Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
missLynch skrev (26 minutter siden):

Støre er hard i klypa nå, krever svar fra Mette og Jagland https://www.vg.no/nyheter/i/n1wPvx/stoere-om-epstein-avsloeringene-her-faar-de-fortelle-om-omfanget

Han vil at de skal forklare seg. Når statsministeren ber de stå skolerett er det alvor: «– De bør opplyse saken. Det forventer jeg at de gjør»

Egentlig litt overraskende at Støre er såpass stram nå, oppfatter han ellers som veik.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Julerosa skrev (4 minutter siden):

Men har vi ikke «glemt» alt på 17.mai? Hvis kongehuset ikke kommer til å uttale seg og bare la alt gå sin vante gang? 

Tviler på at de kommer langt med det nå.

Et enormt tillitsbrudd fra kommende dronning blir nok ikke så lett å glemme for det norske folk da mye av monarkiet er bygget på tillit. Uten tillit er det nok ikke mange som ser poenget med å ha kongelige lengre. 

• Liker 7
Skrevet
Eva-Lena skrev (9 minutter siden):

Ikke glem at MM liker salmer også. Ut ifra hennes ordlegging på mail til JE, så klarer jeg ikke se for meg at hun oppriktig bryr seg om salmer. Snarere tvert imot.

Haha, ja - salmer også! Ja, særlig ;)

• Liker 6
Skrevet
Babyface skrev (1 minutt siden):

Egentlig litt overraskende at Støre er såpass stram nå, oppfatter han ellers som veik.

Ja, helt enig, både opplevd han litt veik og ullen. Men så bra han er tydelig nå, det tror jeg sier en del om alvorligheten i saken.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Ja jeg også. Derfor jeg også var så overasket over hvor fort dommen hans ble blåst vekk og nermest bagatellisert. Det var vel noen programmer eller dokumentarer som ikke lot folket glemme. Han ble anmeldt tidligere også, som ble en sak som forsvant på mystisk vis før retten.  

Jeg husker faktisk ikke at den engelske prinsen ble nevnt i 2011.

Jeg er overrasket over at du mener dette ble 'blåst vekk'. Utover noen få folk (Andrew, MM, Jagland) fortlot de fleste Epsteins sirkel når han ble dømt. Det var dokumentar på dokumentar, Guiffre var nærmest på en verdensomspennende turne om hvordan hun var behandlet, det var bøker, TED-talks, Tv-serier.

Det føles som du prøver å rasjonalisere at MM har vært der med at det var lite i pressen, men realiteten er jo en helt annen enn det du har for deg.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker vi kan legge ned hele kongehuset.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
theoneandonly4 skrev (Akkurat nå):

Er ikke mye som har kommet frem enda som skriker veldedighet! 

Nei det er kun koblingen mellom mette marit , billgates og hans kones jobb veldedighets arbeid. Jeffrey var viktig som kontakt formidler videre til andre, han drev også med noe innen det. 

Mm og gates startet og stoppet kontakt ca likt. Felles person mellom dem og jeffrey er gates rådgiver, selv om man ikke vet om det var han som koblet de. Men ut fra korespodanse med epstein, ser det ut som at det er et mål.

I følge gates handlet kontakten om veldedighet, men det kom ingenting ut av det . Bortkastet penger. Om du leser artikkel jeg la med.

• Liker 2
Skrevet
Babyface skrev (2 minutter siden):

Jeg er imponert over at han er så klar her. Skulle jo ellers bare mangle, men etter det han sa i går, tvilte jeg helt ærlig på om han kom til å si noe mer. Veldig glad jeg tok feil.

• Liker 9
Skrevet

Eneste riktige Haakon kan gjøre nå er å skille seg. Han kan bare ikke la dette sirkuset være en del av kongefamilien. Både mor og sønn lager bråk hele tiden.

Ikke fatter jeg hvordan han fortsatt kan elske et slikt menneske heller, jeg hadde mistet følelsene for lengst, men det er meg.

• Liker 30
Skrevet
Babyface skrev (4 minutter siden):

Og da håper jeg de gir det han ber om

• Liker 3
Skrevet
Krinoline skrev (51 minutter siden):

Mette M komme neppe til å stå på 17. mai-balkongen i år. Jeg har selv syntes det har vært bittelitt stas å se mot Slottet 17. mai hvert år, men nå er det jo bare ødelagt for alle nordmenn fremover. Fordi det er bygget på løgn og verdier ingen av oss andre deler. Dette understreker jo også et velkjent poengmed at monarkier bare holder så lenge de som arver tronen er skikket. Og på en måte er ikke Haakon skikket heller, når hans livsvalg skaper dette kaoset. Selv om han selvsagt ikke kunne vite det på forhånd.

Dette handler om etikk, moral, narsissisme og statusklatring, privilegier, personlig ansvar, manglende intelligens og integritet, og også korrupsjon. Dette BØR velte det norske kongehuset. 

