Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Junijulia skrev (12 minutter siden):

Takk for oppklaring. Da blir hun vel dronning. Om noe ufortjent 

Ja, dessverre, dersom han da ikke går fra henne.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Natttåke skrev (7 minutter siden):

Ja, de kan, men i Norge har vi også den tradisjonen siden 1905 at de inngifte blir dronninger. Unntatt prinsesse Martha som dessverre døde før. 

Det var og en tradisjon at man bare skulle gifte seg med andre kongelige og at kvinner ikke skulle arve. Med MM er alle tradisjoner kastet til side, da kan man fjerne tradisjonen med at hun må bli dronning også. I de juridiske vurderingene jeg har sett har man ikke tatt høyde for at kongen ikke vil at hun skal bli dronning. Akkurat det tror jeg ikke de hadde sett for seg.

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir passe forbanna om de/slottet nå kjører samme taktikk med "allra största tystnad" som de har gjort i MBH saken. Det får være grenser for hvor lenge de kan holde på sånn. Nå bør alle kort på bordet, og helst i går. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Natttåke skrev (4 minutter siden):

Ja, det er også sant, men jeg ønsker ikke en avskiltet dronningmor i sus og dus,.

Jeg vil at dette skal ha konsekvenser, og jeg ønsker dermed at hun må gå roillen og luksusen.

Kelia skrev (3 minutter siden):

Jeg er absolutt enig. Hun fortjener ikke noen type form for privilegier - jeg skulle gjerne sett at hun ble nødt til å få seg jobb og betale skatt som alle andre. Da hadde hun kanskje hatt et snev av skam for hvordan hun har holdt på. 

Hun er god for flere titalls millioner, så fattig blir hun ikke, selvom hun skulke blitt skilt og mistet apanasjen sin.

• Liker 4
Skrevet
Kelia skrev (3 minutter siden):

Katastrofalt er det hvis Slottet tenker at det å tie ihjel ting vil fungere denne gangen. Jeg håper, og tror, at de vil komme med en eller annen uttalelse etter hvert. Verst er det når det ties, og folk får fritt spillerom til å la fantasien løpe løpsk. 

Det er nettopp det. Og synes ikke vi akkurat har gjort noe feil heller i den tolkningen. Vi har literally tolket det som faktisk står der. "googled u after last e-mail". Er det en skrivefeil, så si det da. Googlet hun noe annet, si det da. Kom med litt kontekst hvis dere ikke vil mistolkes. 

• Liker 13
Skrevet

Det er INGEN ydmykhet eller forståelse å spore verken hos MM og MBH. Når det har blitt stilt spørsmål, er det like før det himles med øynene, og det er så dårlig attitude i svarene at det er helt vilt. Det er NULL klasse. 

Det lyser jo lang vei at det har vært forventet at de skal kunne dure på som de vil, uten at det skal være konsekvenser i det hele tatt. 

• Liker 32
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Det er nettopp det. Og synes ikke vi akkurat har gjort noe feil heller i den tolkningen. Vi har literally tolket det som faktisk står der. "googled u after last e-mail". Er det en skrivefeil, så si det da. Googlet hun noe annet, si det da. Kom med litt kontekst hvis dere ikke vil mistolkes. 

Jeg har null tro på at det er en skrivefeil, og blir genuint overrasket hvis hun prøver å ro seg unna med det syltynne argumentet. Basert på hva som er av informasjon synes jeg ikke at det har blitt tolket feil i tråden her heller, spesielt minst deg som jeg synes har skrevet mange riktig så gode innlegg i denne tråden.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nettrollet skrev (1 minutt siden):

Hun er god for flere titalls millioner, så fattig blir hun ikke, selvom hun skulke blitt skilt og mistet apanasjen sin.

At Mette-Marit personlig, som særeie, har formue på et titalls millioner?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Nettrollet skrev (2 minutter siden):

Greit nok det, men hun trenger ikke få sendt enda mer skattepenger slengt i sin retning uten at alle kortene har kommet på bordet. 

• Liker 13
Skrevet
Kelia skrev (4 minutter siden):

Katastrofalt er det hvis Slottet tenker at det å tie ihjel ting vil fungere denne gangen. Jeg håper, og tror, at de vil komme med en eller annen uttalelse etter hvert. Verst er det når det ties, og folk får fritt spillerom til å la fantasien løpe løpsk. 

Greia er at jeg tror at de gjør saken verre med å tie. Dette opptar folk mye mer enn MBH. Barna mine for eksempel visste knapt hvem medlemmene i kongefamilien var før, men nå har de sporet opp epostene og lest på egen hånd. Og det at det allerede er kommet en sang sier noe. Da er det et kulturelt fenomen som treffer noe i oss.

• Liker 9
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Som jeg har sagt - hvis hun googlet noe annet, så må det ha vært andre rundt henne som har informert henne om denne Epstein-dommen. Hun lever ikke i et vakuum. Det står og faller ikke på en googling. Jeg har til og med skrevet at man ikke vet hva hun har googlet, så har faktisk tatt høyde for det. Og som det også står i sitatet, det er åpent for tolking, hun skriver jo "googled u". Kanskje var det en forfatter, kanskje ikke. Men som sagt, dette står og faller ikke på denne googlingen. Synes dessuten det er merkelig at Slottet eller MM ikke kan svare på hva denne googlingen handlet om når de ble spurt her om dagen. Er det denne forfatteren hun mener, så kan de jo bare si det da? Det er jo ikke farlig å korrigere... Problemet er jo at det er tyst. 

