Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dem fleste som vil ha monarkiet i norge er høy rank frimurere  fordi dem forguder kongefamilien for en rar religiøs grunn. Synes vi burde avskaffe begge deler hvis ikke disse folka slutter å tilber dem. Vi vanlige folk får da ingenting godt av å ha monarkiet i landet bare masse giftig slange gift i mediaen og spirituell indoktrenering fra marta .  Vi hadde hatt mer penger å rutte med uten dem.

Endret av Selis
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Korpsnerden skrev (13 minutter siden):

Sorry altså, men hvor synd er det på henne? Hun har "jobbet" kanskje, la oss si, en 30% stilling. En stilling som ikke er fysisk krevende, som innebærer at man blir fraktet til og fra, får kjøpe seg flott tøy, reise og se både Norge og verden osv. Resten av tiden har hun levd i luksus med enorme økonomiske ressurser, eiendommer å besøke, luksusreiser, shopping, masse tid til barna (om man ønsker), tid man kan bruke på akkurat det man vil, folk som hjelper deg med hva som helst osv. 

Hvis man kjeder seg da, så vil jeg påstå at det er personen det er noe galt med. 

👏👏👏

• Liker 8
Skrevet

Noen som vet eksakt pengebeløp fra forsvarsbudsjettet som brukes til garde, kongeskip etc? 

• Liker 3
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Noen som vet eksakt pengebeløp fra forsvarsbudsjettet som brukes til garde, kongeskip etc? 

Det er selvfølgelig hemmelig.

• Liker 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (14 minutter siden):

Sorry altså, men hvor synd er det på henne? Hun har "jobbet" kanskje, la oss si, en 30% stilling. En stilling som ikke er fysisk krevende, som innebærer at man blir fraktet til og fra, får kjøpe seg flott tøy, reise og se både Norge og verden osv. Resten av tiden har hun levd i luksus med enorme økonomiske ressurser, eiendommer å besøke, luksusreiser, shopping, masse tid til barna (om man ønsker), tid man kan bruke på akkurat det man vil, folk som hjelper deg med hva som helst osv. 

Hvis man kjeder seg da, så vil jeg påstå at det er personen det er noe galt med. 

Nja, jeg mener jo ikke det er synd på henne, ikke misforstå meg. Men jeg ville ikke hatt det livet selv. Og skjønner at det går an å ikke interessere seg for diverse «kjedelige voksen-ting». Om man egentlig kun er ute etter fest og jetset og moro. Og det er kanskje såpass enkel hun egentlig er, innerst inne? Det andre hun viser fram er skuespill?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Krinoline skrev (16 minutter siden):

Kan vi i det hele tatt forestille oss hvordan krisestaben på Slottet jobber nå..? På den ene siden er de vel helt nødt til å jobbe på spreng, med jurister og andre, mens realiteten kanskje heller er at de sitter med kaffekoppen og er ganske handlingslammede? Spent på hva som skjer fremover. Om det blir en like blodfattig håndtering som det har vært med alt vanskelig er det like greit å legge ned butikken nå. Eller stepper de opp og tar skikkelige grep, viser lederskap og ansvar? Staben bør profesjonaliseres og lære noe av Danmark og andre land.

att.627cRr_Ye7vTIWiGCbk8n9Ox5WmYXcpTbca7KnHNk9w.jpeg

Ja,Danmark! Send en ny konge og dronning ASAP! 😂

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Selis skrev (7 minutter siden):

Dem fleste som vil ha monarkiet i norge er høy rank frimurere  fordi dem forguder kongefamilien for en rar religiøs grunn. Synes vi burde avskaffe begge deler hvis ikke disse folka slutter å tilber dem. Vi vanlige folk får da ingenting godt av å ha monarkiet i landet bare masse dritt i mrdiaen og spirituell indoktrenering fra marta .  Vi hadde hatt mer penger å rutte med hvis ikke så masse gikk til monarkiet.

Hvor har du funnet den informasjonen? Altså at flesteparten som ønsker monarki er av høy rank innen frimurerlosjen? 

Men ja, det går store summer til monarkiet.

Skrevet
parmanoia skrev (1 minutt siden):

Herregud, vi trenger da ikke en konge og dronning. Vi trenger å velge en smart, trygg og engasjert statsleder (president) som kan lede landet i en urolig tid. Synd at Zelenskij allerede er tatt. 😄

• Liker 7
Skrevet
Andrea59 skrev (2 minutter siden):

Nja, jeg mener jo ikke det er synd på henne, ikke misforstå meg. Men jeg ville ikke hatt det livet selv. Og skjønner at det går an å ikke interessere seg for diverse «kjedelige voksen-ting». Om man egentlig kun er ute etter fest og jetset og moro. Og det er kanskje såpass enkel hun egentlig er, innerst inne? Det andre hun viser fram er skuespill?

