Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt i helger og evt natt. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syns hun skulle slippet å gjøre et intervju hvor hun skal beklage og redegjøre. 

Både fordi hun er i en krevende situasjon, men også fordi jeg ikke skjønner hva slags verdi det skal ha utover en skriflig redegjørelse - som kunnne kommet for lenge siden? 

Føler det blir litt nå skal vi sitte og se henne bekjenne alle sine synder, se at hun angrer og har det vondt. Det trenger  vi vel ikke. 

Hvis det bare blir et svada og koseintervju vil det heller ikke tilføre noe særlig. Vet så klart ikke om det blir et slikt intervju, men NRK er ikke de som stiller de krtiske spørsmålene til Kongefamilien akkurat. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
heppernkax skrev (1 time siden):

Sendes?

Haha.

Det blir så klart bare trykket i utdrag.

Det hele er nok bare forfattet av nrk i samsvar med pr ansvarlig på skaugum i form av forhåndsgodkjente spm og tilsendte svar. Det har aldri funnes sted noe live intervju.

Tenkte ikke på den muligheten

• Liker 3
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Jeg syns hun skulle slippet å gjøre et intervju hvor hun skal beklage og redegjøre. 

Både fordi hun er i en krevende situasjon, men også fordi jeg ikke skjønner hva slags verdi det skal ha utover en skriflig redegjørelse - som kunnne kommet for lenge siden? 

Føler det blir litt nå skal vi sitte og se henne bekjenne alle sine synder, se at hun angrer og har det vondt. Det trenger  vi vel ikke. 

Hvis det bare blir et svada og koseintervju vil det heller ikke tilføre noe særlig. Vet så klart ikke om det blir et slikt intervju, men NRK er ikke de som stiller de krtiske spørsmålene til Kongefamilien akkurat. 

Helt enig. Det kan umulig komme noe ut av det som ikke kunne vært raskere og bedre løst med en pressemelding. Annet enn å spille på sympati og menneskelighet da.

• Liker 14
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Kronprinsessen skal redegjøre - dvs. hun skal forklare seg omkring sin relasjon til Jeffrey Epstein. 

Da undrer jeg stort på hvorfor kronprinsen er tilstede. Vil det si at han også har deltatt i noe, at han ha visst om det tette og intime forholdet de to har pleiet gjennom flere år? Var det noe han aksepterte? Hva skal kronprinsen ellers bidra med? 
Skal han være støttekontakt for henne og mene noe om Epstein, eller hva i all verden er poenget med hans tilstedeværelse i dette intervjuet. 

Det er ille nok at Norges kronprinsesse er avslørt for sin intime relasjon til den pedofile og overgrepsdømte mannen. 
Det har ført til at den samme kronprinsessen har brakt skam over vårt land med sin utrolige dårlige dømmekraft. 

Så får vi altså oppleve at Norges kronprins skal bisitte, og trolig også støtte, MM i hennes bekjennelser, eller hva som måtte komme derfra. Kronprins HM impliserer seg i den gjørmen som egentlig er helt umulig å komme ut av, ei heller forsøke å «vaske seg ren» for en forkastelig og forkvaklet omdømmebrist. Det holder ikke med et «unnskyld» engang. 
Bate for å ha det krystallklart, det er ikke relevant å bringe inn sykdom i dette. Det vedrører ikke saken. 

Folkens, da kan vi trolig registrere at vi har et kronprinspar som ikke synes at Jeffrey Epstein er så verst likevel? Hvorfor stiller kronprinsen opp til dette intervjuet, lurer jeg noe helt vanvittig på. Er det liksom mulig å implisere ham også i det som er så «off hands» - det er så betent at ingen med vett og forstand går frivillig til noe så forkastelig. Ærlig sagt. 
De velger å sitte/stå sammen i botsgangen. 

