Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
krikelikken skrev (12 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/studio/72720-nyhetsstudio/11393694-kronprinsesse-mette-marit-dukker-likevel-opp-på-statsbesøk

Mette Marit drar på statsbesøk er nå rehabilitert. 

Ren fantasi å lese at mange her tror at hun ikke blir dronning og at Haakon og Mette Marit skal ha enordning der han er konge, men hun "ikke er god nok" til å være dronning. 

Hallo.

Hvordan kan vi få henne til å slutte å "representere" oss? 

Det er så flaut! 🙈

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg hadde faktisk anmodet om at hun uteble. 

Det er det noen av oss tenkte da vi hørte at hun uteble; belgierne var lunkne og måtte overtales og fikk beskjed om at MM ikke kom til å være med. Hvis det stemmer er det hinsides frekt å komme med kontramelding etter de er kommet hit.

Endret av Nymerïa
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Det er det noen av oss tenkte da vi hørte at hun uteble; belgierne var lunkne og måtte overtales. Hvis det stemmer er det hinsides frekt å komme med kontramelding etter de er kommet hit.

Absolutt, og dersom de velger andre arrangment. Bør vi se henne stråle i galla nå? Det er uryddig.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Aricia skrev (10 timer siden):

Veldig godt og tankevekkende debattinnlegg i Aftenposten av en spesialist på manipulasjon om hvordan det MM ble utsatt for av Epstein kan sammenliknes med mekanismene ofre for partnervold utsettes for: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/xrrAgX/medier-boer-bruke-anledningen-til-folkeopplysning-om-manipulasjon?fbclid=IwZnRzaAQul4RleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEe1QSd2Ytc1Po_L97Vhj8APQZxjo3AO-vscWX1laQvmYT4JJeKAbBU8-Ll8iE_aem_KgDScfMhah6IWPnnTlbSaA

Kjetil Vedøy begrunner dette med at Epstein brukte manipulasjonsteknikker som er kjent fra etterretningen, som feks svik og forvrengning av informasjon, og andre metoder for å skape "relasjonsusikkerhet". 

Så fortsetter han: 

Han var nok en master manipulator, men nå har vi alle lest disse emailene og noen iMessages; der fremstår ikke Mette Marit så innmari "manipulert". Det er jo hun som pusher på med kontakt med Epstein i mange tilfeller. 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Ja, enig. Kommentarfeltene er sjokkerende. Samtidig ser jeg mange gode innlegg, f.eks på face, om at det er over i mobbeterritorium.

Det manglet mye i det intervjuet, det er jeg enig i, men samtidig så var jo de ytre rammene - dvs maks 20 minutter pga helsen - sterkt begrensende. Det jeg stusset veldig over var det valget, som jeg tviler på hun har gjort alene, om at hun personlig tok på seg absolutt alt ansvar for svikten, og fullstendig avviste at noen i systemet rundt dem skulle ha noen informasjon om hvem de omgås privat. Det er mulig det er deres egen absolutte insistering på å holde privatlivet privat, eller det kan være at de har tenkt at det ikke ser bra ut å skylde på andre. Eller så kan det jo selvfølgelig være at hun faktisk føler at det er hennes ansvar alene. Det er mange som mener at apparatet rundt har sviktet her, så det viser jo integritet at hun ikke tar i mot den hjelpen hun kunne fått der i form av litt ansvarsdeling.

Jeg synes FB-kommentarer i stor grad viser til fakta, hva de selv har sagt i intervjuer og at mange ikke ønsker så mye uverdighet og dårlige verdier inn i en royal familie - og det må være greit. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet
Nymerïa skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde vært rimelig irritert hvis jeg var det belgiske kongeparet. Jeg tror ikke de har lyst til å bli assosiert med MM nå og så kom de under formodningen om at hun ikke kom til å være med.

Jeg tipper de kjenner henne mye bedre enn du gjør, og gjlr sine egne vurderinger av dette.

• Liker 13
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (2 minutter siden):

Han var nok en master manipulator, men nå har vi alle lest disse emailene og noen iMessages; der fremstår ikke Mette Marit så innmari "manipulert", det er jo hun som pusher på med kontakt med Epstein i mange tilfeller. 

