Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/taler-tidens-tann/81361219

Epstein-veska.

Hvordan er det egentlig med gaver kongefamilien får? Må de dele hvem som gir? De betaler jo ikke skatt, så teknisk sett kan de vel omtrent velte seg i gaver?

Så lenge det er "pakket inn" i vennskap så kan de vel ta imot uten å gjøre rede for noe. Hvis det er offentlige organisasjoner eller selskap som gir, vet jeg ikke om de kan gjemme det bort? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fremmed fugl skrev (5 minutter siden):

Screenshot_20260203_211302_Chrome.thumb.jpg.724f40fcf6175c544bfd665d5323b72c.jpg

Menner du ut fra dette at MM har spurt Epsteij om han vil ha sex med ham, og at han har avvist? Nei du, menn kan si litt av hvert og skryte av at damer vil ha dem, uten at det er noe i det.

Men noen kan tolke alt mulig til det helt vanvittige

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Håper den utsatte reisen betyr at de holder på å forberede en uttalelse som kommer snarlig. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Alle disse som mottar gaver og lån av hus osv - både MM og de andre (Jagland, Juul/Rød-Larsen) - jeg skjønner at vanlige folk kn la seg friste til å motta luksus gratis (eller, de betaler jo dyrt nå :D ) - men alle disse kunne vel uansett skaffet seg det de ville av egne midler? Skjønner det ikke. Og rart det ikke er flaut, burde jo vært litt stolthet i å vise at man selv har råd? 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (Akkurat nå):

Håper den utsatte reisen betyr at de holder på å forberede en uttalelse som kommer snarlig. 

Man skulle jo tro at det er grunnen. I alle fall at de prøver å overtale henne til det.

• Liker 3
Skrevet

Vil det komme flere batcher med filer fra justisdepartementet i USA? Da kan det jo komme mer om henne og andre så klart. Er det noe system i hvordan de utgis? Kronologisk? Annet? For det kan jo si mer om tidslinjen for deres kontakt også

• Liker 7
Skrevet

Ja, MM har vært naiv. Hun har vært smigret og nærmest forført av denne kyniske, kalde, beregnende manipulatoren, og til alle i hylekoret her på KG: hvem ville ikke mistet hodet under slike omstendigheter? Hun skal vel ikke unnskyldes, men en viss form for forståelse bør hun få. Epstein var sjarmerende og visste nøyaktig hvordan han skulle manipulere alle som kom i hans vei. Og han visste at jo flere «trofeer» han kunne vise frem, jo større troverdighet ville han få. Han ga vel blanke i MM, men det å kunne vise til å ha kontakt med kronprinsessen i Norge, på samme linje som en engelsk prins, ex-presidenter, høytstående politikere osv ga ham større legitimitet. I stedet for å sable ned en høyst ubetenksom kronprinsesse som står i sitt livs mareritt bør alle lese seg opp på Rød Larsen, Mona Juul, Jagland, Brende osv, for her snakker vi om folk som virkelig burde visst bedre, og som faktisk visste, men ga faen for egen vinnings skyld

• Nyttig 10
Skrevet
Nattogdag skrev (1 minutt siden):

Ja, MM har vært naiv. Hun har vært smigret og nærmest forført av denne kyniske, kalde, beregnende manipulatoren, og til alle i hylekoret her på KG: hvem ville ikke mistet hodet under slike omstendigheter? Hun skal vel ikke unnskyldes, men en viss form for forståelse bør hun få. Epstein var sjarmerende og visste nøyaktig hvordan han skulle manipulere alle som kom i hans vei. Og han visste at jo flere «trofeer» han kunne vise frem, jo større troverdighet ville han få. Han ga vel blanke i MM, men det å kunne vise til å ha kontakt med kronprinsessen i Norge, på samme linje som en engelsk prins, ex-presidenter, høytstående politikere osv ga ham større legitimitet. I stedet for å sable ned en høyst ubetenksom kronprinsesse som står i sitt livs mareritt bør alle lese seg opp på Rød Larsen, Mona Juul, Jagland, Brende osv, for her snakker vi om folk som virkelig burde visst bedre, og som faktisk visste, men ga faen for egen vinnings skyld

Jeg er usikker på om hun har vært naiv, eller om det er en form stor stormannsgalskap. De røper ikke meg, og dette er spennende. Selv om jeg personlig bare synes det er sykt da, og ikke skjønner hvordan overgrepsdømt mann kan gi slik interesse. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Sinsiew skrev (57 minutter siden):

Kanskje andre, men jeg ønsker faktisk ikke en dronning som har hatt et så nært forhold til en som allerede på det tidspunktet var dømt for seksuell omgang med mindreårige. 

Dét er et aspekt ved det. Synes også det er skuffende at hun viser seg å være en annne enn det vi trodde. At hun har hatt et slags dobbeltliv og hatet prinsessegjerningen og ikke er den varme rause solide - som jeg synes kronprinsparet har fremstått som. 
jeg er også litt overrasket over at de har så mye «tid» til et parallellt jet set liv. 
sikkert vært naiv. Men syns de har fremstått og flott en fin jobb. Og da er det skuffende hvis det ikke var «ekte». Syns jeg 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (1 minutt siden):

eller så betyr det bare at ved å bli hjemme er hun mindre "fritt vilt" for utenlandsk og norsk presse akkurat nå og at hun her hjemme har et større nettverk til å verne seg og støtte i det hun står overnfor? 

