Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (14 minutter siden):

Ja, her var det mye som burde vært håndtert annerledes. Det var ingen god strategi. Legger til at det store spørsmålet om hva hun fant da hun googlet, ikke ble besvart. Når svaret er at hun ikke husker, burde dette vært kommunisert med en gang fremfor uker senere. Marius Borg Høiby burde heller ikke vært nevnt, det passer seg ikke i en samtale som skal reparere forhold knyttet til Epstein. Det passet heller ikke med smil og vekslende uttrykk av ydmykhet, utålmodighet mm.på den måten det ble presentert, i en så betent situasjon og i en samtale som bør være alvorspreget. Det ga et inkonsistent og forvirrende budskap - det motsatte av hva ofrene til Epstein ser etter om dagen (eller fremdeles) hos enhver som har hatt befatning med Epstein. Om det skyldes klippingen eller ei vet jeg ikke, men det burde ikke blitt sluppet slik. Dette var bare noen eksempler. Samlet sett en dårlig strategi fra kongehuset og dårlig rådgivning, primært grunnet det jeg skrev i min første kommentar. 

Et godt og reflektert innlegg. Er veldig enig i alt du skriver her. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (21 minutter siden):

Ja, her var det mye som burde vært håndtert annerledes. Det var ingen god strategi. Legger til at det store spørsmålet om hva hun fant da hun googlet, ikke ble besvart. Når svaret er at hun ikke husker, burde dette vært kommunisert med en gang fremfor uker senere. Marius Borg Høiby burde heller ikke vært nevnt, det passer seg ikke i en samtale som skal reparere forhold knyttet til Epstein. Det passet heller ikke med smil og vekslende uttrykk av ydmykhet, utålmodighet mm.på den måten det ble presentert, i en så betent situasjon og i en samtale som bør være alvorspreget. Det ga et inkonsistent og forvirrende budskap - det motsatte av hva ofrene til Epstein ser etter om dagen (eller fremdeles) hos enhver som har hatt befatning med Epstein. Om det skyldes klippingen eller ei vet jeg ikke, men det burde ikke blitt sluppet slik. Dette var bare noen eksempler. Samlet sett en dårlig strategi fra kongehuset og dårlig rådgivning, primært grunnet det jeg skrev i min første kommentar. 

Veldig enig. Takk for et godt innlegg!

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
oss-to skrev (25 minutter siden):

Kva seier eigentleg lova om ein framtidig norsk konge vil gifte seg med ein mann? Vi har jo kjønnsnøytral ekteskapslov i Noreg, men Grunnlova seier at ein prins må ha samtykke frå Kongen for å gifte seg. Trur de ein konge og regjeringa kunne nekta ein tronarving dette i 2026?Og kva tittel ville mannen hans fått? Hadde det blitt "Prinsegemal", eller kanskje noko heilt nytt? Er det norske folk klare for ein konge og ein prinsegemal på slottsbalkongen 17. mai, eller hadde dette vore starten på slutten for monarkiet?

SVK skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke det er mange i landet som har større problem med et homofilt kongepar enn dagens medlemmer av kongefamilien og den utvidede kongefamilien.  

Jeg skulle akkurat til å si at dette føles som et drømmescenario sammenlignet med det vi har nå.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Katastrofalt intervju, denne saken blir bare verre og verre. 

Det er åpenbart at hun aldri kan blir dronning. Haakon må enten skille seg eller abdisere, jeg tror han velger det siste. 

Så spørs det om "snøprinsessen" blir like rusavhengig som sine nærmeste slektninger? 

Kanskje vi til syvende og sist ender med Sverre Magnus som konge? 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Momma skrev (17 minutter siden):

Og denne skumle opplevelsen var visst medvirkende til at hun avsluttet kontakten med ham, men åtte måneder etter var hun fullt i gang igjen? Enten er hun selv stokk dum, frekk og feig, eller så..., nei, det finnes ingen alternativer. 

Arrogansen har tydeligvis ingen grenser i denne situasjonen.