Ja. I FB mener mange at det kan virke som om det er HM som blir manipulert. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 timer siden):

Jeg ser det gjentas og gjentas at Mette-Marit «ble manipulert» av Epstein. Men hun har ikke sagt noe om på hvilken måte hun ble manipulert. Hva skal han ha sagt eller gjort for å manipulere henne? Og til å gjøre hva nøyaktig? Hvordan manipulerer man noen til å se bort fra kjent informasjon? 

I mailene er det ingenting som tyder på noen manipulasjon fra hans side. Hun er «på» som en klegg, det er jo hun som flørter og maser, mens han er mer reservert.

Man må forvente at en voksen kvinne på nesten 40 med en stab på 150 folk har vett nok til å være litt skeptisk. Å sammenligne henne med ofrene er en stor skam. Og hvis det er så enkelt for helt fremmede utlendinger å manipulere de kongelige, så utgjør jo hele familien en gedigen sikkerhetsrisiko for landet vårt.

Bare så det er sagt så tror jeg ikke hun ble manipulert. Hun ble smigret og likte nok godt å omgås ham samt bli spandert på, men manipulert - nei.

Dette ☝️ 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
krikelikken skrev (1 time siden):

Interessante spørsmål. 

1. Vi vet at Haakon var på en slik samling for "unge kongelige", mens MM var 5 netter hos Epstein i Florida. Da hun prøvde besøke ham på øya (men ikke kunne fordi hun fikk alvorlig magesjau) skulle Haakon vente på hotellet på den karribiske øya, med barna deres. Han var på diverse jobboppdrag, eller hjemme på skaugum med barna under en del av de New York turene hun har gjort. Han var i Norge, da MM møtte Epstein i Paris fysisk. Jeg vet ikke hvor han var da Epstein besøke Mette Marit i Norge og gikk tur med ham i Frognerparken. Epstein hadde bestilt 2 hotellrom den natten på hotellet sitt. Ett til seg selv, og ett til en ukjent person. Man kan jo tenke sitt.

2. Det er ikke mulig å stoppe en kone fra å være utro. Men om du finner en metode, og du kan selge den, vil du bli milliardær. Haakon har vel bare skilsmisse igjen i verktøykassa. Virker ikke som å appellere til barna og fasade kan ha hjulpet. Det er en nådeløs situasjon å bli satt i når man er så offentlig figur som ham. En kvinne vil få masse sympati om mannen er utro, f.eks. Hillary da Bill Clinton var utro. Men et statsoverhode der kona hans er utro, vil han ikke få mye sympati, mest forakt. Også fra kvinner.

3. Vi kjenner ikke til at Haakon har elskerinne. Det har vært noen homo-rykter om ham, som såklart er ondsinnet oppspinn og slikt man har hørt om Stoltenberg og mange andre moderne mannfolk fordi de -ikke- flyr etter alt i skjørt. Ofte er ryktene startet av kvinner som ikke fikk lokket dem til sidesprang.

4. Det virker nok mest som om Haakon er et offer for en kone med grenseløs atferd, som drar på "ferie" 10 ganger til USA på et år, 2 ganger i Europa for å treffe Epstein og til og med møter ham i Oslo. Som sender eposter 12 ganger om dagen i perioder til ham. Som flørter. Som drar på shopping med ham. Som vitser om utroskap og konematerialer. Ja. Nei, det var hjerteskjærende å se ham bære på oksygenflaska hennes, som en hund i lenke. Unge menn hånler av ham i alle kretser jeg har innsyn i; og kaller ham Haacuck og slike ondsinnede ord. Denne stolen på hoteller som er vendt mot senga, kaller ungguttene på jobb bare for "Haakonsplassen" når. Det er sprøtt. 

Punkt 3): Ja, det kan jeg lett forstå. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Eyr skrev (23 minutter siden):

Hjalp med oksygen gitt. 

Er det ikke rart de møter opp sånn på stående fot på akutten? Forverret helsetilstanden seg så mye under intervjuet at det ikke kunne vente til en hverdag? 🧐

Blir ikke klok på dette jeg altså. Spill for galleriet?

Det de sa i forrige uke var at hun "foreløpig" ikke var satt opp på programmet, så det var jo ikke utelukket. Det fremgår jo også at det hun skal være med på er en audiens inne på slottet, så det er jo et ganske avgrenset oppdrag.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (På 23.3.2026 den 10.09):

Flytter det til rett tråd. Er dette bildet. Mulig Dagbladet også har lagt det ut, men er Se og Hør sitt jeg har sett:
Kronprinsesse Mette-Marit på tur med pustemaskin og parterapeut

Hun er ikke satt opp på noen venteliste for transplantasjon. 

