Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
etnavn skrev (12 minutter siden):

Jeg vet ikke om det holder å si at HM er så uskyldig i alt dette. Til syvende og sist er det han som skal bli konge, så det er hans ansvar å sørge for at hans kommende dronning ikke omgåes med slike folk. Han har åpenbart kjent til kontakten, da det nevnes i epostene at han har vært med på turer (iallefall med denne Boris) og hatt tett kontakt med Boris.

Det nevnes i media om man burde hoppe over et ledd i arverekken nå. Det tror jeg nok er riktig.

Jeg skjønner hva du mener, men man kan ikke ha det sånn at man skal kontrollere ektefellen. Han har en kone han ikke kan stole på, det er den harde realiteten. Og da må han foreta seg noe basert på akkurat det faktumet.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (33 minutter siden):

Men sidan kronprinsen formelt måtte få samtykke av kongen til å gifta seg, må han vel kanskje få samtykke til å skilja seg og? Men i så fall kan han jo sjølvsagt bare venta til han sjølv blir konge.

😆😆 drama på slottet, kronprinsen vil skille seg og kongen bestemmer seg plutselig for å sette foten ned og nekte han det? 

• Liker 4
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner hva du mener, men man kan ikke ha det sånn at man skal kontrollere ektefellen. Han har en kone han ikke kan stole på, det er den harde realiteten. Og da må han foreta seg noe basert på akkurat det faktumet.

Så da er oppfatningen at dette er en kontakt hun har hatt på egenhånd, som HM har hatt lite kjennskap til?

• Liker 2
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

For det første er det ikke så sannsynlig at verken IA og SM vil. For det andre så kan det diskuteres om sjaman er verre enn overgriperkompis. 

Sjamanen har også vært anklaget for overgrep og voldtekt. Saken ble henlagt som så mange slike saker blir.. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/durek-verrett-anklages-for-seksuelle-overgrep-er-katta-ute-av-sekken/o/5-95-2098042

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
Korpsnerden skrev (33 minutter siden):

Flere... Men det jeg også har lagt merke til er at MBH er den eneste av barna som MM og JE har skrevet om ved navn. Ingen resultat om man søker Ingrid eller Sverre (andre enn andre som heter Ingrid, ikke IA). De er kun omtalt som "kids"

Jeg har i åresvis hatt følelsen av at MM og Marius er litt "mamsen og lillegutt" på siden av storfamilien, og til og med kontakten med JE bekrefter dette inntrykket. 

Ingrid blir nevnt jo. I en mail skriver hun at Ingrid knakk 3 tenner elns. 

• Liker 5
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

For det første er det ikke så sannsynlig at verken IA og SM vil. For det andre så kan det diskuteres om sjaman er verre enn overgriperkompis. 

Jeg mener at vi må kutte ut hele kongehuset. Hva skal vi med et kongehus som bare skaper bråk og skam over Norge? Nå må vi innse at vi lever i 2026 og selv kunne velge hvem vi ønsker til øverste leder. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å forstå oppstandelsen. Virker som at «alle» har hatt kontakt med Epstein. MM har ikke misbrukt noen? Hva er problemet? 

• Liker 8
Skrevet
etnavn skrev (1 minutt siden):

HM har åpenbart frekventert miljøet rundt JE, denne Boris er jo nær JE, det fremkommer i eposter at HM og Boris har hatt mye kontakt. Det fokuseres det lite på. Jeg vil si det alene er kritikkverdig. Men det er klart, det er MM som har skrevet i epost at hun googlet JE og kjente til negative ting i hans bakgrunn, og det kan jo hende at ikke HM kjente til det samme. 

Virker som MM har kjørt sitt eget løp ang denne kontakten...

• Liker 7
Skrevet
Snurrevippen skrev (7 minutter siden):

Poenget mitt er ikke at hun ikke kan engelsk, men at e-posten hennes er språklig svake og lite presise. Språkferdigheter er noe som gjerne må vedlikeholdes over tid. I tillegg er juridiske tekster og dommer på engelsk ofte vanskelig å forstå, selv for folk med gode språkkunnskaper. Det ser vi jo bare i denne tråden, hvor mange sliter med å tolke e-postene korrekt og gjengi det som faktisk står der. 

I tillegg var det helt andre algoritmer når man søkte etter noen i 2011 enn det er i dag. Selv Wikipedia artikkelen av Epstein har blitt endret siden den gang. 

Jeg tviler derfor ikke på at hun, og andre i det norske miljøet rundt han ikke forstod omfanget eller hvilken type kriminalitet det dreide seg om.

Men hun visste veldig godt i 2019 at kontakten hadde vært mye mer omfattende enn hun beskrev den som, hva tenker du om det? 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Virker som MM har kjørt sitt eget løp ang denne kontakten...

Ja, det er slik det virker. Jeg konkluderer ikke, men synes det er lite fokus på at HM har frekventert det samme miljøet ref. eposter som nevner ham og hyppig kontakt med Boris.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Eyr skrev (1 time siden):

Enig i det. 