Godt skrevet. Tenker litt det samme, du formulerte det bedre. Synes verken HM eller MM er skikket lenger, og håper monarkiet på ramme alvor blir avviklet når KH blir borte. Personlig ønsker jeg heller ikke IA som fremtidig dronning, verken å hoppe over ett ledd nå og gå direkte til henne, eller senere etter HM. Synes måten alle disse folka oppfører seg på gjør dem uegnete og uskikket for konge- og dronninggjerning.

Korpsnerden skrev (46 minutter siden):

Sorry altså, men hvor synd er det på henne? Hun har "jobbet" kanskje, la oss si, en 30% stilling. En stilling som ikke er fysisk krevende, som innebærer at man blir fraktet til og fra, får kjøpe seg flott tøy, reise og se både Norge og verden osv. Resten av tiden har hun levd i luksus med enorme økonomiske ressurser, eiendommer å besøke, luksusreiser, shopping, masse tid til barna (om man ønsker), tid man kan bruke på akkurat det man vil, folk som hjelper deg med hva som helst osv. 

Hvis man kjeder seg da, så vil jeg påstå at det er personen det er noe galt med. 

Godt skrevet! Hun kunne ha funnet så mye meningsfullt og fint å fylle denne rollen med, men hun valgte «fart og spenning», jetset-liv, utroskap, fokus på penger og overfladiskhet og å reise rundt på betalte ferier, og å pleie et nært vennskap med en pedofil straffedømt . Som jeg skrev tidligere: Føler at det blir lureri og falskt hele «opplegget», og hva er da poenget med monarki?

Julerosa skrev (2 minutter siden):

Men har vi ikke «glemt» alt på 17.mai? Hvis kongehuset ikke kommer til å uttale seg og bare la alt gå sin vante gang? 

Håper virkelig ikke at dette også bare går i glemmeboka og at kongehuset uttaler nye løgner som de forventer at vi skal sluke rå.

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Ja jeg også. Derfor jeg også var så overasket over hvor fort dommen hans ble blåst vekk og nermest bagatellisert. Det var vel noen programmer eller dokumentarer som ikke lot folket glemme. Han ble anmeldt tidligere også, som ble en sak som forsvant på mystisk vis før retten.  

Jeg husker faktisk ikke at den engelske prinsen ble nevnt i 2011.

Jeg skal ikke sverge på når jeg først ble oppmerksom på Andrew & Epstein, om det var 2012, 13 eller først 18,19. Men jeg tipper at hvis jeg var kongelig og derved både i samme omgangskrets som fyren (den nå avstrippede prinsen) og vel i samme familie til og med, så hadde det vært snakket om og jeg hadde lagt merke til det….tidlig!

• Liker 9
Skrevet
Ellie42 skrev (6 minutter siden):

Igjen, hva har Bill Gates med kongehuset å gjøre? Du prøver så iherdig på fokusflytting at det er blamerende.

Enig. Folk jobber lobby her inne.
Tenker ikke at siden Bill Gates er så kjekk og grei, lot kronprinsessen seg så klart lure, siden før me too var det så vanlig og normalt å gjøre alt dette. Det blir for tynt. Det er ikke noe formildende lenger. Vi har allerede sittet og sett kronprinsessen være ydmyk og sagt unnskyld til hele befolkningen før de giftet seg. Hun har brukt opp gråteseansen foran folket, så den kan ikke komme nå. I dag bør hun uttale seg helt selv. Hva sier kronprinsessen i dag? Tror flere enn meg vil vite hva hun har å si. Hadde det vært en vanlig norsk jente, hadde jeg ikke brydd meg. Men dette er ikke en dronning verdig, dessuten setter hun hele rikets sikkerhet i fare. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sveva skrev (Akkurat nå):

Godt skrevet. Tenker litt det samme, du formulerte det bedre. Synes verken HM eller MM er skikket lenger, og håper monarkiet på ramme alvor blir avviklet når KH blir borte. Personlig ønsker jeg heller ikke IA som fremtidig dronning, verken å hoppe over ett ledd nå og gå direkte til henne, eller senere etter HM. Synes måten alle disse folka oppfører seg på gjør dem uegnete og uskikket for konge- og dronninggjerning.

Godt skrevet! Hun kunne ha funnet så mye meningsfullt og fint å fylle denne rollen med, men hun valgte «fart og spenning», jetset-liv, utroskap, fokus på penger og overfladiskhet og å reise rundt på betalte ferier, og å pleie et nært vennskap med en pedofil straffedømt . Som jeg skrev tidligere: Føler at det blir lureri og falskt hele «opplegget», og hva er da poenget med monarki?

Håper virkelig ikke at dette også bare går i glemmeboka og at kongehuset uttaler nye løgner som de forventer at vi skal sluke rå.

