Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

At mange gjør det forsvarer ikke at MM gjør det. 

At de ikke visste hvilken forferdelig mann han var, skulle det stå. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Natttåke skrev (1 minutt siden):

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/2m0Xv/mette-marit-blir-dronning

Spørsmålene om Mette-Marits status og tittel ved giftermål og senere troneovertakelse har ifølge statsministeren ikke vært gjenstand for spesielle utredninger. Det har heller ikke spørsmålet om hvorvidt kronprinsen en dag skal overta tronen.

En selvfølge - Det regner jeg som en selvfølge. Vår grunnlov og vår statsskikk er klar på dette punktet. Vi har en arveprins som vil bli konge og hans ektefelle blir dronning. Det eneste som trengte en vurdering, var spørsmålet om kongen personlig måtte gi samtykke til ekteskap, eller om det var regjeringen. Dette har vi avklart, sa statsministeren.

Takk. Jeg skjønner at man har regnet med det og at det er skikk i den grad vi kan sies å ha en skikk etter 3 generasjoner. Men nå er vi ganske langt utenfor skikken uansett. I tillegg tar ikke artikkelen med i vurderingen at det ikke er normalt at regjerende dronningers menn blir konger. Og nå skal monarkiet være kjønnsnøytralt. Så man kan jo la være å la henne få dronningtittel med den begrunnelsen hvis man ikke vil si rett ut at hun er uegnet.

Jeg kan fremdeles ikke se at lov brytes om hun ikke blir dronning. Og hvem i all verden skulle prøve å tvinge det fram hvis HM sa at hun er fremdeles prinsesse? (Ikke at jeg tror at han går for den løsningen, men jeg tror det er teoretisk mulig. Jeg kan i hvert fall ikke se noen juridiske grunner til at det er annerledes).

Grunnen til at jeg tar opp dette er at jeg kan på en måte forstå at han ikke vil skille seg fra den kritisk syke partneren, selv om han (helt hypotetisk) hadde ansett ekteskapet for å være over. 

• Liker 4
Skrevet
Snurrevippen skrev (3 minutter siden):

Tull. mange elitefolk hadde med dette mennesket Epstein å gjøre ute. At de viste hvilken forferdelig mann han var. 

Og? Det gjør det ikke et dugg bedre.

Hva er greia?

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
Natttåke skrev (5 minutter siden):

Genrelt er det ikke bestandig vi kan si unnskyld, så er alt glemt. Her er en salig blanding av overgrep, mørke og skyggelegging, og å leve to liv. 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrOylX/mette-marits-mejl-till-epstein-trakigt-brollop

ett mejl från 2012 skriver kronprinsessan om ett ”tråkigt bröllop”.

”Det var som i en gammal film, där man vet att karaktärerna inte kommer att finnas med särskilt länge”, skriver hon till Epstein.

Mejlet skickades bara timmar efter att Mette-Marit deltagit i Luxemburgs arvstorhertig Guillaume och Stéphanie de Lannoys bröllop.

Bland gästerna fanns även delar av den svenska kungafamiljen, däribland kung Carl XVI Gustaf och drottning Silvia.

Du sier ikke sånt. du er landets kronprinsesse.

MM skal ha hatt et VELDIG nært og tillitsbasert vennskap med Jeffrey Epstein for å komme med så hårreisende uttalelser!

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Epsteins modus operandi var å knytte til seg mektige personer, for så å sette dem i «uheldige» situasjoner hvor de ble filmet m.m. Mektige venner er en ting;  mektige venner som man har uheldige bevis mot, er noe annet. Plutselig er deres makt blitt din makt.  

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Og til deg som er medlem i et polisk parti, er organsiasjon eller en losje. Skriv til dem, fortell dem at du vil vite hva de konkret gjør. Vi skal gjøre dette til våre folkevalgte.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 timer siden):

Alt kan være kode, for det vi vet. Dette med tannlege er jo en av de tingene som skurrer i mine ører.

Så rart at du skriver det ; det var det første som slo meg !!

• Liker 2
Skrevet
Rastebenk skrev (3 minutter siden):

MM skal ha hatt et VELDIG nært og tillitsbasert vennskap med Jeffrey Epstein for å komme med så hårreisende uttalelser!

Nettopp!

• Liker 3
Skrevet
Hekken skrev (2 minutter siden):

Så rart at du skriver det ; det var det første som slo meg !!

Mulig det er høyst konspiratorisk av meg å tenke sånn😅

Skrevet
Rastebenk skrev (6 minutter siden):

Helt enig. MM har i svært mange år utvist en skremmende dårlig dømmekraft. Alt tyder også på at det er hun som styrer showet i kongehuset, med et særkullsbarn som har levd et totalbeskyttet, hemmelig og kriminelt villmannsliv på Skaugum. Tenk om MBH faktisk hadde kjørt ned og drept en gardist, og ikke bare nesten!

I dag sitter jeg med en følelse av at vi virkelig ikke vet hvem hun er. Den tekkelige offentlige versjonen er bare skuespill tror jeg.