Jeg har flere spørsmål etter dette “intervjuet” enn jeg hadde før.

Hvis man ønsker å leve ett såpass privat liv så er man ikke egnet for en offentlig rolle.

Hva er poenget med å stille opp om man ikke svarer på spørsmålene?

• Liker 35
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

MM fremstår som et nek i korrespondansen med Epstein, og selv om hun nå, 15 år etter, er et godt over middelaldrende dame, er det ingenting som tilsier at hun har blitt klokere, mer ettertenksom, mer ydmyk sin rolle, eller mer voksen. Hun er det samme neket. Det er synd at Håkon ikke maktet å forstå at han burde valgt en intelligent, oppegående dame som dronningemne.

Det er direkte flaut at han sitter der og holder henne i hånda mens intervjuet pågår.

• Liker 34
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Hanne67 skrev (14 timer siden):

Uansett hva hun hadde sagt i intervjuet så blir det aldri godt nok i denne tråden. 

Dette faller på sin egen urimelighet.

Jeg er riktignok i mot monarkiet rent prinsipielt, men har vært ærlig om å møte meg selv i døra, og har likt at vi har hatt monarki fordi det i praksis har fungert ganske godt.

Det opplever jeg ikke på samme måte lenger.

Hadde Mette-Marit valgt å være åpen og ærlig, lagt seg helt flat, ville dette intervjuet fått en helt annen reaksjon fra meg.

Det er leit, for jeg har egentlig alltid hatt sansen for kronprinsen, dronningen og kongen.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Rediken skrev (1 minutt siden):

Katastrofalt intervju, denne saken blir bare verre og verre. 

Det er åpenbart at hun aldri kan blir dronning. Haakon må enten skille seg eller abdisere, jeg tror han velger det siste. 

Så spørs det om "snøprinsessen" blir like rusavhengig som sine nærmeste slektninger? 

Kanskje vi til syvende og sist ender med Sverre Magnus som konge? 

Jeg håper han velger det siste. Jeg begriper ikke at noen kan synes at HM er egnet. Han har levd greit med at kona hadde en relasjon til Epstein i 3 år, han lar kriminelle gjenger feste og ruse seg i kjelleren og han har dratt med seg den ekle stesønnen rundt som igjen tilsynelatende har benyttet seg av muligheten til å voldta folk på turen. Og da har jeg ikke engang nevnt yachtferien.

Selv om det skulle stemme at IA har prøvd narkotika så foretrekker jeg heller det. For det første har det ikke gått utover andre, for det andre kan man håpe at hun blir fornuftigere.

• Liker 30
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Miss Meilir skrev (5 timer siden):

Husker da Charles ble konge, så møtte enkelte opp med plakater der det sto "Not my king" på. Jeg har medfølelse for henne pga sykdommen. Men likevel tenker jeg "ikke min kronprinsesse". Det irriterer meg også at hun ikke gjorde intervjuet alene. 

Etter Andrew intervjuet så turde de vel ikke å la henne gå alene 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Kronprinsesse Mette-Marit: Jeg har lånt sjåføren hans under oppholdet. Han har sendt meg en blomsterbukett, som jeg ikke tror han har betalt for, men som vår felles venn har betalt for. Hvem som har betalt for middager og lunsjer og sånt noe... jeg liker godt å betale for meg selv så det har jeg vel gjort ganske jevnt. 

Oh dear....😤🤯🫨

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Skrevet
-Pusheen- skrev (36 minutter siden):