Synes nesten de tar kommende svigerdøtre veldig raskt inn i varmen. Akkurat som at de skal knytte de nært til seg…

Hadde fått sjokk om mine kongelige svigerforeldre hadde stått inne i stua mi før man i det hele tatt hadde definert seg som kjærester også. Virker noe usunt. 

De kunne kanskje ringt han for å sjekke hvordan det gikk? Han var jo godt oppe i 20åra… 

https://www.vg.no/rampelys/i/wARPdM/nora-haukland-om-det-foerste-moetet-med-marius-borg-hoeiby-jeg-sendte-ham-en-melding

Jepp, folket har alltid hyllet kongefamilien for å være folkelige, og ikke sett alvoret i enkelte handlinger som ikke er sømmelige i deres posisjon.  Vi har vært vitne til Sverre sine rampestreker flere ganger fra balkongen feks. Folket har hyllet han.. Hvordan tror dere dette hadde blitt tatt imot i storbritania ? Det norske kongehuset er det nest dyreste i hele Europa, samtidig som de har minst oppdrag for landet sitt . De ønsker rett til privatliv som den vanlige mannen i gata, samtidig som de vil beholde privilegiene som følger med å være kongelig. 
Dem har for lengst gått ut av rollene sine, kun tittelen og «lønna» som er igjen.

Endret av Jette10
  • Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet
Eyr skrev (11 minutter siden):

Ingen må vell ha gitt henne heads up? Utifra den rapporterte oppførselen til MBH mot gardistene og andre vanlige så tror jeg at de faktisk ikke rapporterer til noen andre enn seg selv. De lever i et opphøyd glassbur på tide at det fjernes. Privilegier taes for gitt og brukes til det motsatte av hva menneskeheten trenger.

Så ingen kan ha fortalt MM om Epstein? 

Skrevet
etnavn skrev (1 minutt siden):

Ja, det er slik det virker. Jeg konkluderer ikke, men synes det er lite fokus på at HM har frekventert det samme miljøet ref. eposter som nevner ham og hyppig kontakt med Boris.

Kan du vise til de epostene? Har funnet han nevnt to ganger. En middag i Davos der Epstein ikke var tilstede og at det blir skrevet at han virker hyggelig.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (4 minutter siden):

Jeg syns det er vanskelig å forstå oppstandelsen. Virker som at «alle» har hatt kontakt med Epstein. MM har ikke misbrukt noen? Hva er problemet? 

Les tråden les e-postene hvis du ikke skjønner hvorfor alle synes dette er dypt problematisk kan jeg ikke hjelpe deg tror jeg x

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Skrevet
etnavn skrev (2 minutter siden):

Har du link til disse? Har sett navnet hans bli nevnt et par ganger (feilskrevet dog).

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Så ingen kan ha fortalt MM om Epstein? 

Sånn du mente det ja. Beklager. Det har de sikkert gjort men hun har nok ikke ville lyttet uansett.

• Liker 2
Skrevet
etnavn skrev (11 minutter siden):

Jeg vet ikke om det holder å si at HM er så uskyldig i alt dette. Til syvende og sist er det han som skal bli konge, så det er hans ansvar å sørge for at hans kommende dronning ikke omgåes med slike folk. Han har åpenbart kjent til kontakten, da det nevnes i epostene at han har vært med på turer (iallefall med denne Boris) og hatt tett kontakt med Boris.

Det nevnes i media om man burde hoppe over et ledd i arverekken nå. Det tror jeg nok er riktig.

Så sent som i februar 2013 sendte Jeffrey Epstein en e-post til en viss Larry Sommers og fortalte han hadde snakket med BÅDE kronprins Haakon og kronprinsesse Mette Marit at de gladelig kunne gi han husrom. 
https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00954360.pdf

IMG_8283.thumb.png.457ecff1e04bd205c7fdf21c48465dc9.png

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
etnavn skrev (2 minutter siden):

Boris er jo utdannet lege så det kan jo være det er det HM har forholdt seg til. Var i alle fall en epost der Boris hadde tett kontakt med HM i forbindelse med MM sin operasjon

• Liker 3
Skrevet
FruR skrev (Akkurat nå):

Sjamanen har også vært anklaget for overgrep og voldtekt. Saken ble henlagt som så mange slike saker blir.. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/durek-verrett-anklages-for-seksuelle-overgrep-er-katta-ute-av-sekken/o/5-95-2098042

OK, hvis HM og MM kan få beskjed om at de ikke duger så kan ML og sjamanen det også. Jeg har nevnt før at jeg tror ML er så kalkulerende at hun er troende til å kvitte seg med han hvis hun anser han som en belastning i dronningembedet. Så det er jo også en mulighet. Og hvis HM ikke får, IA, SM ikke vil, ML ikke får, så må døtrene hennes spørres i tur og orden. Med en tydelig beskjed om at de ikke kødder til dette. Influenseren for eksempel burde jo storkose seg med dekorasjoner til statsmiddager.

Og hvis ingen vil, så har vi ikke lenger et monarki. Det er ikke verre enn det. Men det er uaktuelt å sponse noen som ikke gidder å legge inn et minimum av innsats. Du hadder ikke engang fått jobb i en pølsebu med MMs labre motivasjon.

• Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...