Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (19 minutter siden):

Vil ikke forklare googlingen av Jeffrey Epstein 

Her bl.a

"Da kontakten med Epstein først ble kjent i 2019, sa kronprinsessen at hun «burde undersøkt Epsteins fortid nærmere». Og:

– Jeg ville aldri hatt noe med Epstein å gjøre dersom jeg hadde vært klar over alvorlighetsgraden av hans kriminelle handlinger"

Takk. 

Jeg mener fremdeles at det kun er hun som kan forklare hva som menes i e-posten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Bacteria skrev (32 minutter siden):

Men bra for Marius. Nå tar hun mye av oppmerksomheten samt at flere har fått en ny forståelse for hvorfor han har blitt som han har blitt…

Ja. 
I denne konteksten håper jeg at denne reisen MM skal ut på ikke går til Australia i nærheten av datteren prinsesse IA. 
Det kan, om så er, bli en svært utfordrende situasjon for en ung kvinne å evt. måtte forholde seg til sin mor i en slik setting. 
Man får tenke at kongehuset har vett og forstand til å skjerme både IA og SM fra alt av følelsesmessig berg- og dalbaner fra voksne foreldre. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Man kan jo se det som at ved å skille seg velger han barna foran MM og MBH. Jeg tror ikke det har vært enkelt å vokse opp med MBH som storebror. Og Epstein-epostene gjør jo at man kan spørre seg om hvor mye MM egentlig har bidratt i familien som en ansvarlig forelder. Kanskje HM har dratt lasset i årevis og som i andre familier med rusmisbrukere er det den som sliter mest som får størsteparten av oppmerksomheten.

Kanskje er de to yngste tjent med å ha en forelder som fokuserer kun på dem. Og ha ett hjem hvor folk er noenlunde normale.

I tillegg tror jeg det vil lette jobben til IA at MM og MBH ikke lenger er en del av kongefamilien utad. Hun fortjener å komme i gang med blanke ark.

Magefølelsen min sier at de ikke kommer til å skille seg, og det kan godt være at HM sier til seg selv at det handler om å holde familien samlet. Men jeg tror egentlig hovedsaken er at han ikke vil gi slipp på MM.

Og så er det uansett ikke svart/hvitt. Han har jo levd livet med henne på godt og vondt, og han er jo tydelig veldig glad i henne. Hun er mor til hans barn. Skal nok mye til for å skulle skille seg bare basert på det, men også fordi man ikke kan gjøre det privat som kronprins. Alle vil være opp i deres business, og er det noe de (han)  ikke trenger nå, er det mer støy. 

• Liker 2
Skrevet
Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Takk. 

Jeg mener fremdeles at det kun er hun som kan forklare hva som menes i e-posten. 

Ja, det er jo derfor det er synd at hun ikke ønsker å utdype det. Og da kommer ikke den googlingen særlig godt ut i mine øyne, hvis hun ikke en gang vil svare på hva det var hun googlet.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo derfor det er synd at hun ikke ønsker å utdype det. Og da kommer ikke den googlingen særlig godt ut i mine øyne, hvis hun ikke en gang vil svare på hva det var hun googlet.

Hun er blitt fersket i løgm så jeg tviler på at hennes forklaring nå stiller henne i bedre lys. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Reisejenta skrev (27 minutter siden):

Hun visste garantert hva han var dømt for. Det er bevist med den google kommentaren. At du forsvarer vår kronprinsesses flørt med en sereieovergriper er direkte motbydelig. Skjerp deg sånn på ekte! 

Det han var dømt for og kjent i 2011/12:

«De første anklagene ble kjent i 2005. Deretter inngikk han en forliksavtale i 2008 der han erkjente at han hadde anskaffet mindreårig til prostitusjon. Avtalen ble kritisert for å være for mild. Han sonet i alt 13 av 18 måneder, og med stor frihet til å være utenfor fengselet i soningstiden.»

https://www.nrk.no/ytring/epsteins-norske-forbindelser_-1.17751257

• Liker 7
  • Nyttig 9
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Hun er blitt fersket i løgm så jeg tviler på at hennes forklaring nå stiller henne i bedre lys. 

