Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Ja. Hadde det vært én slik epost så kunne man ha gitt henne tvilen til gode med at hun formulerte seg klønete. Men det er epost på epost på epost. Og man må nesten lese det ord for ord for å forstå hvor drøyt det er. Jeg tror ikke du tar alvoret hvis du bare får høre at hun har hatt hyppig og nær kommunikasjon.

Har noen faktisk tatt seg bryderiet med å stå og lese opp dette for dem? HM klarer nok å finne det hvis han er interessert. Men kongeparet er på alder med moren min, hun måtte ha hatt hjelp. Hvem gjør i så fall det hvis det ikke er familien? De ansatte ville jeg ha trodd er så underdanige at de ikke leser noe opprørende for dem uten at de blir spesifikt bedt om det.

Det er sant. Jeg regner med at H leser alt som kommer fram i media... i hvertfall så har jeg gjort det. Og ja, det er epost på epost på epost. "You are very charming, you know"... "Are you coming to see me???? What else could you be doing than seing me???" Fra MM til E. Hvis det plutselig dukker opp "Thank u for last night", så blir jeg faktisk ikke overrasket, nå når jeg har lest alt 🙈🤢

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Men hadde du fortalt det til besteforeldrene dine? At svigerdatteren deres snakket om nakne damer, utroskap i Paris og disset slektningene i Luxemburg og alt var for Hvermansen å lese?

Denne psykedeliske situasjonen skaper så mange oppfølgingsspørsmål at man kunne ha laget et etikk-seminar av mindre.

Nei, det var det da. Som jeg har sagt tidligere i tråden, skulle likt å være flue på veggen. 

• Liker 1
Skrevet

Dronning Elizabeth erklærte 1992 for et fryktelig år. 

Jeg er ingen tilhenger av kongehuset. Alikevel har jeg stor sympati for Harald og Sonja, som gjerne opplever sitt fryktelige år i 2026. 

Hva skal vi egentlig med engler, reptiler, suspekte relasjoner og heftige rettsaker? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Reverend skrev (5 minutter siden):

Enig med deg i dette. Men selv rådgivere kan ikke bestemme hva den de rådgir til syvende og sist velger å gjøre. Jeg har dog ikke sjekket om staben var den samme dengang som nå.

Helt enig. 

Dersom de har ignorert konstruktive råd og strategier er det ennå mer tragisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Aurora Borealis skrev (2 minutter siden):

Jeg er ingen tilhenger av kongehuset. Alikevel har jeg stor sympati for Harald og Sonja, som gjerne opplever sitt fryktelige år i 2026. 

Hva skal vi egentlig med engler, reptiler, suspekte relasjoner og heftige rettsaker? 

Absolutt et annus horribilis for stakkars Harald og Sonja 💔

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Kelia skrev (10 minutter siden):

Hvis min mor hadde blitt avslørt som en hyppig avsender av slibrige e-poster til en av tidenes verste kriminelle, så hadde hvert fall jeg forsøkt finne så mye info som mulig. Vil tro hvert fall IA og broren (den som ikke er i fengsel, da) har funnet info, eller forsøkt skaffe den. Men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner sånn sett.

Tenk å sitte på tenårings rommet og google Epstein + navnet på sin egen mor...

#denfølelsen 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Klart det er synd på Sonja og Harald, De har båret ansvar og arv klokt. Så skjer dette...

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Aurora Borealis skrev (Akkurat nå):

Vi slår allerede England ned i støvlene. Og vi er bare såvidt kommet til februar.

Keir Starmer, can you hear me?

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg får oppriktig vondt av Mette-Marit nå. Jeg synes det er flott om familien støtter henne i denne situasjonen, hun trenger det. Helsa er dårlig. Sønnen har havnet i en situasjon som må være helt forferdelig å oppleve som mor. Men MM har også gjort feil, store feil. Og det virker som om hun har forstått det selv også, selv om jeg gjerne skulle hatt mer info og en beklagelse så snart som mulig. 

Det er ting ved denne saken som får magen min til å vrenges, men jeg kan tilgi hennes oppførsel. Jeg tror ikke vondt om henne, bare at hun har tatt mange gale valg. De blir, dessverre for henne, veldig tydelige i den rollen hun har.

Det som imidlertid synes klart, er at hun ikke passer inn i den livsrollen hun har valgt. Hvis hun synes de kongelige plikter er så boring, media så fæle, osv., så har hun kanskje havnet på feil hylle. Det som slår meg sterkest når jeg leser mailene hennes er ikke alle enkeltmailene jeg reagerer på, men den generelle språkbruken. Dette er ikke språkbruken til en person jeg ønsker å kalle «Deres kongelige høyhet», eller neie for. Og ingen unnskyldning i verden kan få meg til å tenke annerledes om akkurat det. (Hadde hun vært 22, kunne jeg kanskje levd med at hun lovet å endre seg.) En dronning trenger ikke være perfekt, men jeg har enkelte forventninger til henne. Og noen av disse gjelder også privat. Dette er forventninger hun takket ja til da hun takket ja til å gifte seg med en kronprins. Rollen kommer med mange goder, men også noen forpliktelser. 

