Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser Stortinget nå skal ha en bred høring om Epstein-saken og Epstein sitt nettverk i Norge. Støre er innkalt.

Siden MM visstnok har så stor sympati med ofrene,  og siden ingen andre nordmenn har vært i nærheten av så intim med ham, så går jeg ut i fra som en selvfølge at hun melder seg frivillig til denne høringen og forteller ærlig   alt hun vet. Det er virkelig det aller minste man kan forvente.

Hvis ikke er all denne «sympatien» bare piss.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Natttåke skrev (21 minutter siden):

Stakkars Sonja og Harald som må bære denne byrden MM er. 

Prinsesse Ragnhild er død, men jeg nevner henne likevel. 

• Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Natttåke skrev (5 minutter siden):

Det må være tøft for dem i dag. Men synes de holder maska godt. Proffe i møte med henne.

Og hennes uprofesjonalitet blir bare enda mer åpenbar i møte med så flotte mennesker.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Tror du så ille om storhertugparet i Luxemburg? Kronprinsessen sa jo at hun hadde vært i kontakt med dem og bedt om unnskyldning.

Jeg kan ikke forestille meg at de er så kjipe at de ikke vil ta i mot en unnskyldning.

Det er IKKE de som er "kjipe" om de godtar en unnskyldning eller ikke, det er det selvsagt MM som er som greide å lire av seg en slik kommentar i utgangspunktet. 

Jeg blir så utrolig flau over at dette er et menneske som presenterer landet mitt, og får betalt enorme summer for å gjøre det på toppen av det hele. Jeg tror knapt Haakon kunne funnet et dårligere dronningemne eller menneske om han hadde forsøkt.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
SVK skrev (Akkurat nå):

Prinsesse Ragnhild er død, men jeg nevner henne likevel. 

Prinsesse Ragnhild hadde et utrolig klarsyn om MM og rollen. Vi må bare gi henne rett.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Og hennes uprofesjonalitet blir bare enda mer åpenbar i møte med så flotte mennesker.

Ja, absolutt!

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Ser Stortinget nå skal ha en bred høring om Epstein-saken og Epstein sitt nettverk i Norge. Støre er innkalt.

Siden MM visstnok har så stor sympati med ofrene,  og siden ingen andre nordmenn har vært i nærheten av så intim med ham, så går jeg ut i fra som en selvfølge at hun melder seg frivillig til denne høringen og forteller ærlig   alt hun vet. Det er virkelig det aller minste man kan forvente.

Sympati? For min del var det klippet ut, og noe jeg aldri så. Var bare sympati for seg selv. Kunne kommet med en beklagelse uten og legge fokus på seg selv. Og dette vil vi ha og hylle. Nei, jeg vil ikke ha dette. 

• Liker 17
Skrevet
Solstråle1 skrev (1 time siden):

Nå er det altså også galt at hun representerer/jobber. Hun kan virkelig ikke pusse nesen uten negative kommentarer. 

Å lese at oksygen og besøk på legevakten er spill for galleriet… jeg har ikke ord! Jeg kan ikke forestille meg hvilke type mennesker det er som skriver slikt! 

En kongelig som har bedratt sitt eget folk må vel regne med at begeistringen for nye representasjonsoppdrag er litt avmålt?

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
fjellglad skrev (3 minutter siden):

Det er IKKE de som er "kjipe" om de godtar en unnskyldning eller ikke, det er det selvsagt MM som er som greide å lire av seg en slik kommentar i utgangspunktet. 

Jeg blir så utrolig flau over at dette er et menneske som presenterer landet mitt, og får betalt enorme summer for å gjøre det på toppen av det hele. Jeg tror knapt Haakon kunne funnet et dårligere dronningemne eller menneske om han hadde forsøkt.

Folk som ikke kan akseptere en unnskyldning fra noen som har trampet i klaveret er kjipe folk. 

• Liker 7
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (6 minutter siden):

Du blander litt mye her. En høring i Stortinget handler om politiske eller myndighetsmessige forhold og hvem som kalles inn avgjøres av komiteen som gjennomfører høringen. Det er ikke slik at hvem som helst bare kan banke på døra og si «hør nå her» og melde seg frivillig. Morsom tanke, men nei. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Folk som ikke kan akseptere en unnskyldning fra noen som har trampet i klaveret er kjipe folk. 

Jeg så ingen unnskyldning. Ingen.

Så en trassig unge som ikke likte å bli stilt spørsmål til.

Endret av Margit777
  • Liker 19
  • Nyttig 19
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Folk som blindt godtar unnskyldninger er naive og viser bare at de lar seg tråkke på. Ikke alt kan unnskyldes.

• Liker 15
  • Nyttig 22
Skrevet
Natttåke skrev (11 minutter siden):

Det må være tøft for dem i dag. Men synes de holder maska godt. Proffe i møte med henne.

Ja, og dette er familie også. 
Generelt handler det om at alle kongelige de norske omgås nå vet at Norges kronprinsesse snakker dårlig om dem til andre, i dette tilfellet til den pedofile, overgrepsdømte halliken Jeffrey Epstein. Den samme mannen MM dyrket et nært og intimt forhold til gjennom flere år - UTEN at verken Haakon eller kongehuset reagerte. 
Jeg har ikke ord som dekker hvor utillatelig det er. Skammelig er bare starten. 

• Liker 11
  • Nyttig 11
Skrevet
Margit777 skrev (2 minutter siden):

Jeg så ingen unnskyldning. Ingen.

Så en trassig unge som ikke likte å bli stilt spørsmål til.

Jeg snakker om det at hun fortalte at hun hadde kontaktet de som giftet seg i det bryllupet hun omtalte som kjedelig. 

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Du mener det, ja. Ville du mene det samme om tilsvarende hadde rammet dine kjære? 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Generelt handler det om at alle kongelige de norske omgås nå vet at Norges kronprinsesse snakker dårlig om dem til andre, i dette tilfellet til den pedofile, overgrepsdømte halliken Jeffrey Epstein. Den samme mannen MM dyrket et nært og intimt forhold til gjennom flere år - UTEN at verken Haakon eller kongehuset reagerte. 

Ja, og famile skal stå sammen. Jeg skjønner dersom dette er krevende å tilgi, det er full forakt i mms omtale av dem. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
luna1 skrev (2 minutter siden):

Folk som blindt godtar unnskyldninger er naive og viser bare at de lar seg tråkke på. Ikke alt kan unnskyldes.

En flåsete kommentar om et kjedelig bryllup er en bagatell som både kan unnskyldes og tilgis. 

• Liker 7
Skrevet

Du mener det, ja. Ville du mene det samme om tilsvarende hadde rammet dine kjære? 

Ja. Det er en bagatell. 

• Liker 3
Skrevet

Og selvsagt vil alle andre kongelige oppføre seg høflig mot henne, men de passer nok veldig godt på hva de sier til henne i fremtiden.
Å baksnakke andre kongelige slik hun holder på regnes nok som et gigantisk tillitsbrudd og ikke noe som kan unnskyldes.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...