Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
etnavn skrev (3 minutter siden):

Vi er jo faktisk gange mange som kan spores direkte tilbake til viking-slektslinjer, så at det ikke fantes norrøne arvtakere er nok en kraftig omskriving av historiske fakta.

Ja, jeg går langt tilbake, og det er sjelden slike historiske anektoter har særlig interesse utenfor spesielt interesserte kretser. Men nå kommer jo debatten opp, som nettopp omhandler det kommende kongeparrts etikk, moral og integritet.

Jeg føler at jeg absolutt ikke vil assosieres med slike holdninger som fremkommer i JE-filene, og et verdisyn som tydeligvis enkelte i kongehuset innehar - så da må jeg nesten få lov å si at dette er ikke min kongefamilie. Ettersom jeg er av norrønt opphav, og disse er av en helt annen slekt.

Står det i historiebøkene at ingen kan spores tilbake til viking - slektslinjer? 

Jeg ser ikke bort i fra at det fantes slektninger av Olav og Harald , og at det fantes viking slekt er det vel ingen tvil om. Margrete gjorde vel et kupp , usikkert er omfanget. Drepte hun faktisk sønnen sin? 

jeg fatter ikke helt hva du blander inn dette for, MM er for alt jeg vet av norrønt opphav. Sonja? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ti.09 skrev (12 minutter siden):

Enig, jeg fikk vondt av Storhertugparet av Luxemborg. Mette Marit eier ikke klasse, moral eller verdighet. Hun er en skam for Norge. Kong Harald bør fjerne tittelen hennes, hun fortjener ikke å være kronprinsesse eller dronning.

#Ikkemindronning.

Ja, det er å få vondt av dem, mildt sagt. Når Mette Marit avslører seg selv på denne måten er det enkelt å ta for gitt at det ikke er første gang hun omtaler både kongelige og folk generelt i negative ordelag. Det er en så alvorlig brist i hennes menneskesyn og mangler etisk og moralsk kompass. Å omtale de kongeliges verdige og flotte bryllup som kjedelig forteller i grunnen alt om henne selv, og en totalt havarert dømmekraft. 

Det holder ikke å beklage, hun har løyet før. Hun kan ikke representere kongehuset etter dette. Dvs. hun må UT av kongehuset dersom det skal ha en fremtid. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Ja, det er å få vondt av dem, mildt sagt. Når Mette Marit avslører seg selv på denne måten er det enkelt å ta for gitt at det ikke er første gang hun omtaler både kongelige og folk generelt i negative ordelag. Det er en så alvorlig brist i hennes menneskesyn og mangler etisk og moralsk kompass. Å omtale de kongeliges verdige og flotte bryllup som kjedelig forteller i grunnen alt om henne selv, og en totalt havarert dømmekraft. 

Det holder ikke å beklage, hun har løyet før. Hun kan ikke representere kongehuset etter dette. Dvs. hun må UT av kongehuset dersom det skal ha en fremtid. 

Helt enig - hun må UT. Tenk på den uopprettelige skaden hun har påført det norske kongehuset. Hun fremstår jo totalt uten moral og empeti. 

• Liker 16
Skrevet
Sgirl skrev (14 minutter siden):

Dro i morges. Haakon kjørte henne. Men selvsagt vil ikke kongehuset si noe om hvor hun drar.

Er der noe de har sagt eller har de blitt observert? 

Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Står det i historiebøkene at ingen kan spores tilbake til viking - slektslinjer? 

Jeg ser ikke bort i fra at det fantes slektninger av Olav og Harald , og at det fantes viking slekt er det vel ingen tvil om. Margrete gjorde vel et kupp , usikkert er omfanget. Drepte hun faktisk sønnen sin? 

jeg fatter ikke helt hva du blander inn dette for, MM er for alt jeg vet av norrønt opphav. Sonja? 

Det er rett og slett for at debatten om hele kongehuset burde komme opp en gang for alle. Og granskes skikkelig. Hvordan de kom til makten her, om det er riktig at vi fortsetter å ha den familien som kongefamilie, og så videre. Jeg tenker at historikerne burde komme på banen, en folkeopsplysning må til. De fleste går jo rundt og tror at kongefamilien stammer fra vikingene, det gjør de ikke, selv om de har lært seg norsk og tatt navn fra viking-slektslinjer. De er jo nærmest en slags tysk bedrager-familie som utgir seg for å ha norrønt opphav.

Og hvis vi skal ha et kongehus i det hele tatt, er det på tide at historien blir skikkelig belyst, og at tronen blir besatt av noen andre - f eks noen fra de opprinnelige kongelige slektslinjene i dette landet. Det er mitt forslag.

• Liker 5
Skrevet
Sgirl skrev (17 minutter siden):

Reagerer også sterkt på at mm forlater landet. Sønnen er nettopp varetektsfengslet, hun selv har et solid forklaringsproblem ndg Epstein. Så fyker hun altså av gårde i kjent stil. Dette er et mønster ved kongefamilien. De er så vant med å slippe unna, at de faktisk tenker samme taktikk vil fungere nå også. 
så kan man legge til at det sier noe om hennes prioriteringer som mor. Sønnen er iferd med å kollapse totalt. Likevel drar hun sin vei….for å slippe å stå til ansvar for egen dumskap. Det sier litt…..

