Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Klink skrev (14 timer siden):

Jeg syns det er vanskelig å forstå oppstandelsen. Virker som at «alle» har hatt kontakt med Epstein. MM har ikke misbrukt noen? Hva er problemet? 

Problemet er hun har utviklet noe som minner mye om et romantisk forhold til en straffedømt pedofil.

Hun flørter med Epstein og ønsker å opprettholde kontakt, selv om hun vet hans bakgrunn.

Dette gjør altså vår kronprinsesse, bak ryggen på sin ektemann Haakon.

Endret av Chupacabra
  • Liker 30
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Sånn du mente det ja. Beklager. Det har de sikkert gjort men hun har nok ikke ville lyttet uansett.

Nei, det er det jeg mistenker. Og if all else fails, at hun ikke har fått høre noe om ham, at hun ikke fikk opp noe når hun googlet - hun som har hengt i det miljøet, besøkt ham, truffet ham og Boris og sikker andre i deres krets i samme slengen, de må jo ha nevnt et eller annet. "Vet ikke om du har hørt ryktene som går" eller bla bla. Jeg tenker det er en grunn til at hun googlet ham, hun gjorde det i etterkant av en samtale de hadde hatt (tror jeg det var). Hun har bare vært likegyldig til det hele. ( :) )

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kronprins Haakon har virkelig min dypeste medfølelse. Flotte, empatiske mannen, som arbeider hardt fra morgen til kveld. Og så er det dette han har å drasse på, du snakker om dødvekt i bagasjen - både MM og MBH.

Og stakkars KH og DS som må se livsverket raseres av disse menneskene.

Jeg er så ubeskrivelig lei av diplomatiske vendinger om «dårlige vurderinger», «tar avstand fra», og det ene med det andre, og så skal tiden få jobbe litt her, og så skal alt være glemt neste 17.mai.

Dette er fullstendig hårreisende. 

MM er i mine øyne fullstendig uverdig å inneha noen som helst kongelige oppgaver/tittel. Fy for en god gammeldags møkkadame.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
CeXNS skrev (4 minutter siden):

Boris er jo utdannet lege så det kan jo være det er det HM har forholdt seg til. Var i alle fall en epost der Boris hadde tett kontakt med HM i forbindelse med MM sin operasjon

Ja, det er denne Tv2 artikkelen som beskriver HMs kontakt med Boris:

https://www.tv2.no/nyheter/kronprinsessens-ukjente-venn-dette-er-den-mystiske-mannen-boris/18506891/

Det er et bevis for at HM har hatt kontakt med samme miljø, men det er jo samtidig ikke noe bevis på at han har kjent til det samme som MM, eller direkte kontakt mellom HM og JE.

Jeg føler at dette åpner for mange ubesvarte spørsmål, og jeg ville forvente en pressekonferanse og uttalelse fra slottet ift dette.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
etnavn skrev (9 minutter siden):

Ja, det er slik det virker. Jeg konkluderer ikke, men synes det er lite fokus på at HM har frekventert det samme miljøet ref. eposter som nevner ham og hyppig kontakt med Boris.

Hva behager, HM har jo så vidt bare nikket til Epstein under et tilfeldig møte på gata. That's all. 😊 Jauda.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Hva behager, HM har jo så vidt bare nikket til Epstein under et tilfeldig møte på gata. That's all. 😊 Jauda.

Som jeg akkurat skrev i svaret over, antageligvis samtidig som du postet dette, så åpner det for en god del spørsmål. En pressekonferanse og uttalelse fra slottet ville avklare det best.

• Liker 2
Skrevet
etnavn skrev (1 minutt siden):

Som jeg akkurat skrev i svaret over, antageligvis samtidig som du postet dette, så åpner det for en god del spørsmål. En pressekonferanse og uttalelse fra slottet ville avklare det best.

Slottet holder ikke pressekonferanser. Guri Varpe har en mal hun bruker til all kommunikasjon.

Slottet har ingen kommenter.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (14 minutter siden):

Jeg syns det er vanskelig å forstå oppstandelsen. Virker som at «alle» har hatt kontakt med Epstein. MM har ikke misbrukt noen? Hva er problemet? 

Det er kun noen få, en liten håndfull, i Norge som har hatt utstrakt kontakt med overgriperen. Herunder vår kronprinsesse. Hun har i tillegg hatt nær kontakt med overgriperen, selv etter at hun googlet ham og visste hva han hadde gjort, og smisket, flørtet og gjort seg dum gjennom utallige meldinger til nevnte drittsekk. Hva er det du ikke skjønner er galt her?

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Slottet holder ikke pressekonferanser. Guri Varpe har en mal hun bruker til all kommunikasjon.

Slottet har ingen kommenter.

I denne svært spesielle saken burde absolutt slottet - eller de kongelige direkte - tale til folket sitt.

Det blir interessant å se utviklingen de neste dagene, denne situasjonen er tross alt ekstraordinær.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Multe skrev (8 minutter siden):

Kronprins Haakon har virkelig min dypeste medfølelse. Flotte, empatiske mannen, som arbeider hardt fra morgen til kveld. Og så er det dette han har å drasse på, du snakker om dødvekt i bagasjen - både MM og MBH.

Og stakkars KH og DS som må se livsverket raseres av disse menneskene.

Jeg er så ubeskrivelig lei av diplomatiske vendinger om «dårlige vurderinger», «tar avstand fra», og det ene med det andre, og så skal tiden få jobbe litt her, og så skal alt være glemt neste 17.mai.

Dette er fullstendig hårreisende. 

