Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Nå virker det ikke som forholdet mellom MM og Epstein var av den karakteren. Er det noen som 'fikk noe' der, så var det MM. Ferier, luksus, prada og flørting, overnattinger, "tannbleking", noen å tiltro seg til. 

Kan vi slutte å skylde på Epstein for at MM har oppført seg helt hull i hodet? MM, og alle disse andre tullingene som nå skjelver i buksa, har gjort dette mot seg selv. Det er deres ansvar og valg. Hun visste han var pedofil, hun visste han hadde voldtatt 40+ jenter og solgt dem rundt blandt eliten. Hun ignorerte det og turet på.

Hun utnyttet jo sin kontakt med ham også, ved å ta til seg disse tingene. Jeg tror denne kontakten ga dem begge to noe. Hun fikk luksus og sus og dus, han fikk enda en elite-person i kontaktnettet sitt. Det kommer ikke helt frem hva hun hadde som han trengte, men med tanke på den enormt lange lista han har av kontakter, så var det vel noe, siden kontakten vedvarte over tid.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Han var veldig god på å utnytte mennesker, det har du helt rett i. 

Aricia skrev (11 minutter siden):

@Aricia har en artikkel som er veldig i tråd med det som var vanlig rundt epstein.  Ser at bill gates  også kuttet kontakt i 2014.... 

Mye og eksponering med enkelte i periodr som brått opphører. Men klart. Eksponerinc med feks bill gates er jo med å senker guarden, og evnt hvem som introdurerer til epstein er også med å senke guarden. 

Vet det var nevnt at kontakten ble forklart med veldedighet som utviklet seg til vennskap. Og artikkelen her underbygger netopp det. 

• Liker 3
Skrevet
Ellie42 skrev (9 minutter siden):

Nå virker det ikke som forholdet mellom MM og Epstein var av den karakteren. Er det noen som 'fikk noe' der, så var det MM. Ferier, luksus, prada og flørting, overnattinger, "tannbleking", noen å tiltro seg til. 

Kan vi slutte å skylde på Epstein for at MM har oppført seg helt hull i hodet? MM, og alle disse andre tullingene som nå skjelver i buksa, har gjort dette mot seg selv. Det er deres ansvar og valg. Hun visste han var pedofil, hun visste han hadde voldtatt 40+ jenter og solgt dem rundt blandt eliten. Hun ignorerte det og turet på.

Du er veldig opptatt av at MBHs handlinger hans ansvar, hvorfor er du stikk motsatt når det gjelder MMs handlinger?

Og nei, det var ikke blaff. Guiffre var i alle verdens største aviser i 2013, samme året MM holdt på som verst, og framla hvordan hun var sendt rundt mellom gamle griser som en gave fra Epstein. Det alene er nok til at alle med et nogen lunde fungerende moralkompass ville totalt kuttet all kontakt - ikke sendt flørtende meldinger om Lolita, hjernekiling og utroskap i Paris.

Enig. Helt idiotisk at man nå skal skylde på Epstein for MM sin opptreden her. Stakkars MM som ble manipulert og lurt av den slemme ulven, som alle andre. 
Om man sjekker litt nøyere ser du at mange kansellerte Epstein etter at det kom ut i 2009. 
Mens MM, Jagland, Juul og Rød Larsen de fortsatte. Og MM ikke bare fortsatte, hun hadde et NÆRT vennskap til monsteret. 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Babyface skrev (1 minutt siden):

Jeg ser Mette Marit får massiv støtte i kommentarfeltene og argumentene er av typen "ingen er feilfrie" o l. Jeg lurer på om disse som gir sin støtte virkelig har fått med seg hva som har kommet ut de siste dagene eller om veldig mange mennesker godtar all mulig drittoppførsel fordi "det er menneskelig å feile". Det siste er i såfall skremmende, jeg ønsker virkelig ikke å leve i en verden der alt er greit å gjøre og all oppførsel er ok fordi det er "menneskelig". 

Det kan være algoritmer? Min FB florerer av folk som er ferdig med monarkiet. Selvfølgelig noen naive innimellom der.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Babyface skrev (Akkurat nå):

Jeg ser Mette Marit får massiv støtte i kommentarfeltene og argumentene er av typen "ingen er feilfrie" o l. Jeg lurer på om disse som gir sin støtte virkelig har fått med seg hva som har kommet ut de siste dagene eller om veldig mange mennesker godtar all mulig drittoppførsel fordi "det er menneskelig å feile". Det siste er i såfall skremmende, jeg ønsker virkelig ikke å leve i en verden der alt er greit å gjøre og all oppførsel er ok fordi det er "menneskelig". 

Det du ser i kommentarfeltene er den 'harde' kjerne, 20% av folkene som ville støttet henne samme hva som skjedde. Det er den samme typen folk som ville støttet Trump selv om han drepte noen på åpen gate. 

Det tar laaaang tid for noen som har glorifisert noen så hardt å endre mening.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (31 minutter siden):

Det begynner faktisk å bli for sent å si noe snart, og kanskje de vet det selv og at du har rett, at de tror dette kan passere i stillehet.

