Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Trygve Slagsvold Vedum, Senterpartiet, uttaler i intervju i streaming av rettsaken at han støtter kongehuset på tross av alt som er kommet frem! 
Det er altså lederen for Senterpartiet på Stortinget. Han mener at kongehuset tjener oss vel! Selv nå! Er det mulig!! 

Det forteller svært mye om en politisk leders etiske og moralske kompass - i negativ forstand! 

Det er faktisk helt krise at han uttaler dette. Der mistet han siste rest av respekt fra min side, ihvertfall. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (4 minutter siden):

Trygve Slagsvold Vedum, Senterpartiet, uttaler i intervju i streaming av rettsaken at han støtter kongehuset på tross av alt som er kommet frem! 
Det er altså lederen for Senterpartiet på Stortinget. Han mener at kongehuset tjener oss vel! Selv nå! Er det mulig!! 

Det forteller svært mye om en politisk leders etiske og moralske kompass - i negativ forstand! 

Ja, og det forteller oss også at i Norge er alt på toppen gjennomkorrupt. Hadde han sagt noe annet hadde han nok ikke vært i den posisjonen lenge. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Det er faktisk helt krise at han uttaler dette. Der mistet han siste rest av respekt fra min side, ihvertfall. 

Er ikke overrasket.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Ellie42 skrev (2 timer siden):

Hvor mange skattepenger har denne familien kostet samfunnet i 2025? Marius alene må jo ha kostet oss flere millioner i politi og rettsarbeid, også kommer den skarve milliarden på slottet i tillegg. Er dette virkelig verdt det når de ikke engang makter å være ærlige om hva de bedriver? 

De har mistet all kontakt med bakken, den kontakten Olav, Haakon og Harald har jobbet så hardt med å vedlikeholde. Nå står vi tilbake med Nordens desidert mest skandalepregede kongehus, kronprinsessens nepo-baby som banker og voldtar, og en kronprinsesse som bedriver utstrakt løgn i alt hun gjør på representasjon. Selv Europas mest seige og trege kongehus i Storbritannia virker å agere mer kraftfullt og hurtig en våres. Kammerspratene fungerer ikke.

Hva er greia, Harald?

Harald har ikke troa på straff, så han skal sikkert fortsette med samtaler, boller og brus..

• Liker 22
Skrevet
Molly85 skrev (2 minutter siden):

Ja, og det forteller oss også at i Norge er alt på toppen gjennomkorrupt. Hadde han sagt noe annet hadde han nok ikke vært i den posisjonen lenge. 

Jeg vil ikke karakterisere ham som korrupt, men mere en politiker som ikke eier rygg til å mene noe om verken Høibysaken eller MM sin relasjon til Epstein. Det er KRISE i kongehuset, og politikeren går med bind for øynene og propper i ørene. 
Monarkiet er avhengig av støtte i folket, og her har vi altså TS Vedum som velger å ikke forholde seg til alt som er sterkt kritikkverdig ved monarkiet dd. 
Skammelig, mener jeg. 

Folk vil merke seg politikere som ikke forholder seg til realitetene i kongehuset. Det er dem som skal stemme over monarkiet i Stortinget. Heldigvis registrerer man at noen unge politikere som mener sterkt om det som pågår/har pågått i kongehuset. 

For øvrig har jeg merket meg at svært mange i den yngre generasjonen mener at MM ikke kan bli dronning. 

• Liker 18
Skrevet

For min del så var det aldri det at MM hadde en fortid som var problemet. Det finnes tusenvis av mennesker i befolkningen som gjorde dumme ting i ungdommen, men som ble voksne, som endret seg, endret livet sitt - og som har blitt gode samfunnsborgere.

Hvis dette også hadde vært tilfelle for MM, så hadde jeg ikke hatt noe problem med henne.

Men problemet mitt med MM, er at det nå viser seg at dette aldri var fortid. Det er ikke snakk om dumme valg i ungdommen lenger. Hun har vært godt voksen når dette som nå fremkommer har foregått. Og disse nye dokumentene tegner et bilde av en meget usympatisk personlighet.

