Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Natttåke skrev (39 minutter siden):

Prinsesse Ragnhild hadde et utrolig klarsyn om MM og rollen. Vi må bare gi henne rett.

Absolutt. 

Erling kom fra en skipsrederfamilie, faren var med å redde Norges gullreserver over til Storbritannia, han bygde opp og var sjef for Nortraship under Andre verdenskrig og  broren var jagerflyger under Andre verdenskrig. Erling var med i Kompani Linge under Andre verdenskrig og  han hadde utdannelsen sin fra Harvard.   Bestekompisen hans var Gunnar Sønsteby. 

Tidenes understatement da Ragnhild svarte at Erling er av et annet kaliber enn Mette-Marit på spørsmålet om hva som skilte Erling fra Mette-Marit. 

Endret av SVK
  • Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Ja, men de sa også at hun foreløpig ikke var med i programmet, så det var jo ikke helt utelukket.

Nå er det  jo ganske stor forskjell på denne korte innendørsseansen, kontra fullt statsbesøkprogram med bedriftsbesøk og lunsjer og gallamiddager, så jeg ser virkelig ikke at det er noen motsetning mellom det de sa i forrige uke og det vi ser idag.

Tvert i mot.

Det er jo ikke mye hun er med på her, men det har høy synlighet. Audiensen er beregnet til en time mellom velkomstseremonien og lunsjen, og det er det eneste hun er satt opp på.  Og så er det selvfølgelig gode hvilemuligheter for henne på slottet, både før og etter audiensen, så det er jo en nøye utplukket liten del av programmet hun er med på.

Og at hun deltar på akkurat dette er også nøye planlagt. Det er iscenesatt til minste detalj. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Snurrevippen skrev (31 minutter siden):

Du blander litt mye her. En høring i Stortinget handler om politiske eller myndighetsmessige forhold og hvem som kalles inn avgjøres av komiteen som gjennomfører høringen. Det er ikke slik at hvem som helst bare kan banke på døra og si «hør nå her» og melde seg frivillig. Morsom tanke, men nei. 

Du tror jeg ikke er klar over dette?

For øvrig: Mette-Marit er ikke «hvem som helst» og selvsagt ville komiteen hørt på henne. Akkurat som politiet ville gjort hvis hun og Haakon frivillig hadde meldt seg til avhør i MBH-saken.

Hvis hun hadde ment noe som helst med sympatien sin så ville hun ha stått frem med alt hun vet.

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

MM så temmelig ubekvem ut på bilder og film fra møtet med den belgiske kongefamilien. Og det kunne virke som det er temmelig dårlig stemning mellom MM og kongeparet. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Du tror jeg ikke er klar over dette?

For øvrig: Mette-Marit er ikke «hvem som helst» og selvsagt ville komiteen hørt på henne. Akkurat som politiet ville gjort hvis hun og Haakon frivillig hadde meldt seg til avhør i MBH-saken.

Hvis hun hadde ment noe som helst med sympatien sin så ville hun ha stått frem med alt hun vet.

Hun kunne fortalt dem om hvordan hun observerte at han drev utpressing. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
1 minutt siden, Diverse said:

MM så temmelig ubekvem ut på bilder og film fra møtet med den belgiske kongefamilien. Og det kunne virke som det er temmelig dårlig stemning mellom MM og kongeparet. 

Håper kongeparet har litt høyere standard enn MM ja. Jeg har inntrykk av at de har det. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Diverse skrev (2 minutter siden):

Noen har fått voksenkjeft. 

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

Hun kunne fortalt dem om hvordan hun observerte at han drev utpressing. 

Blant annet. Og om resten av nettverket, bindinger og møter osv.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (56 minutter siden):

84413665.webp?imageId=84413665&x=0.00&y=

Uff. Fikk faktisk skikkelig vondt av Sonja her.

• Liker 7
  • Hjerte 7
Skrevet
JustAsking skrev (25 minutter siden):

Hvaffornoe - SA den belgiske kongen om boken at den ikke var boring?! Tidenes burn til MM i bryllupet i så fall :ler: 

Dette var akkurat det jeg tenkte, også :ler:

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Huldra27 skrev (Akkurat nå):

Uff. Fikk faktisk skikkelig vondt av Sonja her.

Kongen virker redusert også, ingen god situasjon for kongeparet dette her. 

