Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (22 minutter siden):

Dette er å sparke noen som ligger nede.

Du vet ikke hvorfor han er innlagt engang.

Bildet i døra sier sitt, det står 3 meget bekymrede personer der. 

Jeg vet tydeligvis mer enn deg i og med at jeg har fått med meg at advokaten sier hun håper de kan starte som planlagt.

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoiby-innlagt-pa-sykehus-usikkert-om-rettssaken-kan-starte-som-planlagt/s/5-95-2859128

Endret av Nymerïa
Link
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor mange skattepenger har denne familien kostet samfunnet i 2025? Marius alene må jo ha kostet oss flere millioner i politi og rettsarbeid, også kommer den skarve milliarden på slottet i tillegg. Er dette virkelig verdt det når de ikke engang makter å være ærlige om hva de bedriver? 

De har mistet all kontakt med bakken, den kontakten Olav, Haakon og Harald har jobbet så hardt med å vedlikeholde. Nå står vi tilbake med Nordens desidert mest skandalepregede kongehus, kronprinsessens nepo-baby som banker og voldtar, og en kronprinsesse som bedriver utstrakt løgn i alt hun gjør på representasjon. Selv Europas mest seige og trege kongehus i Storbritannia virker å agere mer kraftfullt og hurtig en våres. Kammerspratene fungerer ikke.

Hva er greia, Harald?

Endret av Ellie42
  • Liker 37
  • Nyttig 11
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Hvor mange skattepenger har denne familien kostet samfunnet i 2025? Marius alene må jo ha kostet oss flere millioner i politi og rettsarbeid, også kommer den skarve milliarden på slottet i tillegg. Er dette virkelig verdt det når de ikke engang makter å være ærlige om hva de bedriver? 

De har mistet all kontakt med bakken, den kontakten Olav, Haakon og Harald har jobbet så hardt med å vedlikeholde. Nå står vi tilbake med Nordens desidert mest skandalepregede kongehus, kronprinsessens nepo-baby som banker og voldtar, og en kronprinsesse som bedriver utstrakt løgn i alt hun gjør på representasjon.

Hva er greia, Harald?

Og det som er litt trist, er at kongene nå i tre generasjoner har jobbet beinhardt for å få befolkningen til å like dem. Til å godta dem. Ved hver kroning fra 1906 har kongen lagt ut på en kroningsreise gjennom landet, hvor han besøkte kriker og kroker for å vise at han var folkets konge, og for å knytte positive bånd til befolkningen.

Så kommer denne kronprinsen og drar klovner inn på slottet. Og gjør hele slottet til et sirkus. Det er bare trist hele greia.

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
Ellie42 skrev (20 minutter siden):

Enig at reisene til New York ser utrolig dumme ut, med tanke på at det til stadighet har blitt sagt at MM er syk osv for å unngå representasjon.

Hva har hun gjort i New York så mange ganger alene? Både VG og Nettavisen var på dette på denne tiden, men fikk ikke videre svar. Det er veldig tilfeldig for en mor med så små barn å bare ta slengreiser til New York flere ganger i året mens mannen er hjemme og jobber.

Det er så mye som skurrer med MM at jeg snarlig kan se at hun kan bli dronning. Hun virker alt for vant til løgn og bedrag, og sånne folk kan vi ikke ha på tronen.

Synes han snakket om nesten ukentlige reiser. 

• Liker 6
Skrevet
Ellie42 skrev (11 minutter siden):

De har mistet all kontakt med bakken, den kontakten Olav, Haakon og Harald har jobbet så hardt med å vedlikeholde. Nå står vi tilbake med Nordens desidert mest skandalepregede kongehus, kronprinsessens nepo-baby som banker og voldtar, og en kronprinsesse som bedriver utstrakt løgn i alt hun gjør på representasjon. Selv Europas mest seige og trege kongehus i Storbritannia virker å agere mer kraftfullt og hurtig en våres. Kammerspratene fungerer ikke.

Hva er greia, Harald?

Ja det er provoserende at norske skattebetalere har betalt for dette. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (24 minutter siden):

Jeg synes det er en dårlig vurdering å ta med IA til sykehuset såfremt MBH ikke ligger for døden. Selv om hun ønsket selv, hadde jeg sagt nei. Hun er ikke tjent med dette.

IA skal til andre siden av kloden for å fortsette studiene. Selvsagt vil hun se broren sin før hun drar. 

