Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er derfor jeg mener det ville lønne seg å være i forkant på resten, imøttekomme og innrømme-. 

Kommer vel an på nøyaktig hvor ille det faktisk er, vil jeg tro. Samtidig så er det lett for at folk tenker de aller verste mulige scenarioer siden det er tyst fra Kongehuset, så det er neimen ikke godt å vite hva som ville vært den beste løsningen.

Når det er sagt, aldri har jeg vært gladere for at jeg ikke er PR-ansvarlig for Slottet. :fnise: 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kelia skrev (Akkurat nå):

Kommer vel an på nøyaktig hvor ille det faktisk er, vil jeg tro. Samtidig så er det lett for at folk tenker de aller verste mulige scenarioer siden det er tyst fra Kongehuset, så det er neimen ikke godt å vite hva som ville vært den beste løsningen.

Når det er sagt, aldri har jeg vært gladere for at jeg ikke er PR-ansvarlig for Slottet. :fnise: 

Nei, men vi får jo uansett lese det dersom det er mer, og da er det bedre å høre det fra dem.

• Liker 3
Skrevet

Tenk hvis det var kronprins Haakon som satt og sendte flørtende mailer til noen andre... Nei, dette var skuffende av Mette Marit. Og så etter at hun fant ut av hva Epstein holdt på med?

Jeg synes oppriktig synd på Sonja og Harald. Barna deres har tydeligvis noe alvorlig galt i kjærlighetskompasset.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Natttåke skrev (2 minutter siden):

Nei, men vi får jo uansett lese det dersom det er mer, og da er det bedre å høre det fra dem.

Det er ihvertfal merkelig at ingen uttaler seg - ingen snakker om elefanten i rommet. Kan det være at de ikke vet? At det vil være flaut å igjen ble tatt for løgn og å dekke over sannheten. Kanskje fordi de vet at det vil komme mer - de vet bare ikke hva? Sånn tenker jeg ... 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
TigerK skrev (29 minutter siden):

E-postene og språket, innholdet eller hvem som er omtalt er en ting. Men Epstein brukte mennesker. Alt kom med en pris. DET er jeg litt opptatt av. Hvilken pris er det han har krevd av kronprinsessen? Hva har hun gitt tilbake for båtferien, luksusshopping, lån av luksusvilla etc.? 

Hun var jo en nyttig brikke i samlingen hans. "Epstein kan jo ikke være så ille, se han er god venn med den norske kronprinsessen! Han kan vi nok stole på, både hva angår business og pleasure!" Kronprinsessen var med på å legitimere Epstein, og på å styrke hans omdømme. I likhet med mange av de andre berømte og rike han omgav seg med. Mange kjendiser og rikinger var med på å øke Epsteins popularitet. Han betalte dem for å kunne smykke seg med deres vennskap. Han ble mer og mer berømt og rik, og i stand til å utføre alle sine grufulle handlinger med sexhandel av unge jenter. Han hadde rikelig med kompromitterende materiale av menn som tok grådig for seg av disse unge jentene, som f eks engelske Andrew (tidligere prins som ble strippet for alt av titler). Så han kunne jo etter hvert utpresse nærmest hvem han ville av disse. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Det er ihvertfal merkelig at ingen uttaler seg - ingen snakker om elefanten i rommet. Kan det være at de ikke vet? At det vil være flaut å igjen ble tatt for løgn og å dekke over sannheten. Kanskje fordi de vet at det vil komme mer - de vet bare ikke hva? Sånn tenker jeg ... 

Ja, stillheten er er skadelig!

• Liker 3
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Vi kan risikere at hun blir dronning.

Min teori er at sjansen for at hun kommer til å ende opp som Norges dronning blir mindre og mindre jo lenger tid som går. Hadde det resterende materiellet som ikke har kommet ut enda ikke vært så ille, så hadde de nok - tror jeg - vært åpne om det allerede. 

Skal sies at jeg virkelig ikke håper at MM blir dronning, så kan være ønsketenking fra min side.

Endret av Kelia
Skrivefeil.
  • Liker 16
Skrevet
Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Hun var jo en nyttig brikke i samlingen hans. "Epstein kan jo ikke være så ille, se han er god venn med den norske kronprinsessen! Han kan vi nok stole på, både hva angår business og pleasure!" Kronprinsessen var med på å legitimere Epstein, og på å styrke hans omdømme. I likhet med mange av de andre berømte og rike han omgav seg med. Mange kjendiser og rikinger var med på å øke Epsteins popularitet. Han betalte dem for å kunne smykke seg med deres vennskap. Han ble mer og mer berømt og rik, og i stand til å utføre alle sine grufulle handlinger med sexhandel av unge jenter. 

Det er sånn personer i hennes posisjoner blir advart mot. Det er alltid noen som vil utnytte deg når du er på et visst nivå i samfunnet. Da gjelder det å være profesjonell. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det er latterlig. Hele saken. Denne meldingen er ekstremt ødeleggende for monarkiet.

image.png

Endret av Ellie42
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Min teori er at sjansen for at hun kommer til å endre opp som Norges dronning blir mindre og mindre jo lenger tid som går. Hadde det resterende materiellet som ikke har kommet ut enda ikke vært så ille, så hadde de nok - tror jeg - vært åpne om det allerede. 