Jeg digger kongen og dronningen og er monarkist på min hals, men vet ikke helt hva jeg vil fremover. Samtidig synes jeg hensynet til personen MM og det hun står i på alle fronter, gjør at jeg gjerne lar diskusjonen om titler ligge litt. Tenker at det viser styrke at HM står ved sin kones side i de kommende ukene, uansett hva han måtte tenke om Epstein-filene. MM er tross alt moren til hans barn og en viktig person i deres liv uansett hva som skjer videre. Å hjelpe henne til å stå oppreist er ikke det samme som å godta urett. 

Jeg ønsker på ingen måte at HM skal føle seg presset til noen skilsmisse, men klarer heller ikke å se MM for meg som en framtidig utøvende dronning. Kanskje uføretrygd hadde vært noe? Da kan hun veve og lese og lytte til salmer så mye hun vil, og jeg slipper å kalle henne noen høyhet. 

Endret av Lykkelia
Vil ha mindre tekst
  • Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet
Aurora Borealis skrev (3 minutter siden):

Tenk å sitte på tenårings rommet og google Epstein + navnet på sin egen mor...

#denfølelsen 

For deres del håper jeg at de ikke gjør det.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Vi slår allerede England ned i støvlene. Og vi er bare såvidt kommet til februar.

Keir Starmer, can you hear me?

Kongefamilien bør prise seg lykkelig over at Se og Hør/norsk presse er primærkilder for nordmenn flest. Britisk presse spiser folk levende - no mercy. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det som uroer meg er at dersom dette aldri hadde kommet ut, så ville vi ikke vite, MM ville blitt dronning og ha verv og møter med svært sårbare mennesker. Det gjør meg litt urolig.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg tenker på de fornærmede i saken til Marius og hvordan de nå vet at MM bare har ignorert det Epstein har gjort og fortsatt å ha kontakt med han etter hun visste. Hvis de på noe måte trodde MM brydde seg litt om hva M har gjort mot dem så fikk de avkrefta  det ganske greit. 😢

Endret av FruR
  • Liker 14
  • Nyttig 9
Skrevet
-Pusheen- skrev (23 minutter siden):

For deres del håper jeg at de ikke gjør det.

De er i alle fall ikke tenåringer lengre, og jeg regner med at de har snakket med sine foreldre om dette.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Reverend skrev (2 minutter siden):

De er i alle fall ikke tenåringer lengre, og jeg regner med at de har snakket med sine foreldre om dette.

Det stemmer. Ja, det har de nok. Om noe håper jeg de tar vare på sin egen mentale helse, det stormer rundt "alle" i familien nå, og er det noen som ikke har noe med dette å gjøre, er det de. Skjønner godt at Sverre også dro når IA reiste.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Vi har bare møtt henne et par ganger, var ikke klar over alvorlighetsgraden i det hun hadde  gjort. Vi burde selvsagt gjort en bedre bakgrunnssjekk på  henne. Vi burde ha goggla henne. Dårlig dømmekraft av oss. 

#sorry, not sorry

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Det stemmer. Ja, det har de nok. Om noe håper jeg de tar vare på sin egen mentale helse, det stormer rundt "alle" i familien nå, og er det noen som ikke har noe med dette å gjøre, er det de. Skjønner godt at Sverre også dro når IA reiste.

Ja, og at noen følger dem opp.

• Liker 3
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Hun var jo en nyttig brikke i samlingen hans. "Epstein kan jo ikke være så ille, se han er god venn med den norske kronprinsessen! Han kan vi nok stole på, både hva angår business og pleasure!" Kronprinsessen var med på å legitimere Epstein, og på å styrke hans omdømme. I likhet med mange av de andre berømte og rike han omgav seg med. Mange kjendiser og rikinger var med på å øke Epsteins popularitet. Han betalte dem for å kunne smykke seg med deres vennskap. Han ble mer og mer berømt og rik, og i stand til å utføre alle sine grufulle handlinger med sexhandel av unge jenter. Han hadde rikelig med kompromitterende materiale av menn som tok grådig for seg av disse unge jentene, som f eks engelske Andrew (tidligere prins som ble strippet for alt av titler). Så han kunne jo etter hvert utpresse nærmest hvem han ville av disse. 

Og det er der kronprinsessen har vist en fullstendig manglende forståelse for rollen sin ,og den makten den rollen  innebærer. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...