Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Susanne skrev (16 minutter siden):

Uttalelse fra Kronprinsen: Det jeg er opptatt av nå, er å ta vare på flokken. 

Kronprinsesse Mette-Marit om Epstein-kontakten: Unnskyld til alle dere jeg har skuffet – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Ser ut som denne linken er mer utfyllende enn den jeg la ut først 

– Når det er mye som skjer på en gang, som det har vært for vår familie nå, er jeg litt opptatt av at vi må ha prioritene i riktig rekkefølge, sier kronprins Haakon.

– For meg har det viktigste de siste dagene vært å ta vare på flokken. Vi støtter Marius i den situasjonen han står i, vi passer på de andre barna – de må også ivaretas – og jeg må passe på og ta vare på kronprinsessen.

– Heldigvis tar hun vare på meg også, legger han til.

Det var en gang i tiden mottoet til kongefamilien var 'alt for Norge'. 

Nå er det 'familien først, så kommer kongeriket Norge baki det et sted.'.

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (29 minutter siden):

Han vil la kontrollkomiteen til Stortinget ta saken, og det er vel ikkje så dumt?

Det er ikke dumt for dem som skal granskes, nei😆

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri vært en som har hatt noe imot kongehuset vårt, tvert imot tenkt at de er samlende, koselige og gode mennesker. Selv når Martha Louise og Durek saken kom tenkte jeg jaja. Det er nå spesielt, men kjærlighet gjør blind. Selv Marius Borg Høiby kan jeg forstå er ute på ville veier etter en fæl oppvekst, ustabile mennesker rundt seg og kanskje ikke de beste forutsetningene når både biologisk far og mor drev med rus og diverse. For meg har Epistein og Mette Marit tatt kaka, vært spikeren på kista.  Det er helt vilt at de var gode venner, man lar ikke hvem som helst låne herskapshuset sitt i Florida, hun har flere ganger blitt invitert til den øya og de såkalte festene han hadde. Og det at hun beklager nå, det er BARE fordi hun ble tatt, selv nå har hun bare beklaget kontakten, ikke gjort rede for hva hun har gjort.

Jeg kan bare ikke fatte å begripe hva Mette Marit og Epistein skulle ha gjort sammen?! Hvorfor innledet hun det vennskapet og holdt det gående i så mange år? Hva skulle hun med han? Hun har apanasjen sin, ett liv i ekstrem luksus, hvilke andre fordeler ga Epistein henne? Hun sier jo selv i en e-post at hun har googlet han og det ikke så bra ut, men likevel fortsetter hun kontakten?! 

Jeg klarer ikke å forholde meg til henne mer. Håper inderlig at monarkiet blir avviklet før hun kommer til makta. Og Håkon som bare jatter med? Som tenker det er helt greit at hun holder på slik. I England har de jo kasta ut Andrew, men her til lands tror jeg vi bare lar det blåse over. Dette er nok ikke en snakkis om 2 år, da er det glemt…

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Vi er ansvarlige for valgene vi tar, også når vi i ettertid mener de var feil. Når kontakten med Epstein har foregått over flere år, holder det derfor ikke helt å si at det "ikke representerer den man ønsker å være". Handlingene skjedde, og mange forventer et tydeligere ansvar enn en så abstrakt formulering. Når Mette-Marit sier at hun vil komme med mer, men uten å si når, er det vanskelig å se hvordan hun skal kunne rette på inntrykket man sitter med.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Reverend skrev (5 minutter siden):

Hvis hoffet skal ta skyld for dette, må vi i så fall gå bort ifra at de kongelige kan være privatpersoner i tillegg til å være kongelige, all den tid denne kontakten var på et privat plan. 

• Liker 7
Skrevet

Dette ble feil  fra HM. Han slår beina under uttalelsen til kronprinsessen. For fokuset hans havner tilbake på familien og hvor vanskelig de har det. For å være helt ærlig tror jeg det er her skoen trykker. Holdningen om at familien er viktigere enn institusjonen. Jeg har sagt det før; men denne holdningen til at rollen som kronprins er en jobb, den funker ikke. Da kan vil like gjerne ha president. Det er en jobb. 

• Liker 35
  • Nyttig 9
Skrevet

Uansett hvordan dette vil ende…så setter jeg pris på at det for første gang har kommet utalelser, skriftlig og muntlig, fra Kronprinsparet som for første gang føles ekte. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Stacy__ skrev (21 minutter siden):

Jeg kan bare ikke fatte å begripe hva Mette Marit og Epistein skulle ha gjort sammen?! Hvorfor innledet hun det vennskapet og holdt det gående i så mange år? Hva skulle hun med han?

