Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Fra hennes side var dette et skjult og privat vennskap. Dette ble jo ikke engang kjent før senere. Så tenker ikke hennes intensjon med vrnnskapet var for å legitimere han. Det var noe han bare tok brukte og utnyttet, slik han gjorde mot alle andre

Om så var - at han utnyttet henne. Det viser i såfall at hun ikke egner seg i roller hun innehar. Om ikke hun har lært at det er en fare for at man kan møte slike mennesker på sin vei så har slottet og PST gjort en elendig rolle når det kommer til veiledning og "utdanning" for rollen som kommende dronning. Håper og tror at dette vil komme for en dag - for vi er mange som lurer på om hun kan kjøre solo-løp - helt uten rådgivning. Vi har allerede fått opplyst at PST vet alt om hennes reiser. Hvem hun skal til og hvor hun skal bo. Hvorfor har ingen gjort noe? 

Sitat

Når kronprinsessen reiser, så har hun med seg personell fra Politiets sikkerhetstjeneste. Og de kjenner jo hele hennes program, og de vet også hvem hun skal møte, sier Aas.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (4 timer siden):

Det bør fjernes uansett. Hvis svenskene klarer seg uten gjør vi det også. Det hører ikke hjemme i 2026. Og monarken bør stole såpass mye på det norske rettssystemet at det ikke er noe problem.

Jeg er enig i at den må fjernes. Vet at kongen har brukt denne retten ved flere anledninger, blant annet ved en fartsovertredelse og for at ML ikke trengte å vitne i en skilsmissesak. 

https://www.kk.no/underholdning/britisk-kongehusekspert---jeg-husker-best-da-martha-var-innblandet-i-den-pikante-skilsmissesaken/73618250

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, Hebbe-lille said:

Jeg er enig i at den må fjernes. Vet at kongen har brukt denne retten ved flere anledninger, blant annet ved en fartsovertredelse og for at ML ikke trengte å vitne i en skilsmissesak. 

https://www.kk.no/underholdning/britisk-kongehusekspert---jeg-husker-best-da-martha-var-innblandet-i-den-pikante-skilsmissesaken/73618250

Også enig, det er en uting at voksne individer blir hevet over loven. Da lærer de kun at handlinger ikke får konsekvenser, og det er usunt for enhver. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
tvertimot skrev (30 minutter siden):

Ikke alle Epstein dokumentene er frigjort enda heller, mer kan komme når flere dokumenter frigjøres.

Da skal jeg lete frem popcornet.
Husk, mesteparten av korrespondansen som er frigjort hittil er e-post. Det er vanlig at man ikke slipper seg helt løs når folk skriver e-post. Når man derimot skriver på sms, messenger, what’s app, viber etc så er det ofte uten filter. Så når de frigjør dette materialet blir det heftig. 
Du kan jo forestille deg hva MM og Epstein har sendt av meldinger til hverandre..

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Selv om den harde kjerne fortsetter tåkeleggingen, viser det aller fleste organisasjonene som har noe med MM å gjøre at man ikke kan tolerere slik henfallenhet med rollen som kronprinsesse og beskytter.

https://www.nrk.no/nyheter/radet-for-psykisk-helse-setter-samarbeidet-med-kronprinsessen-pa-pause-1.17761776

Sitat

– Saker om menneskehandel, vold og seksuelle overgrep tar vi alle sterk avstand fra.

Rådet for psykisk helse har, gjennom mange år, hatt et stort fokus på å redusere risikofaktorer for å utvikle psykiske plager og lidelser.

– Barn, unge og voksne som blir utsatt for seksuelle krenkelser blir oftere syke voksne, og det øker risikoen for å ta sitt eget liv, påpeker Gundersen.

Ingen må bidra til taushet og utydelighet. Det fører bare til at skammen blir værende hos de som er utsatt, mens overgriperne går fri. Dette angår oss alle. Ingen skal bli utsatt for seksuelle overgrep, sier Gundersen.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Karnanna skrev (4 minutter siden):

Også enig, det er en uting at voksne individer blir hevet over loven. Da lærer de kun at handlinger ikke får konsekvenser, og det er usunt for enhver. 

Og i tillegg vil eventuelle offer for disse menneskene aldri kunne få rettferdighet for det de har vært utsatt for. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
TigerK skrev (7 minutter siden):

Og i tillegg vil eventuelle offer for disse menneskene aldri kunne få rettferdighet for det de har vært utsatt for. 

Og hun som tok selvmord, en av jentene som ble mest brukt av halliken Epstein, får aldri tilbake livet sitt. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
Natttåke skrev (3 timer siden):

Dersom MM hadde troppet opp på en skole eller barnehage der noen i vår familie hadde vært er det stor fare for at foreldrene ville holdt barnet hjemme. Ingen av våre hadde heller fått lov til å delta i barnetog utenfor Skaugum, eller være med på å hylle dem ved slottsbalkongen.