Hun har reist og vil reise en del med fly til Australia fremover (?) så sykdommen er like livskritisk i dag, sa lungespesialisten fra Rikshospitalet (fra pressekonferansen på samme tid som Epstein-nyhetene). 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde vært rimelig irritert hvis jeg var det belgiske kongeparet. Jeg tror ikke de har lyst til å bli assosiert med MM nå og så kom de under formodningen om at hun ikke kom til å være med.

Natttåke skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg hadde faktisk anmodet om at hun uteble. 

anonymBbruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan kan vi få henne til å slutte å "representere" oss? 

Det er så flaut! 🙈

Et statsbesøk handler om de diplomatiske relasjonene mellom to land. Det handler ikke om de personlige relasjonene mellom dem som deltar.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Jeg tipper de kjenner henne mye bedre enn du gjør, og gjlr sine egne vurderinger av dette.

Hvis de kjenner henne godt kom vel ikke de ekle e-postene som en overraskelse. Kanskje de bare fikk bekreftet at inntrykket hun ga var helt korrekt.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Forumaktivitet skrev (2 minutter siden):

Hun er ikke satt opp på noen venteliste for transplantasjon. 

Hun har reist og vil reise en del med fly til Australia fremover (?) så sykdommen er like livskritisk i dag, sa lungespesialisten fra Rikshospitalet (fra pressekonferansen på samme tid som Epstein-nyhetene). 

Jeg har ikke nevnt transplantasjon i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke nevnt transplantasjon i det hele tatt.

Stemmer. Du linket til et medieinnlegg med ordet «pustemaskin». 

Kommenterte videre ut fra det, for å avdramatisere nyhetsoppslaget. Kan jo se riktig galt ut med pusteslange i nesen - men altså fremdeles ikke på en venteliste. 

• Liker 5
Skrevet
Forumaktivitet skrev (Akkurat nå):

Kommenterte videre ut fra det, for å avdramatisere nyhetsoppslaget. Kan jo se riktig galt ut med pusteslange i nesen - men altså fremdeles ikke på en venteliste. 

Ironisk at det nå publiseres bilder av MM med noe i nesen, som de faktisk ønsker at folk skal se.

Utrolig at ingen kan stoppe dette galskapens sirkus vi så ufrivillig blir delaktige i nå.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Forumaktivitet skrev (5 minutter siden):

Diskusjonen da jeg linket, var om at HM holdt vesken med pustemaskinen hennes istedenfor at hun selv holdt den. Har ikke sjekket hvor mye av den som er moderert vekk, men det var altså linket for å vise noen bildet det var snakk om 😊

Ellers enig. At hun bruker pustemaskin betyr ikke at hun er på venteliste enda.

• Liker 5
Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Ironisk at det nå publiseres bilder av MM med noe i nesen, som de faktisk ønsker at folk skal se.

Utrolig at ingen kan stoppe dette galskapens sirkus vi så ufrivillig blir delaktige i nå.

Jeg tror at i Norge så kan det bli diskusjoner en stund men så slukner alt, og heiagjengen  vinner. Plutselig er det 17.mai og Epstein er glemt. NRK og TV2 vil rapportere fra pølser og is ved slott søkingen og folk smiler og roper hurra. 

Eva Joly, hva sa hun? Blir glemt. Børge Brende og Thorbjørn Jagland. No, no: folk vil ha påskeferie og sommerferie, og plutselig er MBH i fotlenke hjemme i stuen sin, og kronprinsparet feier jubileum med oppslag i alle ukebladene. 

Stortinget stemte raskt for «Vi beholder monarkiet, hvor ellers skulle vi kunne få ta et glass vin eller flere, enn på Slottet.». 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Diskusjonen da jeg linket, var om at HM holdt vesken med pustemaskinen hennes istedenfor at hun selv holdt den. Har ikke sjekket hvor mye av den som er moderert vekk, men det var altså linket for å vise noen bildet det var snakk om 😊

Ellers enig. At hun bruker pustemaskin betyr ikke at hun er på venteliste enda.

Ah..ok. Takk for oppklaring :)

• Liker 2
Skrevet

Tråden er midlertidig stengt for moderering.

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, latterliggjøring og avsporinger. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...