Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Minitroll skrev (Akkurat nå):

Ja. Slottet har nå TATT GREP ved å skjerme kronprinsesse MM

Tragisk, og føyer seg inn i rekken av situasjoner hvor de svarer med total stillhet, og deretter noe om hvor tungt de har det/syk hun er/tøft det er med mediesirkuset. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minitroll skrev (4 minutter siden):

Ja. Slottet har nå TATT GREP ved å skjerme kronprinsesse MM

Takk, det er dumt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså fokuset er heller på å "skjerme" MM og hindre folk i å kommentere osv. Skal kongehuset selv kommentere noe som helst??

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Om man naivt trodde at slottet skulle vise noen form for moral på dette, så er vel MBH-saken en ledestjerne på hvorfor det ikke kommer til å skje.

Vent er par uker, så kommer det nok en 'uff så forferdelig vi har det, Mette var dum i øyeblikket og nå er det synd på oss, PS, sa vi at Kronprinsessen er syk?'.

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Kløftfrid skrev (5 minutter siden):

Altså fokuset er heller på å "skjerme" MM og hindre folk i å kommentere osv. Skal kongehuset selv kommentere noe som helst??

Ut fra hva jeg har erfart nå på hvordan Kongehuset tenker så er det jo dem det er synd på. At de har gjort noe feil og må stå til ansvar for det er ikke i tankene her. 

Når det er sagt skjønner jeg ikke hva Kongehuset skal kunne kommentere for at den saken her skal bli noe bedre. De har løyet om det tidligere, og de kan lyve igjen. Ingen troverdighet hos meg. 

Hvis det skulle være noe å kommentere så måtte det vært at Kongehuset ber om en folkeavstemning om monarkiet skal avskaffes, og at Kronprinsesses fratas alle titler og privileger med øyeblikkelig virkning. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Reverend skrev (14 timer siden):

Å tolke hvem noen er og tillegge denne personen motiver, moralsk karakter og personlige egenskaper uten dokumenterte fakta er fullstendig spinnvilt.

Har du ikke lest filer som dokumenterer en hel del? Har du ikke lest MM sine e-poster til Epstein? Har du ikke fått med deg en overveldende informasjonen som nå ligger ute i media, og hvor referanser også er hennes egne og Epsteins skrevne ord til hverandre? 
Hvor mange journalister, fremtredende sådanne, har stilt spørsmål om MM egner seg til å være dronning? Har du overhodet lest og/eller fulgt med på den skandalen som utspinner seg etter at Epsteinfilene ble publisert. Selv har jeg lest en hel del ved søk i filene. Mange gjør det, og det er ikke underlig siden saken dreier seg om kronprinsessen av Norge. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Reverend skrev (54 minutter siden):

Bra!

Det skulle de nok har gjort for mange år siden? Tror du ikke det ville kunne ha hindret skandalen MM står i sentrum av dd. på grunn av dårlige valg? Når hun selv ikke forstod det, så finnes en stab rundt henne som kunne ha stoppet valgene som ikke relaterte seg til kongehuset og dets gjøremål. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg skulle ønske at folk sluttet omtale MM som, eller antyde til hvert fall, at hun er en person som ikke er ansvarlig for egne handlinger. Igjen så tolker jeg det som at en nærmest fritar henne fra ansvar for hva hun sier og gjør. Igjen - hun står i sin fulle rett til å ikke klikke seg inn på diverse kommentarfelt. Hadde folk holdt høylytte demonstrasjoner rett utenfor vinduet hennes, så hadde det vært en annen ting. Her er det snakk om kritikk som hun aktivt må oppsøke for å i det hele tatt få med seg. Da kan Slottet skjerme henne ved å anbefale henne å ikke lese ting, og jeg er ganske sikker på at hun har fått råd om å f.eks ikke se i kommentarfelt på Facebook og lignende. 

Jeg mener at ytringsfriheten er så utrolig viktig i et demokrati, og jeg tror det er uheldig at meningene forsøkes å dempes. Merk at jeg sier meninger, og således kritikk. Det er ikke akseptabelt at noen ønsker livet av henne, og at slike kommentarer modereres bort er jo en selvfølgelighet. Men saklig kritikk, den bør ikke modereres bort, mener jeg da. Ikke når vi bor i et land som har ytringsfriheten som en så viktig del av samfunnet vårt, og en frihet som Kongen til og med har snakket om i taler. 

Endret av Kelia
Skrivefeil. Fjernet sitat fra annen bruker.
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Kelia skrev (2 minutter siden):

Jeg skulle ønske at folk sluttet omtale MM som, eller antyde til hvert fall, at hun er en person som ikke er ansvarlig for egne handlinger. Igjen så tolker jeg det som at en nærmest fritar henne fra ansvar for hva hun sier og gjør. Igjen - hun står i sin fulle rett til å ikke klikke seg inn på diverse kommentarfelt. Hadde folk holdt høylytte demonstrasjoner rett utenfor vinduet hennes, så hadde det vært en annen ting. Her er det snakk om kritikk som hun aktivt må oppsøke for å i det hele tatt få med seg. Da kan Slottet skjerme henne ved å anbefale henne å ikke lese ting, og jeg er ganske sikker på at hun har fått råd om å f.eks ikke se i kommentarfelt på Facebook og lignende. 

Jeg mener at ytringsfriheten er så utrolig viktig i et demokrati, og jeg tror det er uheldig at meningene forsøkes å dempes. Merk at jeg sier meninger, og således kritikk. Det er ikke akseptabelt at noen ønsker livet av henne, og at slike kommentarer modereres bort er jo en selvfølgelighet. Men saklig kritikk, den bør ikke modereres bort, mener jeg da. Ikke når vi bor i et land som har ytringsfriheten som en så viktig del av samfunnet vårt, og en frihet som Kongen til og med har snakket om i taler. 

