Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må si Støre overrasker. Den vanligvis så konfliktskye og svevende Støre bruker såpass sterke ord til de kongelige nå.
Da skjønner man dette er alvorlige saker. Han har ikke lyst at monarkiet i Norge skal være forbundet med pedofile overgripere. Der går ihvertfall grensa.   

• Liker 23
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (8 minutter siden):

Ja, blir spennede å se hvor dypt dette går inn i den norske eliten. 

altså når man mottar arv etter Epstein som enkelte barn av osv har gjort er det vel nærliggende å tro at det er flere enn MM som har hatt en kontakt de burde skjønt ikke var helt OK uten at det fritar henne for ansvar for egen omgang,, Ikke at DET overrasker at han har hatt kontakter overalt, det er jo "gammlet nytt" og også en grunn til at mange har ønsket filene og kunnskapen begravd sikkert, men for kongehuset sitt omdømme om dagen er det i allefall ikke med på å hjelpe noe særlig.. 

Og jeg sier det igjen, min medfølelse går til kongen og dronningen vår. 

• Liker 10
Skrevet
theoneandonly4 skrev (28 minutter siden):

Tviler på at de kommer langt med det nå.

Et enormt tillitsbrudd fra kommende dronning blir nok ikke så lett å glemme for det norske folk da mye av monarkiet er bygget på tillit. Uten tillit er det nok ikke mange som ser poenget med å ha kongelige lengre. 

Det er ikke bare tillitsbrudd heller. Noe av det som ikke er til å komme unna er at hun åpner seg opp for denne forferdelige mannen i e-postene sine, og dermed for oss også. Og det vi ser er ikke bra, hun er nedrig og ufin og vulgær. Jeg tror ikke all verdens PR-folk kan rette opp dette når vi først har sett det.

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Var det ikke nevnt 1000 mailer. Men da var mange kopier. Har ikke telt hvor mange ganger de har møttes på 3 år.

Det var i tyskland, paris, 2 ganger i usa? Norge ble det ikke noe møte? Her må du  korrigere meg

Vet ikke om den der "did she keep you warm and safe ; )" med svar "we walked in the park in the dark and cold" (eller om man skal lese det omvendt), var i Oslo? Usikker på det. Kanskje det var et annet sted. Men altså, poenget mitt er at kontakten strekker seg langt forbi noen møter. 

• Liker 9
Skrevet
Annus horribilis skrev (2 minutter siden):

Må si Støre overrasker. Den vanligvis så konfliktskye og svevende Støre bruker såpass sterke ord til de kongelige nå.
Da skjønner man dette er alvorlige saker. Han har ikke lyst at monarkiet i Norge skal være forbundet med pedofile overgripere. Der går ihvertfall grensa.   

ja nei så fint at grensen trekkes ved pedofile overgripere, for tilsynelatende vanlige overgripere, narkomane, voldsutøvere og sånne lurendreiere som driver med sjamanisme og spirituelle greier for å få tak i andres penger er jo liksom helt greit :P 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Hirondelle skrev (12 minutter siden):

Det er for sent å komme meg sannheten nå. 

Den skulle kommet fra henne for mange år siden - det hadde vært hennes eneste mulighet. Og når filene nå ble sluppet kunne hun sagt "dette var sånn jeg sa det var. Jeg er så flau, lei meg xxxx". 

Det er trist nok å lese filene, men også at hun regelrett HAR LØYET gjør jo saken bare enda verre. 

Hun er ikke lei seg for det hun gjorde. Hun er lei seg for at hun ble TATT. 

Skilsmisse. NÅ! 

Joda, er jo too little, too late nå, men at man ønsker at de i det minste kan snakke sant nå, synes jeg er innafor. Jeg tror derimot ikke de kommer til å gjøre det.

• Liker 5
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Det går ikke an :ler: Han tar en Trump?

Verste er at det fungerer.

Du leser ikke det du leser. Du ser ikke det du ser. Du hører ikke det du hører. 

Fake news. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Intervjuet i året med kongefamilien var jo også noe. MM og HM satte seg selv i en offerrolle, og hadde null medfølelse for alle MBH sine ofre. Tenk at noen setter spmtegn ved oppdragelse??

Vi slipper forhåpentligvis alle de "viktige" og "spennandes" besøkene til MM fremover.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet
Suttrekoppen skrev (8 minutter siden):

Hmm, lurer på hvor jeg har hørt at kongelige har vert utro og kriminelle før? 🤔

Jo det stemmer, alle kongeriker igjennom tidene i hele verden har visst vert det. Hvorfor trodde folk at våres kongelige var annerledes? 😂

Men da så… alltid vært sånn da må det jo være greit..

• Liker 5
Skrevet

Enig med den som sa at det er vanskelig å se hvordan fremtiden blir dersom de fortsetter med en brennmerket MM.

Hvilke oppgaver kan hun gjøre videre?

Alt hun gjør avhenger jo av at folk vil assosieres med henne. Beskytterskap, representasjon, folket. Alt kretser rundt en form for opphøyethet. Og den ligger i grus. Det kan ikke gå. Folk har gått av for mye mindre enn dette. Omdømmet hennes er i ruiner. Her har hun raljert over kontakt med både andre kongelige og annen representasjon. 