Det vil fremstå uforståelig om MM skal kunne dra på en privat reise etter de skandaløse avsløring rundt henne og Epstein. Hun må hindres/nektes å forlate landet når hun selv står i sentrum av en rystende skandale. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet
Gulline skrev (11 minutter siden):

Ja, de fleste av oss innfødte nordmenn kan spore slekten tilbake til viking-konger. 

Latterlig at så mange ser ut til å mene at vårt neste overhode må stamme fra sirkus-slekten på Skaugum. 

Kan ikke HM og IA også det? Er det fakta at hverken MM eller Sonja er av norsk slekt? 

Skrevet

Kan ikke HM og IA også det? Er det fakta at hverken MM eller Sonja er av norsk slekt? 

Jeg mener å ha lest at iallefall Sonja er rimelig norsk/norrøn av opphav, og at MM kan spores til en svensk adelsslekt langt tilbake.

Skrevet

Stikker hodet i sanden som strutsen, bare at denne gangen tror jeg ikke det vil nytte. Dette er for ille og mer vil komme. Og tenke seg til at hun har oppdradd barn! 

• Liker 16
Skrevet (endret)

De folkevalgte ordnet det slik at kronprinsparet fikk en varig økning i apanasjen da de valgte å bake inn et byggelån inn apanasjen i 2002. Det er ikke blitt endret på de siste 24 årene.  Apanasjen blir feilaktig beregnet hvert år på grunn av dette byggelånet. 

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/tause-om-ukjente-millionlan/82866698

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kronprinsens-enkeltmannsforetak-er-problematisk/o/5-95-2394241

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
etnavn skrev (1 minutt siden):

Jeg mener å ha lest at iallefall Sonja er rimelig norsk/norrøn av opphav, og at MM kan spores til en svensk adelsslekt langt tilbake.

Dette er vel helt uvesentlig? Det er vel ingen oppegående mennesker som tror at dette har med etnisitet å gjøre?

• Liker 20
Skrevet
etnavn skrev (2 minutter siden):

Det er der jeg faller ut.. da er jo begge disse kvalifiserte? Og HM og som Sonjas sønn? Så det er enkelt bare kong Harald som ikke er kvalifisert til å være vikingkonge av norsk opphav? 

Skrevet

Det burde holdes folkeavstemming om hvorvidt Norge skal være et monarki eller ikke. Begynner tenke at det ikke finnes så mange andre løsninger på denne smørja.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Andrea59 skrev (25 minutter siden):

Han kjører henne i alle fall vekk…

I beste fall kjører HM dem til slottet hvor kongen gir beskjed om nødvendige grep, f.eks slik som at MM ikke lenger kan representere Norge. Hun har selv besørget å vise hvem hun egentlig er gjennom den omfattende kontakten med en pedofil. 
Beklagelser holder ikke mer. 

MM må selv stå ansvarlig for sine handlinger ( var det ikke noe sånt hun uttalte på lørdag, om Jeffrey Epstein, i pressemeldingen..) Nå er det hennes tur til å ta ansvar, og det må være å ekskluderes fra kongehuset, som kronprinsesse. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 14
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

hvem er denne vikingen? En som har norsk slekt tilbake til vikingtiden? Muligens både mm , Ia og HM ? Eller en amerikaner som har norsk tippoldemor og har sett vikings og løper rundt med plastsverd og sier han er norsk og heter Ragnar? 

Nå blander du inn en nymotens amerikanisert viking-ideologi som ikke har røtter i virkeligheten. De fleste gjør jo det når de tenker på vikinger og vikingtiden, de ser for seg nyere amerikanske spillefilm er og deres tolkninger og fremstillinger.

Jeg ville stemt frem de som kan spores til de gamle kongelige slektslinjene i dette landet, og så tatt en folkeavstemning mellom kandidatene. Det er sikkert mange som er mye bedre egnet enn det vi har nå.

Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (30 minutter siden):

HM og MM står sammen i stormen. Husk at HM også nevnes i filene, pluss at mye enda ikke blitt publisert. 

https://www.seher.no/kongelig/her-reiser-mette-marit-fra-skaugum/84176276

CDN media

EFTA00875714.pdf

Gjenstår å se hvordan Norges kronprinsesse og kommende dronning oppfører seg på flyet denne gangen....

Endret av Rastebenk
  • Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet

Så hun bare «stikker av» ? Det er helt utrolig. Hun burde svart ordentlig for seg i det minste! Blir så oppgitt! For en fuckt up familie 🤯

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er der jeg faller ut.. da er jo begge disse kvalifiserte? Og HM og som Sonjas sønn? Så det er enkelt bare kong Harald som ikke er kvalifisert til å være vikingkonge av norsk opphav? 

Nei, det at man har norrønt opphav betyr ikke nødvendigvis at man stammer fra de gamle kongelige linjene. ,ange spores til helt vanlige folk på den tiden, færre til kongslinjene.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
etnavn skrev (2 minutter siden):

Nå blander du inn en nymotens amerikanisert viking-ideologi som ikke har røtter i virkeligheten. De fleste gjør jo det når de tenker på vikinger og vikingtiden, de ser for seg nyere amerikanske spillefilm er og deres tolkninger og fremstillinger.

Jeg ville stemt frem de som kan spores til de gamle kongelige slektslinjene i dette landet, og så tatt en folkeavstemning mellom kandidatene. Det er sikkert mange som er mye bedre egnet enn det vi har nå.

Ja, som kjent fungerer det aldeles strålende når land blir for opptatt av hvem som har rett etnisitet og ikke ref. Tyskland for noen årtier tilbake. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...