Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Natttåke skrev (2 timer siden):

Håper absolutt ikke at orginasjonene føler seg pressa til å ta henne tilbake.

Hvorfor i all verden skulle de det? Hun har jo ikke sagt eller gjort noe som endrer på situasjonen slik den var da de tok valget om å velge henne bort. Tvert imot synes jeg intervjuet satte henne i et enda dårligere lys når hun så til de grader benytter anledningen til å sette seg selv i en offerrolle. Skammelig, når man vet hvem som er de virkelige ofrene i saken. På samme måten som hun ikke makter å se hvem som er de virkelige ofrene i en annen pågående sak dominert av en Høiby. 

Endret av Momma
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Violetta skrev (5 minutter siden):

Jeg har på ingen måte prøvd å diktere hva folk kan skrive. Men jeg har da også rett til å ha meninger. 

Det har du, og den retten har du utøvd. Så får du respons. 

Hva er problemet?

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Kokosmakrone skrev (2 minutter siden):

Da er det på det rene:

Mange visste om Mette-Marits relasjon til Epstein. Inkludert Kronprinsen.

Og virkelig INGEN av disse mange fikk med seg NOE Epstein-nytt mellom 2011 og 2014?

Det nekter jeg rett og slett å tro på. 

De er i såfall veldig dårlig opplyste, noe jeg mener kongelige burde ha en ekstra plikt på seg å være..

og ja hun ble kanskje manipulert men hun lot seg også manipulere. Den dagen man blir kongelige burde man dessuten vite at det står 1000 i kø for å «ønske noe fra deg» og man bør således være svært på vakt mot manipulasjon. Og dessuten.. jeg vet ikke om ordet manipulasjon her er helt riktig, hun fikk vel vitterlig ut noe av denne relasjonen også.. f eks ferieturen, skinne seg i glansen av makt og penger. Jeg syns hun virker som hun er tydelig styrt av makt , status og penger. Godt hun er kronprinsesse av Norge. Norske mennesker og kultur lar offeret stå i en sterk posisjon. Mulig andre land ikke hadde vært like «forgiving»..

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (45 minutter siden):

Og situasjonen var så "krevandes". 

Stusser også på at hukommelsen ikke virker fordi hun ikke har flere mailer å knytte sammen med den famøse "googled u" mailen. For DA ville hun ha husket det, liksom.

Lurer på hva i himmelens navn JE kunne ha funnet på som gjorde henne utrygg under besøket. Når hun ikke reagerte på alle røde flagg og informasjon ellers, så må jo dette ha vært noe eksepsjonelt. 

Er jo så man kan lure på om dette er fiksjon, eller nok et resultat av dårlig hukommelse.

Tanken slår meg at resten av filene i saken vedr kronprinsessen er blitt begravd nå. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er en merkelig måte av kronprinsen å uttale seg på, synes jeg: 

«- Vi står jo på et fundament. Vi har vært sammen i over 25 år, vi nå. Og da har vi heldigvis kunnet bygge det sånn at vi står støtt sammen. Og når man gifter seg, er det jo for gode og onde dager.»

Han vet forhåpentligvis at det er lov, både moralsk og lovmessig, å skille seg i Norge? Hvis ikke utroskap, løgn, grenseløs naivitet og grovt manglende vurderingsevne (hvis vi velger å tro på den forklaringen), ukritisk omgang med straffedømte og skriverier med andre menn som får de fleste som leser dem til å vri seg ukomfortabelt i empatisk skam og kleinhet, er skilsmissegrunn hve er god nok grunn, da? Er det ingenting hun kan gjøre for at han setter ned foten? Hva skal til, egentlig, for at han sier stopp?

Eller som hans datter så fint uttrykte det i en «unhinged» uttalelse på SoMe nylig: «Når er det nok?!»

Ja, Haakon, det lurer jeg (og mange med meg) også på - når er det faktisk nok?

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Ingen anger. Ingen innrømmelser. Ingen refleksjon.

Skammer seg over ingenting. Krenkes av alt.

Jeg tror vi vet hvor sønnen hennes har det fra.

Endret av krikelikken
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (6 minutter siden):

Det har du, og den retten har du utøvd. Så får du respons. 

Hva er problemet?

Jeg har noen problemer. 

Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Dette er en merkelig måte av kronprinsen å uttale seg på, synes jeg: 

«- Vi står jo på et fundament. Vi har vært sammen i over 25 år, vi nå. Og da har vi heldigvis kunnet bygge det sånn at vi står støtt sammen. Og når man gifter seg, er det jo for gode og onde dager.»

