Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tiger Jack skrev (1 time siden):

Dette er selvsagt bare en skinnprosess og et spill for galleriet med absolutt NULL verdi. 

Jeg tror alle skjønner at dete er 100% regissert av MM, Kongehuset og hennes rådgivere. Her snakker vi nok om klare begrensninger på hvilke spørsmål som tillates stilt, og hvordan de stilles. 

Hvis et slikt intervju skulle hatt noen som helst verdi, skulle hun ha blitt intervjuet direkte på TV, uten å vite spørsmålene på forhånd, og uten noen begrensninger på hvilke spørsmål som kunne bli stilt.

For la oss aldri miste fokus på saken her: Hun har pleid et nært og tilsynelatende flørtende forhold med et av de største svina verden har sett i moderne tid. En notorisk pedofil sexforbryter. Og hun visste det. 

"Men han var jo bare dømt for to forhold. Og hun ene var jo 17, så han kunne lett tro hun var lovlig." Det er hva forsvarerne unnskylder det med. Ja, og at det ikke er sikkert hun visste 'fordi det var ikke sååå mange saker om han'. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

«Slottets kommunikasjonssjef Guri Varpe sier følgende til Dagbladet om intervjuet med NRK: 

- Det er om Epstein-saken, det er hele poenget, sier hun.

Varpe sier videre at det er kronprinsparet som er intervjuet, ikke bare kronprinsessen.»  https://www.dagbladet.no/nyheter/intervjuet-mette-marit/84394033

Litt ampert på slottet om dagen? 

Og så må jeg ha misforstått noe, for jeg trodde det var MM som skulle intervjues og HM bare skulle være til stede. Hva i all verden har HM å si om Epstein-saken? Er dette en innrømmelse av at han også har vært involvert? 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker i utgangspunktet som deg. Men det kan jo være at de har vært gode venner men ikke et par lenge, og at HM vil poengtere at alt er sivilisert for å ikke være han mannen som stikker fra den syke kona. Kanskje synes MM det er like greit å avslutte det på denne måten hvis hun mentalt har meldt seg ut for lenge siden. Kanskje tror hun det vil være bedre for barna også om hun viser at hun ikke holder på å knekke sammen. Eller så vil hun ikke forsvinne ut av offentligheten som om hun skjemmes.

En mulighet er at de har blitt enige om et svært generøst sluttoppgjør mot at hun sier at det var en felles avgjørelse og at de forblir venner. Jeg synes ikke det er noe galt i å gjøre det på den måten hvis hun uansett tenker at dette er ferdig. Samme hva man mener om innsatsen, så har hun brukt størsteparten av voksenlivet på han, hans familie og hans opplegg. Jeg synes han skylder henne å sørge for henne framover.

Når det er sagt tror jeg ikke på skilsmisse uansett. Jeg tror de er glade i hverandre på sitt vis.

Jeg tror heller ikke på skilsmisse - jeg syns det virker som de er veldig glade i hverandre, og syns ikke det er noe som tyder på at de skal gå fra hverandre, selv om jeg har hørt de ryktene. 

• Liker 11
Skrevet
Sinsiew skrev (1 minutt siden):

I dag meldte jeg meg inn i Biblioteksforeningen. Det burde flere gjøre. 

Flott. Jeg oppfordrer folk til å gjøre det. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (Akkurat nå):

«Slottets kommunikasjonssjef Guri Varpe sier følgende til Dagbladet om intervjuet med NRK: 

Varpe sier videre at det er kronprinsparet som er intervjuet, ikke bare kronprinsessen.»  https://www.dagbladet.no/nyheter/intervjuet-mette-marit/84394033

Og så må jeg ha misforstått noe, for jeg trodde det var MM som skulle intervjues og HM bare skulle være til stede. Hva i all verden har HM å si om Epstein-saken? Er dette en innrømmelse av at han også har vært involvert? 

Han har jo et og annet å svare for han også, men jeg kan ikke tenke meg at det er grunnen. Heller at de skal vise at de er et par og at han skal passe på henne.

• Liker 13
Skrevet (endret)
TigerK skrev (4 minutter siden):

Det er mye indirekte navn-slenging om Hakkon, Hookkoon, og Haakon i filene.

Mye Davos-tull og WEF-greier. Men ikke noe direkte med Epstein utover et møte på gaten hvor MM planla dette, og at MM var meget klar for å dra ut til Epstein Island med han men ble stoppet av vær en dag og magen en annen.

Det stod i hvert fall ikke på viljen for Mette.

Endret av 1600
  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
FORFAR skrev (1 minutt siden):

Flott. Jeg oppfordrer folk til å gjøre det. 

Ja, min niese som er bibliotekar gjorde, men muligens bør vi andre og :)

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
Bombibit skrev (12 minutter siden):

Nå bygges MM opp igjen fram mot sending. Smilende bilder av henne i media og Statsministeren er på banen og hyller henne. Noen har snakket sammen, ingenting er tilfeldig. Og i morgen forventes det at vi alle skal gråte en skvett og synes synd på henne. 

Hvor står det at statsministeren hyller henne?

• Liker 5
Skrevet

Jeg tipper at all kritikken mot kongehuset legges død Frau morgen.

Jeg spår at MM legger seg flat, mange tårer. men innrømmer ikke noen skyld utover dårlig dømmekraft, og at HM stepper inn og stopper de mest kritiske spørsmålene. 

