Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Konsekvenser av egne handlinger kan svi noe voldsomt det, men en får stå får det som en har gjort. Dette er barnelærdom for de fleste, men tydeligvis ikke for alle. Selv fanden beskytter sine heter det seg…..og det ser vi tydelig i kongefamilien nå. Har ikke gjort noe galt de der, er kun offer - verden mot de liksom🤨

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistenker at IA har lagt ut posten uten at det nødvendigvis har blitt klarert med noen. Altså,  på trynet kan ikke kommunikasjonsavdelingen i Kongehuset være, at de tenker at "Jaja, dette vil roe ned folk". 

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
Kelia skrev (1 minutt siden):

Jeg mistenker at IA har lagt ut posten uten at det nødvendigvis har blitt klarert med noen. Altså,  på trynet kan ikke kommunikasjonsavdelingen i Kongehuset være, at de tenker at "Jaja, dette vil roe ned folk". 

Hun er vel som sin mor, kjører sitt eget løp. Og hjelpe meg så tonedøvt..! Å hevde at det som kommer frem nå er anklager og ikke bevist er så virkelighetsfjernt at man kan rødme av mindre. Tydelig at IA er opplært til å ikke ta ansvar for EN ting. Arrogant er en underdrivelse. 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Susanne skrev (52 minutter siden):

Fra NRK: IA med uttalelse på lukket Instagram

Ingrid Alexandra på lukket Instagram-konto: «Når er det nok» – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

"..... Jeg valgte å legge den ut her. Fordi jeg blir helt gæren. Når er det nok"

Der har vi det ja, personangrep, demokrati og DU skal klappe igjen, hva er det DU ikke forstår?

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Molly85 skrev (3 minutter siden):

Hun er vel som sin mor, kjører sitt eget løp. Og hjelpe meg så tonedøvt..! Å hevde at det som kommer frem nå er anklager og ikke bevist er så virkelighetsfjernt at man kan rødme av mindre. Tydelig at IA er opplært til å ikke ta ansvar for EN ting. Arrogant er en underdrivelse. 

Det er veldig trist. Jeg har alltid hatt enorm respekt for den jobben Kongen og Dronningen har gjort, og har tenkt at Harald sin tittel som "Norges bestefar" har vært helt på sin plass. Det er synd å se at etter inntoget av mor og sønn Høiby, så har alt som heter verdighet i kongehuset blitt dratt gjennom søla. 

Ingrid Alexandra spør om når nok er nok? NÅ ER DET NOK. Det norske folk fortjener bedre, og de som familie fortjener bedre. Tydeligvis er det ekstremt vanskelig, ja - til og med umulig, for de å opptre slik en kongefamilie skal. Hvis det er så forferdelig, hvorfor skal de pine seg gjennom det? Måtte monarkiet avsluttes med Harald, det går fanden ikke lenger.

Endret av Kelia
Omformulering av slutten på en setning.
  • Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Det er veldig trist. Jeg har alltid hatt enorm respekt for den jobben Kongen og Dronningen har gjort, og har tenkt at Harald sin tittel som "Norges bestefar" har vært helt på sin plass. Det er synd å se at etter inntoget av mor og sønn Høiby, så har alt som heter verdighet i kongehuset blitt dratt gjennom søla. 

Ingrid Alexandra spør om når nok er nok? NÅ ER DET NOK. Det norske folk fortjener bedre, og de som familie fortjener bedre. Tydeligvis er det ekstremt vanskelig, ja - til og med umulig, for de å opptre slik en kongefamilie skal. Hvis det er så forferdelig, hvorfor skal de pine seg gjennom det? Måtte monarkiet avsluttes med Harald, det går fanden ikke lenger.

Så enig!

• Liker 6
Skrevet

Enig i at dette fra IA var merkelige og lite konsise greier.

Ifølge henne handler ikke innlegget om Marius, Mette-Marit eller noen andre i kongefamilien, men allikevel bruker hun "oss" om hvem hun mener blir utsatt for personangrep. Så hvem er "oss"?

