Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Henikka skrev (1 time siden):

Alt som skjer rundt Mette Marit og Haakon nå er som en svært dårlig regissert film.

Igår tok kaka! Altså for en farse: spasere utenfor Skaugums porter tilkoblet lungemaskin MED samlivsterapeut i Hèst genser.

Det blir for dumt.

Kilde: https://www.seher.no/kongelig/pa-tur-med-de-gode-hjelperne/84404232

Ja, dette er jo helt hysterisk.

Reagerte også på påkledningen til kronprinsen under det tv-sendte katastrofe-interrvjuet. Når slipset sitter på halv tolv under en seanse vi må anta skal være mest mulig polert så sier jo det noe om omfanget av "problemkompleksene" de står i.

Eneste som er sikkert er at her er det mye som ulmer.

Endret av keops
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt vi ser nå er vel regissert mot at MM skal kunne "trekke seg tilbake pga helse", og unngå flere spørsmål. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
heppernkax skrev (1 time siden):

Det var ubehagelig å sitte og se på intervjuet. Det var cringe. Ikke på grunn av det som ble sagt alene, men på grunn av hvordan det så ut. Jeg klarte ikke å slippe blikket til Haakon. Han satt der, helt stille og livløs bak det røde ansiktet, og det var som om noe i ham var slått av. Ansiktet var rolig, men ikke på en god måte, mer som om det ikke var noe igjen å vise.

Da Mette begynte å fortelle om at 'du leser jo hva som står der kjente jeg en klump i magen. Jeg bare så på ham. Det var noe i øynene hans som gjorde det vanskelig å puste ordentlig, som om han allerede hadde trukket seg langt bort fra det som skjedde rundt ham, for mange år siden. Hvert smil var vare liksom på bestilling. Tenk at hun avsluttet med 'det vsr så koselig'.

Jeg husker at jeg tenkte at ingen burde måtte sitte sånn på TV. Å bli sett av alle, akkurat i et øyeblikk hvor man kanskje føler seg mest knust. Det føltes nesten feil å være vitne til det, som om jeg så noe jeg egentlig ikke hadde rett til å se. Haakon skulle aldri vært en del av intervjuet.

Og etterpå satt jeg bare igjen med en tung følelse og en merkelig sorg over hvor sårbart og lite et menneske kan se ut etter årevis av abuse fra en partner som nyter ting som ville revet andre familier i filler.

Synes dette er en god beskrivelse. 

Enig med deg.

Jeg tenker abuse og stakkars mann. Åresvis med «utnyttelse» i parforholdet. Virker dom han er solgt, i og med at han intervjuet flagget at han ville ha henne med videre. 

Er man trollbundet så er man.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (15 minutter siden):

At den norske kongefamilien liksom ikke skal ha kjent til nøyaktig hvem Epstein var og hva han stod for i 2011 er en løgn så himmelropende at det er utrolig at det norske folk ikke krever dem avsatt hele gjengen.

2011 var året da William og Kate giftet seg. Andrews forbindelse med «milliardæren og sex-forbryteren Epstein» var grundig omtalt i mediene, og det truet med å kaste skygger over bryllupet. Dronning Elizabeth hadde «talks» med Andrew.

https://www.theguardian.com/uk/2011/mar/10/prince-andrew-queen-envoy-scandal

Det ble omtalt som en skandale. 

Og dette skal Haakon og Mette-Marit liksom ikke ha fått med seg? Tror de vi er helt idioter?

Mette-Marit innledet nettopp på denne tiden et  «nært vennskap» med vår tids desidert verste sex-forbryter, og hun var så klart fullstendig klar over hvem han var.  

Haakon påstår han visste om denne forbindelsen. Der gjorde han en generaltabbe. Enten lyver han for å støtte kona, eller så gir han også f. For han kan faktisk ikke påstå at han var ukjent med hvem Epstein var.

Jeg synes han burde ha en mer utfyllende pressekonferanse der det svares på alt av spørsmål, siden MM er for syk til dette. 
Slik jeg oppfatter det gav han uttrykk for at han visste om alt rundt Epstein og kan klare å svare på dette. 

Feks, MM nevnte fem ganger på 20 minutter at hun har blitt manipulert. Maktmennesket MM, med PST, UD og et hoff i ryggen har blitt manipulert så lett. Ifølge e-postene festet HM også med denne Epstein-vennen i Davos. Har HM blitt forsøkt manipulert? Er det gjort noen gjennomgang på sikkerhet og rutiner siden da slik at kongefamilien skal bli obs på faren for manipulasjon? Har de lært noe?

