Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Susanne skrev (Akkurat nå):

Ser at flere medier skriver at MM må legge alle kort på bordet for å rette opp i dette. Men jeg klarer helt ærlig ikke å tro på noe av det hun sier lenger. Uansett hva hun måtte komme med som sin "fulle sannhet", så kommer jeg til å tenke at hun fremdeles lyver og skjuler mye. Tilliten er rett og slett helt borte 

Folk skjønner ikke hva de ber om. Hva slags psyke mennesker ønsker å se de bildene og høre hva det var Epstein ikke ville gjøre med MM og hva MM ble ukomfortabel av med en 17-åring? Vi har hørt mer enn nok.

cant-handle-the-truth.gif

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Glrmn skrev (12 minutter siden):

Spørsmålet er: er de bare interessert i giftige sopper, eller snakker vi sopper som gir litt ekstra… hjernestimulans? 😄

Oi.... Dét forklarer kanskje hvorfor hun alltid ligger etter når det skal k.l.a.p.p.e.s i takt :knegg: 

Endret av Tradegy
  • Liker 10
Skrevet
Krokenguri skrev (29 minutter siden):

Utroskap etc , kan jeg ikke se ha endt opp i endring av tittler etc ellers i kongehus. 

Kommenterte kun det resultatet. Hvis "ingen" ønsker den inngiftede kronprinsessen som dronning, da må det telle for et eller annet, tenker jeg. Man kan jo ikke ha en dronning som kun et fåtall ønsker. Hadde vært verre om det var snakk om han som har arveretten, den blir mer tricky. Men skal man ikke ha en dronning som er likt av folket? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Snurrevippen skrev (1 time siden):

Det jeg påpekte var at det ikke var dokumentert hva hun siktet til i e-posten. Likevel ble det i tråden fremstilt som et ubestridelig faktum at hun visste hvem denne mannen var. Det er poenget mitt, at folk tolker før fakta ligger på bordet. 

GizmoDuck skrev (1 time siden):

Dette må være slutten for monarkiet i Norge, og det er jaggu på tide. At vi skal ha noen gallionsfigurer som statsoverhoder, som liksom skal være opphøyet over oss andre, og som i tillegg får en stor del av skattepengene i apanasje...

Jeg har ønsket at Norge skal bli republikk lenge før både Durek, Lille Marius og Mette-Marits flørting med Epstein, men nå er det vel ingen tvil om at det burde være kroken på døra for monarkiet.

Det jeg imidlertid stusser på, er hvorfor dette kommer ut nå? Det er jo 15 år siden kontakten mellom Epstein og Mette-Marit, 7 år siden han ble dømt til livstid i fengsel, og 5 år siden han døde. Hvorfor har ikke disse E-postene blitt offentligjort tidligere?

Trump

• Nyttig 1
Skrevet
Chlypa skrev (18 minutter siden):

i usa er det nå slik at en hver levende president skal ha secret service til den dør, og hens barn til de bli 16. Det blir noen kroner

Pst! Vi bor i Norge.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Andrea59 skrev (15 minutter siden):

Her ser det ut til at de snakker om noe som har skjedd tidligere, men litt rart om de snakker om så mye som 4 år tidligere…. De diskuterer noe som har skjedd, øyeproblemer, noe med Bill (clinton?) og rekkefølgen.

Bill Gates er det det siktes til her

• Liker 5
Skrevet
Glrmn skrev (33 minutter siden):

Kongehuset har fått flere spørsmål rundt Mette-Marit sitt googlesøk, men det har vært helt stille derfra. De har altså fått flere dager på seg til å imøtegå eventuelle feiltolkninger, jf.  https://www.vg.no/nyheter/i/XM6n9x/mette-marit-i-e-post-til-epstein-googlet-deg

Hvordan skal folket forstå det?

Fra https://www.dagbladet.no/nyheter/alarmklokkene-burde-ringt-mye-for/84167779

"... Den danske historikeren og kongehuseksperten Lars Hovbakke Sørensen mener at det norske kongehuset nå står i sin største krise...."

