Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Forventer en redegjørelse og forklaringer, på lik linje med både statsministeren og omtrent hele stortinget. 

Hun har nok blitt stoppet. Jeg tror noen endelig har satt ned foten.

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Blini skrev (4 minutter siden):

Hun har nok blitt stoppet. Jeg tror noen endelig har satt ned foten.

Jeg tror det handler mer om sikkerhet. Hun er vel såpass i fokus akkurat nå at det er tryggest å holde seg hjemme. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Forundret.. skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det handler mer om sikkerhet. Hun er vel såpass i fokus akkurat nå at det er tryggest å holde seg hjemme. 

Det kan godt hende, men jeg tror ikke hun har tatt den avgjørelsen selv.

• Liker 8
Skrevet
Blini skrev (2 minutter siden):

Nei, det tror ikke jeg heller. Dette blir jo bare synsing og teorier fra min side, men dersom jeg hadde vært i hennes sko, så hadde det nok fristet veldig å stikke avgårde til utlandet for å få litt avstand til alt. Kanskje kongen eller kronprinsen har satt ned foten? Lov å håpe.

• Liker 7
Skrevet

Må si jeg undrer meg over hvor lite på ballen slottets PR-avdeling virker å være. De har sannsynligvis fått heads up om at filene ville bli publisert. Lørdag kom de. Hvorfor har de ikke gått ut og forklart feks bildet og ting MM skrev? Bedre å prøve å ta kontroll på narrativet, enn at mediene får ta for seg og grave opp det ene og det andre, med total stillhet fra slottet. Denne stillheten gagner dem ikke. Og MM kommer nok til å møte det hele med at hun er så syk og stakkars henne og Marius som har vært i mediesirkus så lenge. Arrogansen provoserer meg mer enn jeg liker å innrømme. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
Kelia skrev (1 minutt siden):

Nei, det tror ikke jeg heller. Dette blir jo bare synsing og teorier fra min side, men dersom jeg hadde vært i hennes sko, så hadde det nok fristet veldig å stikke avgårde til utlandet for å få litt avstand til alt. Kanskje kongen eller kronprinsen har satt ned foten? Lov å håpe.

Jeg håper det! Virker som Mette gjør hva f Mette vil. Nå håper jeg det blir satt en stopper for. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Spent på hva som blir forklaringen på løgnen om at Epstein ikke var i huset da MM og guruen var der. Journalister har funnet frem kalenderen til Epstein.m, og der står det at «hairdresser» skulle komme, og han skulle klippe både Epstein og Mette Marit. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Blini skrev (3 minutter siden):

Det kan sikkert stemme det. 

De har nok mye å prate om hjemme, og ikke minst det å finne en løsning på hvordan det skal bli fremover.

Fortsetter dette ekteskapet så er nok flertallet i Norge ferdige med monarkiet.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Jo lenger tid det tar før folket får en forklaring, jo verre blir det å skulle gjenvinne folkets tillit. Merkelig at det er helt tyst fra Slottet, men det er jo slik de er vant til å håndtere ting. :sovnet:

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Molly85 skrev (7 minutter siden):

Må si jeg undrer meg over hvor lite på ballen slottets PR-avdeling virker å være. De har sannsynligvis fått heads up om at filene ville bli publisert. Lørdag kom de. Hvorfor har de ikke gått ut og forklart feks bildet og ting MM skrev? Bedre å prøve å ta kontroll på narrativet, enn at mediene får ta for seg og grave opp det ene og det andre, med total stillhet fra slottet. Denne stillheten gagner dem ikke. Og MM kommer nok til å møte det hele med at hun er så syk og stakkars henne og Marius som har vært i mediesirkus så lenge. Arrogansen provoserer meg mer enn jeg liker å innrømme. 

Det er godt mulig de ikke har visst hva MM hadde skrevet til han. Og heller ikke vet hva som kommer. Da vil de nok unngå å si noe som de må gå tilbake på senere. De har jo allerede korrigert seg på når kontakten opphørte.

• Liker 8
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Dette er vel det mange av oss tenkte - at båten hadde noe med Estein å gjøre:

https://www.seher.no/

Må si jeg blir rimelig kvalm av det hele. 

Det som er så bra nå, er at alle kan si fritt hva de har tenkt lenge. Det er som å åpne en sluse og så bare velter det ut. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Kelia skrev (5 minutter siden):

Jo lenger tid det tar før folket får en forklaring, jo verre blir det å skulle gjenvinne folkets tillit. Merkelig at det er helt tyst fra Slottet, men det er jo slik de er vant til å håndtere ting. :sovnet:

De jobber nok på spreng for å komme frem til løsninger de antar vil være tilfredsstillende. Håper journalistene fortsetter å grave. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Både hun og Håkon hadde kontakt med Epstein. Det er i hvert fall ingenting av det de (Mette Marit og Epstein) har skrevet til hverandre som innholder lidenskapelig ordlegging som mellom to elskede gjør.

Jeg er sjokkert over hvor mye folk dømmer og gjør direkte narr. Jeg synes selv det kan være utrolig morsomt med parodier av folk, men sånne ting som dette spøker man ikke med. 

Endret av exictence
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (2 timer siden):

Dette stinker noe så voldsomt alt sammen. For å begynne med det åpenbare: hvorfor skal landets kronprinsesse ha en 20 år eldre amerikansk mann som nær «venn»? Og finnes det noen kvinne som ønsker å ha med seg en 20 år eldre mann på luksusshopping - hvis det ikke er for at han skal ta regningen? Og reagerer man ikke på at denne mannen omgåes massevis av  lettkledde tenåringer? Og hvorfor ha en såpass seksualisert sjargong med en mann?