Disse holdningene er utløst av denne saken!

Jeg tror alt koker ned til at dette er alt vi får gjort. 

Hun kommer til å bli dronning og alt blir liksom som før.

At hun bruker tid nå er ett smart trekk, da dette vil roe seg etterhvert. 

Mest spennende er det om det dukker opp mer? Tørr hun å satse på at dette er alt?

Er jo tydelig at hun satset på at dette som har lekket ut aldri ville skje.

Jeg håper på tynt oppmøte på Karl Johan 17 mai.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
7 minutter siden, TigerK said:

Ikke minst det, alle offer må få rettferdig behandling i rettsvesenet. Det går jo ikke om noen er hevet over loven. 

Just now, Annus horribilis said:

Og hun som tok selvmord, en av jentene som ble mest brukt av halliken Epstein, får aldri tilbake livet sitt. 

Nei, for noen er det dessverre for sent. På tide å stille opp for de som må leve med traumer, skader og elendighet etter å ha vært utsatt for disse monstrene. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Annus horribilis skrev (11 minutter siden):

Da skal jeg lete frem popcornet.
Husk, mesteparten av korrespondansen som er frigjort hittil er e-post. Det er vanlig at man ikke slipper seg helt løs når folk skriver e-post. Når man derimot skriver på sms, messenger, what’s app, viber etc så er det ofte uten filter. Så når de frigjør dette materialet blir det heftig. 
Du kan jo forestille deg hva MM og Epstein har sendt av meldinger til hverandre..

Burde jo egentlig holde det som er nå.

• Liker 8
Skrevet
zemer skrev (4 minutter siden):

Burde jo egentlig holde det som er nå.

Nei! Det er fortsatt en altfor stor fanklubb av MM og kongehuset. Her må det virkelig sjokkerende detaljer frem for å slå den endelige spikeren. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
6 minutter siden, zemer said:

Jeg tror alt koker ned til at dette er alt vi får gjort. 

Hun kommer til å bli dronning og alt blir liksom som før.

At hun bruker tid nå er ett smart trekk, da dette vil roe seg etterhvert. 

Mest spennende er det om det dukker opp mer? Tørr hun å satse på at dette er alt?

Er jo tydelig at hun satset på at dette som har lekket ut aldri ville skje.

Jeg håper på tynt oppmøte på Karl Johan 17 mai.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Min familie, mine venner og bekjente mener at Marius-saken alene har vist at MM ikke egner seg som dronning, og nå kommer Epstein-saken i tillegg som er helt grotesk. 

Det er grenser for hvor mye man kan feie under teppet. 

Jeg håper og tror at grensen er nådd og vel så det. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

De eneste jeg føler sympati for i denne saken er ofrene til Jeffrey Epstein.

Noen bør rydde opp i kongefamilien, fordi der er det bare kaos. Jeg har ikke lengre tillit til Mette Marit, Haakon og resten av kongefamilien, så det beste hadde vært å bare avvikle det. Vi kan ikke ha en dronning som hadde nær kontakt med en mann som Jeffrey Epstein. 

• Liker 22
  • Nyttig 12
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Jeg er sykt glad vi har mettemarit som har fått denne støyten og ikke president rød larsen eller president jagland. For det hadde vært så mye værre og såå mye styggere. 

Men det hadde jo vært så sykt mye lettere å kvitte seg med den presidenten. Og også straffeforfølge den presidenten

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

PST med pressekonferanse i morgen, melder Dagbladet

Endret av Tradegy
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se hvordan PST skal redde dette for MM uten å virke komplett udugelige selv.

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer ikke helt å se hvordan PST skal redde dette for MM uten å virke komplett udugelige selv.

Nei, og så har man jo i tillegg lillegutt som har hatt med folk hjem fra byen og holdt rusfest i kjelleren.

Hvordan bakgrunnssjekker PST folk når de kommer drivende til Skaugum kl 0500 på morgenen, egentlig? Holder dem i porten? Eller holder det at Marius sier de er oppegående folk, og ikke med i HA, i Bhatti-gjengen osv?

Endret av 1600
  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Det største problemet nå er at det har vært så mye løgn at det er vanskelig å tro på noe i det hele tatt. MM har vist seg å ikke være til å stole på - ei heller slottet. Nå får vi se hvem som blir gjort til syndebukk denne gang. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Det største problemet nå er at det har vært så mye løgn at det er vanskelig å tro på noe i det hele tatt. MM har vist seg å ikke være til å stole på - ei heller slottet. Nå får vi se hvem som blir gjort til syndebukk denne gang. 

Hvilke andre syndebukker henviser du til her? 

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...