Se på hva dronning Sonja gjorde. Hun kjempet for å få lov til å jobbe og gjøre noe mer meningsfullt enn å bare være kongens kone, også på reiser utenlands. Hun gjorde nettopp det du viser til her: jobbet for å fylle rollen og gjøre den til noe selvstendig meningsfylt, ikke bare en gallionsfigur. Selv om hun neppe har syntes alt er like gøy. De færreste av oss synes vel jobben vår er dritgøy 100% av tida! Det er mye rutine, formaliteter, byråkratiske ting, som man bare må gjennom, for at systemer og samfunn skal funke. Sånn er det også med kongehuset, for at deres rolle som kontaktskaper og smøring for diplomati og næringsliv utenlands skal funke. MM kunne lært av svigermor, men virker som hun heller har valgt å gå i opposisjon på bakrommet…

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

En annen del av problemet her, er jo at hun ikke har vært åpen om hva denne kontakten innebar. At den var så hyppig og nær, og at det strekte seg langt videre enn å "ha møtt ham noen få ganger". Det er et stort spenn fra å møte noen noen få ganger for å f.eks jobbe med veldedighet, og det å ha den typen sjarong og ellers kontakt med vedkommende. Hun bodde i huset hans i flere dager, hun fortalte private ting om familien, hun møttes for kaffe, hun klagde til ham når ting var kjedelig på jobb osv. Hun uttrykte at han var en sweetheart, at hun savnet ham etc. Det er ikke i nærheten av det inntrykket de ga om kontakten i 2019.

Jeg vet ikke hvor ofte de har møttes og sendt meldinger. 

Hva folk legger i få ganger er nok variabelt. Mailene er ikke så ofte heller, iht det man ser nå, er det jo flere mnd i mellom. Men gir intrykk av et ikke profesjonelt forhold, og i større grad et personlig forhold. Der hun virker til å like han, han utdykker vel litt misnøye. Ikke sikkert han får henne helt dit han vil når han vil. 

Ser bla på nakkeproblaps meldingene. Avvfeier hun han litt glatt og det er etter det kontaten også "opphører".  Er vel to kontakter etter det med flere mnd i mellom. Litt mer ghosting enn fuck off melding

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (1 minutt siden):

Eneste riktige Haakon kan gjøre nå er å skille seg. Han kan bare ikke la dette sirkuset være en del av kongefamilien. Både mor og sønn lager bråk hele tiden.

Ikke fatter jeg hvordan han fortsatt kan elske et slikt menneske heller, jeg hadde mistet følelsene for lengst, men det er meg.

Hvis Haakon ikke kjente til innholdet i meldingene mellom konen sin og epstein, noe jeg ikke tror han gjorde, er han nok i sjokk nå.  Jeg tviler sterkt på at MM har vist sin flørtende tone ovenfor Epstein til Haakon. 

Jeg har oppriktig vondt av Haakon. Synes han virker til å være en kjerne kar, og fortjener bedre enn dette. Det er vanskelig for oss vanlige å ta ut skilsmisse, men er nok enda verre for en vordende konge å ta den beslutningen. Jobbmessig vil det ikke bli store forskjellen, da Haakon utfører mesteparten av kongelige plikter alene, mens MM sitter hjemme og "vever" og sender e-mail til god know who.

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvis man inviterer en klovn inn i et slott, så blir ikke klovnen prins(esse).

Da blir slottet til et sirkus istedet.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er rett og slett ingen i kongefamilien som fremstår som egnet til å sitte på tronen etter Harald. Jeg ville faktisk foretrekke Märtha eller Maud foran MM eller IA, men det minste man burde kunne forvente av de kongelige er jo at de selv ville kunnet bli sikkerhetsklarerte - og ingen av dem ville det, på grunn av sine sterke forbindelser til Durek, MBH og nå MM selv.

IA er oppdratt av MM, er lojal mot henne og mot sin kriminelle halvbror, og er dermed kompromittert og uegnet i rollen uansett om alle rykter skulle vise seg å være falske. Men må si jeg håper det blir gjort en skikkelig bakgrunnssjekk på henne også nå og at media slutter med å gjemme seg bak «privatliv» dersom de har verifiserbar informasjon om ulovlig aktivitet, som f.eks. narkotikabruk. 

• Liker 28
  • Nyttig 11
Skrevet
Hirondelle skrev (1 minutt siden):

Ah!!!! 
… Tenk at samme dato som det ble annonsert av en ny runde av Epsteinfilene, kom denne tåredryppende historien! 

https://www.nrk.no/norge/kronprinsessen-apen-om-dramatisk-forverring-av-sykdommen_-_-har-gatt-raskere-enn-jeg-hadde-hapet-1.17699020 

For et sammentreff, da gitt. 

Ja, det var veldig kjekt å få ut litt fisking for sympati først. Hun kan snart være så syk at hun kanskje kan komme på transplantasjonsliste…. Veldig viktig å få ut akkurat da… selvsagt helt tilfeldig valgt timing.

• Liker 19
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...