"...Historikeren mener at kongehusets tilbakeholdenhet om Epstein-kontakten viser at saken er vanskelig for dem å håndtere...."

Jeg syns det er helt greit at de ikke svarer på dette. Hvorfor i alle dager skulle vi tro på den bortforklaringen de måtte komme med? 

Jeg skjønner ikke hva Kongehuset skal komme med troverdig informasjon som bøter på det som har kommet ut her. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Nettrollet skrev (29 minutter siden):

Jeg aner ikke. Jeg har skrevet jeg tviler på at Krompen ville satt henne på bar bakke fordi han er så veloppdratt. Det hadde fremstått som utrolig smålig å 1)skilles og 2) la henne gå ut av et nesten 30-årig ekteskap uten noe annet enn klærne sine. 

Det ville blitt en ordning. Selvfølgelig har han særeie på de hundrevis av millioner som er nedarvet i familien i inn og utland. Og se til Charles, Diana fikk bolig og midler men selvsagt ikke rettigheter til det styrtrike britiske kongehuset. Og hun i Danmark fikk også bolig og penger til å leve av da det ble skilsmisse. Selv ari fikk et hus i nærheten av Martha, så det tror jeg er det minste problemet. Men selvsagt vil ikke Mette Marit få noe av den kongelige formuen som består av penger, juveler, fond og eiendommer som var der i mange årtier før hun kom inn i bildet. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg lurer litt på, med alle verdens apper for dine føtter, hvorfor bruker man epost til «dagligdagse updates»? Lingoen i disse eposene er dårlig, og innholdet er «muntlig». Dette er sånn jeg ville snappet (i dag i 2026). I 2012 ville man brukt messenger eller noe sånn

• Liker 7
Skrevet

Og vi som trodde Durek var ille. Dette var toppen av kransekaka😨😨😨

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
Chlypa skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer litt på, med alle verdens apper for dine føtter, hvorfor bruker man epost til «dagligdagse updates»? Lingoen i disse eposene er dårlig, og innholdet er «muntlig». Dette er sånn jeg ville snappet (i dag i 2026). I 2012 ville man brukt messenger eller noe sånn

Litt mer privat med en mail enn messenger kanskje?

• Liker 2
Skrevet
Chlypa skrev (5 minutter siden):

Jeg tipper det er sikkerhetsmessige grunner. 

• Liker 7
Skrevet
Gaia skrev (45 minutter siden):

Blir spennende med voteringen i Stortinget på onsdag da, når de skal finne ut om vi skal droppe monarki og gå for republikk. 

Det blir ikke så spennende, resultatet er allerede gitt. De folkevalgte har allerede stemt for monarki. 

• Liker 3
Skrevet
Andrea59 skrev (3 minutter siden):

Litt mer privat med en mail enn messenger kanskje?

Ja, vi ser hvor privat det forble. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (1 minutt siden):

Hæ, når kom IA hjem fra Australia??

Hun har enda sommerferie og har ikke dratt dit enda.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (3 minutter siden):

Det blir ikke så spennende, resultatet er allerede gitt. De folkevalgte har allerede stemt for monarki. 

Men da vet vi hvor vi har dem, og må stemme inn nye representanter som ikke er hverken naive eller korrupte. Hvem stemte i mot monarki?

Nevermind: Partipolitisk vil SV og Rødt stemme for republikk, mens Ap, Fremskrittspartiet, Høyre, Senterpartiet og KrF går for monarki. MDG vil stemme delt. Venstre er ikke representert i komiteen.  (nrk.no)

Endret av Nostradamus
  • Liker 7
Skrevet

Det siste bildet i VG nå føles bare så mangtsigende....M i sentrum, styrer showet. HUN SKAMMER SEG IKKE. HM smilende og lydig bak. Wtf. Dette er her og nå....

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...