De er en del av makt-eliten med festing og omgang med milliardærer - hva slags verdier har de i bunn, og lar disse kombineres med å være gode representanter for oss og Norge?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MyCupOfTea skrev (3 minutter siden):

I uttalelsen like etter avsløringene ble det påstått at Mette-Marit ønsket å svare "mer utfyllende" om kontakten med Epstein. Hva var  da egentlig poenget med å gjøre dette intervjuet? For det var i hvert fall ikke utfyllende.

Jeg har full forståelse for tidsbegrensning grunnet helsen, men jeg synes ikke det er en gyldig grunn til at det ble så kortfattet. Det kunne vært gjort over flere dager, også kunne intervjuet i sin helhet blitt publisert tilslutt. 

Det var det de forespeilet oss, en utøvende forklaring. Men så hadde de ikke stort å si likevel. Da ble vel tilmålt tid ekstra viktig. Pluss at kronprinsen tjente inn ekstra poeng. Ved å sitte der og snakke om ekteskap vant han neppe kritikernes hjerter, men så var det jo heller ikke dem han forsøkte å vinne.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvinne31 skrev (1 minutt siden):

Alt vi ser nå er vel regissert mot at MM skal kunne "trekke seg tilbake pga helse", og unngå flere spørsmål. 

Får da inderlig håpe det, men HM satt jo nettopp i et intervju og holdt henne i hånden mens han sa at han ville ha henne som dronning, mens hun sa seg enig i at dette ønsket hun å gjennomføre.

• Liker 5
Skrevet
Nymerïa skrev (2 timer siden):

Kronprinsen har ikke sunne verdier han heller hvis han syntes det var greit at familien var assosiert med en sånn fyr som Epstein i 3 år. For han innrømmer jo nå at han visste om kontakten mens den pågikk.

Det er sant. Jeg må innrømme at jeg oppfattet han som en mann som ikke er «mann nok». 

Sikkert snill men jeg oppfatter det som pinglete. Kult at han surfer og kommer med moderate og balanserte uttalelser men veldig naivt.

Ikke ment slemt men en observasjon. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Troverdigheten er smuldret bort, og de er selv i førersetet. 
Forklaringen som MM skulle fremføre ble i stedet en nøye planlagt seanse hvor de selv åpenbart satte premissene både for spørsmål og resultatet. Når de får tilsendt spørsmålene på forhånd, så betyr vel det at de velger selv hvilke de vil svare på. 
Hele seansen ble bare dårlig og ikke noe som står til troende. 

Det første de fokuserer på er hvor vanskelig de har hatt det med alt som er pågått samtidig - altså flokken. MM sitt fokus på at hun er mamma til en ung mann som har vært gjennom…osv. Hun er syk, og alt i alt er alt så fælt at det er grunnen til at det er gått så lang tid. Så omtrent repeterer kronprinsen det samme, «mye på en gang», sykdom og flokken. 

MM husker ikke hva hun så/las da hun googlet Jeffrey Epstein! Hun husket ikke noe, svarte hun! Tilbake i 2019 svarte hun at hun ikke kjente til omfanget av hva han var involvert i. Nå husker hun ingenting! 

MM svarer på spørsmål ved å ikke huske, ikke ønske å svare på noe, hun svarer at noe er privat, og hun påberoper seg å beholde sin integritet ved å ikke svare. Det er et intervju hvor man blir sittende igjen med flere spørsmål enn før. 
Hun sier at huset i Palm Beach ble lånt av en venn, og vil ikke navngi denne selv om alle som har lest filene vet er at det er Boris Nikolic. Så er det slik at denne Boris ikke er involvert i dette da filene viser at all planleggingen ble gjort av MM selv. 
MM lyver? Hun påstår seg utsatt for såkalt ubehagelige episoder med Epstein, men ønsket ikke å svare på hva dette innebar. Hun ringte Haakon! Bevares! Hvorfor ringte hun ikke eskorten som angivelig var innlosjert på et nærliggende hotell? 

Likevel, og på tross av at hun påberoper seg å være manipulert og lurt, så fortsetter hun sannelig kontakten - og hyppig! 
I januar 2013, like etter denne angivelige episoden så hadde MM og Epstein 366 utvekslinger ved e-post/ meldinger, bare i januar. 
image.thumb.jpeg.c16303e6352e026c6a5245801a65de04.jpeg

Står hennes forklaring til troende? Nei, den gjør ikke det. Ikke engang om hun skyver vennen Boris foran seg, og beskriver seg selv som et menneske som vil tenke det beste om folk. 

Denne forklaringen, som i praksis handlet om å skyve det meste av ansvar over på Epstein, ble en seanse hvor landets kronprinsesse falt for egne grep. Hun har ikke troverdighet i mine øyne, like mye som man har fått se samme reaksjoner fra andre som følger med i denne smørja. 