Deretter har alle fått svar, folk synes synd på Mette Marit og det generelle inntrykket blir at hun har uttalt seg «så nå holder det».

• Liker 29
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tror ikke på skillsmisse. Imidlertid blir det interessant hvordan kronprinsen passer inn i dette intervjuet. 

• Liker 11
Skrevet

Tråden er midlertidig stengt for moderering

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

Minner om våre regler om brukerdebatt og debatt av brukergrupper. 98% av alle innlegg som ryddes omhandler nå dette. 

• Liker 4
Skrevet
Galanga skrev (1 time siden):

Jeg spår at MM legger seg flat, mange tårer. men innrømmer ikke noen skyld utover dårlig dømmekraft, og at HM stepper inn og stopper de mest kritiske spørsmålene. 

Deretter har alle fått svar, folk synes synd på Mette Marit og det generelle inntrykket blir at hun har uttalt seg «så nå holder det».

Spot on. 

• Liker 7
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (1 time siden):

Han har jo et og annet å svare for han også, men jeg kan ikke tenke meg at det er grunnen. Heller at de skal vise at de er et par og at han skal passe på henne.

MM: Jeg er veldig, veldig, veldig lei seg og beklager veldig mye kontakten jeg har hatt, snufs og snørr. 

HM: Jeg har visst det MM har fortalt meg.

MM: Jeg synes det er veldig, veldig, veldig urettferdig at jeg, vi er blitt beskylt for så mye urettmessig, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg står likevel godt i kritikken.

HM: Jeg mener det er viktig å prioritere riktig nå. Kronprinsessen trenger hvile og jeg skal ta vare på flokken. Heldigvis tar kronprinsessen vare på meg også. Takk for intervjuet!

Endret av Istapp
Skriveleif
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
1600 skrev (8 timer siden):

"Mette and I just walked in a park" betyr at Mette og han gikk i parken. Han skriver ikke at han "møtte Mette Marit".

Jeg vet ikke hvorfor man har sånn enormt behov for å spekulere på dette. Det som står er at to personer gikk sammen i parken. Ikke 3, ikke 12, ikke flere. "Mette and I".

På tre forsøk har du nå gjengitt det han sier feil 3 ganger. Du har lagt til et "hvis", og nå at han skriver noe annet enn han skriver.

Kan vi forholde oss til fakta, ikke diktning? 

Ser du endrer innlegget etterpå. Det var ikke direkte sitat/oversettelse. Å gå en tur i parken med Mette-Marit betyr å møte Mette-Marit. Så enkelt. 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg tror MM kommer til å fortelle om psykiske problemer, og det vil høres så tungt og vanskelig ut at fokuset flyttes til åpenheten og sårbarheten, og folk vil se mer gjennom fingerene på at en som har hatt det så tøft kan gjøre litt dumme ting.

Vipps, alt er dermed forklart og unnskyldt på den mest sympatiske måten (inkludert hennes tilkortkommenhet som ansvarlig mor).

Og vipps, alt de har blitt anklaget for får en sympatisk forklaring, og så skal det heller bli alle oss som skammer oss. Det skal gå opp for alle hvorfor det har tatt lang tid, hvorfor HM fremstår beskyttende. 

Og vipps....de klarer å snu dette til at de er forbilder som kan snakke åpent om hvor vanskelig man kan ha det mentalt og vil hylles for det. 

Endret av Jennyfromtheblock
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Istapp skrev (15 minutter siden):

MM: Jeg er veldig, veldig, veldig lei seg og beklager veldig mye kontakten jeg har hatt, snufs og snørr. 

HM: Jeg har visst det MM har fortalt meg.

MM: Jeg synes det er veldig, veldig, veldig urettferdig at jeg, vi er blitt beskylt for så mye urettmessig, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg står likevel godt i kritikken.

HM: Jeg mener det er viktig å prioritere riktig nå. Kronprinsessen trenger hvile og jeg skal ta vare på flokken. Heldigvis tar kronprinsessen vare på meg også. Takk for intervjuet!

Ikke glem at hun ble lurt av Epstein og hadde dårlig dømmekraft, alle de årene hun hadde kontakt med fyren. Til og med når de var på shopping og lånte huset hans. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Galanga skrev (1 time siden):

Det er flere medier som kjører felles front nå i forkant av intervjuet, med en relativ lik tilnærming du skisserer her. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
helene3210 skrev (4 timer siden):

Noen som har tanker om at de kunngjør skilsmisse i morgendagens intervju?

Jeg er rimelig sikker på at det er det som skal skje, ja. Hun har gått under jorda og de har avventet rettssakens slutt for nå å kunngjøre skilsmissen. derfor er de begge til stede. 

onsdag: ekstraordinært og superkort statsråd som tok en halv time eller noe ble avholdt (uten statsminister og utenriksminister (?) til stede, som hadde vært rart ved sikkerhetspolitiske avgjørelser som hastet så mye at man ikke kunne vente til ordinært statsråd fredag), så min gjetning er at det ble avholdt fordi de skulle informere om skilsmisse, og siden MM da ikke lenger vil ha tittelen kronprinsesse (jeg ser på nett at det kan være aktuelt med ekstraord.statsråd i tilfeller med skilsmisse der det påvirker arverekkefølge eller titler).. 

Fredag: rettssaken over og de kan endelig ta bladet fra munnen, og da vil både MM utbrodere om epstein og de vil samtidig fortelle at de skilles. 

Endret av Newbeginnings
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...