Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Diverse skrev (2 timer siden):

MM så temmelig ubekvem ut på bilder og film fra møtet med den belgiske kongefamilien. Og det kunne virke som det er temmelig dårlig stemning mellom MM og kongeparet. 

Jeg gikk inn for å se på det som det er blitt lenket til her, og er enig i at MM ser ubekvem ut. Det hadde jeg også gjort hvis en fotograf i sin enfoldighet hadde zoomet inn på mitt ansikt som en annen stalker, i stedet for å ha fokus på det som faktisk var anledningen. Pinlig av VG. På bildekarusellen er det til og med inkludert et helt idiotisk bilde som ikke kan forklares med noe annet enn tunnelsyn - bilde nr 5. 

Det er når det blir slik useriøs og slett journalistikk at mediene blir sine egne nyttige idioter. Denne tabloide dekningen av statsbesøket demonstrerer virkelig at alle journalistiske prinsipper ryker i jaget på klikk. 

Kongen var så lik sin far i dag, han sto med et litt sammenknytt uttrykk i ansiktet, på krykkene sine, som om han sliter med å holde seg på beina. Håper han tillater seg selv å få sitte i rullestol snart. Kongen vår :hjerte: Monarki eller ikke, kongeparet har gjort en solid jobb med å representere. 

Endret av JustAsking
  • Liker 9
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (49 minutter siden):

En flåsete kommentar om et kjedelig bryllup er en bagatell som både kan unnskyldes og tilgis. 

Epstein.. det var mottakeren av denne nedlatende beskrivelsen av et bryllup hun deltok i som en representant for Kongeriket Norge. 

Endret av K_mb
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Jeg gikk inn for å se på det som det er blitt lenket til her, og er enig i at MM ser ubekvem ut. Det hadde jeg også gjort hvis en fotograf i sin enfoldighet hadde zoomet inn på mitt ansikt som en annen stalker, i stedet for å ha fokus på det som faktisk var anledningen. Pinlig av VG. På bildekarusellen er det til og med inkludert et helt idiotisk bilde som ikke kan forklares med noe annet enn tunnelsyn - bilde nr 5. 

Det er når det blir slik useriøs og slett journalistikk at mediene blir sine egne nyttige idioter. Denne tabloide dekningen av statsbesøket demonstrerer virkelig at alle journalistiske prinsipper ryker i jaget på klikk. 

Kongen var så lik sin far i dag, han sto med et litt sammenknytt uttrykk på krykkene sine, som om han sliter med å holde seg på beina. Håper han tillater seg selv å få sitte i rullestol snart. Kongen vår :hjerte: Monarki eller ikke, kongeparet har gjort en solid jobb med å representere. 

Det ble zoomet inn en gang? Det var etter «boring» kommentaren. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
Eufemia- skrev (1 time siden):

Å representere i kongelige bryllup er ikke privat. Det skulle hun vite, men brukte privatsvaret som en måte å komme seg unna å svare på spørsmålet. 
Det er bare SÅ pinlig å se bildene, å se hvordan gjestene smiler stramt og pliktig der hun står sammen med dem. Vi ser dronning Sonja som såvidt får til å presse frem et slags smil ved siden av MM. 
MM har kun ett uttrykk, og jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Hun klamrer seg til HM sin hånd, og det ser bare dumt ut, lite voksent å stå der å holde hender i et statsbesøk. Det passer seg ikke. 
Evnes det ikke å fremføre og gjennomføre uten at man blir forstyrret av slike ting, så er det bedre å ikke stille opp.

Ved å plutselig stille opp tar hun fokuset bort fra gjestene i statsbesøket. Det er ikke til nasjonens beste

Å evt. rehabilitere seg så er det langt klokere å gjøre noen jobber i det små, for det norske folk som knapt tror på henne lenger. 

Greia her er at MM ved å stille opp nå tar fokuset fullstendig bort fra gjestene i statsbesøket. 