En som nok aldri ble voksen. En som aldri endret seg. En som fremdeles lyver og fremstiller seg helt annerledes enn hun egentlig er. Det vil jo bli umulig å gi henne noe tillit nå.

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Jeg vil ikke karakterisere ham som korrupt, men mere en politiker som ikke eier rygg til å mene noe om verken Høibysaken eller MM sin relasjon til Epstein. Det er KRISE i kongehuset, og politikeren går med bind for øynene og propper i ørene. 
Monarkiet er avhengig av støtte i folket, og her har vi altså TS Vedum som velger å ikke forholde seg til alt som er sterkt kritikkverdig ved monarkiet dd. 
Skammelig, mener jeg. 

Folk vil merke seg politikere som ikke forholder seg til realitetene i kongehuset. Det er dem som skal stemme over monarkiet i Stortinget. Heldigvis registrerer man at noen unge politikere som mener sterkt om det som pågår/har pågått i kongehuset. 

For øvrig har jeg merket meg at svært mange i den yngre generasjonen mener at MM ikke kan bli dronning. 

Systemet er korrupt. 

• Liker 4
Skrevet

Hvor lang tid tar det før kongen eller dronningen må hastes til sykehus? Det jobbes nok på spreng i brannslokkingsavdelingen på slottet nå. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
etnavn skrev (6 minutter siden):

For min del så var det aldri det at MM hadde en fortid som var problemet. Det finnes tusenvis av mennesker i befolkningen som gjorde dumme ting i ungdommen, men som ble voksne, som endret seg, endret livet sitt - og som har blitt gode samfunnsborgere.

Hvis dette også hadde vært tilfelle for MM, så hadde jeg ikke hatt noe problem med henne.

Men problemet mitt med MM, er at det nå viser seg at dette aldri var fortid. Det er ikke snakk om dumme valg i ungdommen lenger. Hun har vært godt voksen når dette som nå fremkommer har foregått. Og disse nye dokumentene tegner et bilde av en meget usympatisk personlighet.

En som nok aldri ble voksen. En som aldri endret seg. En som fremdeles lyver og fremstiller seg helt annerledes enn hun egentlig er. Det vil jo bli umulig å gi henne noe tillit nå.

Enig, og at man polerer over dette med helt tafatte hobbyer for å late som gjør det jo bare verre. Om hun hadde innrømmet bare litt, så hadde dette vært lettere å svelge. Men når en som later som hun er en helgen plutselig oppfører seg som en skruppelløs amoralsk idiot, da skurrer det enormt blant folk.

Endret av Ellie42
  • Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Enig, og at man polerer over dette med helt tafatte hobbyer for å late som gjør det jo bare verre. Om hun hadde innrømmet bare litt, så hadde dette vært letter å svelge. Men når en som later som hun er en helgen plutselig oppfører seg som en skruppelløs amoralsk idiot, da skurrer det enormt blant folk.

Halvparten av norges befolkning mener at MM er uegnet som dronning:

https://www.vg.no/rampelys/i/y57Mng/fersk-vg-maaling-naer-halvparten-mener-mette-marit-ikke-boer-bli-dronning

I tillegg faller folk støtte til monarkiet. 

Lurer virkelig på hva disse bildene innholder:

https://www.seher.no/kongelig/na-venter-alle-pa-bildene/84174917

Endret av Gulline
  • Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (6 minutter siden):

Enig, og at man polerer over dette med helt tafatte hobbyer for å late som gjør det jo bare verre. Om hun hadde innrømmet bare litt, så hadde dette vært letter å svelge. Men når en som later som hun er en helgen plutselig oppfører seg som en skruppelløs amoralsk idiot, da skurrer det enormt blant folk.

Enig. Og det norske folk er tilgivende. Hadde hun lagt seg flat og vist anger hadde ting vært annerledes. Men hun satt innbitt og hevdet seg uskyldig i de ganske små tingene det ble trodd hun hadde gjort, for så å skulle høste sympati for at det var så tungt å i det hele tatt bli beskyldt for noe slikt. Og så ruller det opp en sak av proporsjoner ingen av oss kunne fantasert om. 