Hva er egentlig sannheten i denne relasjonen mellom MM og den pedofile og overgrepsdømte mannen, Jeffrey Epstein? 
Hvorfor var aldri Haakon en del av denne tette og intime relasjonen? MM forteller at måten meldingene er skrevet på er kameratslig! Nei, MM, de er mye mer enn kameratslig. De skammelige beskrivelsene av bryllupet i Luxembourg lar seg ikke unnskylde. Man skriver ikke på en slik måte for så å prøve å glatte over ved å omtale de i positive ordelag. Hvem av disse vil noen gang tro på MM! Hun viser sin andre side, maskefall, den siden hun forsøker å være som kronprinsesse, og så viser hun seg på en fullstendig forkastelig måte hvor hun omtaler kongelige, til og med i familie, på en nedrig og stygg måte. Det er på ingen måte mulig å rette opp noe sånt. Rett og slett. Når verdigheten er fraværende, og hennes sanne jeg har vist seg frem for hele verden, så leter man forgjeves etter verdighet, forbilde og opphøydhet. 

Det er flere enn meg som er forundret over at kronprinsen var tilstede. Han har åpenbart valgt å binde seg til masten på MM sitt synkende skip som landets kronprinsesse. Eier han ikke egne rådgivere? 

Endret av Eufemia-
  • Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Leonaen skrev (1 time siden):

Jeg tror nok ikke det lar seg gjennomføre å ikke gå forbi slottet. Det er en en ekstrem tung tradisjon.

Jeg har jobbet i Asker i mange år og jeg tror ikke det lar seg gjennomføre å ikke gå forbi Skaugum heller. Men håper at det er noe Asker kommune kan tenke på. Ta opp til vurdering. Dessverre så tror jeg nok folk på topp i Asker kommune er på kronprinsparets side uansett.

Takk og jeg er dessverre enig med deg. Når barna blir bestukket med tidligere sommerferie for å gå i 17.maitog til Skaugum så er det som du sier fordi skoletoppene jobber for kronprinsparet. Men jeg håper det er mange barn og voksne som boikotter kronprinsparet.   Boikott er  også det letteste å gjennomføre siden det kun krever at man ikke møter opp.

Er mye vanskeligere å få skolekorpsene til å låne fagbevegelsens røde faner og  og spille Internasjonalen,  La Marseillaise, Do You Hear The People Sing?,  osv . 

Endret av SVK
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
FORFAR skrev (12 minutter siden):

Det var det de forespeilet oss, en utøvende forklaring. Men så hadde de ikke stort å si likevel. Da ble vel tilmålt tid ekstra viktig. Pluss at kronprinsen tjente inn ekstra poeng. Ved å sitte der og snakke om ekteskap vant han neppe kritikernes hjerter, men så var det jo heller ikke dem han forsøkte å vinne.

Det var så langt fra en oppklarende og utfyllende forklaring man kunne komme. Vi fikk vite at hun ikke husket om googlingen, og la vekt på at hun ble manipulert og lurt. Hvordan manipulert, og hvordan lurt? Det skal mye dumhet til for å holde på med noe sånt gjennom flere år. 
Og, om ikke MM skjønte noe av hva som stod om Epstein ved google søket, så skulle man tro at hennes mann selv ville undersøke hvem MM hadde så tett omgang med? 

Jeg forstår ikke hva Haakon gjorde ved å være tilstede under intervjuet. Saken er en skandale, og han velger altså å stille seg midt oppe i den. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Som flere andre her så lurer også jeg på hva det er MM og JE har hatt så stort utbytte av å dele. Hvilke verdier/aktiviteter er det som binder disse og som gjør at vennskapet blomstret over flere år. Det er jo flere som har visst om kronprinsessens mange reiser, så selv om hun nok ikke har forventet at deler av kommunikasjonen dem imellom skulle bli offentlig kjent så må hun jo ha forstått at noen ville ønske å grave i dette.

Nå er vi langt forbi hvorvidt hun er egnet til dronning-rollen , nesten komisk å se for seg scenarioet med denne elefanten i glasshuset.

Det holder ikke med puse-intervju der de får sette reglene selv. Vi må få svar på hvorfor både MM og HM er villige til å sitte på utstilling å dumme seg ut på denne måten.

Hva er det de skjuler?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
makkapakka skrev (1 time siden):

Jeg syns veldig synd i Kongen og dronningen som må gjennomgå dette som skjer i familien og i deres alder. Jeg skjønner også at de ikke vil kommentere noe, og egentlig syns jeg at de skal få slippe dette. Voksne folk som MM og Haakon må ta ansvaret for hvordan de lever livet selv. Hvis MM ikke har gjort noe galt, syns jeg likevel det er respektløst overfor kongehuset hvordan hun har levd sitt liv som kronprinsesse, også hvordan sønnen er blitt behandlet og "forsømt" til det gikk skikkelig galt. 

