Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (7 minutter siden):

Ja som en ser møter MM seg selv i døra så grundig at det hele blir komisk. 
Hva blir engasjementene hennes i fremtiden nå? Kan hun fortsatt være høy beskytter for voldsutsatte kvinner og sårbare unge jenter?

Da sitter hun kun igjen med vevstolen og håndarbeid om hun skal beholde troverdigheten. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Syntes alle burde ta seg tid til å lytte og se videoen av denne sangen, som er laget av denne tiden. En veldig viktig låt tenker jeg da.

Igjen sier jeg det er lov å kritisere, man skal det. Men det er noe med måten det gjøres på. Forøvrig er jeg svært enig med noe tix tok opp generelt i et nylig intervju. Hvor har det blitt av samtalene, alle bare diskuterer. Ingen lytter til hverandre. Og når alle bare roper høyest, så blir det ingen løsninger bare bråk.

Denne sangen snakker ut min bekymring rundt hvordan man henger ut folk med feil på nett. Og hvilken retning det tar, mens vi kan velge andre måter, som fungerer bedre.

Du må kanskje tenke at folk er forbanna. Det er vi - skattebetalerne som har bekostet hennes jetset-liv. Takken er nå at landet er gjort til latter og til skam - og man spør seg selv hvordan dette har gått an. Ingen tar ansvar - det er bare løgner og bortforklaringer som "beklager å ha utvist manglende dømmekraft". Det hele er tragisk og latterlig - men tydeligvis noe man må forvente når det aldri virker å bli stilt krav til folk. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 21
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Det var sånn han opererte, mot politikere, næringslivstopper, kvinner og menn. Smiger, speiling, sosial kapital mm. "Grooming", om du vil.

Det er absolutt ingen unnskyldning for MM`s oppførsel. Det er HUN som har ansvaret for å unngå å bli lurt og påvirket av mennesker som Epstein. Han er ikke unik - det er mange som han i verden. Hun har vist at hun ikke er istand til å utføre rollen sin på en profesjonell måte. Hadde hun gjort det så hadde hun selvsagt aldri kommet i kontakt med Epstein. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Skrevet

Kunne godt gitt henne litt slack om hun bare kunne uttalt seg sannferdig om denne kontakten. Jeg forstår at hun står i mye akkurat nå, men en litt mer utfyllende uttalelse hadde gjort seg. Sett at hun skal bli dronning i teorien, så er jo hennes omdømme ganske viktig å berge. Jo lengre det er stille, jo vanskeligere vil det være å berge det. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (1 minutt siden):

Kongelige har sikkert grafset til seg, pult rundt og vært jevnt over menneskelige ++ i alle tider. Hun er neppe det ene unntaket. Det gikk for eksempel masse rykter om Sonja og Frankrike på 80- og 90-tallet. Forskjellen fra tidligere er mobiltelefoner og internett.

Og forskjellen er om man forstår rollen sin og hvordan opptre diskret uansett hva man gjør. Det er tydelig at heller ikke IA forstår dette. For de fleste er det barnelærdom at det som legges ut på nettet må tåle å publiseres for alle. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA02010961.pdf

Det bemerkes hvilket ord som åpenbart blir nyttet, hver gang de snakker,  noe som presiseres fra Epstein i hans tilsvar. 
Jeg vil ikke akkurat mene at det hele er komplimenterende i lys av rollen MM innehar. 

Skammelig! 

Endret av Eufemia-
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Det var sånn han opererte, mot politikere, næringslivstopper, kvinner og menn. Smiger, speiling, sosial kapital mm. "Grooming", om du vil.

Jeg har fått med meg det. 
Men, det betyr ikke at de det måtte gjelde skal bite på. 
Kronprinsessen har utvist en svært dårlig dømmekraft. Det er helt vanvittig hvordan hun har svertet sin rolle og sitt land, hvilket hun representerer. Det står seg ikke. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Gulline skrev (6 minutter siden):

Og forskjellen er om man forstår rollen sin og hvordan opptre diskret uansett hva man gjør. Det er tydelig at heller ikke IA forstår dette. For de fleste er det barnelærdom at det som legges ut på nettet må tåle å publiseres for alle. 

Stort sett enig, men i kontakten med Epstein hadde vært, om mulig, enda verre dersom hun bevisst var diskret. Da hadde vi aldri fått vite om det. Det er bittelitt i hennes favør at hun fremstår så barnslig og dum.

Endret av Pilaff
Skrivefeil
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilaff skrev (3 minutter siden):

Stort sett enig, men i kontakten med Epstein hadde vært, om mulig, enda verre dersom hun bevisst var diskret. Da hadde vi aldri fått vite om det. Det er bittelitt i hennes favør at hun fremstår så barnslig og dum.

Men hun har ødelagt sitt eget og det norske monarkiets rykte om mulig for alltid. Jeg vil si at dette er uopprettelig og kan bare tenke meg hvor forbanna kongeparet og da især dronning Sonja er nå. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Men hun har ødelagt sitt eget og det norske monarkiets rykte om mulig for alltid. Jeg vil si at dette er uopprettelig og kan bare tenke meg hvor forbanna kongeparet og da især dronning Sonja er nå. 