Apropos å miste bakkekontakt, hva skjer i tråden her nå? Jeg er enig i at det er søtt at NRK refererer en undersøkelse fra forrige uke om solid oppslutning til Kongehuset, men det er minst like søtt å tro at noen som helst uttalelser fra de involverte vil «hindre spekulasjoner på diverse forum». Det er søtt, det. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (48 minutter siden):

Dette er å sparke noen som ligger nede.

Du vet ikke hvorfor han er innlagt engang.

Bildet i døra sier sitt, det står 3 meget bekymrede personer der. 

den empatien du har er for meg veldig missplassert (er det etord?) da det er ennå flere som er meget bekymret i relasjon til ofrene, både i Høybysaken, i Epsteinsaken og i alle andre tilsvarende saker.. De fortjener i grunnen mye mer empati slik jeg ser det da det er forskjell på valg man tar og det man utsettes for på grunn av at noen tok det valget.. 

Endret av Carrot
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Skrevet
Krokenguri skrev (54 minutter siden):

Men kjære vene. Hennes sønn  har gått klikk, og bla søndag truet en kvinne med kniv få dager før en rettsak. I går hastet de til sykehuset av ukjent grunn. Som mor , så prioriterer du selvsagt først og fremst avkommet her. 

Her er det jo kriser på kriser kastet på dem. I et umenneskelig nivå.

Og da syntes jeg det er ganske humant å la folk få pusterom nok til å ta en ting om gangen, og i den grad de er istand til å puste. Epstein saken blir ikke borte, rettsaken mot marius blir ikke borte. Det tåler å vente. Akkurat nå er en de er glad i innlagt på sykehus for oss ukjent årsak. Og bildet i døra, ser jeg 3 bekymrede mennesker. 

Da er nok ditt og norges vite begjær om epstein langt ned på lista. Akkurat slik det bør være

Den eneste personen jeg har sympati for av de tre er IA, og til en viss grad Kronprisen. MM synes jeg faktisk ikke synd på. Ja, hun har en sønn som ligger på sykehus, men den samme sønnen har ødelagt livet til mange kvinner. Vi vet ikke hvorfor han er på sykehus, men tatt i betraktning at rettssaken ikke er avlyst, så er det neppe noe alvorlig. Hvor bekymret skal de være da? Hvor mye sympati skal de få? 

Sympatien bør ligge først og fremst hos ofrene i saken mot MBH, men også hos ofrene for alle grusomhetene Epstein gjorde. Grusomheter som MM til en viss grad har vært klar over, og latt passere i stillhet med unntak av "didn't look good : )". 

Hvor mye sympati har MM - kronprinsessen og den fremtidige dronningen av Norge - for ofrene? Men hun skal vi liksom ha sympati for? Nei, vet du hva, det har jeg faktisk ikke.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (Akkurat nå):

De to yngste kongebarna ligner mest på farsiden. Ingrid Alexandra er en kopi av en ung Dronning Sonja og Sverre Magnus er en liten kopi av oldefar Kong Olav. 

Marius ligner sin mor.

IA er veldig lik Sonja, hvilket jeg synes HM også er. Synes også han er like far og bestefar. Veldig grei fordeling av gener fra de ulike i samme person. Det er ingen tvil om at barna hans er hans.

Nå har jeg ikke studert hans far så nøye, men Marius er klin lik mora, ja.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kelia skrev (3 minutter siden):

Den eneste personen jeg har sympati for av de tre er IA, og til en viss grad Kronprisen. MM synes jeg faktisk ikke synd på. Ja, hun har en sønn som ligger på sykehus, men den samme sønnen har ødelagt livet til mange kvinner. Vi vet ikke hvorfor han er på sykehus, men tatt i betraktning at rettssaken ikke er avlyst, så er det neppe noe alvorlig. Hvor bekymret skal de være da? Hvor mye sympati skal de få? 

Sympatien bør ligge først og fremst hos ofrene i saken mot MBH, men også hos ofrene for alle grusomhetene Epstein gjorde. Grusomheter som MM til en viss grad har vært klar over, og latt passere i stillhet med unntak av "didn't look good : )". 

Hvor mye sympati har MM - kronprinsessen og den fremtidige dronningen av Norge - for ofrene? Men hun skal vi liksom ha sympati for? Nei, vet du hva, det har jeg faktisk ikke.

Dette med sykehus - skrev ikke noen at dette bruker å være vanlig prosedyre før noen skal i fengsel? For å sjekke f.eks drugs i systemet og sånne ting? 

