Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

MM gjør det som MM vil, og så får alle andre bare flytte seg og tie stilt. “Dårlig dømmekraft” er tydeligvis årets mest brukte unnskyldning, og snart må vel HM møte pressen og be om at “de får ro og fred i en vanskelig tid” - og så er problemet ute av verden. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror Kongehuset vil være bedre tjent med at Kronprinsen og Kronprinsessen frasier seg retten til tronen. Heller en ung dronning i Ingrid Alexandra enn dette styret. 

Endret av Kelia
Skrivefeil.
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
CeXNS skrev (32 minutter siden):

Slottet har nå gått over til «ikke mer å tilføye». Programmet skal følges som vanlig fremover; og jeg synes synd på alle de skal besøke. Synd på HM også som må gjennomføre dette med alt som henger over. Han må ha det tøft.

Enig!  Nå er det synd på HM. Er det noen som kunne trengt en sykmelding eller å reise bort nå, så er det han tror jeg. Han skal altså smile og representere og "business as usual", mens stesønnen og kona "konkurrerer" om forsidene pga skikkelige skandaler og alvorlige forhold. Søsteren og svogeren lever på sin egen planet - bokstavelig talt, og foreldrene er reduserte pga helse og alder. 

Stakkars mann! 

Men, jeg lurer jo på hva han har visst han også. Har han visst at vennskapet til JE og MM ikke kun var 3 tilfeldige møter, men svært mye mer? Har han visst mer enn det Marius fortalte dem om "problemkompleksene" (de nå 38 tiltaleforholdene)  

• Liker 24
  • Nyttig 9
Skrevet
-Pusheen- skrev (59 minutter siden):

Vil ikke forklare googlingen av Jeffrey Epstein

Tro om Haakon visste omfanget da han uttalte det man ser i videoen her, fra 2019? Jeg mistenker nei.

Kommentar ang Googlingen. Det er sant at vi ikke vet hva hun fant, men jeg har som sagt mine tvil om at det var noe annet det handlet om enn lovbrudd. Da gir det hvert fall mening hvorfor Slottet eller MM ikke ønsker å kommentere denne Googlingen nå og hva det var hun egentlig fant, om ikke dette. 

"– Det er interessant at hun googlet ham, men det er ikke kjent hva hun fant. Tonen i denne e-posten og andre utvekslinger tyder ikke på at hun tok det veldig alvorlig, sier Alstadheim."

Jeg tror ikke verken kronprinsessen eller kronprinsen er naive.

Nå må vi slutte å tro at alle med penger, makt og innflytelse i Norge har nisselua tredd nedover ørene og har levd under en stein hele livet. Og så snubler de bare inn i situasjoner og sier ups jeg visste ikke, ups jeg glemte, ups jeg var visst naiv, ups jeg burde sjekket osv. osv. osv.
Det er VI som er naive.

• Liker 10
  • Nyttig 23
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Vil ikke forklare googlingen av Jeffrey Epstein

Tro om Haakon visste omfanget da han uttalte det man ser i videoen her, fra 2019? Jeg mistenker nei.

Kommentar ang Googlingen. Det er sant at vi ikke vet hva hun fant, men jeg har som sagt mine tvil om at det var noe annet det handlet om enn lovbrudd. Da gir det hvert fall mening hvorfor Slottet eller MM ikke ønsker å kommentere denne Googlingen nå og hva det var hun egentlig fant, om ikke dette. 

"– Det er interessant at hun googlet ham, men det er ikke kjent hva hun fant. Tonen i denne e-posten og andre utvekslinger tyder ikke på at hun tok det veldig alvorlig, sier Alstadheim."

«I agree it doesn’ t look good».

Kunne man finne så mye annet not good enn overgrepsdom? 

FVN publiserte litt mer flørtende kommunikasjon enn NRK (iallefall igår), og jeg bare skjønner ikke hvordan hun vel vitende om overgrepsdom og i beste fall seksuell omgang med tenåringer ikke bare flørtet - men også «er det upassende av mor til 15årung å gi wallpaper med nakne damer som holder surfebrett»

?…..

»You make me smile when I think about how you tickle my brain», og div flørting inkl en større porjson FVN ikke publiserer med beskriver som «intimt og privat». 

Jeg gir blaffen i småflørtingen generelt med en hvemsomhelst - men OVERGREPSDØMT som alle visste hadde tenåringer på denne øya si?

