Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sgirl skrev (2 minutter siden):

Synes dette er et vendepunkt for Norges del. Jeg tror faktisk ikke kongelige fra andre land hadde sluppet unna med å appellere til sympati. Det ville blitt en kort prosess. Men jeg tror ikke nordmenn forstår helt implikasjonene denne saken har. Det er en enorm naivitet. Allerede her inne strømmer det på med sympatierklæringer til Haakon. Så lett er det faktisk å få folkeopinionen til å snu. Men realiteten er den at mange nordmenn lett snur ryggen til det å ta et endelig og definitivt oppgjør med pedofili, ved at de så lett gir syndsforlatelse 

Kanskje denne saken vil bidra til å belyse nettopp det. For min del kan det gjerne bli livstid i fengsel for pedofili, og det er ingen overgripere som får et snev av sympati fra meg. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De må ta seg av "ungene"🤣

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Tillia skrev (4 minutter siden):

Samtidig har nok Haakon mye å vinne på å ikke miste ansiktet helt totalt her. Tross alt ser det bedre ut om han er den store beskytteren enn at han sier noe annet. 

Både han og søstra har valgt sine livspartnere og må vel forsåvidt stå for det - noe annet ville kanskje nesten virke enda dummere! 

Men ja, han snakker jo som at de/ hun er offer for et eller annet - og det blir vel å vri det litt på hodet ..

Jeg opplever virkelig ikke det. Seriøs og skikkelig. Han gjør inntrykk, sterkt å både se og høre. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tillia skrev (Akkurat nå):

Samtidig har nok Haakon mye å vinne på å ikke miste ansiktet helt totalt her. Tross alt ser det bedre ut om han er den store beskytteren enn at han sier noe annet. 

Både han og søstra har valgt sine livspartnere og må vel forsåvidt stå for det - noe annet ville kanskje nesten virke enda dummere! 

Men ja, han snakker jo som at de/ hun er offer for et eller annet - og det blir vel å vri det litt på hodet ..

Når hun "får samlet seg" kommer hun nok ut på skjermen med et sørgelig uttrykk og kors rund halsen, mens hun forklarer hvor vanskelig hun hadde det i nettopp disse årene. Hvor presset hun var i den perioden, lungesykdommen gjorde seg gjeldende, hun var psykisk nedkjørt og angrer veldig veldig mye og er veldig veldig lei seg. Osv osv. Gjesp. Men tipper ganske mange kommer til å falle for skuespillet. Hun får låne med seg  rosenkransen Marius fiklet med første dag av rettsaken så hun fremstår enda mer dydig. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Overdramatisert at den som skal være Norges ansikt utad har hatt utstrakt samvær med en dømt pedofil overgriper? Jaja. 

Ja men så antar jeg at ikke alle som taster i forumet her, er så perfekte selv. Som klarer å hoste opp så mye stygge konspurasjons teorier.

Har ikke  sagt at hennes kontakt med han ikke er kritikk verdig. Men har ikke noe behov for karakter drap der. De andre deriomt, som virkelig har utnyttet situasjonen. Det er 10.000 ganger værre og mer skadelig for norge

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

For min del blir essensen av dette sirkuset ett enkelt spørsmål: vil vi ha en kongelig som ikke ønsker å være kongelig?

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Sgirl skrev (4 minutter siden):

Tror du ofre for seksuelle overgrep her i landet, synes han har ryggrad?

Jeg tar ikke på meg å svare for andre. Det bør du også avstå fra

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
Skrevet
Blini skrev (Akkurat nå):

For min del blir essensen av dette sirkuset ett enkelt spørsmål: vil vi ha en kongelig som ikke ønsker å være kongelig?

Har hun sagt hun ikke vil være kongelig?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Perine skrev (4 minutter siden):

Enig.  Rart at voksne mennesker hisser seg opp og blir som ville dyr som kjenner lukten av blod.  Vet ikke om det skyldes ren ondskap, misunnelse eller hva det kan være.  Jeg reagerer selvfølgelig også negativt på det som har kommet frem, men har ikke noe ønske om å knekke et menneske som har gjort noe dumt. 

Fordi det finnes ikke noe jævligere en overgrep mot barn. Å forgripe seg på et barn er egna til å ødelegge det totalt. Også voksne kan bli svært syke av seksuelt misbruk og voldtekt. 

Voldtekt blir brukt som våpen i krig og konflikt. 

