at man forsøker å være en annen. Mette-Marit gjør det motsatte. 

Hun bagatelliser det hun har gjort og hun nekter å innrømme hva hun har gjort. Hun  har ikke kontaktet ofrene for å beklage. Hun har ikke gjort noe for å sette seg inn i hva ofrene har opplevd  eller hvordan hun var med å tilrettelegge for dette. I stedet viser hun offentlig støtte til en som er tiltalt for voldtekt  med belastningen det fører til for ofrene hans. 

Endret av SVK
  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
K_mb skrev (52 minutter siden):

Nettopp! En 16 og en 18-åring er jevnaldrende, det er ikke en ekkel gris av en 60-åring.

At enkelte her kverulerer på om Epstein var pedo når han misbrukte barn helt (helst flatbrystede) ned i 13-årsalderen er helt vanvittig! Hva slags fokus er det?? Skal det legitimere Mette Marit's handlinger? Selv MM vet at hun har gått langt over streken i vennskapet med Epstein! 

Jeg tror og han var pedofil. Det vet vi idag. 

Men det var ikke det han ble dømt for i 2008. Den dommen gjaldt sexkjøp hos en 17-åring og en voksen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (30 minutter siden):

Det er bare et tydelig tegn på at hun ikke forstår hva rollen som kronprinsesse faktisk innebærer.

Jeg tenker på offeret hans som tok selvmord i fjor.. Klarte ikke lenger å leve med traumene han hadde påført henne. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (57 minutter siden):

Ikke når jeg klikker på de tallene, noen av dem hvert fall. Da kommer det opp kilder fra f.eks 2007 og 2008. Noen er fra 2011 da. Men da var det jo kjent de årene MM hadde kontakt med fyren, og hun burde jo definitivt ha vært mer obs allerede fra the get-go. 

"A search of Epstein's home found numerous photos of the girls throughout the house, some of whom had been interviewed earlier by the police." er fra en kilde fra 2006, f.eks. 

Jeffrey Epstein - Wikipedia

• Liker 4
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Det er bare et tydelig tegn på at hun ikke forstår hva rollen som kronprinsesse faktisk innebærer.

Jeg tenker på offeret hans som tok selvmord i fjor.. Klarte ikke lenger å leve med traumene han hadde påført henne. 

Og ikke bare det at hun hadde kontakt med ham, men at hun i tillegg klagde over at oppdragene var kjedelige. Ok, da får hun tenke det da, men man sier det ikke "høyt" (til andre enn kanskje Haakon). Synes det er uverdig.

• Liker 14
  • Nyttig 14
Skrevet
SVK skrev (10 minutter siden):

I tillegg om man skal bruke dette som en beklagelse så må man jo gjøre noe  som viser at man forsøker å være en annen. Mette-Marit gjør det motsatte. 

Hun bagatelliser det hun har gjort og hun nekter å innrømme hva hun har gjort. Hun  har ikke kontaktet ofrene for å beklage. Hun har ikke gjort noe for å sette seg inn i hva ofrene har opplevd  eller hvordan hun var med å tilrettelegge for dette. I stedet viser hun offentlig støtte til en som er tiltalt for voldtekt  med belastningen det fører til for ofrene hans. 

Jeg kan legge til dette med at hun velger å gjøre seg selv til offer i denne situasjonen ved å snakke om hvor ille hun har det. 

Jeg har ikke ord. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Jeg tror og han var pedofil. Det vet vi idag. 

Men det var ikke det han ble dømt for i 2008. Den dommen gjaldt sexkjøp hos en 17-åring og en voksen. 

Men det var veldig godt kjent i 2011 at han var anklaget for omtrent 40 overgrep mot barn ned i 13-års  alderen. Hvorfor er det så viktig for enkelte å bagatellisere det denne mannen - verdens verste overgriper - holdt på med?

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Rimelig spent på hvordan de forklarer dette.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...