Vi, som folk og land, må også ta inn over oss at når kronprinsen velger å stå ved MM sitt svik mot landet, folket og selvsagt også sin ektemann, så dundrer dette faktumet også ut i verden. Konsekvensene kan bli større en de to turtelduene på Skaugum er i stand til å se for seg. Når HM sin vilje til tilgivelse er så stor at han velger seg denne posisjonen i den grenseoverskridende skandalen som har rystet både vårt eget land og verden, så er det utfordrende å se fortsettelsen med de to på toppen av samfunnspyramiden i fremtiden. De, og rådgiverne, har åpenbart glemt bort hvor ille skandalen/saken faktisk er, og rekkevidden av Epsteins handlinger. Han har misbrukt tusenvis av unge, også mindreårige, jenter, han har bedrevet hallikvirksomhet, dvs. menneskehandel i praksis. 

Dette intervjuet, som sikkert blir redigert og flikket på, er ikke det folk forventet av kronprinsesse . Hun skulle stille alene foran journalister for å fremføre sin redegjørelse. Det skulle være åpent for spørsmål der hvor man ønsket en utdyping eller en presisering. 
Så vil jeg ikke bli overrasket om det i intervjuet blir snakket nok engang om sykdommen og transplantasjon, på tross av at det ikke vedrører MM sitt forhold til Jeffrey Epstein. Det vil trolig bli brukt som et forsøk på å avlede. 

I Storbritannia ble Andrew kastet ut fra kongehuset, inkludert hans døtre. De er alle uønsket. 
De så både viktigheten og nødvendigheten i å vise at de tar avstand fra alt Epstein stod for. Alt! No mercy. 

Ja, og jeg ser det for meg - de kommer til å sitte og se på hverandre som de altid gjør når de snakker. Det virker som om de alltid tenker - "hvem av oss skal svare på dette?".

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Det vil være mer effektfullt med et portrettintervju, fremfor en skriftlig redegjørelse? Regner med at sykdomsforløpet også skal snakkes om, det er en del av hennes situasjon. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Helt enig. Det kan umulig komme noe ut av det som ikke kunne vært raskere og bedre løst med en pressemelding. Annet enn å spille på sympati og menneskelighet da.

Kan vel hende Kongehuset vil spille på det, og en del vil kanskje "bite på", som fører til atytterlige kritiske spørsmål ikke blir stilt av pressen. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Det vil være mer effektfullt med et portrettintervju, fremfor en skriftlig redegjørelse? Regner med at sykdomsforløpet også skal snakkes om, det er en del av hennes situasjon. 

De kunne jo hatt en skrtflig redegjørelse like etterpå, og så hatt dette intervjuet når hun er frisk til det. Det var ikke mange dagene siden det stod mye om at hun var veldig sykt. 

• Liker 3
Skrevet

Noen som har tanker om at de kunngjør skilsmisse i morgendagens intervju?

• Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Ja, og jeg ser det for meg - de kommer til å sitte og se på hverandre som de altid gjør når de snakker. Det virker som om de alltid tenker - "hvem av oss skal svare på dette?".

Ja, men hva gjør kronprinsen i dette? Hvorfor er han til stede? Er han også involvert - det er en naturlig kontekst å tenke.

• Liker 8
Skrevet
helene3210 skrev (Akkurat nå):

Tviler.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (1 minutt siden):

Ja, men hva gjør kronprinsen i dette? Hvorfor er han til stede? Er han også involvert - det er en naturlig kontekst å tenke.

Ja, det må gudene vite. Men hun virker veldig lite selvstendig og de to virker nesten som om de er limt sammen, dessverre. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (45 minutter siden):

Flere kritikkverdige sider ved dette «intervjuet» allerede før det er publisert. For det første at det er Norsk Rikskringkasting som har fått æren av å videreformidle Mettes ord til folket. NRK er som kjent statseid, og øverste leder for staten er kongen. Det er uheldig, uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Så kommer det fram at det ikke bare er Mette som er intervjuet, men også Haakon er med. Betyr det hun ikke makter å møte pressen på egen hånd? 

Videre er dette et opptak hvor man kan klippe, kutte og gjøre nye opptak hvis det første ikke ble bra nok. Spørsmålene kan ha blitt nøye gjennomgått, eller til og med blitt nøye utformet av kronprinsessen eller slottet selv. 