Han vet forhåpentligvis at det er lov, både moralsk og lovmessig, å skille seg i Norge? Hvis ikke utroskap, løgn, grenseløs naivitet og grovt manglende vurderingsevne (hvis vi velger å tro på den forklaringen), ukritisk omgang med straffedømte og skriverier med andre menn som får de fleste som leser dem til å vri seg ukomfortabelt i empatisk skam og kleinhet, er skilsmissegrunn hve er god nok grunn, da? Er det ingenting hun kan gjøre for at han setter ned foten? Hva skal til, egentlig, for at han sier stopp?

Eller som hans datter så fint uttrykte det i en «unhinged» uttalelse på SoMe nylig: «Når er det nok?!»

Ja, Haakon, det lurer jeg (og mange med meg) også på - når er det faktisk nok?

Han virker som han er fornøyd med at hun farer med andre mannfolk.

Sitter og smiler mens hun forteller oss at det er kameratslig tone i de veldig intime epostene, samtidig som hun sier "du ser selv hva det står der" om at Paris er bra for utroskap, Epstein var da ikke gift, så hvem er det som er utro? 

Helt utrolig. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
1600 skrev (3 timer siden):

Hun kunne kanskje tatt litt ansvar? Ikke dratt frem gråten på 0.1 sekund så fort det kom et oppfølgingsspørsmål som ikke var kos?

Hun kunne kanskje latt være å pjatte om sin kriminelle sønn for å sanke sympati?

Mener du virkelig at hun er et godt dronningemne?

Du vil aldri mene at hun er et godt dronningemne uansett, så vi kan være enige om å være uenige.

Og du vil heller aldri tro på noe av det hun sier. Hun kan gjenta det i det uendelige, men de som er imot kongehuset kommer aldri til å tro på det.

Når man er i en vanskelig situasjon så tar man lett til tårene. Gjør ikke du det? Jeg mistet nylig mannen min, og det er vanskelig å prate om han uten å begynne å gråte. Det kalles følelser.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare å la det ligge. MM hadde sjansen. Den lot hun glatt passere. Dette er alt vi får ut fra det holdet. 
Fokuset nå fremover må bli monarkiet i Norge. Skal folket hylle dette kommende kongeparet på slottsbalkongen i fremtiden? Det kommer til å bli komisk. Ikke lenger keiserens nye klær men kongeparets nye klær. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Hanne67 skrev (2 minutter siden):

Du vil aldri mene at hun er et godt dronningemne uansett, så vi kan være enige om å være uenige.

Og du vil heller aldri tro på noe av det hun sier. Hun kan gjenta det i det uendelige, men de som er imot kongehuset kommer aldri til å tro på det.

Når man er i en vanskelig situasjon så tar man lett til tårene. Gjør ikke du det? Jeg mistet nylig mannen min, og det er vanskelig å prate om han uten å begynne å gråte. Det kalles følelser.

Hva mener du gjør Mette Marit til et godt dronningemne?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Violetta skrev (4 minutter siden):

Jeg har ingen problemer. 

• Liker 1
Skrevet
RoffeHarry skrev (1 minutt siden):

Bare å la det ligge. MM hadde sjansen. Den lot hun glatt passere. Dette er alt vi får ut fra det holdet. 
Fokuset nå fremover må bli monarkiet i Norge. Skal folket hylle dette kommende kongeparet på slottsbalkongen i fremtiden? Det kommer til å bli komisk. Ikke lenger keiserens nye klær men kongeparets nye klær. 

*kronprinsparets nye klær da de er kronprinspar enn så lenge. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
RoffeHarry skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det koker ned til følgende: Kan Norge ha en konge, hvis kone flyr verden rundt med andre mannfolk og lover dem at Paris er bra for utroskap, mens hun er den eneste gifte i den samtalen.

Hvis ja. Da kan hun bli dronning.

Hvis nei. Da kan hun ikke bli dronning.

Selv ville jeg ikke gått på par-middag engang til venner eller kolleger der man vet at hun eller han er serieutro eller har åpent ekteskap. Helt hvorfor vet jeg ikke. Kansje det er moralen i det. Kanskje det er hykleriet bak fasaden slike par setter opp. Kanskje det er redselen for at slikt skal bli smittsomt. Kansje det er ubehaget med elefanten i rommet. Kanskje jeg bare ikke respekterer slike mennesker. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det fundamentet som de påstår at de har, det er et elendig stillas som er skrudd skeivt sammen. Er ikke de metaforene der brukt på begge sidene av den gjengen der etter hvert? Norges største golddigger prøvde seg på en kar med med luksus og hun feilet bigtime og måtte krype tilbake til den pengesekken som hun prøvde å forlate💰💰 Hvor mange ganger skal vi måtte se på de krokodilletårene og høre at hun egentlig ikke vil være slik?

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Tråden er midlertidig stengt for moderering.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...