Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 minutt siden):

Aner ikkje om han verkeleg har ei guddotter eller om det var ein eufemisme, men eg tolka det som genuint. 

Kanskje ho bare ikkje likte å bli sett i arbeid med å representera i rolla som kronprinsesse i den settingen?

Han hadde en guddatter som heter Celina Dubin. Datter til milliarder Glen og Eva Dubin. Mange, mange creepy bilder gudfar og guddatter sammen. Han var besatt av henne, og hun skulle opprinnelig arve hele formuen. Han har sagt til venner og bekjente at han ville gifte seg med Celina. Da var hun en tenåring og han en gammel mann. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (11 minutter siden):

Tviler på det. Kvinna/jenta på biletet (ukjent alder) var assistenten til Epstein (ifølge Aftenposten), mens den 17-årige jenta han ville MM skulle møta (på fødselsdagen til 17-åringen), blei omtalt som guddottera hans. Forstod det slik på meldingen hans at han ville gjera stas på guddottera ved å lata henne møta kronprinsessa. Har ikkje tolka noko seksuelt or denne mailutvekslinga. Hugsar ikkje tidspunktet, men las det her inne ein stad i lenke frå Epstein-filene.

Etter å ha lest litt rundt i disse filene så er det fantastisk mange «guddøtre» ute å går. Nesten så man skulle tro det var kode for noe…

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

https://www.dagbladet.no/nyheter/tegn-i-e-post-ekspert-reagerer/84174952

"Her er e-posten Mette-Marit sendte til Jeffrey Epstein tidlig på morgenen 23. oktober 2011.

- BagatelliseringProfessor Jan Svennevig ved Institutt for nordisk og mediefag ved Universitetet i Agder, mener formuleringen - og særlig smilefjeset som avslutter den - sier mye om hvordan Mette-Marit på tidspunktet velger å håndtere den informasjonen hun har funnet.

- Dette er helt klart en måte å ikke ta avstand på. Hun signaliserer en type innenforståtthet, at de er «på lag», og at dette ikke gjøres til noe alvorlig. Det er en bagatellisering av det hun viser til, sier Svennevig til Dagbladet.

Ifølge Svennevig er dette typisk for uformell e-postkommunikasjon når man ønsker å tone ned noe potensielt ubehagelig.

- Å formulere det på denne måten kan være en måte å bevare den sosiale relasjonen på, og prioritere den foran selve saken. Hun signaliserer: «Nå vet jeg dette, men det får ingen konsekvenser for forholdet mitt til deg.» 

Endret av Natttåke
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Billiebi skrev (2 minutter siden):

Han hadde en guddatter som heter Celina Dubin. Datter til milliarder Glen og Eva Dubin. Mange, mange creepy bilder gudfar og guddatter sammen. Han var besatt av henne, og hun skulle opprinnelig arve hele formuen. Han har sagt til venner og bekjente at han ville gifte seg med Celina. Da var hun en tenåring og han en gammel mann. 

Ok takk, og så ekkelt!

• Liker 8
Skrevet

Slik jeg leser artikkelen på NRK er det ikke assistenten NRK har vært i kontakt med som er avbildet med Mette-Marit, men assistenten som tok bildet.

Altså vi vet ikke hvem Mette sitter på sofaen med. Flere som er enige i den tolkningen?

• Liker 6
Skrevet
Billiebi skrev (5 minutter siden):

Han var helt besatt at guddatteren, så dette kan stemme. Utrolig creepy. Det er datteren til Eva Andersson-Dubin. Fæl familie hvor far i huset forgrep seg på mindreårige sammen med Epstein, og mor var fullt klar over det. I tillegg har mor skrevet til fengselsmyndighetene at hun er «hundre prosent komfortabel» med Epstein rundt sine mindreårige barn.

Beklager avsporing, men er kanskje interessant for dere å vite litt om dynamikken mellom Epstein og hans milliardær-venner.

Oj, så dette kan faktisk vera eit eksempel på at han ville sola seg i glansen til MM for å få tilgang til andre (i dette tilfellet guddottera)? Kan henda MM lukta lunta og takka nei fordi ho ville ha merksemda hans for seg sjølv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

"Her er e-posten Mette-Marit sendte til Jeffrey Epstein tidlig på morgenen 23. oktober 2011.

- BagatelliseringProfessor Jan Svennevig ved Institutt for nordisk og mediefag ved Universitetet i Agder, mener formuleringen - og særlig smilefjeset som avslutter den - sier mye om hvordan Mette-Marit på tidspunktet velger å håndtere den informasjonen hun har funnet.

- Dette er helt klart en måte å ikke ta avstand på. Hun signaliserer en type innenforståtthet, at de er «på lag», og at dette ikke gjøres til noe alvorlig. Det er en bagatellisering av det hun viser til, sier Svennevig til Dagbladet.

Ifølge Svennevig er dette typisk for uformell e-postkommunikasjon når man ønsker å tone ned noe potensielt ubehagelig.

- Å formulere det på denne måten kan være en måte å bevare den sosiale relasjonen på, og prioritere den foran selve saken. Hun signaliserer: «Nå vet jeg dette, men det får ingen konsekvenser for forholdet mitt til deg.» 

I samme artikkel er det også bilde av wikipediasiden slik den så ut den gang. De skriver også om hvor mye/lite man fant ved søk på nett på den tiden.

• Liker 5
Skrevet
Billiebi skrev (1 minutt siden):

Slik jeg leser artikkelen på NRK er det ikke assistenten NRK har vært i kontakt med som er avbildet med Mette-Marit, men assistenten som tok bildet.

Altså vi vet ikke hvem Mette sitter på sofaen med. Flere som er enige i den tolkningen?