Altså er dette et meget godt planlagt, regissert og kontrollert produkt. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene og vi vil få vite akkurat det de vil at vi skal få vite. 

Mette burde ha stilt på en pressekonferanse, hvor hun selv kunne presentert det hun ville si, helt på egen hånd. Og så skulle det vært mulig for en samlet presse å stille spørsmål som hun ikke hadde godkjent på forhånd. Da kunne vi lest kroppsspråk og sett hvordan hun håndterte kritiske spørsmål. 

Det vi får nå er et skuespill, en scene fra et script som viser «sannheten» slik noen ønsker at den skal være. Det er like troverdig som disse vage skriftlige uttalelsene fra Mette via slottet, med ullent språk som «ikke viser den personen jeg ønsker å være» etc. 

Basert på hvordan hun tidligere har håndtert kritiske spørsmål, tipper jeg det blir mest snakk om hvor vondt HUN har det, hvor stort trykket fra pressen har vært for HENNE, hvor stor belastning HUN står i, med en god dose dårlig skjulte anklager om heksejakt, forhåndsdømming, spekulasjoner og invadering av HENNES privatliv. Så kan vi se gråt og fortvilelse, etterfulgt av angrep på pressen og generelle anklager. Vi har nettopp sett hvordan sønnen hennes har benyttet seg av de samme triksene i retten. Det er meg, meg, meg over hele linja. 

Jeg vet i hvert fall hvilke ord, uttrykk og atferd jeg vil sette på bingo-kortet for morgendagens forestilling. Håper jeg ikke får rett. 

Alternativet er ikke en pressekonferanse. Alternativet er en skriftlig redegjørelse ført i pennen av noen andre.

FORDI HUN ER SYK. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
helene3210 skrev (4 minutter siden):

Det som er påfallende er at intervjuet ble gjennomført i går, etter det graderte statsrådet.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
zemer skrev (46 minutter siden):

De fleste er vel ute etter svar ikke unnskyldning. 

Og ikke allerede bestemt seg for, hun er så selvforskyldt i dette.

Husk er vi folket som lønner henne.

Hadde de fleste av oss holdt på sånn hadde vi fått sparken for lenge siden. 

"Holdt på sånn"? Hengt med upassende venner, kuttet kontakten og lagt oss flate og beklaget tre ganger et tiår senere? 

Hvor er det du jobber egentlig?

• Liker 7
Skrevet
Eufemia- skrev (6 minutter siden):

Kronprinsessen skal redegjøre - dvs. hun skal forklare seg omkring sin relasjon til Jeffrey Epstein. 

Da undrer jeg stort på hvorfor kronprinsen er tilstede. Vil det si at han også har deltatt i noe, at han ha visst om det tette og intime forholdet de to har pleiet gjennom flere år? Var det noe han aksepterte? Hva skal kronprinsen ellers bidra med? 
Skal han være støttekontakt for henne og mene noe om Epstein, eller hva i all verden er poenget med hans tilstedeværelse i dette intervjuet. 

Det er ille nok at Norges kronprinsesse er avslørt for sin intime relasjon til den pedofile og overgrepsdømte mannen. 
Det har ført til at den samme kronprinsessen har brakt skam over vårt land med sin utrolige dårlige dømmekraft. 

Så får vi altså oppleve at Norges kronprins skal bisitte, og trolig også støtte, MM i hennes bekjennelser, eller hva som måtte komme derfra. Kronprins HM impliserer seg i den gjørmen som egentlig er helt umulig å komme ut av, ei heller forsøke å «vaske seg ren» for en forkastelig og forkvaklet omdømmebrist. Det holder ikke med et «unnskyld» engang. 
Bate for å ha det krystallklart, det er ikke relevant å bringe inn sykdom i dette. Det vedrører ikke saken. 