Ja, jeg deler din oppfatning om at det er trist for Kongen og dronningen alt hva som utspiller seg. 
Likevel, hvorfor er det ikke ryddet opp, tatt grep, gjort noe? 
Ledere, her v/Kongen, er øverst ansvarlig. Så er jeg også av den oppfatning at kronprinsen fremstår som svak i forhold til MM sine valg, og som har ført til et moralitet står oppe i en enorm krise. 

Er det i praksis Mette Marit som bestemmer - er det hun som har «buksene på» og gjør som hun vil mens kronprinsen dilter etter i tøfler? Jeg barer lurer. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Som flere andre her så lurer også jeg på hva det er MM og JE har hatt så stort utbytte av å dele. Hvilke verdier/aktiviteter er det som binder disse og som gjør at vennskapet blomstret over flere år. Det er jo flere som har visst om kronprinsessens mange reiser, så selv om hun nok ikke har forventet at deler av kommunikasjonen dem imellom skulle bli offentlig kjent så må hun jo ha forstått at noen ville ønske å grave i dette.

Nå er vi langt forbi hvorvidt hun er egnet til dronning-rollen , nesten komisk å se for seg scenarioet med denne elefanten i glasshuset.

Det holder ikke med puse-intervju der de får sette reglene selv. Vi må få svar på hvorfor både MM og HM er villige til å sitte på utstilling å dumme seg ut på denne måten.

Hva er det de skjuler?

keops; der stiller du spørsmålet jeg også har dvelet ved utallige ganger. Hva delte de, MM og Epstein? Hva bestod deres relasjon og hyppige kontakt av? Vi må ikke glemme at kontakten også bestod av utallige telefonsamtaler utover all skriftlig kontakt. 
Det er slettes ikke småtteri av nær kontakt med denne mannen, den pedofile halliken, dømt sådan. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg deler din oppfatning om at det er trist for Kongen og dronningen alt hva som utspiller seg. 
Likevel, hvorfor er det ikke ryddet opp, tatt grep, gjort noe? 
Ledere, her v/Kongen, er øverst ansvarlig. Så er jeg også av den oppfatning at kronprinsen fremstår som svak i forhold til MM sine valg, og som har ført til et moralitet står oppe i en enorm krise. 

Er det i praksis Mette Marit som bestemmer - er det hun som har «buksene på» og gjør som hun vil mens kronprinsen dilter etter i tøfler? Jeg barer lurer. 

MBH har vært fullstendig ute av kontroll på kongefamiliens eiendommer i mange år.  

https://www.seher.no/kongelig/sjokk-bildene-grenselost-liv-pa-skaugum/84373824

Ingen har satt foten ned. Ikke den regjerende monarken, ei heller vår kommende monark. Man kan jo lure på hva vi undersåtter betaler 500 millioner kroner for hvert år, foruten kokain, alkohol, krypterte bilde-apper og bensin til den sjeldent nydelige gutten med det åpne blikket. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (20 minutter siden):

Hadde ikke lagt merke til det en gang uten teksten. 

Nei, ikke jeg heller. Jeg la heller merke til Hèst-genseren på hun dama på siden. 

• Liker 1
Skrevet
Henikka skrev (1 time siden):

Alt som skjer rundt Mette Marit og Haakon nå er som en svært dårlig regissert film.

Igår tok kaka! Altså for en farse: spasere utenfor Skaugums porter tilkoblet lungemaskin MED samlivsterapeut i Hèst genser.

Det blir for dumt.

Kilde: https://www.seher.no/kongelig/pa-tur-med-de-gode-hjelperne/84404232

Jeg stusset på at parterapeuten var på besøk på en søndag, ergo er hun nok en venn.

Jeg synes det er rart at man blander "business and pleasure", og særlig at hun vandret rundt som en reklameplakat for Hést.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Eufemia- skrev (14 minutter siden):

keops; der stiller du spørsmålet jeg også har dvelet ved utallige ganger. Hva delte de, MM og Epstein? Hva bestod deres relasjon og hyppige kontakt av? Vi må ikke glemme at kontakten også bestod av utallige telefonsamtaler utover all skriftlig kontakt. 
Det er slettes ikke småtteri av nær kontakt med denne mannen, den pedofile halliken, dømt sådan. 

Det lurer jeg også på egentlig.

Hva er det for noe dette her de har delt? Hvorfor ber han henne puste i farger? Hva er det hun vil treffe ham så mye for (uten ektemannen)?

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...