Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Junijulia skrev (6 minutter siden):

Hvordan mener du «systemet» skulle ha forhindret det. Hvis MM ikke er villig til å ta imot råd og veiledning fra fagfolk som pst livvakter, rådgivere. De har ikke myndighet til å tvinge henne til noe.

Nei, det har de ikke. Enda en grunn til at hun må ha visst om alvorlighetsgraden i Epsteins dom, for hvis alle de som står rundt og skal bidra med råd og div., har gjort jobben sin, har de informert henne.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
LeneXCII skrev (5 minutter siden):

Joda, her har de hatt alle muligheter men ikke brukt de godt nok. 

Hva skulle de gjort, da? Hvis noen sa «dette kan du ikke gjøre», og Mette svarte «Jo!».

Gi henne tenketid? Ta bort skjermtid? Legge seg uten kveldsmat? Skammekroken? 

• Liker 22
Skrevet

Nå må det jo ha toppet seg helt for kongefamilien med varetektsfengsling av sønnen i dag. Hvis han har oppsøkt og truet en fornærmet i saken rett før hun skal vitne i rettssaken er det jo helt sinnsykt. Nå vet jeg ikke med dere andre, men hadde jeg vært MM nå tror jeg at jeg hadde hatt behov for et par beroligende for å si det mildt. Jeg hadde personlig ikke taklet det presset de står i nå. 

Noen som har noe anelse hva disse bildene av MM er? Føles som hun venter med å uttale seg til «alt» er ute, som om hun venter på å se akkurat hva som blir offentlig og «funnet». 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (17 minutter siden):

Hvis du ønsker nøytral kontekst så må du melde deg ut av samfunnet. Det er et språk som mediene og samfunnsvitere bruker, påstår du at de ikke er presise? 

Jeg påstår ingenting. Fakta og konstitusjonelle realiteter forblir fakta uavhengig av følelser, meninger eller “samfunnsviteres og medias” språkbruk.

• Nyttig 1
Skrevet
LeneXCII skrev (5 minutter siden):

Joda, her har de hatt alle muligheter men ikke brukt de godt nok. 

Hvilke muligheter mener du at de har hatt, men ikke brukt godt nok?  Hun er et voksent menneske som ikke er umyndiggjort.

• Liker 4
Skrevet
LeneXCII skrev (6 minutter siden):

Man får jo nesten mer sympati for sønnen, når man ser hvordan moren har levd..

Ikke sympati , men mer forståelse , hvorfor han er så ignorant og grenseløs . 

• Liker 17
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Enig . Veldig merkelig at en godt voksen kvinne ( og mor ) , finner en pedofilidømt mann interessant uansett stilling og tittel . 

Det moralske kompasset har vært helt på skeiva. Vi snakker om barn, liksom...

• Liker 12
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Hva skulle de gjort, da? Hvis noen sa «dette kan du ikke gjøre», og Mette svarte «Jo!».

Gi henne tenketid? Ta bort skjermtid? Legge seg uten kveldsmat? Skammekroken? 

Noen har jo gitt grønt lys for reisene hennes . Noen har bestilt , betalt og tilrettelagt . 

• Liker 12
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Det moralske kompasset har vært helt på skeiva. Vi snakker om barn, liksom...

Vil gå så langt som å kalle det helt «blåst « . Totalt uten moralsk kompass . Noe som dessverre ser ut til å være arvelig . 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Noen har jo gitt grønt lys for reisene hennes . Noen har bestilt , betalt og tilrettelagt . 

De reisene har vel vært «privat», da? Betalt av apanasjen, som vi har blitt tutet ørene fulle med at er private penger som ingen har krav på innsyn i. Bestille flybilletter og hotell har hun vel klart selv, som de fleste andre voksne mennesker i landet. 

• Liker 19
Skrevet
delripu skrev (5 minutter siden):

Nå må det jo ha toppet seg helt for kongefamilien med varetektsfengsling av sønnen i dag. Hvis han har oppsøkt og truet en fornærmet i saken rett før hun skal vitne i rettssaken er det jo helt sinnsykt. Nå vet jeg ikke med dere andre, men hadde jeg vært MM nå tror jeg at jeg hadde hatt behov for et par beroligende for å si det mildt. Jeg hadde personlig ikke taklet det presset de står i nå. 

Noen som har noe anelse hva disse bildene av MM er? Føles som hun venter med å uttale seg til «alt» er ute, som om hun venter på å se akkurat hva som blir offentlig og «funnet». 

Det er kanskje enklere å stå i en slik shit-storm dersom du selv egentlig ikke synes du har gjort noe galt, og er mer forbannet over å ha blitt oppdaget enn skamfull.

• Liker 17
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
delripu skrev (26 minutter siden):

Til det uthevede: Denne situasjonen er det ingen som ønsker å stå i, presset er enormt, og de færreste av oss ville taklet dette på noen som helst god måte etter over ett år med titusenvis av oppslag om familiemedlemmer  i media og en livstruende sykdom på toppen. Jeg håper alle i familien har god hjelp og bistand og at ingen presses utfor stupet nå.

Endret av Reverend
tilføyelse
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (5 minutter siden):

Hun har vel hatt full myndighet til å beordre dette gjort , eller hun har gjort det selv.

Man er rådgiver - man gir råd, og det kan man gjøre  til man blir blå, hvis den man gir råd til, ikke hører.  Og de kongelige an ikke låses inne, heller. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (10 minutter siden):

Hvilke muligheter mener du at de har hatt, men ikke brukt godt nok?  Hun er et voksent menneske som ikke er umyndiggjort.

De kongelige velger ikke selv sin sikkerhet, det er av nasjonens interesse og betydning. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (4 minutter siden):

De reisene har vel vært «privat», da? Betalt av apanasjen, som vi har blitt tutet ørene fulle med at er private penger som ingen har krav på innsyn i. Bestille flybilletter og hotell har hun vel klart selv, som de fleste andre voksne mennesker i landet. 

Men hun har jo hatt med sikkerhetsvakter , fått orget et sikkerhetsopplegg dit hun kom . Har hun SÅ høy og fri apanasje , er det på tide å redusere den . 

• Liker 5
Skrevet

Det jeg ikke forstår er hvorfor har hun brukt sin egen offentlige mailadresse i disse veldig private meldingene med Epstein 
Hun kunne lagd seg en ny anonym adresse. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
LeneXCII skrev (2 minutter siden):

De kongelige velger ikke selv sin sikkerhet, det er av nasjonens interesse og betydning. 

Så du mener av sikkerhetsmessige hensyn skulle de nektet henne å dra. Noe de ikke har myndighet til.

• Liker 5
Skrevet
Junijulia skrev (1 minutt siden):

Det jeg ikke forstår er hvorfor har hun brukt sin egen offentlige mailadresse i disse veldig private meldingene med Epstein 
Hun kunne lagd seg en ny anonym adresse. 

Dette er jo helt vilt uforståelig - er det mulig å være så lite utspekulert når man skal drive med ting som er upassende?

:dåne:

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (1 minutt siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/gk0QL5/i-krisemoete-om-kronprinsessens-beskytterskap-vil-komme-med-en-uttalelse

Stiftelsen bak «Skamløsprisen», Sex og samfunn, holdt mandag krisemøte om kronprinsessens beskytterskap.

Rundt klokken 17.30 ble det klart at de bryter samarbeidet med kronprinsessen.

Er det noen som skulle fått skamløs -prisen , så er det vel kronprinsessen . 

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...