Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
FruR skrev (44 minutter siden):

Jeg lurer på om deres epost tjenester ble avviklet på et tidspunkt? Kan de stemme at det var rundt 2013/14? Noen som kan hjelpe å finne info om dette?  Jeg er interessert i å sjekke om de ble avviklet i samme tidsrom som MM kutta kontakt med JE såfall.

Jeg mener jeg leste en post om dette på Bluesky ja. At mange opplevde å miste tilgang til all tidligere e-post som følge av den avviklingen, eller at de ble kjøpt opp eller noe sånt. Tilsvarende har visst skjedd med andre e-post domener.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
blvck skrev (36 minutter siden):

Nytt spørsmål: vet du om det har blitt slrevet noe om hvorfor hun i private eposten valgte å bruke tittelen sin? 

Jeg har ikke sett noe info om dette, men bare antok at det var den offiselle ettersom tittelen ble brukt. 

Aner ikke. Jeg antok også dette helt til noen posta på Bluesky at de hadde kommet over et par e-poster uten sladd, hvor da broadpark-adressen fremkom. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig opplysende var det ikke, omtrent som forventet. Ny opplysning var vel at hun var bedt med av yoga-læreren da de var i huset til JE.   Jeg respekterer folks behov for privatliv, også de kongeliges, så for meg er ikke intervjuet veldig avgjørende, og det har aldri vært personene i rollene som har vært viktig for mitt ståsted mht at vi bør bli republikk. Hun fremstod som sliten og syk, det var heller ikke overraskende. Spørsmålet om hvordan hun ble forsøkt brukt av Epstein, kunne gjerne vært besvart mer konkret, hun avsluttet jo forbindelsen lenge før de fleste. At sikkerheten rundt kongelige bekjentskaper bør skjerpes, ble tydelig. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (11 timer siden):

Hun var sinna ja, I bunn og grunn, det merka vi på måten hun innimellom snakket til journalisten. 

Enig. Journalisten tok i henne med silkehansker, synes jeg, og fremdeles virket det som hun ble irritert og til tider litt synes han var dum som stillte de spørsmålene han gjorde. Dette er hvertfall slik jeg leste tonefall og kroppsspråket hennes.

Jeg husker ikke alt jeg googlet for femten år siden men men da er det kanskje info som ikke var superviktig å ha i langtidsminnet ikke at en mine bekjente  som jeg gjennom søket fant var dømt for overgrep. Det ville jeg ha husket.  

Endret av FruR
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

For et shitshow

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Og en psykolog hyller kronprinsen (jeg merker meg at kronprinsen omtalte Mettemor som kronprinsessen, mens jeg har alltid hørt hun bruke kun Håkon), hvilket sterkt fundament de har. Som Håkon påpekte på slutten av intervjuet, bygget opp et fundament over 25 år sammen. Det var en fin avslutning, for å definere hvor lenge de har vært holdt sammen i tykt og tynt og støttet opp hverandre, hvor omtenksom og klok kone han har osv. 

Jauda, tenker sikkert matbaronen fra Trondheim og humrer litt nå. Han andre kompisen sender mailer fra graven. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror det er verre avsløringer i vente. Virkelig sjokkerende ting. Men intervjuet ble gjort nå fordi det etter 7 uker var et unisont krav fra alle hold om en uttalelse. Og da ble intervjuet slik det ble. Fulle av unnvikelser, usannheter og selvmedlidenhet. 
Det kommer nok mere detaljer som ikke tåler dagens lys. Alt ligger i USAs justisdepartementets hender. Epstein-filene skal velte Norges kronprinspar. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (20 minutter siden):

Veldig opplysende var det ikke, omtrent som forventet. Ny opplysning var vel at hun var bedt med av yoga-læreren da de var i huset til JE.   Jeg respekterer folks behov for privatliv, også de kongeliges, så for meg er ikke intervjuet veldig avgjørende, og det har aldri vært personene i rollene som har vært viktig for mitt ståsted mht at vi bør bli republikk. Hun fremstod som sliten og syk, det var heller ikke overraskende. Spørsmålet om hvordan hun ble forsøkt brukt av Epstein, kunne gjerne vært besvart mer konkret, hun avsluttet jo forbindelsen lenge før de fleste. At sikkerheten rundt kongelige bekjentskaper bør skjerpes, ble tydelig. 

Hun sa ikke hvem vennen var, bare at det var en venn som hun ikke ville si noe mer om .

Når hun har tråkket så kraftig i salaten som hun har gjort, kan hun ikke nekte å uttale seg fordi hun vil verne om sin integritet, sine venner og sitt privatliv.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
RoffeHarry skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det er verre avsløringer i vente. Virkelig sjokkerende ting. Men intervjuet ble gjort nå fordi det etter 7 uker var et unisont krav fra alle hold om en uttalelse. Og da ble intervjuet slik det ble. Fulle av unnvikelser, usannheter og selvmedlidenhet. 
Det kommer nok mere detaljer som ikke tåler dagens lys. Alt ligger i USAs justisdepartementets hender. Epstein-filene skal velte Norges kronprinspar. 