Jeg skjønner hva du mener. At hun har giftet seg inn i et liv som ikke er forenelig med hvem og hvordan hun er som person, og at hun derfor har søkt spenning på andre, kritikkverdige måter. Så at du ser på det som en forklaring, men ikke en unnskyldning, forstår jeg. Og jeg tror du er inne på noe. Hun burde kanskje valgt seg en annen mann om disse forventningene man har til skikkethet for en kronprinsesse, ikke passet henne. Men hun er jo et luksusdyr blitt, så hun ville vel kanskje ha den biten av kaka. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kinder skrev (5 minutter siden):

Hvor har du funnet den informasjonen? Altså at flesteparten som ønsker monarki er av høy rank innen frimurerlosjen? 

Men ja, det går store summer til monarkiet.

Sier seg selv når harald er i den høyeste ranken selv.  Jeg vet hvor utroligt religiøst  det er over 4 rank og dem ser opp til kongefamilien  for spirituelle grunner det vet jeg.  Det virker som om dem fleste utenfor ikke vil ha monarkiet. 

Endret av Selis
  • Liker 1
Skrevet
Andrea59 skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg du har rett i, men det er ikke mange andre posisjoner man kan inneha der man er så fri, både i form av tid og økonomi, til å bedrive så mye fest og jetset (privat) man bare ønsker. 

Dog "krever" rollen at man holder seg unna narkotika, føder barn, forblir gift og omgås andre på en moralsk og etisk forsvarlig måte. Eller, dette er jo egentlig testen på hva som kreves i denne rollen. Hvis MM bare kan gå videre og fortsette som før, så vil jeg påstå at man som kongelig kan gjøre akkurat hva man vil uten at det får konsekvenser. 

Jeg skjønner selvfølgelig også hva du mener, men jeg er ikke enig i at ulempene nødvendigvis er større enn godene ved å være kongelig. 

Det er ikke lov å spekulere men man kan jo tenke over hvor man tror MM ville vært i dag om det ikke var for at hun giftet seg med HM. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
parmanoia skrev (1 minutt siden):

Ja, den var morsom den posten på facebook (men det er vel ikke lov å poste bilder fra facebook her, så om man vi, søke posten opp, er den skrevet av Hassan Preisler - er det forresten dansken i norsken, svensken og dansken?)

• Liker 3
Skrevet
missLynch skrev (2 minutter siden):

Støre er hard i klypa nå, krever svar fra Mette og Jagland https://www.vg.no/nyheter/i/n1wPvx/stoere-om-epstein-avsloeringene-her-faar-de-fortelle-om-omfanget

Han vil at de skal forklare seg. Når statsministeren ber de stå skolerett er det alvor: «– De bør opplyse saken. Det forventer jeg at de gjør»

Endelig.

Nå brenner det under både kongehus og tidligere venner av Epstein.

• Liker 13
Skrevet
Pilaff skrev (1 minutt siden):

Herregud, vi trenger da ikke en konge og dronning. Vi trenger å velge en smart, trygg og engasjert statsleder (president) som kan lede landet i en urolig tid. Synd at Zelenskij allerede er tatt. 😄

Men hvis vi ikke blir kvitt monarkiet med det første og vi snart får ny konge og dronning, så er dette det beste alternativet. 😂 Jaja, vi må spøke litt. 

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener. At hun har giftet seg inn i et liv som ikke er forenelig med hvem og hvordan hun er som person, og at hun derfor har søkt spenning på andre, kritikkverdige måter. Så at du ser på det som en forklaring, men ikke en unnskyldning, forstår jeg. Og jeg tror du er inne på noe. Hun burde kanskje valgt seg en annen mann om disse forventningene man har til skikkethet for en kronprinsesse, ikke passet henne. Men hun er jo et luksusdyr blitt, så hun ville vel kanskje ha den biten av kaka. 

Takk, da forsto du meg - jeg ønsker virkelig ikke å unnskylde henne på noen som helst måte! 🙄😬😄

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Andrea59 skrev (1 minutt siden):

Ja, den var morsom den posten på facebook (men det er vel ikke lov å poste bilder fra facebook her, så om man vi, søke posten opp, er den skrevet av Hassan Preisler - er det forresten dansken i norsken, svensken og dansken?)

Ja, det er han. 

• Liker 2
Skrevet
Andrea59 skrev (2 minutter siden):

Oi, det visste jeg ikke, da håper jeg den posten blir fjernet, beklager. Syntes bare den var litt morsom i all elendigheten. 😆

Skrevet
Krinoline skrev (31 minutter siden):

Mette M komme neppe til å stå på 17. mai-balkongen i år. Jeg har selv syntes det har vært bittelitt stas å se mot Slottet 17. mai hvert år, men nå er det jo bare ødelagt for alle nordmenn fremover. Fordi det er bygget på løgn og verdier ingen av oss andre deler. Dette understreker jo også et velkjent poengmed at monarkier bare holder så lenge de som arver tronen er skikket. Og på en måte er ikke Haakon skikket heller, når hans livsvalg skaper dette kaoset. Selv om han selvsagt ikke kunne vite det på forhånd.

Dette handler om etikk, moral, narsissisme og statusklatring, privilegier, personlig ansvar, manglende intelligens og integritet, og også korrupsjon. Dette BØR velte det norske kongehuset. 

Ja, jo.. Men hvis det skulle vise seg at han er holdt for narr. Er det ikke da tiden er innenfor at det norske folk støtter ham? 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...