Det var vel mer i retning hva Epstein kunne få ut av denne kontakten og hvilken nyttig idiot MM var for ham.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (25 minutter siden):

Det viktigste for kronprinsen er altså å «ta vare på flokken min». Det vil vel si familien. Man skulle kanskje tro at for en kronprins er  Norges  beste det viktigste? Vi andre dødelige må faktisk skjøtte vår jobb og våre verv selv om vi har familie. Hvis det kun er familien som betyr noe, ja så får han faktisk si i fra seg tronen. Hele landets omdømme blir dratt ned i søla for tiden, nettopp av denne «flokken» hans. Det er direkte vondt å lese utenlandske medier for tiden.

Han viser støtte til kriminell stesønn ved å besøke i fengsel. Dette burde vært løst med en telefon med et tydelig budskap; vær ærlig, innrøm det du har gjort, ta din straff, få skikk på livet ditt. Ikke noe støtte ellers.

Han burde ta knallhard avstand fra kona sin tette omgang med Epstein og hennes flørting med det som kanskje er tidenes verste overgriper. Men nei da.

Takk! 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
LilliMilli skrev (7 timer siden):

Det er flere som skriver at dere er skuffet over IA, at dere forventet mer av henne, og trodde hun var smartere enn dette. Hvorfor hadde dere egentlig høyere forventninger til henne? Hva har hun gjort som skulle tyde på at hun var annerledes skrudd sammen enn resten av gjengen, egentlig? 

For min egen del antar jeg alltid at folk jeg ikke kjenner er smarte, oppegående mennesker som vil andre vel. Så ryker man på den ene skuffelsen etter den andre når de beviser det motsatte, men noen ganger finner man gull!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Annus horribilis skrev (26 minutter siden):

Smart move Mette. Du ber om unnskyldning. Men vil ikke utdype mer før senere. Dvs når de gjenstående Epstein-filene blir offentliggjort? Det ville sett dumt ut om hun skulle utdype vennskapet med Epstein nå, for senere å måtte forholde seg til enda heftigere avsløringer. 

Det er akkurat dette som er greia, det er derfor ikke noen av de som er i epostene sier noe.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Det var vel mer i retning hva Epstein kunne få ut av denne kontakten og hvilken nyttig idiot MM var for ham.

Uansett burde jo hun har avsluttet det vennskapet ASAP etter at hun fant ut at han var seksualforbryter. Fordi hun skriver i en e-post at hun har googlet han og at det ikke ser bra ut, men fortsetter kontakten. Og hvordan vet vi at det var kun Epistein som prøvde å få noe ut av kontakten? Mette Marit har jo bodd i herskapshuset hans i 4 dager, hvem låner ut huset sitt gratis? 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes krompen var flink å svare i dag, ser at han har øvd greit på strofene sine denne gangen. Man får jo medfølelse for han, det er klart det stormer skikkelig nå. Men.. det jeg tenkte umiddelbart var om MM skal vente med å svare for seg.. til alle filene har kommet frem i lyset da eller? Tror folk det kommer mer?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Stacy__ skrev (1 minutt siden):

Uansett burde jo hun har avsluttet det vennskapet ASAP etter at hun fant ut at han var seksualforbryter. Fordi hun skriver i en e-post at hun har googlet han og at det ikke ser bra ut, men fortsetter kontakten. Og hvordan vet vi at det var kun Epistein som prøvde å få noe ut av kontakten? Mette Marit har jo bodd i herskapshuset hans i 4 dager, hvem låner ut huset sitt gratis? 

De har vel møtt hverandre mange ganger enn de 4 dagene? Haakon og alle barna har vel møtt han? 

• Liker 4
Skrevet

Kronprinsen har den nødvendige verdigheten og integriteten som kreves. Synd at omstendighetene kan bli ødeleggende for hans virke i lang tid. Han har alltid gitt en godt inntrykk, synes jeg. Varm, rolig, behersket, reflektert, nøytral, slik rollen krever. 

Håper pressen også behersket seg av respekt for den barnehagen han besøkte i dag.   

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (13 minutter siden):

Dette ble feil  fra HM. Han slår beina under uttalelsen til kronprinsessen. For fokuset hans havner tilbake på familien og hvor vanskelig de har det. For å være helt ærlig tror jeg det er her skoen trykker. Holdningen om at familien er viktigere enn institusjonen. Jeg har sagt det før; men denne holdningen til at rollen som kronprins er en jobb, den funker ikke. Da kan vil like gjerne ha president. Det er en jobb. 

This

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Kygos skrev (2 minutter siden):

Kronprinsen har den nødvendige verdigheten og integriteten som kreves. Synd at omstendighetene kan bli ødeleggende for hans virke i lang tid. Han har alltid gitt en godt inntrykk, synes jeg. Varm, rolig, behersket, reflektert, nøytral, slik rollen krever. 

Håper pressen også behersket seg av respekt for den barnehagen han besøkte i dag.   

Her er jeg ikke enig.. 

Han har skjult gaver, ikke vært ærlig med sikkerhet rundt sitt eget bo og hva som har skjedd der, brukt penger på en måte som vel ikke helt har vært meningen de skal brukes på osv. 

For meg har HM aldri har særlig mye integritet eller verdighet. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 11
  • Nyttig 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...