Amerikanske myndigheter har vel gått ut med at det ikke skal slippes flere filer. 

• Nyttig 1
Skrevet
Sinsiew skrev (3 minutter siden):

Amerikanske myndigheter har vel gått ut med at det ikke skal slippes flere filer. 

Jeg vet. Men de blir utsatt for et sterkt press. Uansett blir dette noe som kommer til å henge over MM og HM i mange år. Om tre år er det veldig sannsynlig med en ny president og en ny administrasjon. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
RoffeHarry skrev (Akkurat nå):

Jeg vet. Men de blir utsatt for et sterkt press. Uansett blir dette noe som kommer til å henge over MM og HM i mange år. Om tre år er det veldig sannsynlig med en ny president og en ny administrasjon. 

Nå er ikke denne administrasjonen den eneste som har holdt filene skjult. Demokratene har hatt sin sjanse de også. Vi kan håpe, men jeg holder ikke pusten, uansett hvem som vinner. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
RoffeHarry skrev (3 minutter siden):

Jeg tror de valgte å uttale seg nå siden Marius sin rettssak er så godt som avsluttet, og da ønsket de å slå to fluer i et smekk og gjøre seg ferdig med alt.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Mette-Marit bør ikke bli dronning, sier Tove Taalesen.  

Personlig mener jeg heller ikke de har skjønt rollen sin i det hele tatt når de kaller det å forberede seg til å ta over tronen som "et prosjekt". 

Prosjektet vårt, for noe vas og fjolleri over alt dette. Og det her koster oss nær en milliard i året. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kronprins-haakon-bor-hape-det-ikke-er-flere-skjeletter-i-skapet/o/5-95-2942204

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Nå er ikke denne administrasjonen den eneste som har holdt filene skjult. Demokratene har hatt sin sjanse de også. Vi kan håpe, men jeg holder ikke pusten, uansett hvem som vinner. 

Det har du rett i. Demokratene trenerte offentliggjøringen av Epstein-filene når de var i posisjon. Men nå er de veldig på Trump-adminstrasjonen i denne saken. De vil se veldig dumme ut om de velger å gå tilbake på dette senere. Spesielt siden demokratene har gått gjennom en viss selvransakelse etter valget. Uansett.
Dette kommer nok ut en eller annen gang og vil henge over MM som en udetonert bombe i mange år. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
Skrevet
Sinsiew skrev (14 minutter siden):

Har de? Når de kun har gitt ut en liten brøkdel? Ville absolutt ikke følt meg for trygg på at det ikke kommer mer. Hva når epsteins medsammensvorne som er i fengsel blir avhørt eller begynner å prate?  Om ikke hun «tar livet sitt» også? Hun sitter på mye …

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Justlooking skrev (5 minutter siden):

Har de? Når de kun har gitt ut en liten brøkdel? Ville absolutt ikke følt meg for trygg på at det ikke kommer mer. Hva når epsteins medsammensvorne som er i fengsel blir avhørt eller begynner å prate?  Om ikke hun «tar livet sitt» også? Hun sitter på mye …

Ja, de gikk ut og sa at de ikke skal slippe fler filer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tough cookie skrev (27 minutter siden):

Hun sa ikke hvem vennen var, bare at det var en venn som hun ikke ville si noe mer om .

Når hun har tråkket så kraftig i salaten som hun har gjort, kan hun ikke nekte å uttale seg fordi hun vil verne om sin integritet, sine venner og sitt privatliv.

Vi vet hvem yogalæreren var, det fremkommer i mailene. En venn hun ikke ville si hvem var handlet om den personen som introduserte henne for Epstein. 

En felles venn av oss hadde lånt huset, og derfor dro jeg dit.

https://www.tv2.no/nyheter/les-hele-intervjuet-om-epstein-kontakten/18678347/

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg synes Mette fremsto som irritert, snerpete og arrogant. Som vanlig. 

• Liker 30
  • Nyttig 16
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Veldig opplysende var det ikke, omtrent som forventet. Ny opplysning var vel at hun var bedt med av yoga-læreren da de var i huset til JE.  

Dette er vel ikke riktig?

Det står i e-postene at hun har med seg læreren sin, ikke at hun er med læreren. 

Den omtalte vennen er nok Boris.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Nå har jeg sett intervjuet og jeg skjønner ikke kritikken. Bortsett fra et par litt skarpe svar og noen spørsmål hun burde svart på, så syns jeg at hun kom okay ut av dette. Hun adresserte ofrene tidlig og med troverdighet og hun var hele tiden klar på at alt var hennes ansvar. 

Jeg håper at trykket mot henne i denne saken er dalende og at vi kan fokusere på viktigere ting i verden. 

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...