MM er i mine øyne fullstendig uverdig å inneha noen som helst kongelige oppgaver/tittel. Fy for en god gammeldags møkkadame.

Hun bør holde seg langt unna slottsbalkongen i år.

Tror mange vil kjenne på avsky hvis hun viser seg der.

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
etnavn skrev (19 minutter siden):

Så da er oppfatningen at dette er en kontakt hun har hatt på egenhånd, som HM har hatt lite kjennskap til?

Det er vanskelig å si. Men jeg tror ikke det går så bra å ha en ektefelle man ikke kan stole på. Og han kan ikke stole på henne, det vet han nå. Dette var ikke en blemme gjort i et svakt øyeblikk. Hun holdt denne kontakten i flere år og utleverte seg selv på en forbløffende måte. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet
etnavn skrev (2 minutter siden):

I denne svært spesielle saken burde absolutt slottet - eller de kongelige direkte - tale til folket sitt.

Det blir interessant å se utviklingen de neste dagene, denne situasjonen er tross alt ekstraordinær.

Jeg personlig hadde i så fall ønsket at enten Kongen eller Kronprinsen talte, er ikke et fnugg interessert i å høre MM forsøke ro seg unna. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
etnavn skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Jeg lurer blant annet på hvordan kongeparet reagerer på dette. Når de skjønner omfanget.

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Det er vanskelig å si. Men jeg tror ikke det går så bra å ha en ektefelle man ikke kan stole på. Og han kan ikke stole på henne, det vet han nå. Dette var ikke en blemme gjort i et svakt øyeblikk. Hun holdt denne kontakten i flere år og utleverte seg selv på en forbløffende måte. 

Ja, og man kan ikke hjelpe for at tankene da også går til rikets sikkerhet. Hvis en kongelig kan forledes slik, hvilken sikkerhetstrussel kan hun da utgjøre? Dette er feil på så mange forskjellige plan, jeg har ikke ord.

Endret av etnavn
Skrivefeil
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Snurrevippen skrev (22 minutter siden):

Poenget mitt er ikke at hun ikke kan engelsk, men at e-posten hennes er språklig svake og lite presise. Språkferdigheter er noe som gjerne må vedlikeholdes over tid. I tillegg er juridiske tekster og dommer på engelsk ofte vanskelig å forstå, selv for folk med gode språkkunnskaper. Det ser vi jo bare i denne tråden, hvor mange sliter med å tolke e-postene korrekt og gjengi det som faktisk står der. 

I tillegg var det helt andre algoritmer når man søkte etter noen i 2011 enn det er i dag. Selv Wikipedia artikkelen av Epstein har blitt endret siden den gang. 

Jeg tviler derfor ikke på at hun, og andre i det norske miljøet rundt han ikke forstod omfanget eller hvilken type kriminalitet det dreide seg om.

Nå må du faktisk gi deg. Jeg har lenket flere ganger til Wikipedia-artikkelen fra 2011 slik den var da. Den er ikke vanskelig å forstå. Dette var godt kjent i 2011.

Epstein sine forbrytelser ble også omtalt i VG og de fleste andre NORSKE nettaviser (hvis man nå plutselig skal ha det til at ingen kunne engelsk i hoffet).

Hvorfor må du dikte opp fullstendig usannsynlige og fjerne scenarioer når det helt opplagte og eneste logiske er at MM visste men ikke brydde seg? Er det så utenkelig for deg at en kongelig kan være et dårlig menneske? 
Dette må være «Halo-effekten» (glorie-effekten), der mange ikke klarer å ta inn over seg at en man ser på som opphøyet og ufeilbarlig (for eksempel i kraft av å være prinsesse) kanskje ikke er det likevel.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 26
Skrevet
Kelia skrev (1 minutt siden):

Jeg personlig hadde i så fall ønsket at enten Kongen eller Kronprinsen talte, er ikke et fnugg interessert i å høre MM forsøke ro seg unna. 

Ikke jeg heller. Jeg tipper hun hadde grått og sagt at hun var veldig lei seg.

• Liker 13
Skrevet

Siden dommen hans omtales ulikt, også her inne:

In 2007, despite ample physical evidence and multiple witnesses corroborating the girls’ stories, federal prosecutors and Epstein’s lawyers quietly put together a remarkable deal for Epstein, then 54. He agreed to plead guilty to two felony prostitution charges in state court, and in exchange, he and his accomplices received immunity from federal sex-trafficking charges that could have sent him to prison for life.

https://www.miamiherald.com/news/local/article214210674.html

https://www.miamiherald.com/news/local/article220097825.html

Forliket ble fremforhandlet av tidligere statsadvokat i Florida Alexander Acosta, som nå er president Donald Trumps arbeidsminister.

(NB 2017-19)

https://www.nrk.no/urix/milliardaer-fengslet-for-overgrep-mot-unge-jenter-1.14619109

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Helt enig. Jeg lurer blant annet på hvordan kongeparet reagerer på dette. Når de skjønner omfanget.

Jeg tenker at nå er det på tide at den godeste kongen slutter å lalle i vei om prat og gode samtaler på kammerset, nå kreves det handling og tydelig tale for at ikke han også skal fremstå som en sullik fullstendig uten kongelige baller. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet
etnavn skrev (7 minutter siden):

Det gjør slottet også - de holder pressekonferanser. MM måtte sågar innrømme sine ungdomsutsvevende liv i en slik. Det ble utelatt, pyntet på og skuffet fakta bort da også, så slottet holder praksisen sin som den bruker.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...