Fordi det river samfunn fra hverandre. 

Kongehuset var ment å være samlende. Kongehuset står alt for tett på overgrep mot barn, og voldtekter av også voksne. 

MM har gjort seg til talskvinne for overgrepsutsatte. 

Men hun har vært nær venn med en av disse overgriperne. 

Det er helt riktig å bli rasende. Det er lov å prate med følelsene. 

Du skal heller ikke se bort i fra at de som er mest sinte har opplevd overgrep selv. 

• Liker 16
  • Nyttig 12
Skrevet
luna1 skrev (Akkurat nå):

Når hun "får samlet seg" kommer hun nok ut på skjermen med et sørgelig uttrykk og kors rund halsen, mens hun forklarer hvor vanskelig hun hadde det i nettopp disse årene. Hvor presset hun var i den perioden, lungesykdommen gjorde seg gjeldende, hun var psykisk nedkjørt og angrer veldig veldig mye og er veldig veldig lei seg. Osv osv. Gjesp. Men tipper ganske mange kommer til å falle for skuespillet. Hun får låne med seg  rosenkransen Marius fiklet med første dag av rettsaken så hun fremstår enda mer dydig. 

Ja jeg er helt enig i det. 

Og sikkert at det blir sånn. Jeg tenker ikke at hun attpåtil skal spille offer her. Hun var .. hva da .. 40 år da hun skrev dette. Burde vært ferdig utviklet integritetsmessig og ha ferdigutviklet moralsk kompass. 

Ingenting naturlig i det som jeg ser det. Jeg hadde ikke reagert slik hvis min mann hadde skrevet slik med tilsvarende - slik hun har gjort. Men her er det mye fasade, taktikk, og husk at Haakon var han som valgte sin ektefelle.. og har sånn sett et stort ansikt å miste dersom han innrømmer at dette er graverende. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
SVK skrev (7 minutter siden):

Er du sikker på at du ikke ser det du vil se når du sier at Mette Marit har Haakon rundt lillefingeren?  At du ønsker å tro Haakon er uskyldig så derfor må forklaringen være at han har blitt manipulert av Mette Marit. 

Enten så er han manipulert, eller så er han like kynisk og narsissistisk som henne.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
SVK skrev (22 minutter siden):

Er du sikker på at du ikke ser det du vil se når du sier at Mette Marit har Haakon rundt lillefingeren?  At du ønsker å tro Haakon er uskyldig så derfor må forklaringen være at han har blitt manipulert av Mette 

Endret av Eckartia
Dobbeltpost
Skrevet
SVK skrev (1 minutt siden):

Er du sikker på at du ikke ser det du vil se når du sier at Mette Marit har Haakon rundt lillefingeren?  At du ønsker å tro Haakon er uskyldig så derfor må forklaringen være at han har blitt manipulert av Mette Marit. 

Jeg leste bok om Den franske revolusjonen i jula. Ulike mennesker hadde ulike ønsker. Men et vanlig slagord i starten av revolusjonen var "Ned med dronningen. Lenge leve kongen!". Det var mange som trodde at alle dårlige valg fra kongen kunne forklares med at dronningen manipulerte han.  Kongen derimot så de som en slags far som selvsagt kun ville det beste for folket sitt. 

Under Kvinnenes marsj mot Versailles går det så langt at dronningen nesten blir drept flere ganger. Her er en av historiene:

Lafayette convinced the king to address the crowd. When the two men stepped out on a balcony an unexpected cry went up: "Vive le Roi!" (Long live the king!)

After the king withdrew, the presence of the Queen was demanded loudly. Lafayette brought her to the same balcony, accompanied by her young son and daughter. The crowd ominously shouted for the children to be taken away, and it seemed the stage might be set for a regicide. Yet, as the queen stood with her hands crossed over her chest, the crowd – some of whom had muskets leveled in her direction – warmed to her courage.
https://en.wikipedia.org/wiki/Women's_March_on_Versailles

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig.  Klar tale. Han trenger å ta seg av flokken sin, hun får ikke lov av han akkurat nå å uttale seg. Hun er syk. Folk med bittwlitt empati forstår såpass. 

Smøre seg med tålmodighet.

Du er velkommen til å være uenig. I mine øyne vokste han her. Mye. Han har ryggrad

Flokken er rammet at Marius og Mette er avslørt for ting som er alt annet en greit som dem har gjort. 