Folkens, da kan vi trolig registrere at vi har et kronprinspar som ikke synes at Jeffrey Epstein er så verst likevel? Hvorfor stiller kronprinsen opp til dette intervjuet, lurer jeg noe helt vanvittig på. Er det liksom mulig å implisere ham også i det som er så «off hands» - det er så betent at ingen med vett og forstand går frivillig til noe så forkastelig. Ærlig sagt. 
De velger å sitte/stå sammen i botsgangen. 

Vi, som folk og land, må også ta inn over oss at når kronprinsen velger å stå ved MM sitt svik mot landet, folket og selvsagt også sin ektemann, så dundrer dette faktumet også ut i verden. Konsekvensene kan bli større en de to turtelduene på Skaugum er i stand til å se for seg. Når HM sin vilje til tilgivelse er så stor at han velger seg denne posisjonen i den grenseoverskridende skandalen som har rystet både vårt eget land og verden, så er det utfordrende å se fortsettelsen med de to på toppen av samfunnspyramiden i fremtiden. De, og rådgiverne, har åpenbart glemt bort hvor ille skandalen/saken faktisk er, og rekkevidden av Epsteins handlinger. Han har misbrukt tusenvis av unge, også mindreårige, jenter, han har bedrevet hallikvirksomhet, dvs. menneskehandel i praksis. 

Dette intervjuet, som sikkert blir redigert og flikket på, er ikke det folk forventet av kronprinsesse . Hun skulle stille alene foran journalister for å fremføre sin redegjørelse. Det skulle være åpent for spørsmål der hvor man ønsket en utdyping eller en presisering. 
Så vil jeg ikke bli overrasket om det i intervjuet blir snakket nok engang om sykdommen og transplantasjon, på tross av at det ikke vedrører MM sitt forhold til Jeffrey Epstein. Det vil trolig bli brukt som et forsøk på å avlede. 

I Storbritannia ble Andrew kastet ut fra kongehuset, inkludert hans døtre. De er alle uønsket. 
De så både viktigheten og nødvendigheten i å vise at de tar avstand fra alt Epstein stod for. Alt! No mercy. 

Han kan brukes til mye. Han kan brukes til å legitimere henne, han låner sitt omdømme til henne. Hans støtte kan brukes for å løfte henne. Hele saken handler jo om det kritikkverdige i hvordan kongelige kommer i skade for å legitimere noen de ikke burde legitimert. 

Egentlig tenkt på det i forhold til rettssaken også; at hovedgrunnen til å ikke delta er at de ikke skal påvirke i kraft av sin posisjon. Klokt valg da, men i denne situasjonen kan bruken av kronprinsen fungere slik. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (1 minutt siden):

"Holdt på sånn"? Hengt med upassende venner, kuttet kontakten og lagt oss flate og beklaget tre ganger et tiår senere? 

Hvor er det du jobber egentlig?

Du mener løyet om det 7 år senere, så bli tatt med buksene nede og beklaget igjen? Når man beklager noe må det jo være for å forbedre seg, det føler jeg egentlig ikke vi har sett noe tegn til. Heller motsatt.

Det viser varslingen fra Snekkestads mor og "det står jeg godt i!". Hun må slutte å late som hun er en velpolert vevende salmesanger, og faktisk være ærlig.

Endret av 1600
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Mange har lurt på hans rolle i dette og hva han har visst om sin kone. Kanskje det er for å unngå spørsmål i ettertid hvorvidt de står sammen eller ei. Hvis han ikke hadde vært der ville det vært litt som å kaste henne til ulvene. Og hva vet vi om hennes helse nå? Hvis hun sliter med pusten, trenger hun kanskje at de supplerer hverandre. 

Er det blitt klart om det er intervju på tv eller bare skriftlig?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
zemer skrev (42 minutter siden):

Folk knebles og monarkiet består som ingenting har skjedd. 

Hvem er det som knebles?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det store overhengende kortet er jo at det er mange filer som ikke er sluppet.

Om de ikke er ærlige nå og mer kommer ut senere bør det virkelig være spikeren i kista for hele monarkiet. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
zemer skrev (1 time siden):

Folk knebles og monarkiet består som ingenting har skjedd. 

Knebles? :skratte:

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...