Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, må bare oppfordre til å lese Madeleine Schultz sitt fantastiske og viktige innlegg på FB. Har ikke helt kontroll på alle reglene i forumet, så tør ikke å vise bilde eller lenke....Men det hun skriver der er alt. Hjerteskjærende og helt i kjernen. Les!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

Å gjøre personlige samlivsvalg til mål på statsform er en temmelig vid definisjon av “nasjonens beste”.

Det handler om en kommende førstedame av landet vårt som har gjort groveste tillitsbrudd. Haakon bør gå fra henne og sette landet først.

• Liker 8
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Gode poeng!

Jeg håper de bare ikke har planer om å tie dette over.

Det ville vært idiotisk av dem. Er vel den taktikken de ofte går for. Men den fungerer nok ikke nå. 

Eller så "trekker" MM seg/skilles/sykemelde helt eller noe, slik at hun er ute av bildet og de ikke "trenger" å ta tak i det......noe i den duren. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Alin skrev (6 minutter siden):

Sannsynligvis husker vel ikke MM selv en gang hva som står i 14 år gamle e-poster. Og hun kan jo ikke vite sikkert hva JE og andre har skrevet om henne eller hvilke bilder de har tatt. Så hun er nok ganske uvitende om hva de neste Epstein-filene inneholder om henne. 

Jeg er ganske sikker på at hun selv har gått gjennom e-postboksen sin og lest gjennom alle disse mailene for flere år siden - da saken om Epstein-filene først ble kjent. Det er iallfall det første jeg ville ha gjort hvis jeg var henne - få et overblikk over hvor stor og skummel denne saken potensielt kunne bli.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (17 minutter siden):

Det handler om en kommende førstedame av landet vårt som har gjort groveste tillitsbrudd. Haakon bør gå fra henne og sette landet først.

Å mene noe om hennes handlinger er én diskusjon. Å gjøre hans ekteskap til en test på statsform er en helt annen.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
theoneandonly4 skrev (2 minutter siden):

Det ville vært idiotisk av dem. Er vel den taktikken de ofte går for. Men den fungerer nok ikke nå. 

Eller så "trekker" MM seg/skilles/sykemelde helt eller noe, slik at hun er ute av bildet og de ikke "trenger" å ta tak i det......noe i den duren. 

Men da er ikke Haakon fri. Jeg mener at dersom han skulle ønske det bør han kunne ha mulighet til å finne ei som kan kan dele byrder og gleder med i fremtiden.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ja, noe annet hadde vært litt rart. 

Japp!

Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

Å mene noe om hennes handlinger er én diskusjon. Å gjøre hans ekteskap til en test på statsform er en helt annen.

Når man velger "Alt for Norge" som tre konger før Haakon, så er hennes dårlige valg absolutt en test på statsform. Landet og valg er tett forbundne. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommunikasjonsrådgivere til Mette Mareritt og HM bør vurdere egen egnethet. 

Makan til elendig kommunikasjon, krisehåndtering og krise- kommunikasjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (56 minutter siden):

Ikke i året - men 1-2 millioner i uken. Lånt av en venn som HM sa. 

Takk! Jeg har rettet det nå 

• Liker 1
Skrevet
Aurora Borealis skrev (Akkurat nå):

Kommunikasjonsrådgivere til Mette Mareritt og HM bør vurdere egen egnethet. 

Makan til elendig kommunikasjon, krisehåndtering og krise- kommunikasjon. 

Jeg tror det er blitt tyst fordi de fant ut at MM løy og da er det bedre å ikke si noe. Hvis de på nytt uttaler seg og det kommer noe som slår det i hjel om to dager så blir det bare verre.

De står mellom to onder og prøver å finne det minste.

Det er én person som har skapt denne saken.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Men hva hun skriver er på mange måter det verste for meg. Det er så illojalt. Og jeg tror det hadde vært det verste hvis jeg var svigermor også.

Helt enig! Når Mette Marit kaller Epstein for love og sweetheart og han skriver are you coming og hun svarer tonight, no sorry - så lurer jeg virkelig på hva som har skjedd her 🤯

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Bjerka skrev (1 minutt siden):

Helt enig! Når Mette Marit kaller Epstein for love og sweetheart og han skriver are you coming og hun svarer tonight, no sorry - så lurer jeg virkelig på hva som har skjedd her 🤯

Det er til å bli kvalm av, virkelig.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Da beklager jeg feilen - trodde selv hun skrev "save us" fra bryllupet. Når det er sagt så var det nok fordi jeg syntes akkurat meldingen hun sendte til Epstein derfra var den absolutt groveste. Og om det stod save us eller ei ville ikke gjort den store forskjellen for mitt vedkommende. Jeg får vondt i magen ved tanken på at noen snakker så stygt om et bryllup og hvordan hun beskriver det som gammeldags og det som verre er. Stakkars Harald og Sonja som skal treffe disse folkene igjen. 