WTF?

Endret av AprilLudgate
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
TigerK skrev (19 timer siden):

noen må gå!

Virker som silkehanskene kommer av, smått om senn: 

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/hele-statsapparatet-har-feilet/18519738/

Den kommentaren virker å bygge på at Mette Marit ikke ble frarådet å ha kontakt med Epstein.  Om det er tilfellet så er jeg enig i at statsapperatet har feilet. Men om hun ble advart, men ikke lyttet så er det vel ikke noe mer rådgiverne kan gjøre? 

• Liker 10
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

FVN publiserte litt mer flørtende kommunikasjon enn NRK (iallefall igår), og jeg bare skjønner ikke hvordan hun vel vitende om overgrepsdom og i beste fall seksuell omgang med tenåringer ikke bare flørtet - men også «er det upassende av mor til 17åring å gi wallpaper med nakne damer som holder surfebrett»

?…..

»You make me smile when I think about how you tickle my brain», og div flørting inkl en større porjson FVN ikke publiserer med beskriver som «intimt og privat». 

Jeg gir blaffen i småflørtingen generelt med en hvemsomhelst - men OVERGREPSDØMT som alle visste hadde tenåringer på denne øya si?

WTF?

ikke 17-åring, 15-åring!

• Liker 5
Skrevet
Avispapir skrev (19 timer siden):

Jeg vil få argumentere for at en person som Epstein alltid hadde en agenda, alle mennesker hadde en funksjon/det var et mål. De gikk tur sammen på kvelden? Hvorfor? Hva ville han få ut av det. Time is money, whats in it for him? Hvorfor HENNE og ikke feks Victoria av Sverige? Hva fikk Epstein ut av å gå kveldstur med henne? Kan være jeg tar feil, men tviler på at det var veving de snakket om.

Det ee akkurat det. MM sier at hun ikke forsto helt hvem han egentllig var. Selv om hun har fått med seg dommen fra 2008, så fremstår jo kontakten mellom henne og jeffrey , veldig forskjellig fra jeffrey og denne andre fyren. 

På den tiden der og før det var det mye fokus på nettverks bygging og verdien av det. Og kan vel trygt si at epstein var en som virkelig brukte det på høyt nivå. 

• Liker 4
Skrevet
Kelia skrev (4 minutter siden):

Jeg tror Kongehuset vil være bedre tjent med at Kronprinsen og Kronprinsessen frasier seg retten til tronen. Heller en ung dronning i Ingrid Alexandra enn dette styret. 

Jeg tenker fri nå de ungene fra kongelige plikter og legg ned Kongehuset som helhet etter kongeparet har levd ferdig. Så slipper de se det, og ungene kan leve sine liv fritt. 

• Liker 22
  • Nyttig 9
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

ikke 17-åring, 15-åring!

Ja, det stemmer. Skal redigere.

Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker fri nå de ungene fra kongelige plikter og legg ned Kongehuset som helhet etter kongeparet har levd ferdig. Så slipper de se det, og ungene kan leve sine liv fritt. 

Jeg tenker at det bør vurderes dersom Ingrid Alexandra ikke ønsker å være dronning. 

Skrevet
Maia70 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke verken kronprinsessen eller kronprinsen er naive.

Nå må vi slutte å tro at alle med penger, makt og innflytelse i Norge har nisselua tredd nedover ørene og har levd under en stein hele livet. Og så snubler de bare inn i situasjoner og sier ups jeg visste ikke, ups jeg glemte, ups jeg var visst naiv, ups jeg burde sjekket osv. osv. osv.
Det er VI som er naive.

Nå mener jeg altså detaljene og tonen hun hadde med Epstein. At hun hadde møtt ham og hadde kontakt med ham, må han selvsagt ha visst. Men en kontakt av dette kaliberet er vel ikke noe man informerer sin ektefelle om? 

FVN publiserte litt mer flørtende kommunikasjon enn NRK (iallefall igår), og jeg bare skjønner ikke hvordan hun vel vitende om overgrepsdom og i beste fall seksuell omgang med tenåringer ikke bare flørtet - men også «er det upassende av mor til 17åring å gi wallpaper med nakne damer som holder surfebrett»

?…..

WTF?

Det samme tenker jeg. Hva annet skulle det liksom være?