Og dette med drap?? Hva er det for noe? Selvsagt er det feil hvis noen blir anklaget for drap hvis det ikke er grunnlag for det. Men hallo - mamma Mette har faktisk utvekslet eposter med Epstein i 4 år, og bror Marius har faktisk brukt narkotika og utøvd vold. Det eneste som ikke er 100% sikkert er sovevoldtektene. Og det minner media oss om, så den er grei.

Her er det tydeligvis en person som trives best med privilegiene status gir, men ikke trives med baksiden av medaljen. Skal det norske folk betale for klær, bosted, studier osv, så må du faktisk godta at det kreves noe tilbake. At det er god folkeskikk, burde være en overkommelig motytelse.

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
MorTil2 skrev (Akkurat nå):

Enig i at dette fra IA var merkelige og lite konsise greier.

Ifølge henne handler ikke innlegget om Marius, Mette-Marit eller noen andre i kongefamilien, men allikevel bruker hun "oss" om hvem hun mener blir utsatt for personangrep. Så hvem er "oss"?

Og dette med drap?? Hva er det for noe? Selvsagt er det feil hvis noen blir anklaget for drap hvis det ikke er grunnlag for det. Men hallo - mamma Mette har faktisk utvekslet eposter med Epstein i 4 år, og bror Marius har faktisk brukt narkotika og utøvd vold. Det eneste som ikke er 100% sikkert er sovevoldtektene. Og det minner media oss om, så den er grei.

Her er det tydeligvis en person som trives best med privilegiene status gir, men ikke trives med baksiden av medaljen. Skal det norske folk betale for klær, bosted, studier osv, så må du faktisk godta at det kreves noe tilbake. At det er god folkeskikk, burde være en overkommelig motytelse.

Jeg skjønte heller ikke dette argumentet hennes med drap. Synes frøkna virker på grensa til virkelighetsfjern med et slikt innlegg.

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Annus horribilis skrev (11 minutter siden):

Bare Sverre Magnus igjen. Siste håpet for det norske monarkiet?

Hvis vi absolutt skal fortsette med monarki er trolig SM det beste valget. Han virker rolig og lun i likhet med kongen.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
anonym 4545 skrev (Akkurat nå):

Hvis vi absolutt skal fortsette med monarki er trolig SM det beste valget. Han virker rolig og lun i likhet med kongen.

Vi har ingen garanti for at han ikke er blitt oppdratt med samme holdninger som storesøsteren tydeligvis har. Better safe than sorry. 

I en folkeavstemming hadde jeg stemt et gigantisk JA for republikk.

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå er det vel ingen her som har sett hele innlegget, ei heller konteksten?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
anonym 4545 skrev (2 minutter siden):

Virker er ordet her. Vi aner virkelig ikke hvem de er.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Molly85 skrev (9 minutter siden):

Sitter igjen med samme følelsen. Hadde faktisk ikke forventet dette av henne.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
slipperyslope skrev (Akkurat nå):

Nå er det vel ingen her som har sett hele innlegget, ei heller konteksten?

Hvor kommer folk sitt enorme behov for å forsvare kongefamilien fra? Jeg forstår det faktisk ikke. Det er ikke slik at medlemmer av kongehuset sitter og nileser trådene som omhandler de, og gir en medalje til de som forsvarer dem. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Når er det nok? Godt spørsmål…..det er aldri nok - aldri nok når det kommer til å stå opp for de som er offer for overgrep, voldtekt, vold i nære relasjoner, de som får livene sine ødelagt av skruppelløse sexfikserte mennesker. Det er aldri nok avsløringer av mennesker som pleier forhold til pedofile mennesker. Det er aldri nok…..

• Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg skjønte heller ikke dette argumentet hennes med drap. Synes frøkna virker på grensa til virkelighetsfjern med et slikt innlegg.