• Liker 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Dette med sykehus - skrev ikke noen at dette bruker å være vanlig prosedyre før noen skal i fengsel? For å sjekke f.eks drugs i systemet og sånne ting? 

Det er jeg usikker på, men om det stemmer, så er det jo uansett en fin måte å få sympati på. Jeg har liten tro på at det bildet ble tatt i skjul, det var svært godt planlagt tror jeg.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (45 minutter siden):

Enig at reisene til New York ser utrolig dumme ut, med tanke på at det til stadighet har blitt sagt at MM er syk osv for å unngå representasjon.

Hva har hun gjort i New York så mange ganger alene? Både VG og Nettavisen var på dette på denne tiden, men fikk ikke videre svar. Det er veldig tilfeldig for en mor med så små barn å bare ta slengreiser til New York flere ganger i året mens mannen er hjemme og jobber.

Det er så mye som skurrer med MM at jeg snarlig kan se at hun kan bli dronning. Hun virker alt for vant til løgn og bedrag, og sånne folk kan vi ikke ha på tronen.

Om folk her tror MM bare har trålet rundt i shoppingområdet rundt fifth avenue i New York så er de temmelig naive. Det er utelivet og party. Og i en viss leilighet i Upper east side. 
Fordelen med New York er at kjendiser stort sett får gå i fred der. Folk bryr seg ikke. Klart det lokker for en MM som enda ikke var ferdig med sin ville fortid. 
Folket er holdt for narr når de tror MM hadde roet seg ned med salmebok og vevstolen. 
I dag har MM veldig liten troverdighet, og alt hun sier må taes med en stor klype salt. Så ille har det faktisk nå blitt for Norges fremtidige dronning. 

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Tjolahopphei skrev (1 time siden):

Det er vel lite sannsynlig at hele familien reiser på sykehuset pga en legeundersøkelse?

jeg vil tro at han ble lagt inn på psyk? Ikke uvanlig når det er snakk om rus og vold. 

Er vel at IA og MM skal reise å være borte en stund, og HM skal vel til vinter OL, så dem ønsket å hilse på Marius for siste gang på en stund. Så passet det bedre å gjøre det når han var på undersøkelse hos helse, enn inne på besøksrom i Oslo politihus (er vel der han er fengslet). 

Et sykebesøk av en godt voksen mann med stefar, mamma, og voksen søster er nok så spesielt hvis det ikke er noe svært alvorlig, og det var det ikke. Rettsaken går som vanlig. 

Per nå er det kun spekulasjoner hvorfor han var på undersøkelse, men kan ha vært en helt alminnelig undersøkelse i relasjon til fengslingen. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Kelia skrev (6 minutter siden):

Hva hvem syntes , ser jeg ikke så relevant iht å gi noen pusterom til å ta vare på sin sønn på sykehus, som tydeligvis er gått fullstendig i klikk. Forståelse for det går fint an å yte, selv om man måtte hate henne herfra  til helvete. 

Uansett nivå av sympati ikke sympati. Så går det også å an å vise et snev av menneskelighet, fremfor en lynsjemobb fra 1600 tallet.

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Hvis det er grunn til å tro at det foreligger helsemessige forhold som kan gjøre at man trenger helsehjelp skal man fremstilles for lege før man puttes på cella, dette gjelder alle i samme situasjon som MBH. Det har vært flere tilfeller der politiet har svikta på dette og man har hatt dødsfall på glattcelle/i varetekt. Hvis han f.eks har vært rusa så det holder ved pågripelsen, og i tillegg mistanke/opplysninger om rus regelmessig siste tid, så må lege vurdere om han må legges inn for avrusning, fordi abstinenser på celle kan bli/være uforsvarlig. Man har rett på nødvendig helsehjelp også som arrestant. Et annet eks kan være selvmordsfare eller høy risiko for annen selvskade. I følge Se&Hør har han hatt politivakt, han har altså ikke et koseopphold på sykehus i stedet for celle. Se for dere hvis MBH ble funnet død på cella dagen rettssaken skal starte liksom. Men dette er altså noe politiet er på,alt å vurdere/gjøre med alle, ikke unikt for MBH. Det er klart at en sånn innleggelse er dramatisk for nærmeste familie, og særlig for en lillesøster på 22 år. Man ser sjelden veldig godt ut under sånne omstendigheter. Vi trenger ikke ha sympati for MM i situasjonen for å ha forståelse for at de besøker ham. Og ang de som skrev at IA ikke burde vært der. Hun er myndig, hun kan dra på besøk så mye hun vil så lenge MBH vil ha besøk, og da er det vel bedre at hun drar dit med familien

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Hørte i en podcast i går at Jarle Aabø fortalte at JE var i Oslo og bodde på Grand, og at MM hang på rommet med ham, de to alene. Og at hun var hans privatsjåfør når han ville rundt i Oslo. 