Jeg bare håper, håper, håper at Kronprinsen fortsatt er den jeg trodde han var.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (5 minutter siden):

Det er absolutt ingenting kongelig over Mette Marit utover det påsminkede fjeset hun later som hun har på kommunebesøk i Tinn, når selv bryllup med fiffen i Luxembourg blir kalt dødskjedelig og som å være 'med mange mennesker du vet snart er borte, lizzm', viser dette tydelig en person som lyver hver bidige gang hun er på oppdrag for Norge og sin mann.

HM må føle seg forrådt, trådd på og utnyttet. Og nå står han der alene for å håndtere kona og stesønnens skittentøysvask.

Jeg blir kvalm på hans vegne. Kanskje MM kan legge bare 10 minutter av mail-skrivingen sin til å sende en statement til venninna og stabssjef i NRK, så hun kan få den på lufta, så ikke Haakon må ta hele støyten for alle Høibyene hele tiden?

"@boringparty" og "Come save us. Im dying of boredom" sier så utrolig mye om dette mennesket.

Det er sikkert mange som ville gitt en arm for bli invitert til dette bryllupet.

Norges mest privilegerte person synes derimot at det er kjedelig, og vil heller chatte med en seksualforbryter.

Mette Marit bør ta hatten sin og gå!

• Liker 39
Skrevet
Snurrevippen skrev (12 minutter siden):

Nei. Du kan gi deg å slutte med å tillegge andre meninger de ikke har. Wikipedia er ingen bevis på at noen eller HAR LEST DET. 

Du ber andre slutte å konstruere, men gjør det selv. Det er dine innlegg som er så konstruerende og sier at hun visste, og brydde seg ikke. Det har du da vel ingen grunn eller kunnskap for å hevde, eller å hevde at hun i det hele tatt forstod hva det innebar. Det er det kun hun som kan svare på. Hverken du eller andre her i tråden. Minner på at Mette Marit hele tiden har sagt at hun ikke visste karakteren av hva det innebar. 

Resten av det du skriver er selvsagt bare tull! 

Eh..MM skriver jo i en mail at hun har googlet fyren, og at det ikke ser bra ut..hva tror du hun legger i det? Utseendet hans? 

Du begir deg inn på en farlig vei her, om du skal gjøre MM til et naivt offer..ikke bare pisser du på ofrene langs Epsteins vei - du degraderer også det som gjerne skal være Norges dronning om noen år..bør ikke det norske folk kunne forvente at en Dronning har evnen til resonnering og kritisk tenkning? 

• Liker 23
  • Nyttig 11
Skrevet

De krisesenterne hun har åpnet er jo et hån mot deres tjenester. Denne dama er moralsk kompromittert så det holder, man er ikke nær venn med en notorisk overgriper mens man later som man bryr seg om barn og kvinner i hverdagen. 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Martha, sorry for at jeg hadde tvilsomme tanker om deg. Du er den mest normale prinsessen i Norge. Savner deg. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Sitat frå «Hvite striper, sorte får» av Krokfjord & Monsen, s. 36:

»Kokain på Skaugum

(…) I 2004 (…) gjorde en av livvaktene ved kronsprinsparets bolig på Skaugum en oppdagelse. Ifølge kilder så livvakten at en person i de kongeliges aller nærmeste krets hadde tatt med kokain da vedkommende var på besøk på kongefamiliens eiendom. Vel inne på den hvitmalte storgården (…) tok vedkommende opp det medbrakte hvite pulveret. Og dro inn.

Marius Borg Høiby skal ha vært i huset da kokainbruken fant sted. Selv om livvakter var til stede, fikk ikke hendelsen noen konsekvenser. Dette var ikke den eneste gangen at livvaktene sto maktesløse og så på at det ble begått lovbrudd.»

Minner om at i 2004 var Marius 7 år og IA eit spedbarn. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er vel mer som skal offentliggjøres i Epstein-filene. Bare å feste setebeltene.

Det var vel slik at Epstein hadde sendt to eposter med tittel «Mette» og så var det vedlagt JPG-filer (bilder). Spent på hva dette er. 

Er imponert over Støre i dag. Han er mye tøffere enn jeg trodde. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
Jaimatadi skrev (Akkurat nå):

Martha, sorry for at jeg hadde tvilsomme tanker om deg. Du er den mest normale prinsessen i Norge. Savner deg. 

Oh please. Folk må slutte med det tullet der. Nei, det norske folk er ikke tjent med Martha som Dronning og Durek som Konge. Uavhengig av hva resterende kongefamilie har gjort. 

• Liker 24
  • Nyttig 11
Skrevet
Jaimatadi skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke om du (og de andre) tuller, men jeg ønsker IKKE Märtha Louise som dronning. Vi kan ikke ha en dronning som shamer sitt eget folk og utnytter posisjonen sin for egen vinning. Virkelig ikke. 

• Liker 20
  • Nyttig 8
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Eh..MM skriver jo i en mail at hun har googlet fyren, og at det ikke ser bra ut..hva tror du hun legger i det? Utseendet hans? 

Du begir deg inn på en farlig vei her, om du skal gjøre MM til et naivt offer..ikke bare pisser du på ofrene langs Epsteins vei - du degraderer også det som gjerne skal være Norges dronning om noen år..bør ikke det norske folk kunne forvente at en Dronning har evnen til resonnering og kritisk tenkning? 

Jeg tenker som Støre sier at alle som har hatt noe med denne forferdelige mannen bør få en mulighet til å redegjøre for denne dårlige dømmekraften og denne kontakten selv. Uten at folk skal oppkonstruere å spre narrativet sitt på alle (slik det blir gjort i denne tråden). 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...