Det finnes ingen troverdig måte å tolke det som har kommet frem hittil på annen måte enn at MM godt visste hva som foregikk - om ikke det fulle omfanget, så i alle fall det store bildet. Og at hun kanskje syntes det var litt edgy og kult, og at fordelene for henne selv uansett var det viktigste. 

Enig med deg!  Det er kanskje også noe sånt som "Don't hate the player, hate the game" som hjelper henne med å rettferdiggjøre for seg selv hva hun driver med.   Men hun skjønner selvsagt samtidig at dett er noe som  ikke kan forsvares og må holdes skjult for offentligheten.

Endret av SVK
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Epstein er dømt for overgrep mot barn. Om de er 11 eller 17, anses de fortsatt som barn i USA.

Han ble dømt før MM møtte han. MM sier hun googlet og fortsatte forholdet lenge, med flere besøk både her og der, fordet.

Klassifiseringen av Epstein's syke sinn er helt uvesentlig. Vi kan ikke ha en dronning som syntes det er OK å henge med folk med sånne domfellelser på samvittigheten, og i hvert fall ikke syntes det er ok å flørte, invitere seg selv til huset hans, snakke om kvinner under både Norsk og Amerikansk seksuell lavalder nakne på vegger, Lolita-bøker og alt annet grums de har diskutert. 

MM er ikke den hun utgir seg for å være. Punktum. Slottet og MM har et ENORMT forklaringsproblem. De blir tatt i løgn etter løgn, drevet fra skanse til skanse. Noen med litt moralsk integritet (Harald?) må snart si noe.

Endret av Ellie42
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Epstein er dømt for overgrep mot barn. Om de er 11 eller 17, anses de fortsatt som barn i USA.

Han ble dømt før MM møtte han. MM sier hun googlet og fortsatte forholdet lenge, med flere besøk både her og der, fordet.

Klassifiseringen av Epstein's syke sinn er helt uvesentlig. Vi kan ikke ha en dronning som syntes det er OK å henge med folk med sånne domfellelser på samvittigheten, og i hvert fall ikke syntes det er ok å flørte, invitere seg selv til huset hans, snakke om kvinner under både Norsk og Amerikansk seksuell lavalder nakne på vegger, Lolita-bøker og alt annet grums de har diskutert. 

MM er ikke den hun utgir seg for å være. Punktum.

Tror ikke noen er uenig i det.

• Liker 4
Skrevet

Det er et eller annet med dynamikken her som skurrer for meg, og egentlig gjør at jeg blir litt på grensa til kvalm. Mulig jeg leser for mye inn i ting, altså.image.thumb.png.d439105d90022f9c7a7b5de2aa6ae117.png
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 10/EFTA02134853.pdf

Altså, fungerte JE som en turguide eller er det nesten typ sugardaddy opplegg? Man vet jo knapt hva man skal tro lenger. Usj!

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Kelia skrev (6 minutter siden):

Det er et eller annet med dynamikken her som skurrer for meg, og egentlig gjør at jeg blir litt på grensa til kvalm. Mulig jeg leser for mye inn i ting, altså.image.thumb.png.d439105d90022f9c7a7b5de2aa6ae117.png

Altså, fungerte JE som en turguide eller er det nesten typ sugardaddy opplegg? Man vet jo knapt hva man skal tro lenger. Usj!

https://www.seher.no/kongelig/taler-tidens-tann/81361219

Sitat

Kronprinsesse Mette-Marit strålte med 16 år gammel klassiker på Slottsplassen. 

Epstein-veska.

Hvordan er det egentlig med gaver kongefamilien får? Må de dele hvem som gir? De betaler jo ikke skatt, så teknisk sett kan de vel omtrent velte seg i gaver?

Hvis man skal fortsette med kongehus så mener jeg at de bør underlegges revisjon som veldig mange andre Europeiske kongehus, da kan man også kontrollere denne typen korrupsjon.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Kelia skrev (2 minutter siden):

Var det kjent på dette tidspunktet hvor fryktelig Dubinvar?

• Liker 5
Skrevet
exictence skrev (19 minutter siden):

Både hun og Håkon hadde kontakt med Epstein. Det er i hvert fall ingenting av det de (Mette Marit og Epstein) har skrevet til hverandre som innholder lidenskapelig ordlegging som mellom to elskede gjør.

Jeg er sjokkert over hvor mye folk dømmer og gjør direkte narr. Jeg synes selv det kan være utrolig morsomt med parodier av folk, men sånne ting som dette spøker man ikke med. 

Screenshot_20260203_211302_Chrome.thumb.jpg.724f40fcf6175c544bfd665d5323b72c.jpg

Vet ikke hva du reagerer på, når folk leser det dem faktisk leser.

Nei, er nå enig med deg, Epstein har opplagt et fokus på mye yngre kvinner og er vel derfor han avviste Mette. 

Men dem har et langvarig fortrolig og i de fleste ekteskap upassende "vennskap". Der hun valgte å bli venn med enn mann som hun viste var dømt for sexkjøp av et barn. Og valgte å prioritere å reise å møte han he rog der, og påførte med det politiet betydelige ekstra kostnader (hennes Epstein reiser kan for ha kostet politiet flere millioner). 

PS. Du spekulerer i din post om hvilken type relasjon dem hadde, basert på dine skjønnsmessige vurderinger, som er akkurat det samme som andre gjør i denne tråden. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...