Ja, hun burde holdt Marius utenfor, vi vet alt det der, om at det har vært rettssak og at hun er syk. Også enig i at hun godt kunne sagt at hun ikke husket hva hun googlet, hvis det var svaret hun landet på å skulle formidle uansett. Det trenger man ikke flere uker på å si. Jeg sa det fra tidlig av, at hvis den googlingen ikke var noe farlig, så kunne hun faktisk bare si det. Det samme gjelder for "husker ikke". Jeg mener jo bestemt at hvis hun faktisk kom over dommen hans da hun googlet, så hadde hun husket det også idag, 15 år senere. Man glemmer ikke at ens gode venn igjennom flere år, er dømt for sånt. Kanskje hun googlet noe annet og faktisk har glemt hva hun googlet, men da er det rimelig enkelt å si det. Og så kan jeg trekke frem det noen (kanskje det var du) sa tidligere idag om dette ubehagelige som hun hadde opplevd, men ikke ville gå inn på. Jeg mener jo det enten ikke burde vært sagt hvis hun uansett ikke ville gå inn på hva det var, eller så burde hun vært åpen om det sånn at man faktisk fikk et inntrykk av om dette burde vært noe som kanskje fikk henne til å lure på karakteren til denne mannen, som tross alt har vært helt grusom mot så mange. Valgte hun å overse varsellampene, eller var dette ubehagelige såpass uskyldig at hun ikke tenkte videre over det? Akkurat det der fikk meg til å stille en hel rekke nye spørsmål.

Sikkert flere som har nevnt det, men jeg var innom det med litt andre ord, ja. Flere spørsmål fremfor lukking.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Millimani skrev (1 time siden):

Når hun er så dårlig som hun likevel er, ifølge slottet, bør hun vel vurdere å be kongen om abdikasjon

Det er ikke MM som evt må abdisere, det er HM. Når han blir konge, vel å merke. Den eneste som kan abdisere nå, er Kongen selv - det bør han nok ikke gjøre akkurat nå hvis han vil at monarkiet skal bestå, for å si det sånn. 
Hvis MM er for syk til å representere når HM blir konge, vil hun fremdeles være dronning. Gitt at de ikke skilles før den tid, selvsagt. Hun kan fint være dronning selv om hun må kobles på oksygen 24/7 og bare er hjemme. Hun kan bare i tilfelle ikke være en dronning som representerer. 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sfr skrev (3 minutter siden):

Kronprinsesse Mette-Marit: Jeg har lånt sjåføren hans under oppholdet. Han har sendt meg en blomsterbukett, som jeg ikke tror han har betalt for, men som vår felles venn har betalt for. Hvem som har betalt for middager og lunsjer og sånt noe... jeg liker godt å betale for meg selv så det har jeg vel gjort ganske jevnt. 

Oh dear....😤🤯🫨

The lady doth protest too much, methinks.

Merkelig hvor opptatt hun er av å poengtere det med pengene. Omtrent som da de sa helt uoppfordret at MM og Epstein aldri har vært alene sammen. Jeg tenkte ikke i de baner en gang før de sa det.

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Skrevet
RoffeHarry skrev (Akkurat nå):

Hun burde korrigert seg selv her: "Jeg liker godt å betale med folks hardt arbeidende skattepenger"

🎯 Jupp! Ville si det uten å si det men dette!!

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

The lady doth protest too much, methinks.

Merkelig hvor opptatt hun er av å poengtere det med pengene. Omtrent som da de sa helt uoppfordret at MM og Epstein aldri har vært alene sammen. Jeg tenkte ikke i de baner en gang før de sa det.

Akkurat, jeg tror det er lang mer bak alt dette, men vi kan ikke spekulere 🤫

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde aldri trodd at noen i det norske kongehuset kunne trumfe arrogansen og eskapadene til svenskekongen , men her er vi. Flaut å lese hva utenlandsk medier skiver som saken, de er hakket mer kritiske enn norske journalister for å si det pent. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Justlooking skrev (2 timer siden):

Har de? Når de kun har gitt ut en liten brøkdel? Ville absolutt ikke følt meg for trygg på at det ikke kommer mer. Hva når epsteins medsammensvorne som er i fengsel blir avhørt eller begynner å prate?  Om ikke hun «tar livet sitt» også? Hun sitter på mye …

Ja, Trump har sagt det ikke kommer mer, men nå har han rota seg inn i en hengemyr av en krig, så kanskje han slipper ut flere dokumenter for å få bort fokuset fra kaoset han har laget 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...