Sånn personlig syns jeg de epstein filene er mindre vesentlig for rollen som kongelig enn det som er mer i nåtiden som går på hvordan de evt har visst og håndtert sin sønns greier.. At hun flørtet med jetsetlivet for over ti år siden og gjorde dårlige vurderinger da er en ting, men at de dårlige vurderingene har sett ut til å følge inn i nåtiden er liksom en større greie tenker jeg. 

jeg vakler som royalist og lurer på hvordan kongehuset ser for seg å stå i dette fremover..

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Nattogdag skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke hun er naiv. Hun har vært en del av kongehuset i 25 år. Hun vet hvilke regler som gjelder. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Ellie42 skrev (22 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/taler-tidens-tann/81361219

Epstein-veska.

Hvordan er det egentlig med gaver kongefamilien får? Må de dele hvem som gir? De betaler jo ikke skatt, så teknisk sett kan de vel omtrent velte seg i gaver?

Hvis man skal fortsette med kongehus så mener jeg at de bør underlegges revisjon som veldig mange andre Europeiske kongehus, da kan man også kontrollere denne typen korrupsjon.

Dette. De bør underlegges revisjon, og apanasjen bør reduseres til det minimum som skal til for at de skal kunne kle seg presentabelt etc. Penger som snuskes unna til fondsparing eller til husleie og lommepenger til snart 30 år gamle menn, er penger de tydeligvis får for mye. De kan selvsagt gi hva de til til MBH fra sine private fond, og dette vil man kunne skille på med et skikkelig regnskap som skal gjennomgås av noen andre.

Kanskje burde de kongelige få en lønn på 6 G hver, som da selvsagt justeres for hvert år til å alltid være 6 G, og så kan resten av kongehuset drives som en vanlig statlig bedrift der alle utgifter må redegjøres for. Lønnen på 6 G vil de i så fall selvsagt stå fritt til å bruke som de vil, uten noen form for innsyn, akkurat sånn det er for oss andre. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
parmanoia skrev (58 minutter siden):

Det som er så bra nå, er at alle kan si fritt hva de har tenkt lenge. Det er som å åpne en sluse og så bare velter det ut. 

HM kan ikke komme og si at han ikke visste, fyren lånte en yacht av Epstein. "Tilfeldig møte en gang", my ass . 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Purple Basil skrev (Akkurat nå):

HM kan ikke komme og si at han ikke visste, fyren lånte en yacht av Epstein. "Tilfeldig møte en gang", my ass . 

Nope 

• Liker 2
Skrevet
Nattogdag skrev (24 minutter siden):

Enig. Viktig innlegg.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Sukkerogkanel skrev (3 minutter siden):

Dét er et aspekt ved det. Synes også det er skuffende at hun viser seg å være en annne enn det vi trodde. At hun har hatt et slags dobbeltliv og hatet prinsessegjerningen og ikke er den varme rause solide - som jeg synes kronprinsparet har fremstått som. 
jeg er også litt overrasket over at de har så mye «tid» til et parallellt jet set liv. 
sikkert vært naiv. Men syns de har fremstått og flott en fin jobb. Og da er det skuffende hvis det ikke var «ekte». Syns jeg 

Jeg er ikke overrasket. Når man ser på arbeidet alt i alt, er kongelige i Norge langt unna å ha en vanlig fulltidsjobb. I perioder er det en del reiser ja, men de har lange perioder uten særlig mange oppdrag. 

Og så er det ikke til å feie under teppe at oppdragene sjeldent er veldig belastende arbeid. De blir fraktet til og fra, og oppdragene er gjerne middager og kirkebesøk. Med tid til private opplevelser mens de er der de er. En middag i Frankrike kan fint supplementeres med en privat tur på båt mellom slags. 

Jeg er heller ikke en av de som har syntes at MM fremstår som sympatisk og varm.

Kronprinsen har jeg er sansen for, samtidig syns jeg også at han har tapt seg mye mot sin far som alltid har vært mer åpen med folket. 

• Liker 7
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Dette. De bør underlegges revisjon, og apanasjen bør reduseres til det minimum som skal til for at de skal kunne kle seg presentabelt etc. Penger som snuskes unna til fondsparing eller til husleie og lommepenger til snart 30 år gamle menn, er penger de tydeligvis får for mye. De kan selvsagt gi hva de til til MBH fra sine private fond, og dette vil man kunne skille på med et skikkelig regnskap som skal gjennomgås av noen andre.

Kanskje burde de kongelige få en lønn på 6 G hver, som da selvsagt justeres for hvert år til å alltid være 6 G, og så kan resten av kongehuset drives som en vanlig statlig bedrift der alle utgifter må redegjøres for. Lønnen på 6 G vil de i så fall selvsagt stå fritt til å bruke som de vil, uten noen form for innsyn, akkurat sånn det er for oss andre. 

Helt enig i dette. 

Det må nye mer åpenhet rundt apanasje og penger som går inn i kongefamilien..

• Liker 5
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Det er din subjektive tolkning av eposter revet ut av kontekst, ikke sant?

Nei, en objektiv tolkning av alt som har skjedd i dette forholdet siden år 2000.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...