ELEFANTEN I ROMMET, et det noe som heter, og her kommer uttrykket til sin rett. 
Hun har kledd seg i en mørk og tung drakt som ikke passer til anledningen - det er vår og normalt å velge noe lysere farver. Håret er med midtskill og bak ørene, igjen. Finnes det ikke frisører med fagbrev til å kunne sette opp det lange håret? Et ansikt blankskurt og uten farve - ikke engang litt på leppene. Forunderlig, når de faktisk stiller for å representere landet vårt. 
MEN, hun har jo brukt de siste månedene til å kle seg i sort, stort sett. Sorte klær, og såvidt noe som ligner en grimase som skal være et smil. 

Mette er IKKE min kronprinsesse, syns det er direkte pinlig at ho skal representere oss. Men, om vi skal få folk til å våkne å se hvor galt dette er så syns jeg vi bør holde oss til sakelig kritikk, ellers blir det bare et hylekor.

F.eks, all denne kritikken av håret hennes, - med de lungene så vil det være svært plagsomt å bruke hårspray, snakker av erfaring... og kanskje det er derfor ho må bruke enkle frisyrer som ikke krever masse produkter som er direkte skadelig for sånne lunger som hennes.

Blir litt dumt og lite matnyttig å bare kritisere alt som kritiseres kan.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (33 minutter siden):

Det ble zoomet inn en gang? Det var etter «boring» kommentaren. 

Jeg så hele seansen, og der er det en uforholdsmessig lang stund med utelukkende MMs ansikt mens man hørte de andre prate. Det ble ikke zoomet inn på noen av de andre i rommet. Det er billig og tabloid fokus å beholde fokus på ett ansikt, så man omtrent ser porene, i en slik anledning. Skjønner ikke hva det tilfører noen, annet enn å bygge opp til trash talk.

Edit: Mener det skjedde før den kommentaren, men nå er klippet borte. Mulig det var etter, men poenget står. Først 15 sekunder kun med hennes ansikt, så zoom ut noen sekunder, og deretter ny zoom inn, denne gangen er kronprinsen med men det er henne kameraet peker på. Hun prøver for øvrig et par ganger å flytte seg ut av fokus, og en gang sier hun til HM at de skal flytte seg litt slik at de kommer i bakgrunnen for det belgiske kongeparet - som man kan forstå, siden det er de som er gjestene. 

Endret av JustAsking
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (22 minutter siden):

Hvis hun hadde ment noe som helst med sympatien sin så ville hun ha stått frem med alt hun vet.

Mye av denne saken er nok for ekstrem til å innrømmes, så det er nok derfor hukommelsestap blir brukt i de mest pinlige sakene.

Hun googlet altså Epstein, og kan ikke huske hva hun fant..., bare at det hun fant så ikke bra ut, etterfulgt av et smilefjes. Er det virkelig noen som tror på dette?

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Gunstein123 skrev (3 minutter siden):

Mye av denne saken er nok for ekstrem til å innrømmes, så det er nok derfor hukommelsestap blir brukt i de mest pinlige sakene.

Hun googlet altså Epstein, og kan ikke huske hva hun fant..., bare at det hun fant så ikke bra ut, etterfulgt av et smilefjes. Er det virkelig noen som tror på dette?

Men husk at hun hadde ikke brukt smilefjeset om hun hadde visst om forbrytelsene hans 😅

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (15 minutter siden):

Når kongen av Belgia sier at boken ikke er kjedelig, og alle ler en klein og beklemt latter og kronprinsessen blir stram i masken. Helt ubetalelig seanse, verdt å få den med seg live. Spesielt fordi NRK deler kun bildene der det ser ut som det er riktig så god stemning, men live seansen viser hvordan stemningen faktisk er. 

VG ser ut til å ha fjernet det, faktisk 🧐 men det kan da ikke stemme? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er litt merkelig at hun velger å delta i dag. Det stormer fortsatt rundt henne med alt som har skjedd og jeg ville tro at det mest fornuftige for henne hadde vært litt ro? Men hun kjenner kanskje på at hun må ut blant folk og føle at ting er litt normalt?🤔 Mye rart som foregår i den kongefamilien..  