Endret av Molly85
  • Liker 14
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg reagerer også på imaget som de valgte å fronte henne med. Det kunne jo ikke vært lengre unna hennes egentlige personlighet. Hva med å bare fremstilt henne som normal, litt mer troverdig, istedenfor dette "gode gamle husmor"-imaget. Det blir jo helt tullete.

Personlig driver jeg med både tradisjonshåndverk og bøker, og er i et slikt miljø. Og jeg skal love deg at det er ingen i dette miljøet som prater slik som hun gjør i disse epostene - eller tar shoppingturer på prada. Det bryter bare littegranne med bærekraftig tekstilbruk og slike ting, for å si det sånn.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet
etnavn skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg reagerer også på imaget som de valgte å fronte henne med. Det kunne jo ikke vært lengre unna hennes egentlige personlighet. Hva med å bare fremstilt henne som normal, litt mer troverdig, istedenfor dette "gode gamle husmor"-imaget. Det blir jo helt tullete.

Personlig driver jeg med både tradisjonshåndverk og bøker, og er i et slikt miljø. Og jeg skal love deg at det er ingen i dette miljøet som prater slik som hun gjør i disse epostene - eller tar shoppingturer på prada. Det bryter bare littegranne med bærekraftig tekstilbruk og slike ting, for å si det sånn.

Ja, Prada-shopping med Epstein - det er så tragisk som det kan få bli 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Halvparten av norges befolkning mener at MM er uegnet som dronning:

https://www.vg.no/rampelys/i/y57Mng/fersk-vg-maaling-naer-halvparten-mener-mette-marit-ikke-boer-bli-dronning

I tillegg faller folk støtte til monarkiet. 

Og så spørs det hva den andre halvparten har fått med seg av innholdet i kommunikasjonen med Epstein. Vet de for eksempel at hun har foreslått å gi 15-åringer bilder av nakne damer?

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, Prada-shopping med Epstein - det er så tragisk som det kan få bli 

Jeg leste forsåvidt en epost mellom dem hvor hun skrev noe sånt som at "kjøkkenet ditt er så søtt at jeg nesten får lyst til å lage mat."

Så mye for husmor-imaget...

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
etnavn skrev (Akkurat nå):

Jeg leste forsåvidt en epost mellom dem hvor hun skrev noe sånt som at "kjøkkenet ditt er så søtt at jeg nesten får lyst til å lage mat."

Så mye for husmor-imaget...

Ja tenk - hun holdt på å begynne å lage mat 😅

• Liker 6
Skrevet

Ja tenk - hun holdt på å begynne å lage mat 😅

Uff og huff, hun må være en grusomt jålete snobb. Hun har nok identifisert seg med jetset-livet og kjendisene i usa.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Og så spørs det hva den andre halvparten har fått med seg av innholdet i kommunikasjonen med Epstein. Vet de for eksempel at hun har foreslått å gi 15-åringer bilder av nakne damer?

Hva er sammenhengen? Hva er problemet? Var det et kunstportrett han var begeistret for?

Er det også galt å la ei jente på 14 ha et kunstportrett av en naken dame på veggen? (Jeg kjenner til et tilfelle.)

• Liker 1
Skrevet
Brutex skrev (13 minutter siden):

Hva er sammenhengen? Hva er problemet? Var det et kunstportrett han var begeistret for?

Er det også galt å la ei jente på 14 ha et kunstportrett av en naken dame på veggen? (Jeg kjenner til et tilfelle.)

Et av problemene er at hun snakker om dette med en straffedømt, pedofil mann. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
Tough cookie skrev (1 minutt siden):

En liten avsporing; hvorfor har ikke Ingrid Alexandra reist tilbake til studiene sine i Australia?

Har de så lang juleferie?

Kan jo hende hun ville vente til rettssaken startet, og si ha det før hun dro, være med familien.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...