Ett bryllup som startet med å hedre brudens mor som hadde gått bort kun 8 uker før.. Jeg gruer meg til fortsettelsen. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Bjerka skrev (5 minutter siden):

Kelia skrev (3 minutter siden):

Det er til å bli kvalm av, virkelig.

Ja, og det viser jo at hun ikke kan bli dronning.

Endret av Natttåke
  • Liker 5
Skrevet
Bjerka skrev (1 minutt siden):

Ja. Hadde det vært én slik epost så kunne man ha gitt henne tvilen til gode med at hun formulerte seg klønete. Men det er epost på epost på epost. Og man må nesten lese det ord for ord for å forstå hvor drøyt det er. Jeg tror ikke du tar alvoret hvis du bare får høre at hun har hatt hyppig og nær kommunikasjon.

Har noen faktisk tatt seg bryderiet med å stå og lese opp dette for dem? HM klarer nok å finne det hvis han er interessert. Men kongeparet er på alder med moren min, hun måtte ha hatt hjelp. Hvem gjør i så fall det hvis det ikke er familien? De ansatte ville jeg ha trodd er så underdanige at de ikke leser noe opprørende for dem uten at de blir spesifikt bedt om det.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det er blitt tyst fordi de fant ut at MM løy og da er det bedre å ikke si noe. Hvis de på nytt uttaler seg og det kommer noe som slår det i hjel om to dager så blir det bare verre.

De står mellom to onder og prøver å finne det minste.

Det er én person som har skapt denne saken.

Jeg er enig med deg i at MM er ansvarlig for sine handlinger. 

Samtidig tenker jeg at det hviler et stort ansvar på staben rundt kronprinsparet. Hvor har de vært gjennom alle år? Jeg er fristet til å tro at mye har gått under radaren deres. Kommunikasjonsrådgivere bør være på og i forkant, ikke være unnlatende og fraværende. 

Jeg forsøker ikke å gi rådgiverne hele ansvaret. Men de burde ha våknet på et tidspunkt og tatt en mer proaktiv rolle. 

Samtidig er det jo greit at noe/alt kommer for en dag - blant annet på grunn av manglende kommunikasjons- og krisehåndtering. 

• Liker 3
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Ja. Hadde det vært én slik epost så kunne man ha gitt henne tvilen til gode med at hun formulerte seg klønete. Men det er epost på epost på epost. Og man må nesten lese det ord for ord for å forstå hvor drøyt det er. Jeg tror ikke du tar alvoret hvis du bare får høre at hun har hatt hyppig og nær kommunikasjon.

Har noen faktisk tatt seg bryderiet med å stå og lese opp dette for dem? HM klarer nok å finne det hvis han er interessert. Men kongeparet er på alder med moren min, hun måtte ha hatt hjelp. Hvem gjør i så fall det hvis det ikke er familien? De ansatte ville jeg ha trodd er så underdanige at de ikke leser noe opprørende for dem uten at de blir spesifikt bedt om det.

Hvis min mor hadde blitt avslørt som en hyppig avsender av slibrige e-poster til en av tidenes verste kriminelle, så hadde hvert fall jeg forsøkt finne så mye info som mulig. Vil tro hvert fall IA og broren (den som ikke er i fengsel, da) har funnet info, eller forsøkt skaffe den. Men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner sånn sett.

• Liker 7
Skrevet
Aurora Borealis skrev (15 minutter siden):

Jeg er enig med deg i at MM er ansvarlig for sine handlinger. 

Samtidig tenker jeg at det hviler et stort ansvar på staben rundt kronprinsparet. Hvor har de vært gjennom alle år? Jeg er fristet til å tro at mye har gått under radaren deres. Kommunikasjonsrådgivere bør være på og i forkant, ikke være unnlatende og fraværende. 

Jeg forsøker ikke å gi rådgiverne hele ansvaret. Men de burde ha våknet på et tidspunkt og tatt en mer proaktiv rolle. 

Samtidig er det jo greit at noe/alt kommer for en dag - blant annet på grunn av manglende kommunikasjons- og krisehåndtering. 

Enig med deg i dette. Men selv rådgivere kan ikke bestemme hva den de rådgir til syvende og sist velger å gjøre. Jeg har dog ikke sjekket om staben var den samme dengang som nå.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kelia skrev (2 minutter siden):

Hvis min mor hadde blitt avslørt som en hyppig avsender av slibrige e-poster til en av tidenes verste kriminelle, så hadde hvert fall jeg forsøkt finne så mye info som mulig. Vil tro hvert fall IA og broren (den som ikke er i fengsel, da) har funnet info, eller forsøkt skaffe den. Men det blir jo selvfølgelig bare spekulasjoner sånn sett.

Men hadde du fortalt det til besteforeldrene dine? At svigerdatteren deres snakket om nakne damer, utroskap i Paris og disset slektningene i Luxemburg og alt var for Hvermansen å lese?

Denne psykedeliske situasjonen skaper så mange oppfølgingsspørsmål at man kunne ha laget et etikk-seminar av mindre.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...