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
keops skrev (På 24.3.2026 den 14.12):

Ser at MM tar på og gnir på ryggen til dronning Mathilde når hun får gaven fra henne. Er ikke dette fullstendig brudd på etikette?

Er ikke første gang. Husker jeg en gang så er bilde der huntok Sonja i/under ansiktet (slik hun gjorde med Haakon i bryllupet) da de klemte. Det er en veldig intim handling; når tar du svigermor i ansiktet / under haken? 
Jeg tror det er et klønete forsøk på å virke varm.

Endret av O Rakel
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Blått skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er litt merkelig at hun velger å delta i dag. Det stormer fortsatt rundt henne med alt som har skjedd og jeg ville tro at det mest fornuftige for henne hadde vært litt ro? Men hun kjenner kanskje på at hun må ut blant folk og føle at ting er litt normalt?🤔 Mye rart som foregår i den kongefamilien..  

Hun har blitt kritisert i evigheter fordi hun ikke representerer nok. Men noe skal man klage på for å finne mening i eget liv, tydeligvis. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Huldra27 skrev (33 minutter siden):

Uff. Fikk faktisk skikkelig vondt av Sonja her.

Klarte seg fint uten oksygen her

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes det er både modig og tøft at hun orker å jobbe litt i dag. Sikkert godt å gjøre noe som ligner på normalitet. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Solstråle1 skrev (5 minutter siden):

Hun har blitt kritisert i evigheter fordi hun ikke representerer nok. Men noe skal man klage på for å finne mening i eget liv, tydeligvis. 

Ganske spesielt å ikke gidde å representere noe særlig når hun skulle ha representert. Når hun derimot har blamert seg selv og  nasjonen for all verden, vil hun gjerne representere. Det finnes treffende karakteristikker for slik atferd, men de får vi la ligge her.

Endret av Caniggia
  • Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Solstråle1 skrev (Akkurat nå):

Men hun har jo vært syk lenge og har trukket seg tilbake, før, på grunn av det.  Jeg tenker at med de helseproblemene hun har og med alt som skjer, at det mest naturlig er å ta det litt med ro? Det må jo være ganske brutalt å føle at alle øyne er på henne, og dette (og rettssaken mot sønnen) har jo skapt overskrifter utenlands også. 

• Liker 2
Skrevet
Blått skrev (Akkurat nå):

Men hun har jo vært syk lenge og har trukket seg tilbake, før, på grunn av det.  Jeg tenker at med de helseproblemene hun har og med alt som skjer, at det mest naturlig er å ta det litt med ro? Det må jo være ganske brutalt å føle at alle øyne er på henne, og dette (og rettssaken mot sønnen) har jo skapt overskrifter utenlands også. 

Kan ikke se for meg at dette er noe hun selv har valgt, det er nok en konsekvens av alt støyen som har rammet kongehuset siste tiden. Hun stilles til ansvar som seg hør og bør når man har tabbet seg ut med å « baksnakke» slektninger og satt kongehuset i et dårlig lys. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Solstråle1 skrev (8 minutter siden):

Jeg tror på at hun ikke visste hva slags udyr han var. Jeg tror på at hun ikke hadde fortsatt kontakten om hun visste at han var en pedofil overgriper. 

Var han en PEDOFIL overgriper?

Skrevet
Caniggia skrev (3 minutter siden):

Ganske spesielt å ikke gidde å representere noe særlig når hun skulle ha representert. Når hun derimot har blamert seg selv og  nasjonen for all verden, vil hun gjerne representere. Det finnes treffende karakteristikker for slik atferd, men de får vi la ligge her.

Nå må jeg bare si.. at da kroppen min har vært i fight og flight er de rundene jeg har kjempet meg gjennom ting som jeg ikke burde. Nå er jeg et menneske.. og har ikke det apparatet rundt meg som hun har. Men det er derfor jeg tenker at det er mest naturlig for henne å ta det med ro? Hun må jo ha et ganske sterkt nettverk rundt henne. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...