Og det verste av det hele er at hun har brukt mange år på å tenke igjennom dette tankeeksperimentet sitt. Hvis hun iløpet av mange år ikke har forstått hvor meningsløst det er å sammenligne drap med det å være eksponert for andres oppmerksomhet når familien din koster 300 millioner ++ i året, og eneste jobb er faktisk å representere det norske folk, så må noen fortelle henne hvilken familie hun er født inn i. For så langt har hun tydeligvis ikke tenkt.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MorTil2 skrev (Akkurat nå):

Og det verste av det hele er at hun har brukt mange år på å tenke igjennom dette tankeeksperimentet sitt. Hvis hun iløpet av mange år ikke har forstått hvor meningsløst det er å sammenligne drap med det å være eksponert for andres oppmerksomhet når familien din koster 300 millioner ++ i året, og eneste jobb er faktisk å representere det norske folk, så må noen fortelle henne hvilken familie hun er født inn i. For så langt har hun tydeligvis ikke tenkt.

Begrenset hvor mye man får diskutert med en vegg, tenker jeg. Har hun arvet morens tankegang er det en tapt sak.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Pilaff skrev (23 minutter siden):

Men altså, hva er det IA egentlig skriver på sin private Instagram? Sammenligner hun virkelig Epstein files og fengsling med 38 tiltakepunkter med at en helt uskyldig person med en podcast blir beskyldt for drap i media? Nå må jeg dåne litt.

https://www.nrk.no/norge/ingrid-alexandra-pa-lukket-instagram-konto_-_nar-er-det-nok_-1.17757109

(Sorry at jeg ikke oppdaterte meg i tråden før jeg skrev. Ser nå at andre også har reagert.)

Det er nok den dagen "kongehuset" drar det massive sugerøret sitt ut av statskassen og sier ifra seg alt av privilegier. Den dagen de slutter å leve i luksus på vanlige folks regning skal jeg gi dem rett i at "nok er nok". IA er helt på bærtur, og bare hun kan ta valget om at det er nok nå. Hun kan velge å bli en vanlig borger, finne seg en vanlig jobb og betale skatt som de fleste andre i dette landet. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Skulle gjerne snudd det tankeeksperimentet hennes på hodet et lite minutt.

Tenk deg at «du» er en ung kvinne som en tilfeldig kveld blir slått, drapstruet, kvelt og truet med kniv av en rabiat mann med flere psykiske diagnoser, ruset på alkohol og kokain. Eller at «du» er en kvinne som har hatt frivillig sex med en voksen mann, men som så blir utsatt for et overgrep etterpå, som du ikke er i stand til å beskytte deg mot.

Tenk deg så at «du» må gjenoppleve dette traumet om og om og om igjen, når du må fortelle politiet, når du må fortelle mamma og pappa, når du må fortelle legen, når du må fortelle advokaten, når detaljer kommer fram i pressen, når du må fortelle i rettssaken…

Tenk deg videre at alt «du» forteller blir stilt spørsmålstegn ved. «Sikker på at du sov?», «Du var ikke bare LITT våken, da», «Hvorfor gikk du ikke bare?», «Du har har jo hatt sex med fryktelig mange menn, da», «Du oppførte deg ikke litt provoserende da?», «Du oppførte deg nok litt vel flørtete, eller hadde på deg noe «sexy», «Du hadde vel drukket ganske mye den kvelden?», «Se hva du gjør mot den fine gutten. Eier du ikke omsorg for andre?»

Tenk deg at «du» blir tvunget til å høre detaljerte beskrivelser av «din» personlige anatomi. Og at hele presse-Norge får se bilder og høre om handlinger som er utført mot deg, mot din vilje. Tenk deg så at «du» må høre kjendiser i hauger og lass som kommer for å male et bilde av mannen som utsatte deg for dette som en så flott og fin og høflig og veltalende kjekk, ung mann. Ja, selveste arveprinsessa får sin forsvarstale for tiltalte publisert for det ganske land. Som bare kan tolkes på en måte: «Du» er løgnaktig, lett på tråden, vanskelig og tåler ikke en spøk. Hadde du bare holdt deg hjemme den dagen, så hadde ikke dette skjedd. Så du får skylde deg selv. 

Når du trodde det ikke kunne bli verre, ass…! Men en ting er vi enige om: nå er det nok!

Endret av TigerK
  • Liker 17
  • Hjerte 6
  • Nyttig 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...