Jeg ønsker ikke noe annet enn at monarkiet får dårlig rykte. Jeg setter pris på at de ødelegger det innenfra. Bort med det. Monarkiet er flaut for landet både på personnivå og som udemokratisk styreform. Makt og posisjoner skal ikke gå i arv. Det var derfor vi sluttet med adel.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Sympati for hva?

Leste du innlegget jeg responderte på? Da regner jeg med at du skjønner kommentaren min. 

• Liker 2
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Eg har sagt det før i tråden om Herr og fru Verret. Eg undrar meg over kva kongefamilien sjølv meiner om pressa, og kva slags diskusjonar dei har heime om dette. Utspela frå prinsesse Ingrid Alexandra kan tolkast som eit uttrykk for at mediedekninga ikkje berre blir opplevd som kritisk, men også som personleg belastande. For meg er det viktig å halde fast ved eitt grunnleggjande prinsipp. I eit fritt land må vi tole ja, til og med verne om , ei fri presse, også når ho er ubehageleg. Kanskje burde nettopp kongefamilien, med si unike stilling, vere ekstra varsame med å så tvil om ein av dei viktigaste institusjonane vi har.

Det innlegget var nok ett øyeblikk der hun hadde behov for å uttrykke seg - svikt i mentalisering. Det ble dessverre litt feil, men, hun er bare en ung jente som har blitt født med en bør på skuldrene hun aldri ba om. Jeg tenker at vi må la tvilen komme IA til gode.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Chlypa skrev (Akkurat nå):

Det innlegget var nok ett øyeblikk der hun hadde behov for å uttrykke seg - svikt i mentalisering. Det ble dessverre litt feil, men, hun er bare en ung jente som har blitt født med en bør på skuldrene hun aldri ba om. Jeg tenker at vi må la tvilen komme IA til gode.

Altså, hun er faktisk en voksen kvinne. 

• Liker 18
  • Nyttig 14
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 minutt siden):

Leste du innlegget jeg responderte på? Da regner jeg med at du skjønner kommentaren min. 

Ja, jeg leste det og lurer veldig på hva du mener at man skulle vist henne sympati for?

Sitat

Det var da ikke så mye sympati å hente for henne i denne tråden før denne bomben heller. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilaff skrev (Akkurat nå):

Altså, hun er faktisk en voksen kvinne. 

Nei. Ingrid er ikke en voksen kvinne. Hun er en ung jente som enda former personen sin. 
så er det sikker andre 22åringer som blir fornærmet, men jeg trodde også at jeg var en voksen kvinne i den alderen. Det var jeg alledeles ikke. Mye skjer mellom 20-25

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Chlypa skrev (Akkurat nå):

Nei. Ingrid er ikke en voksen kvinne. Hun er en ung jente som enda former personen sin. 
så er det sikker andre 22åringer som blir fornærmet, men jeg trodde også at jeg var en voksen kvinne i den alderen. Det var jeg alledeles ikke. Mye skjer mellom 20-25

Jo, hun er en voksen kvinne. En voksen kommende statsleder, til og med. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Skrevet
Chlypa skrev (2 minutter siden):

Ja, mye skjer fortsatt mellom 20-25. Til og med hele livet skjer det utvikling hos et individ. 

Ingrid Alexandra er faktisk en voksen kvinne nå, og har vært der en stund,  selv om hun vil lære mye mer i løpet av livet.

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Eg har sagt det før i tråden om Herr og fru Verret. Eg undrar meg over kva kongefamilien sjølv meiner om pressa, og kva slags diskusjonar dei har heime om dette. Utspela frå prinsesse Ingrid Alexandra kan tolkast som eit uttrykk for at mediedekninga ikkje berre blir opplevd som kritisk, men også som personleg belastande. For meg er det viktig å halde fast ved eitt grunnleggjande prinsipp. I eit fritt land må vi tole ja, til og med verne om , ei fri presse, også når ho er ubehageleg. Kanskje burde nettopp kongefamilien, med si unike stilling, vere ekstra varsame med å så tvil om ein av dei viktigaste institusjonane vi har.

Helt enig. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (31 minutter siden):

Tror det er viktig å skille mellom Epstein sine ofre, som så langt virker å ha vært unge kvinner som ble utsatt for ulike grusomheter, og hans ulike forbindelser for øvrig. 

Når det gjelder de øvrige (om det var Elon Musk eller Mette Marit) så må vi vel respektere at det var voksne mennesker, som i hovedsak har tilhørt samme "elite" og som har hatt egeninteresser i sin kontakt med Epstein. 

Haakon, Mette og Epstein hadde en felles bekjent Boris innen Epstein og Mette utviklet dette nære vennskapet. Er ikke tilfeldig at de tre hadde Boris som felles bekjent. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Chlypa skrev (7 minutter siden):

Man er juridisk ansvarlig og voksen som 18-åring.

Hva du mener om folks modning når de er 22 er dørgende uvesentlig. Man kaller ikke 22-åringer 'gutter og jenter'.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...