Hvor i mitt innlegg sier jeg at hun ikke skal ta ansvar for egne handlinger?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Hvor i mitt innlegg sier jeg at hun ikke skal ta ansvar for egne handlinger?

Jeg tar høyde for at jeg kan ha lest for mye inn i innlegget ditt og hva andre har skrevet her også, men jeg kjøper ikke argumentet om at Slottet må "verne om" MM. Igjen, når hun aktivt må oppsøke kritikken for å i det hele tatt få den med seg, så føler jeg det blir en veldig stakkarsliggjøring som absolutt ingen er tjent med.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kelia skrev (1 time siden):

Jeg tar høyde for at jeg kan ha lest for mye inn i innlegget ditt og hva andre har skrevet her også, men jeg kjøper ikke argumentet om at Slottet må "verne om" MM. Igjen, når hun aktivt må oppsøke kritikken for å i det hele tatt få den med seg, så føler jeg det blir en veldig stakkarsliggjøring som absolutt ingen er tjent med.

Jeg tror absolutt at det er et behov for å skjerme henne, jeg vil tro at hun har det svært dårlig psykisk nå og at de kanskje er bekymret for henne. Men hun kan jo skjermes ved å la være å lese nettaviser, ikke scrolle på facebook og instagram, og ved at de har noen hos henne så hun ikke er alene. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Jeg tror absolutt at det er et behov for å skjerme henne, jeg vil tro at hun har det svært dårlig psykisk nå og at de kanskje er bekymret for henne. Men hun kan jo skjermes ved å la være å lese nettaviser, ikke scrolle på facebook og instagram, og ved at de har noen hos henne så hun ikke er alene. 

Der er jeg enig. At hun står i en tøff situasjon nå er det ingen tvil om, men det bør finnes måter å støtte henne på som ikke forsøker tie folks meninger.

• Liker 13
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

De forsøker etter beste evne å kneble debatten, f.eks. ved å skru av kommentarfeltene. Det finnes andre måter å skjerme MM på enn å hindre ytringsfriheten.

Kan jeg foreslå en tur til en av deres mange hytter, hvor man kutter internett og faktisk skjermer henne? Det man faktisk gjør er jo bare å kneble helt reelle tilbakemeldinger fra folk som er skuffet.

Det er trist. Det viser igjen hvor gammeldags monarki er som styreform.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Avispapir skrev (2 timer siden):

Folk snakker så distanser om Epstein. "Dømt". "Overgrep". "Pedofil". Ladede ord for all del, men allikevel distansert. Det er snakk om barn som er blitt solgt som dyr og eiendom. De er blitt utsatt for seksuelle overgrep av ulike typer. Krenkelser. Utrygghet. Frykt. Smerter. Varige skader. Død. Alle voksne med mer enn en halv hjernecelle forstår dette. Når man googlet Epstein i 2011 så må det ha fremkommet at han var dømt, og for hva. Til dette svarer hun t det ikke ser bra ut, slenger på en fuckings smiley og fortsetter å ha nær, privat kontakt. Derfor synes jeg de filene absolutt er vesentlige i dag samt en redegjørelse fra MM slik at vi kan få en bedre kontekst og forståelse dersom det "ikke er så ille som det ser ut". 

Enig med deg.

Det var også noe av dette  jeg tenkte på da jeg skrev at Mette Marit bør se og lese intervjuer med Epsteins ofre. Det burde Haakon også. De kan starte med historiene til jentene de kunne ha satt seg inn i 2011. Det er året de leste om at Epstein hadde blitt tatt for trafficking og voldtekt av mindreårige og nå ga økonomiske goder til kongelige for å prøve å hvitvaske seg og skaffe seg og skaffe innflytelse. 

Endret av SVK
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (23 minutter siden):

De forsøker etter beste evne å kneble debatten, f.eks. ved å skru av kommentarfeltene. Det finnes andre måter å skjerme MM på enn å hindre ytringsfriheten.

Helt enig. Det er jo kombinasjonen av den øredøvende stillheten fra kongehuset i kombinasjon med at de skal hindre folk i å kommentere som blir så feil. Hadde de bare uttalt seg, kommet med NOE. Mange er nok lei arrogansen de har utvist i Durek-saken, Marius-saken og nå Mette-saken. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

Har det vært noe særlig med tilbakemeldinger på slottets Facebook sider utenom støtteerklæringer til Mette? 

• Liker 3
Skrevet
Molly85 skrev (6 minutter siden):

Helt enig. Det er jo kombinasjonen av den øredøvende stillheten fra kongehuset i kombinasjon med at de skal hindre folk i å kommentere som blir så feil. Hadde de bare uttalt seg, kommet med NOE. Mange er nok lei arrogansen de har utvist i Durek-saken, Marius-saken og nå Mette-saken. 

Helt enig. Det er helt umenneskelig det mennesket MM går gjennom nå, men det ser ut som de fortsatt har en strategi med å skjule og unngå, ser de ikke at det er nettopp derfor sakene får utvikle seg og at spekulasjonene og kommentarene blir enorme? Må bare si at jeg stiller store spørsmålstegn med denne strategien de fortsetter med, det inngir vanvittig lite tillit, det virker som om de ikke tar dette på alvor annet enn å beskytte deres egne (som selvsagt også er viktig). 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Har det vært noe særlig med tilbakemeldinger på slottets Facebook sider utenom støtteerklæringer til Mette? 

Det ble heftig moderert så det så sånn ut, helt til de tidlig i dag stengte kommentarfeltene helt.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...