Det er ikke opp til meg å dømme i denne saken, men hvis dette - i lys av alt som har kommet frem - skulle være en feiltolkning, er jeg King Kong og jorden er flat.

Greit nok at man kommer med bortforklaringer, men det får være grenser.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
Mizzy skrev (14 minutter siden):

Stakkars kongeparet som er endrende mennesker. «Her i huset bestemmer mor» skrev MM til Epstein. Jeg tror hun bestemmer over Håkon og at han er en dott hjemme. Håper han skiller seg fra henne nå men spørs om han har baller til det.

Jeg tror faktisk ikke at Haakon er en dott, faktisk så tror jeg de er bra lik. Tror folk synes synd på han mye pga at hans framtoning. Glem ikke at han er trent i dette. Det er kongeparet og. De har gravd sin egen grav og må sannelig ligge i den selv. Men antar det blir tåredryppende fra den folkelige kongefamilien om hvor fælt de har de. Husk, vi er bare mennesker tross alt, så siden vi er så priviligerte kan vi la andre ligge i grava vi gravde for oss selv. De synes vi er veldig, veldig fint

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet

Kan vi sende de tilbake til Danmark så før de ta seg av sine egne etterkommere? 🫩

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
42. skrev (1 minutt siden):

Jeg tror faktisk ikke at Haakon er en dott, faktisk så tror jeg de er bra lik. Tror folk synes synd på han mye pga at hans framtoning. Glem ikke at han er trent i dette. Det er kongeparet og. De har gravd sin egen grav og må sannelig ligge i den selv. Men antar det blir tåredryppende fra den folkelige kongefamilien om hvor fælt de har de. Husk, vi er bare mennesker tross alt, så siden vi er så priviligerte kan vi la andre ligge i grava vi gravde for oss selv. De synes vi er veldig, veldig fint

HM er også tett knyttet opp mot den økonomiske eliten. Er det sånn vi ønsker at det skal være? 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan vi ikke som nasjon bare si "Game over" til kongefamilien og bli republikk i stedet? Hadde vært fint. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (9 minutter siden):

Som jeg har sagt - hvis hun googlet noe annet, så må det ha vært andre rundt henne som har informert henne om denne Epstein-dommen. Hun lever ikke i et vakuum. Det står og faller ikke på en googling. Jeg har til og med skrevet at man ikke vet hva hun har googlet, så har faktisk tatt høyde for det. Og som det også står i sitatet, det er åpent for tolking, hun skriver jo "googled u". Kanskje var det en forfatter, kanskje ikke. Men som sagt, dette står og faller ikke på denne googlingen. Synes dessuten det er merkelig at Slottet eller MM ikke kan svare på hva denne googlingen handlet om når de ble spurt her om dagen. Er det denne forfatteren hun mener, så kan de jo bare si det da? Det er jo ikke farlig å korrigere... Problemet er jo at det er tyst. 

Det jeg påpekte var at det ikke var dokumentert hva hun siktet til i e-posten. Likevel ble det i tråden fremstilt som et ubestridelig faktum at hun visste hvem denne mannen var. Det er poenget mitt, at folk tolker før fakta ligger på bordet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må være slutten for monarkiet i Norge, og det er jaggu på tide. At vi skal ha noen gallionsfigurer som statsoverhoder, som liksom skal være opphøyet over oss andre, og som i tillegg får en stor del av skattepengene i apanasje...

Jeg har ønsket at Norge skal bli republikk lenge før både Durek, Lille Marius og Mette-Marits flørting med Epstein, men nå er det vel ingen tvil om at det burde være kroken på døra for monarkiet.

Det jeg imidlertid stusser på, er hvorfor dette kommer ut nå? Det er jo 15 år siden kontakten mellom Epstein og Mette-Marit, 7 år siden han ble dømt til livstid i fengsel, og 5 år siden han døde. Hvorfor har ikke disse E-postene blitt offentligjort tidligere?

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
GizmoDuck skrev (1 minutt siden):

Dette må være slutten for monarkiet i Norge, og det er jaggu på tide. At vi skal ha noen gallionsfigurer som statsoverhoder, som liksom skal være opphøyet over oss andre, og som i tillegg får en stor del av skattepengene i apanasje...

Jeg har ønsket at Norge skal bli republikk lenge før både Durek, Lille Marius og Mette-Marits flørting med Epstein, men nå er det vel ingen tvil om at det burde være kroken på døra for monarkiet.

Det jeg imidlertid stusser på, er hvorfor dette kommer ut nå? Det er jo 15 år siden kontakten mellom Epstein og Mette-Marit, 7 år siden han ble dømt til livstid i fengsel, og 5 år siden han døde. Hvorfor har ikke disse E-postene blitt offentligjort tidligere?

Er det ikke Trump som trenerer? Er fortsatt mye som ikke er frigitt

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Nettrollet skrev (8 minutter siden):

Det finnes mange måter å bli fattig på.

• Liker 3
Skrevet
GizmoDuck skrev (1 minutt siden):

Følger ikke så mye med utenriks kanskje? Skjedd saker og ting i USA.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...