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg ønsker å vite hva denne «private reisen» til MM koster norske skattebetalere. 
Alle skjønner jo at hun rømmer fra både rettssak og Epstein-saken gjennom å dra til utlandet. Formodentlig til et sted med høy standard, med sikkerhetsvakter med. 
Hva koster det?

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet

?…..

WTF?

Ja, det er så man blir kvalm og helt oppgitt. Hvordan er det mulig for et voksent menneske å skrive slikt? Det er bare så galt. Tror forresten MBH var 16 år, ikke 17.

Skrevet

Det er verdt å merke seg hvor utrolig utspekulert Epstein var. Mulig disse bildene av Mette skulle brukes til noe, selv om jeg ikke vet helt hva. 

Her står det hvordan Bill Gates ble forsøkt utpresset på grunn av utenomekteskapelig forhold. Så dette er kjent MO. 
https://www.nrk.no/nyheter/avis_-jeffrey-epstein-skal-ha-forsokt-a-utpresse-bill-gates-1.16416859

Ikke at det frikjenner MM på noen måte, hun burde jo ikke pleiet vennskap med ham. Kan ikke være mye til menneskekjenner når du tror du har nært vennskap og så både brukes du og blir kalt «mess» bak ryggen. Lurer på hvordan det føles for henne å se hvordan Boris og Epstein snakker om henne. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
Isild skrev (10 minutter siden):

Enig!  Nå er det synd på HM. Er det noen som kunne trengt en sykmelding eller å reise bort nå, så er det han tror jeg. Han skal altså smile og representere og "business as usual", mens stesønnen og kona "konkurrerer" om forsidene pga skikkelige skandaler og alvorlige forhold. Søsteren og svogeren lever på sin egen planet - bokstavelig talt, og foreldrene er reduserte pga helse og alder. 

Stakkars mann! 

Men, jeg lurer jo på hva han har visst han også. Har han visst at vennskapet til JE og MM ikke kun var 3 tilfeldige møter, men svært mye mer? Har han visst mer enn det Marius fortalte dem om "problemkompleksene" (de nå 38 tiltaleforholdene)  

Jeg lurer også på hva han har visst , men har uansett vondt av situasjonen han er i nå

• Liker 8
Skrevet
SVK skrev (4 minutter siden):

Den kommentaren virker å bygge på at Mette Marit ikke ble frarådet å ha kontakt med Epstein.  Om det er tilfellet så er jeg enig i at statsapperatet har feilet. Men om hun ble advart, men ikke lyttet så er det vel ikke noe mer rådgiverne kan gjøre? 

Dette er jo det som var mye tema på den tiden. Kvinne undertrykkelse, som man ofte måtte "godta" og "overse" 

Det var i festlilige lag, en eller annen gris slengte noe til deg, så måtte du høflig smile og gjerne le, slik at det ikke ble dårlig steminig.  Ble det dårlig stemning, då var det ikke  han som slang med leppa som var grunnen. Det var du, fordi da var du prippen og gud vet hva. Ble han sint etc og lot det gå utover alle, så var det på din kappe, ikke han som var ufin og valgte å ødelegge kvelden for alle , fordi han ikke klarte å ta seg sammen.

Sånn var det før mee too. Og nå er det bedre men fortsatt litt sånn

• Liker 4
Skrevet
Mmmwhatever skrev (2 minutter siden):

Jeg ønsker å vite hva denne «private reisen» til MM koster norske skattebetalere. 
Alle skjønner jo at hun rømmer fra både rettssak og Epstein-saken gjennom å dra til utlandet. Formodentlig til et sted med høy standard, med sikkerhetsvakter med. 
Hva koster det?

Dette har jeg også tenkt.En privat ferie av uviss lengde når en ikke har annen inntekt enn skattepenger, betyr at du og jeg betaler for hennes flukt fra virkeligheten. 

Mon tro om jeg og kan få penger av staten til å reise bort når min hverdag oppleves overveldende og jeg har behov for en time-out? Bare la alle forpliktelser ligge igjen hjemme og la andre svare for meg. Det virker ikke så dumt det.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 22
Skrevet
Isild skrev (12 minutter siden):

Stakkars mann! 

Enig med deg. Han av alle fortjener en time out. Lurer også veldig på hva han har visst og ikke. 

• Liker 8
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...