Er helt riktig at det skal påvirke dem negativt. 

Når det gjelder Marius burde dem ha hatt mer fokus på å passe på han sist helg da han ruset seg, truet med kniv og utøvet vold mot enn kvinne. Nå er han i sikkerhet, passes på av profesjonelle folk, har tilgang til helsehjelp, og så har den godt voksne mannen faktisk en helt egen pappa som ikke er kronprins. 

Du skriver at Mette er syk. Ja hun har en kronisk sykdom, hvorfor er det e poeng å ta frem det nå. 

Du og jeg vet ikke mer om henne nå. Hvis hun er i så stor krise at det er fare for liv og helse håper jeg at Haakon har sett til at hun får helsehjelp. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Stille Ferd skrev (1 minutt siden):

Fordi det finnes ikke noe jævligere en overgrep mot barn. Å forgripe seg på et barn er egna til å ødelegge det totalt. Også voksne kan bli svært syke av seksuelt misbruk og voldtekt. 

Voldtekt blir brukt som våpen i krig og konflikt. 

Fordi det river samfunn fra hverandre. 

Kongehuset var ment å være samlende. Kongehuset står alt for tett på overgrep mot barn, og voldtekter av også voksne. 

MM har gjort seg til talskvinne for overgrepsutsatte. 

Men hun har vært nær venn med en av disse overgriperne. 

Det er helt riktig å bli rasende. Det er lov å prate med følelsene. 

Du skal heller ikke se bort i fra at de som er mest sinte har opplevd overgrep selv. 

Mm har ikke bedrevet overgrep mot barn. 

Men hennes mail og kontakt med han , er det helt innafor at hun får sparken som beskytter for overgreps utsatte barn. En akkurat passe konsekvens.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (21 minutter siden):

Ja men så antar jeg at ikke alle som taster i forumet her, er så perfekte selv. Som klarer å hoste opp så mye stygge konspurasjons teorier.

Har ikke  sagt at hennes kontakt med han ikke er kritikk verdig. Men har ikke noe behov for karakter drap der. De andre deriomt, som virkelig har utnyttet situasjonen. Det er 10.000 ganger værre og mer skadelig for norge

Jeg kan kaste den første steinen jeg altså, for idet jeg fikk vite at en her i bygda hadde begått ikke så veldig fine handlinger ovenfor barn, var det første jeg gjorde å slette han fra alt jeg hadde og ignorere han totalt på gata.. Akkurat som jeg forventer at ethvert anstendig menneske gjør når de finner ut at andre har gjort slike ting.  

Nei, det er nok ingen her som er perfekte, de fleste har nok kjørt for fort en gang, eller tatt en hvit løgn.

Men jeg tviler på at så mange har fortsatt kontakt med en overgriper, eller kuttet bånd for åpning av krisesentre og så litt senere gått ut og beskyttet en overgriper i andre enden. 

Ellers så klarer jeg faktisk å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg klarer både å se at Jagland bør etterforskes OG se at MM er uegnet som samlende symbol for landet Norge. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 11
  • Nyttig 12
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Har hun sagt hun ikke vil være kongelig?

Hun har absolutt gitt meg det inntrykket. 

• Liker 9
Skrevet
SVK skrev (11 minutter siden):

Jeg sier ikke at Haakon er uskyldig. Men jeg vet hvordan noen svake menn reagere på manipulerende kvinner.

• Liker 3
Skrevet

Altså hva er det for noe drit Haakon lirer av seg? Han må ta seg av flokken? Og hvem er det som tar denne flokken? Og hvorfor? Det er så absurd. Alt er hinsides problemer de har skapt selv. Og nå skal de sitte og trøste hverandre? Hva ER det der? Kronprinsessen ditt og kronprinsessen datt.... kronprisessen måtte bare være en person hun ikke ønsket å være i flere år. For ja, sånt kan jo skje med alle 🤮 

Og de må "støtte" Marius🤮 jeg blir så kvalm! Dette er jo ikke en "vanlig" familie engang, det er en syk familie uten medfølelse for andre enn seg selv!

• Liker 9
  • Nyttig 16
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Jeg tar ikke på meg å svare for andre. Det bør du også avstå fra

Tror det hadde vært en nyttig øvelse for deg å reflektere over et slikt spørsmål. Kanskje det ville fått deg til å revurdere et og annet 

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...