Hun har ikke bare utvist DÅRLIG dømmekraft, hun har tydeligvis ikke dømmekraft. 

• Liker 14
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg er sen til festen - hvorfor har hun overnattet hos han i Florida? 

Skrevet
Natttåke skrev (9 minutter siden):

Genrelt er det ikke bestandig vi kan si unnskyld, så er alt glemt. Her er en salig blanding av overgrep, mørke og skyggelegging, og å leve to liv. 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrOylX/mette-marits-mejl-till-epstein-trakigt-brollop

”Det var som i en gammal film, där man vet att karaktärerna inte kommer att finnas med särskilt länge”, skriver hon till Epstein.

Mejlet skickades bara timmar efter att Mette-Marit deltagit i Luxemburgs arvstorhertig Guillaume och Stéphanie de Lannoys bröllop.

Bland gästerna fanns även delar av den svenska kungafamiljen, däribland kung Carl XVI Gustaf och drottning Silvia.

Skulle akkurat linke til samme artikkel.

Dette tyder på et nært vennskap og ikke overfladisk kontakt som hun har ymtet om. Hun klager til sin gode venn Epstein over kjedsomhet når hun er på oppdrag som Norges kronprinsesse, det er helt sprøtt!

• Liker 11
  • Nyttig 12
Skrevet
Isild skrev (1 minutt siden):

I dag sitter jeg med en følelse av at vi virkelig ikke vet hvem hun er. Den tekkelige offentlige versjonen er bare skuespill tror jeg.

Hun har ikke bare utvist DÅRLIG dømmekraft, hun har tydeligvis ikke dømmekraft. 

Dette har jeg prøvd å sagt lenge. Vi kjenner de ikke. Får kun se en polert fasade og med alle bitene som man har samlet om henne, samt sønnen så er det noe som har skurret bak denne fasaden lenge. Men alt blir avfeid som spekulasjoner…

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
GammelKaktus skrev (1 time siden):

Hun lånte vel huset hans i Palm Beach... Merkelig at disse menneskene låner ut huset sitt i hytt og pine og at folk i en posisjon som MM velger å ta i mot slike tilbud.

Akkurat det er vel ganske vanlig i disse kretsene. 
Reagerer mer på den enorme tilliten hun har hatt til denne mannen. Dårlig dømmekraft

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Mulig det er høyst konspiratorisk av meg å tenke sånn😅

Jeg har tenkt sånn mange ganger om kongehuset de siste åra. Virkeligheten har 100 prosent vist seg å toppe mine villeste teorier/fantasier. 😄

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (Akkurat nå):

Jeg har tenkt sånn mange ganger om kongehuset de siste åra. Virkeligheten har 100 prosent vist seg å toppe mine villeste teorier/fantasier. 😄

Det er ganske ille😬

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Det er ganske ille😬

Ikke sant! Märtha/Durek, Marius og Mette-Marit. De innfrir og mere til. 🤪

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (20 minutter siden):

Har hun beklaget seg? Ja. Slutt å legg mer i det enn det er. Det er for dumt! 

Hva er «for dumt»? Forsvarer du MM selv etter alt som er dokumentert til nå? Jeg tør anta at det vil komme frem mer. 
Opplever du henne som en verdig kongelig i lys av hvordan hun har opptrådt? 

• Liker 12
  • Nyttig 16
Skrevet
Natttåke skrev (16 minutter siden):

Tenk på det, neste gang de kongelige har vært på kommunevisitt eller på førjulsbesøk på sykehjem; Hva sladrer de om etterpå? Hva sier de om dem de har truffet?  Er de alle på dette nivået, eller bare MM?

• Liker 22
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
K_mb skrev (1 time siden):

Skulle akkurat linke til samme artikkel.

Dette tyder på et nært vennskap og ikke overfladisk kontakt som hun har ymtet om. Hun klager til sin gode venn Epstein over kjedsomhet når hun er på oppdrag som Norges kronprinsesse, det er helt sprøtt!

Men, hun gjentar jo i det uendelige at hun er "the rebellion", og "mature is for grown-ups" mens JE faktisk prøver i et skriv å fortelle henne at det ligger hos henne, at hun har alle muligheter til å ta tak og kan klare det og må få orden på seg selv og livet sitt. Her er faktisk overgriperen den voksne, mens hun, mor til tre barn, inkl en datter, en kommende dronning, den som fortsatt sitter med begge beina i lekegrinda med sneipen i kjeften og klager på livet sitt.

JE var aldri into voksne damer, han likte "barely legal", og har hatt huset fullt av unge, skrapfattige øst-europeere de siste årene og ikke orker å høre på en overprivilegert voksen cry baby lengre, sender henne et "godt" svar. Da reiser hun tilbake til Oslo, og Norge, og tilbake til HM igjen. Romantiseringen tar slutt for en periode og rebellen roer seg ned etter noen gode måneder "for å finne seg selv".  

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 22
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...