MM nevnes ikke over 1000 ganger i filene for ingenting.

Hadde forøvrig vært interessant å sett kommunikasjonen på andre plattformer enn e-post. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Hva hvem syntes , ser jeg ikke så relevant iht å gi noen pusterom til å ta vare på sin sønn på sykehus, som tydeligvis er gått fullstendig i klikk. Forståelse for det går fint an å yte, selv om man måtte hate henne herfra  til helvete. 

Uansett nivå av sympati ikke sympati. Så går det også å an å vise et snev av menneskelighet, fremfor en lynsjemobb fra 1600 tallet.

Lynsjemobb fra 1600-tallet? Det er vel en ganske så heftig overdrivelse.

Personlig så synes jeg det er innafor at folket stiller spørsmålstegn når vår fremtidige dronning har vist seg å ha kontakt med en dømt pedofil, og at hun ikke anså det som en viktig nok grunn til å aldri ha kontakt med han igjen.

MM har ikke vist menneskelighet i denne sammenhengen. Sønnen hennes har ikke vist menneskelighet når han har banket opp og voldtatt kvinner. Hvorfor skal de forstås ihjel?

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Du drar den for langt. Faktisk har det gått så langt her i Norge at det i mange tilfeller taes mer hensyn til gjerningsperson enn ofre. Voldsutøvere og kriminelle skal forståes ihjel. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
JustAsking skrev (38 minutter siden):

IA skal til andre siden av kloden for å fortsette studiene. Selvsagt vil hun se broren sin før hun drar. 

Apropos å miste bakkekontakt, hva skjer i tråden her nå? Jeg er enig i at det er søtt at NRK refererer en undersøkelse fra forrige uke om solid oppslutning til Kongehuset, men det er minst like søtt å tro at noen som helst uttalelser fra de involverte vil «hindre spekulasjoner på diverse forum». Det er søtt, det. 

Det er faktisk ikke noe «selvsagt» med dette, de fleste anstendige mennesker med moralsk kompass ville valgt å ta avstand fra sin halvbror i denne situasjonen. Så IA viser bare at hun bryr seg mer om overgriperen enn ofrene. Det er helt ubegripelig, og jeg lurer, igjen, på om familien ikke har rådgivere eller om de bare ignorerer rådene.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Ninaen skrev (2 minutter siden):

Hvis det er grunn til å tro at det foreligger helsemessige forhold som kan gjøre at man trenger helsehjelp skal man fremstilles for lege før man puttes på cella, dette gjelder alle i samme situasjon som MBH. Det har vært flere tilfeller der politiet har svikta på dette og man har hatt dødsfall på glattcelle/i varetekt. Hvis han f.eks har vært rusa så det holder ved pågripelsen, og i tillegg mistanke/opplysninger om rus regelmessig siste tid, så må lege vurdere om han må legges inn for avrusning, fordi abstinenser på celle kan bli/være uforsvarlig. Man har rett på nødvendig helsehjelp også som arrestant. Et annet eks kan være selvmordsfare eller høy risiko for annen selvskade. I følge Se&Hør har han hatt politivakt, han har altså ikke et koseopphold på sykehus i stedet for celle. Se for dere hvis MBH ble funnet død på cella dagen rettssaken skal starte liksom. Men dette er altså noe politiet er på,alt å vurdere/gjøre med alle, ikke unikt for MBH. Det er klart at en sånn innleggelse er dramatisk for nærmeste familie, og særlig for en lillesøster på 22 år. Man ser sjelden veldig godt ut under sånne omstendigheter. Vi trenger ikke ha sympati for MM i situasjonen for å ha forståelse for at de besøker ham. Og ang de som skrev at IA ikke burde vært der. Hun er myndig, hun kan dra på besøk så mye hun vil så lenge MBH vil ha besøk, og da er det vel bedre at hun drar dit med familien

Ja, ikke sant... Godt innlegg.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...