• Liker 6
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Ja, men de sa også at hun foreløpig ikke var med i programmet, så det var jo ikke helt utelukket.

Nå er det  jo ganske stor forskjell på denne korte innendørsseansen, kontra fullt statsbesøkprogram med bedriftsbesøk og lunsjer og gallamiddager, så jeg ser virkelig ikke at det er noen motsetning mellom det de sa i forrige uke og det vi ser idag.

Tvert i mot.

Det er jo ikke mye hun er med på her, men det har høy synlighet. Audiensen er beregnet til en time mellom velkomstseremonien og lunsjen, og det er det eneste hun er satt opp på.  Og så er det selvfølgelig gode hvilemuligheter for henne på slottet, både før og etter audiensen, så det er jo en nøye utplukket liten del av programmet hun er med på.

Det viser jo da at det er mulig å tilrettelegge uten at hun er med på hele programmet.
Likevel har hun uteblitt fullstendig fra så mange oppdrag og anledninger.
HM har stilt alene eller barna har steppet inn. Det føyer seg inn i hennes historie som drop out. 

Og som nevnt trappet hun opp etter at MBH-saken sprakk. Hvorfor tror du hun gjorde det, når det normalt sett ville vært da man var nede for telling? Det er et ganske tydelig mønster om at hun kan yte mer når hun er tjent med det. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
SVK skrev (10 minutter siden):

Absolutt. 

Erling kom fra en skipsrederfamilie, faren var med å redde Norges gullreserver over til Storbritannia, han bygde opp og var sjef for Nortraship under Andre verdenskrig og  broren var jagerflyger under Andre verdenskrig. Erling var med i Kompani Linge under Andre verdenskrig og  han hadde utdannelsen sin fra Harvard.   Bestekompisen hans var Gunnar Sønsteby. 

Tidenes understatement da Ragnhild svarte at Erling er av et annet kaliber enn Mette-Marit på spørsmålet om hva som skilte Erling fra Mette-Marit. 

Normalt er jeg ikke opptatt av hvem som er ens familiemedlemmer og venner. Men i diskusjonen om Mette-Marit er det relevant for hele omgangskretsen hennes  var rusmisbrukere som drev med narkotikaforbrytelser og voldsforbrytelser. 

Endret av SVK
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Kongen virker redusert også, ingen god situasjon for kongeparet dette her. 

På listen over ting som Mette-Marit har gjort og som jeg aldri hadde hatt samvittighet til, kan man bare føye til å utsette sine aldrende svigerforeldre for dette.

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg tror kongeparet får medlidenhet. Men det er ikke så sikkert at det føles så godt. Kontrasten blir fryktelig tydelig i dag.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, Huldra27 said:

På listen over ting som Mette-Marit har gjort og som jeg aldri hadde hatt samvittighet til, kan man bare føye til å utsette sine aldrende svigerforeldre for dette.

Hun har ingen grenser, det er veldig tydelig. Kun meg, meg og meg. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Karnanna skrev (Akkurat nå):

Hun har ingen grenser, det er veldig tydelig. Kun meg, meg og meg. 

Og meg igjen.

Haakon kunne ikke ha funnet et mer uegnet menneske. Oppførselen hennes går ut over alt. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Flere enn meg som drar sammenlikning mellom Mette Marit og Rødhette under dagens opptreden på slottet?  Med all symbolikk dette innebærer tenker jeg de jobber hardt for sitt spill for galleriet. Jeg er ikke imponert, tvert om.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Når kongen av Belgia sier at boken ikke er kjedelig, og alle ler en klein og beklemt latter og kronprinsessen blir stram i masken. Helt ubetalelig seanse, verdt å få den med seg live. Spesielt fordi NRK deler kun bildene der det ser ut som det er riktig så god stemning, men live seansen viser hvordan stemningen faktisk er. 

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Aricia skrev (26 minutter siden):

Det er helt vanlig at kronikere har svingende dagsform. 

Og det å kombinere kronisk sykdom med jobb er jammen meg tøft nok i seg selv, om man ikke skal måtte mistenkeliggjøres og tillegges de verste motiver enten man er borte pga dårlig dag/periode ELLER stiller på jobb og leverer når man har gode dager. 

Eksakt - dagsformen svinger med goodwillen hun har, jo mer goodwill desto mindre på jobb, men nå som den er i kjelleren, stiller hun. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...