Skal sies at jeg virkelig ikke håper at MM blir dronning, så kan være ønsketenking fra min side.

Håper virkelig du har rett. 

Kan ikke tenke meg å stå ved slottsbalkongen og hylle henne 17. mai. Kan ikke tenke meg at hun bør ta imot barnetoget ved Skaugum. Åpne krisesenter, fronte jenters muligheter, osv,

Jeg kommer bare til å se henne himle med øynene fra nå av og sitere mailene hennes i hodet mitt. "Redd oss, dette er kjedelig!"

Og jeg er oppriktig lei meg for dette.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det har de nok. Men det er mye materiale som ikke er frigitt av amerikanske myndigheter ennå, og hva som står i de mailene er jeg oppriktig redd for.

Ja, jeg er enig med deg, og om MM forteller resten om det er noe er jeg mer usikker på. 

Skrevet

Det er vitterlig godt at MM har senket nivået på kongehuset så mye at vi nå kan gjøre like mye humor på vårt kongehus som Svenskene gjør på sitt.

Godt jobba Mette Marit.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Det er vitterlig godt at MM har senket nivået på kongehuset så mye at vi nå kan gjøre like mye humor på vårt kongehus som Svenskene gjør på sitt.

Godt jobba Mette Marit.

Skulle nesten tro det var planlagt sabotasje.

• Liker 2
Skrevet
Natttåke skrev (10 minutter siden):

Ja, men det er derfor jeg mener det ville lønne seg å være i forkant på resten, imøttekomme og innrømme-. 

Helt klart!

Men hun/de klarte ikke det før de nyeste filene kom. Det var bagatellisering. Kanskje hun ikke husker alt, er redd for å glemme vesentlige ting, håper at det ikke kommer ut, rett og slett driter i det eller andre årsaker. 

De har hatt alle muligheter til å være helt ærlig før filene ble sluppet, og dermed kunne muligens reddet noe av tillliten.

Men de venter sikkert bare på å se hva som kommer ut for så å kunne komme med en forklaring/unnskyldning etter hva som er eksponert. Mest sannsynlig mye som ikke kommer frem, som de da kan fortsette å skjule. Men det koster dem jo mye. 

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis husker vel ikke MM selv en gang hva som står i 14 år gamle e-poster. Og hun kan jo ikke vite sikkert hva JE og andre har skrevet om henne eller hvilke bilder de har tatt. Så hun er nok ganske uvitende om hva de neste Epstein-filene inneholder om henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Alin skrev (Akkurat nå):

Sannsynligvis husker vel ikke MM selv en gang hva som står i 14 år gamle e-poster. Og hun kan jo ikke vite sikkert hva JE og andre har skrevet om henne eller hvilke bilder de har tatt. Så hun er nok ganske uvitende om hva de neste Epstein-filene inneholder om henne. 

Helt nøyaktig kan hun jo ikke vite, men samtidig så vet hun om hun har vært med på ulovlige ting, eller svært skandaløse ting. Slike ting går ikke i glemmeboka, vil jeg tro.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
theoneandonly4 skrev (3 minutter siden):

Helt klart!

Men hun/de klarte ikke det før de nyeste filene kom. Det var bagatellisering. Kanskje hun ikke husker alt, er redd for å glemme vesentlige ting, håper at det ikke kommer ut, rett og slett driter i det eller andre årsaker. 

De har hatt alle muligheter til å være helt ærlig før filene ble sluppet, og dermed kunne muligens reddet noe av tillliten.

Men de venter sikkert bare på å se hva som kommer ut for så å kunne komme med en forklaring/unnskyldning etter hva som er eksponert. Mest sannsynlig mye som ikke kommer frem, som de da kan fortsette å skjule. Men det koster dem jo mye. 

Gode poeng!

Jeg håper de bare ikke har planer om å tie dette over.

• Liker 2
Skrevet
Kelia skrev (3 minutter siden):

Helt nøyaktig kan hun jo ikke vite, men samtidig så vet hun om hun har vært med på ulovlige ting, eller svært skandaløse ting. Slike ting går ikke i glemmeboka, vil jeg tro.

Det vil jeg også tro at hun gjør.

• Liker 2
Skrevet
Kelia skrev (52 minutter siden):

Dersom Haakon ikke skiller seg, så mener jeg oppriktig talt at han er uegnet til å være konge. Da har han åpenbart ikke nasjonens beste som interesse, og da er det bedre for alle parter - også han - at monarkiet blir historie, og at Norge blir en republikk. Dette går ikke lenger.

Å gjøre personlige samlivsvalg til mål på statsform er en temmelig vid definisjon av “nasjonens beste”.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Kelia skrev (1 minutt siden):

Ja, hun vet nok hvor alvorlig det risikerer å være. Men hvis hun har festet med folk der og kanskje ikke husker så godt, må hun jo bare krysse fingrene for at det ikke er helt ille, det som kommer fram. Men kanskje skummelt for henne å gå ut og si noe på forhånd. 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...