Jeg tror at hun googlet akkurat det vi tror hun googlet. Og at hun ikke har lyst å si det. Så nei, sånn sett stiller det henne ikke i noe bedre lys.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Når man googler et menneske kommer det som er mest relevant først. Det sier seg selv at anklagene mot ham er det første som møter henne. Hun sier det ikke virker bra, smilefjes. Hun bryr seg rett og slett ikke, synes bare det er spennende. Hun søkte nok spenning og har nok alltid vært fascinert av bad boys. 

• Liker 17
  • Nyttig 12
Skrevet
Nymerïa skrev (32 minutter siden):

Er dette i så fall en ny løgn? Jeg mente Slottet sa at det var ett besøk.

Ser ut som enda en løgn ja.

Når skal slottet bare komme ut og si de ikke har oversikt over MMs aktiviteter med denne mannen? Det blir for dumt å lyve, lyve og lyve litt til. De blir jo tatt med buksene nede for hver dag som går.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Og så er det uansett ikke svart/hvitt. Han har jo levd livet med henne på godt og vondt, og han er jo tydelig veldig glad i henne. Hun er mor til hans barn. Skal nok mye til for å skulle skille seg bare basert på det, men også fordi man ikke kan gjøre det privat som kronprins. Alle vil være opp i deres business, og er det noe de (han)  ikke trenger nå, er det mer støy. 

Jeg lurer veldig på hvor stor overraskelse disse epostene blir for han. Som vi snakket om så har hun jo neppe vist dem til han. Men har han forstått at hun har skrevet til Epstein om såpass personlige ting? Har han forstått at hun har hatt løpende kommunikasjon med han i det hele tatt? Hvis han trodde på forklaringen hennes i 2019, så må jo dette være et stort sjokk.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Når skal slottet bare komme ut og si de ikke har oversikt over MMs aktiviteter med denne mannen? Det blir for dumt å lyve, lyve og lyve litt til. De blir jo tatt med buksene nede for hver dag som går.

Ja, så pinliig.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Klump skrev (Akkurat nå):

Når man googler et menneske kommer det som er mest relevant først. Det sier seg selv at anklagene mot ham er det første som møter henne. Hun sier det ikke virker bra, smilefjes. Hun bryr seg rett og slett ikke, synes bare det er spennende. Hun søkte nok spenning og har nok alltid vært fascinert av bad boys. 

Vet liksom ikke hva annet som "ikke virker bra" det liksom skulle vært. Han fikk jo en dom, og satt i fengsel. Om hun var helt oblivious på oppstartspunktet, må hun jo ha fått hørt fra andre i nettverket hans og rundt, at han hadde sittet inne? Synes forklaringen hennes om at "hun burde sjekket bakgrunnen nøyere" er litt for tynn...

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Når ble det annonsert at Epsteinfilene skulle slippes fredag? 

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer veldig på hvor stor overraskelse disse epostene blir for han. Som vi snakket om så har hun jo neppe vist dem til han. Men har han forstått at hun har skrevet til Epstein om såpass personlige ting? Har han forstått at hun har hatt løpende kommunikasjon med han i det hele tatt? Hvis han trodde på forklaringen hennes i 2019, så må jo dette være et stort sjokk.

Han høres jo veldig sikker ut i den videoen på at det kun handlet om det han snakket om, så jeg tror rett og slett ikke at han visste. Hvert fall ikke om hvor utleverende hun hadde vært, hvor intim og nær kontakt de hadde hatt. Sjokket må være stort, helt enig.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Hvordan kan man stole på det hun sier. Rimelig naivt. De fleste mennesker lyver for å beskytte seg selv. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Tror omfanget og hva som er skrevet i disse mailene har kommet som en overraskelse på slottet. De vet ikke hvordan de skal håndtere det. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan man stole på det hun sier. Rimelig naivt. De fleste mennesker lyver for å beskytte seg selv. 

Det er vel derfor hun ikke sier noe. For å slippe å lyve mer. Lettvint løsning for henne å bare holde munn.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvinne31 skrev (1 time siden):

For de som har litt mer oversikt enn meg: kom 'beskjeden' om at hun hadde flyskrekk før eller etter den videoen hvor hun skjelte ut alle i nærheten av den flytrappen den gangen? 

Sa de ikke i videoen at det var psykologen som skulle hjelpe henne mot flyskrekk hun krangla med? 

• Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (1 minutt siden):

Tror omfanget og hva som er skrevet i disse mailene har kommet som en overraskelse på slottet. De vet ikke hvordan de skal håndtere det. 

Et tips er jo ikke å bastant påstå ting man ikke vet.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...