Det er ikke bare det at det er sent, men enkelte ting kan ikke repareres. Det er absolutt ingenting de kunne ha sagt i denne situasjonen som kunne ha reddet MM som en person vi kan ha tillit til eller se opp til. Det hadde bare vært provoserende å se dem prøve.

Jeg kan godt ønske MM som menneske vel  og håpe at hun ikke går til grunne av dette. Men prinsessen MM kan ikke reddes. Den snuoperasjonen gikk en gang, da hun var ung, men det går ikke nå som en middelaldrende kvinne med enda verre handlinger.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Eyr skrev (1 minutt siden):

Det kan være algoritmer? Min FB florerer av folk som er ferdig med monarkiet. Selvfølgelig noen naive innimellom der.

Nja, det jeg sikter til er kommentarfelt hos VG o l. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (2 minutter siden):

Helt sykt. Er folk helt blåst? Min eneste omtanke går til ofrene. Til hun som var Epsteins prostituert, som han sendte rundt til sine gubbevenner, hvor hun senere tok sitt eget liv. Om hun andre som prøvde å svømme vekk fra den øya i desperasjon. Og mange mange flere. 

• Liker 33
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Carrot skrev (14 minutter siden):

jeg får sånn "men alle andre" vibber, for ikke å snakke om "men han var verre" :P som om DET skal forsvare, forklare eller gjøre egen handling mindre feil... 

Jeg har vært monarkist hele veien, men nå vakler jeg..

Jeg syns ikke det som kommer frem nå er en monark verdig rett og slett.

Det hjelper ikke lengre at vår konge og dronning har gjort en fantastisk jobb for landet, eller at deres sønn er et godt kongeemne når han er "beheftet" med "snusk" rett og slett enten han vil eller ikke.. Stakkars fyr..

Og jeg føler med kongeparet som potensielt bare har ventet på at bombene skulel falle når det gjelder datteren, svigerdatteren, sønnen hennes..

Det er for mye "snusk" rett og slett,

Jeg tror hvis jeg ble spurt i dag at jeg ville svart at kongehuset bør slutte med vår nåværende konge så sant ikek det er en måte å ha Konge uten dronning på.. og det sitter langt inne å si det kjenner jeg men der har vi altså havnet, for nå tenker jeg bare "hva mer er det vi ikke vet? Hva blir det neste?" 

Det var jo sånn alle andre. Dette var helt vanlig før mee too. Mange haselerer med mee too. Men mange glemmer hvorfor mee too var så vikig. 

Jeg tenkee også bill gates visste, han eier vel også google... men også han lot seg lure. Om mm hadde god eller dårlig dømmekraft er egentlig ikke godt  å vite. Men at guarden senkes når bill gate også er med, det skjønner jeg jo.

Tenker at det også er litt viktig å se dette også i tidspektivet, med datidens holdninger etc , også er viktig. 

Hadde det vært i dag. Hadde ikke epstein klart å bygge opp igjen etter dommen i 2008. 

Hun står jo selvsagt for den delen hun bidrar med. Jeg sier bare at der var en annen tid før og etter mee too. Og at overgrepsaken mot epstein ble lagt lokk på.

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Det du ser i kommentarfeltene er den 'harde' kjerne, 20% av folkene som ville støttet henne samme hva som skjedde. Det er den samme typen folk som ville støttet Trump selv om han drepte noen på åpen gate. 

Det tar laaaang tid for noen som har glorifisert noen så hardt å endre mening.

Kan godt være.

• Liker 2
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Det er ikke bare det at det er sent, men enkelte ting kan ikke repareres. Det er absolutt ingenting de kunne ha sagt i denne situasjonen som kunne ha reddet MM som en person vi kan ha tillit til eller se opp til. Det hadde bare vært provoserende å se dem prøve.

Jeg kan godt ønske MM som menneske vel  og håpe at hun ikke går til grunne av dette. Men prinsessen MM kan ikke reddes. Den snuoperasjonen gikk en gang, da hun var ung, men det går ikke nå som en middelaldrende kvinne med enda verre handlinger.

Er helt enig med deg nok en gang.

• Liker 9
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Det var jo sånn alle andre. Dette var helt vanlig før mee too. Mange haselerer med mee too. Men mange glemmer hvorfor mee too var så vikig. 

Jeg tenkee også bill gates visste, han eier vel også google... men også han lot seg lure. Om mm hadde god eller dårlig dømmekraft er egentlig ikke godt  å vite. Men at guarden senkes når bill gate også er med, det skjønner jeg jo.

Tenker at det også er litt viktig å se dette også i tidspektivet, med datidens holdninger etc , også er viktig. 

Hadde det vært i dag. Hadde ikke epstein klart å bygge opp igjen etter dommen i 2008. 

Hun står jo selvsagt for den delen hun bidrar med. Jeg sier bare at der var en annen tid før og etter mee too. Og at overgrepsaken mot epstein ble lagt lokk på.

Virkelig?!

Hva mener du MM må gjøre før hun utviser dårlig dømmekraft?