Slik eg las artikkelen til Aftenposten, var det ein assistent som tok biletet og ein annan assistent som var på biletet. Kvinna på biletet har bede om å få vera anonym. Ho er russisk og ville bli modell, men fekk beskjed om at ho måtte arbeida for Epstein fyrst om ho skulle ha nokon sjanse til å få innpass i modellbyrå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Billiebi skrev (7 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/la-igjen-mange-tusen-pa-denne-butikken/18529895/?mode=app&app=tv2no&_sp_pass_consent=true
Mette-Marit sin venninne Eva Dubin, i følge tv2…

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Ja, det var interessant for perspektiv.

Alle som lurer på hvordan ulike websider så ut på det tidspunktet Mette googlet Epstein, kan selv undersøke dette via tjenesten «wayback Machine»  https://web.archive.org

Er alltid greit å kunne finne ut selv, i stedet for å måtte vurdere ulike tolkninger fra folk med egne agendaer om saker og ting. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Fy søren!

Hennes mann Glen Dubin er nevnt av det mest kjente offeret Virginia Giuffre som beskriver hvordan han har voldtatt henne. Sykt at dette er folk Mette-Marit har hengt med, selv om hun sikkert var uvitende. 

• Liker 10
Skrevet
Billiebi skrev (1 minutt siden):

Fy søren!

Hennes mann Glen Dubin er nevnt av det mest kjente offeret Virginia Giuffre som beskriver hvordan han har voldtatt henne. Sykt at dette er folk Mette-Marit har hengt med, selv om hun sikkert var uvitende. 

I artikkelen står også det som en annen skrev over her, at Eva Dubin skrev «attest» til Epstein på at hun var komfortabel med at han var sammen med hennes barn. Hun vitnet også for Maxwell, til hennes forsvar, i 2021! At MM ikke har lagt korta på bordet om dette vennskapet nå i ettertid er høyst problematisk 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

I artikkelen står også det som en annen skrev over her, at Eva Dubin skrev «attest» til Epstein på at hun var komfortabel med at han var sammen med hennes barn. Hun vitnet også for Maxwell, til hennes forsvar, i 2021! At MM ikke har lagt korta på bordet om dette vennskapet nå i ettertid er høyst problematisk 

Jeg får skikkelig Alvdal vibber av å lese om Eva Dubin og mannen. Grusomt. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Det eneste rette av Mette Marit hadde vært å tatt ut skilsmisse, og for en gang skyld stått i det selv uten å gjemme seg bak Haakon som hun alltid gjør når det stormer rundt henne eller sønnen. For så å legge frem en forklaring for hvorfor hun gjør det, om hun hadde hatt tatt ørlite grann ansvar og integritet etter det hun har stelt i stand. At hun, sammen med Martha, ødelegger det alle kongene har jobbet så hardt for, nemlig tillit til folket. At hun tviholder på kronprinsesse-tittelen nå, samtidig som hun rømmer situasjonen? Skammelig, og det forteller mye når hun vet hvilken skade det gjør. Haakon kommer ikke til å gjøre det. Hadde det vært privatpersoner, vel, det er en ting, men de representerer kongehuset og Norge. Beklager, da forsvinner de "godene" med opprør, luksusdyr på andres bekostning og spenning. Hun er ikke verdig sin rolle. 

Kong Olav visste hva han gjorde da han gjorde det vanskelig for kong Harald å gifte seg med en uten blått blod. Han visste hvordan det kom til å bli. Og nå har kongehuset blitt til et sirkus og influenser-drama uten noe som helst tillit. Kong Harald og Sonja har gjort en formiddabel innsats! Og det er synd at de skal oppleve det som de har jobbet hardt for i alle år blir revet ned bit for bit. Det er flaut. 

Nå kommer de til å pøse på med hjertevarme øyeblikk, sykdom, at familien holder sammen uansett, og at dette ikke skal knekke dem. De har allerede begynt da de besøkte Marius på sykehuset. Jeg er helt sikker på at det var nøye regissert, alt som kan sanke empati. Men hvor var/er empatien for ofrene for Marius og Epstein? De kommer til å overbevise de naive eldre som mener at alle kan gjøre feil, men kongehuset har mistet all tillit i all tid om de ikke gjør noe med det her.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Skrevet
Nebel86 skrev (1 minutt siden):

Nå kommer de til å pøse på med hjertevarme øyeblikk, sykdom, at familien holder sammen uansett, og at dette ikke skal knekke dem. De har allerede begynt da de besøkte Marius på sykehuset. Jeg er helt sikker på at det var nøye regissert, alt som kan sanke empati. Men hvor var/er empatien for ofrene for Marius og Epstein? De kommer til å overbevise de naive eldre som mener at alle kan gjøre feil, men kongehuset har mistet all tillit i all tid om de ikke gjør noe med det her.

Dersom Slottet velger å bruke samme strategi som de tidligere har brukt, så blir det spennende å se hvordan folket reagerer denne gangen. Mulig jeg er veldig optimist nå, men jeg håper - og tror - at folk har fått opp øynene nå, og at det ikke tilgis like lett.

MM virker å totalt ha glemt at hele monarkiet bygger på at folket har tillit til kongefamilien. Merkelig at noen i staben, eller familien, ikke har klart å få det inn i hodet hennes heller.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg lurer på hva kommunikasjonsrådgiverne rundt kronprinsparet tenker og gjør nå. De river seg sikkert i håret over at Mette-Marit sikkert ikke vil komme med noen form for uttalelse eller synlighet…

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det gikk jo strålende med Sonja. Generelt er jeg tilhenger av at folk skal få gifte seg av kjærlighet. Men en monark trenger ei fjellstø dronning. Sonja er det, Mette Marit ikke.

Endret av Natttåke
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Billiebi skrev (29 minutter siden):

Ja.

• Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...