Endret av Ellie42
  • Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Hun utnyttet jo sin kontakt med ham også, ved å ta til seg disse tingene. Jeg tror denne kontakten ga dem begge to noe. Hun fikk luksus og sus og dus, han fikk enda en elite-person i kontaktnettet sitt. Det kommer ikke helt frem hva hun hadde som han trengte, men med tanke på den enormt lange lista han har av kontakter, så var det vel noe, siden kontakten vedvarte over tid.

Status og kontakter. Og kanskje bilder informasjon til å presse norge, andre ledere. Via henne ville han også kunne nå andre norske og utenlandske ledere og  nøkkel personer. Noe det kanskje tyder på han har prøvd. Siden hun sa vel at hun opplevde at hun utnyttet vennskapet eller hva hun kalte det. Slik andre har uttalt dette også

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Epstein emails on Bill Gates released by justice department

Skal man tro dette, har vel Bill Gates også noen svin på skogen. Er greit at Epstein var en master med å lure folk, men det er nok flere på den lista som er ille selv også og pleide dette personlighetstrekket ved å henge med "likesinnede"

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Status og kontakter. Og kanskje bilder informasjon til å presse norge, andre ledere. Via henne ville han også kunne nå andre norske og utenlandske ledere og  nøkkel personer. Noe det kanskje tyder på han har prøvd. Siden hun sa vel at hun opplevde at hun utnyttet vennskapet eller hva hun kalte det. Slik andre har uttalt dette også

Jeg tror de var like gode her, jeg tror hun også utnyttet hans vennskap. Jeg tror ikke Epstein var en puppet master som fikk MM til å gjøre whatever, bare han dro i riktig tråd. Her gikk det begge veier, det synes jeg kommer tydelig frem i e-postene. Hun var ivrig, flørtete og masete.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (11 minutter siden):

Nja, det jeg sikter til er kommentarfelt hos VG o l. 

Da er jeg enig med Ellie. Sjokkert over antall Trumpelskere her i Norge så de får gå i samme potten som de som fortsetter å unnskylde. Skal ikke si det rett ut men det mangler et eller annet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke enig i ditt forsøk på å bortforklare eller forsvare. Og nei, det har aldri vært "Vanlig" å drive med menneskehandel, lure folk inn i avtaler de ikke kan komme ut av eller bygge seg økonomiske fordeler på ryggen av andre for nordmenn generelt, vi har tvert imot alltid vært et ærlig, redelig og hardtarbeidende folkeslag som ikke har drevet med slikt, det som kommer frem viser at fåtallet har drevet bort fra det som er urnorsk og moralsk riktig, at noen få har et dårligere verdisyn enn folk flest, er mer egoistiske og selvfokuserte osv osv også i kongehuset som vi til nå har trodd har vært solid. 

Min oppdragelse på rett og galt var så sterk fra min families side at selv som barn gjorde jeg ikke det jeg visste var galt selv om andre barn gjorde det, jeg dro ikke på slang, jeg ringe ikke på og stakk av, jeg kastet ikke snøball der vi ikke hadde lov osv osv ikke fordi jeg ikke KUNNE men fordi jeg ikke ville - mitt moralske kompass var alstå inprentet mye sterkere enn at jeg valgte det "alle andre" gjorde så nei, jeg skjønner overhode ikke de som sier de lar seg påvirke av andre.
Enten vet man forskjell på rett og galt og VELGER det som er galt eller så gjør man ikke tenker jeg.

Det blir for dumt rett og slett å begrunne egne VALG med at alle andre gjorde det samme selv om jeg visste det var galt.

Spesielt når det kommer frem at dette var ETTER At det ble kjent at han drev med all mulig dritt.
Da kan man ikke bruke det som en unnskyldning, da valgte man å ha kontakt med en dritt rett og slett fordi man ønsket det selv. 

Så nei, jeg har veldig lite forståelse, ser veldig få "Formildende omstendigheter" og det hjelper heller ikke at kongehuset og MM selv har forsøkt bagatellisere, kanskje i håp om at det ikke skulle komme frem mer osv?
Hadde hun i det minste vært 100% åpen og ærlig liksom så kanskje, men neida, snusk der også.. Ikke greit.  

Det gjør noe med synet man har på en institusjon som skal representere folket, være bedre og alt det der når det viser seg at de faktisk har flere "svin på skogen" på mange måter enn både den vanlige Kari og Ola har. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Jeg tror de var like gode her, jeg tror hun også utnyttet hans vennskap. Jeg tror ikke Epstein var en puppet master som fikk MM til å gjøre whatever, bare han dro i riktig tråd. Her gikk det begge veier, det synes jeg kommer tydelig frem i e-postene. Hun var ivrig, flørtete og masete.

Absolutt. Han hadde mange kontakter, sånn sett var gan jo som fluepapir på alle som trengte kontakter. I tilegg, svært sjarmerende vesen og oppførsel, sett i lys i det man vet nå, svært kvalmt. Og generøs fikser.  Så en saftig honningfelle i storstilt system. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

MM er jo så glad i å lese bøker, så jeg håper noen har sendt henne boken "Nobody's girl".

• Liker 11
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...