Gå til innhold

Kongehuset

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Så utrolig ufint av deg.

Det kan jeg godt forstå. Kronprinsessen er kalt til kanossagang, og har vel egentlig ikke evne  nå etter alt presset hun har stått i til å alltid uttale seg flytende diplomatisk, uemosjonelt eller eventuelt reflektert på kommando.

Ferdig innspilt er helt greit i en slik situasjon.

Cry me a river. Spar meg moralske prekener her. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
anno19 skrev (10 minutter siden):

Dette blir jo bare tullball. Et intervju som ikke er direktesendt, og med kun nrk? Snakk om å vise makt og diktere utfallet selv……ingen skal få stille kritiske spørsmål til situasjonen? 

Minner mye om Trumps USA det her ja 👎

• Liker 6
Skrevet

Akkurat som Andrew. Som jeg har spådd, et nøye kuratert intervju. Og da skal liksom alt være greit.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Spørsmålene er så klart diktert av Skaugum til Mettes venninne Hege Duckert i Nrk.

Snakke meg om å demonstrere makt ovenfor almuen.

Jaja. Hvem forventet seg vel noe annet fra en råtten familie som menger seg med pedofile, flørter seksuelt (i min mening) utenfor ekteskapet, har kokain og narkofester (ifølge vitner i rettsaken) på skaugum og ellers driter i oss fattigfolket.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (16 minutter siden):

Hvis du leser siste avsnitt har jeg tatt med det: Du må lese alt :)

Dette var siste avsnittet i innlegget mitt:

"Så kan det skje, at f eks et medlem ber ekstern sikkerhet (innleid sikkerhet) skal bookes på et annet hotell, som skjedde i PB. Noe jeg aldri har hørt skjedd tidligere, men det leste vi ut fra dokumentene." 

Ah. Beklager at jeg ikke så det.

Så det taler for at besøket hos Epstein i hans bolig, mens hans var der, var noe unikt?

Skrevet (endret)
RoffeHarry skrev (21 minutter siden):

Men når jeg ser.. Intervjuet er gjort av NRK. Hvilken "hoffreporter" i NRK er det som har foretatt det intervjuet? Er vel bare gjort et koseintervju. 

Altså standeren er jo  og har vært at krongehuset alltid leser gjennom godkjenner spørsmål før intervjuer. I denne sammenhengen kan de rett og slett ikke gjøre det. 

Endret av FruR
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Akkurat som Andrew. Som jeg har spådd, et nøye kuratert intervju. Og da skal liksom alt være greit.

Nå kom ikke Andrew akkurat godt ut av det nøye kuraterte, vi får se hvordan Mette balanserer seg gjennom dette.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
JustAsking skrev (2 minutter siden):

I og med at det er mye internasjonal presse ifm MBH sin sak ville det raskt blitt et stygt kaos hvis det skulle vært åpen spørretime. Helt greit at NRK tar det. 

Tøys. Man kan velge hvilke medier man inviterer til feks en pressekonferanse. 

Spørsmålene fra NRK er selvsagt godkjent på forhånd. Hva hun skal svare er diskutert av rådgivere mtp hva som vil gjøre minst skade, og MM har øvet det inn på forhånd. 

Feigt, men var ikke annet å vente. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Han kom ikke bra ut av det på noe vis. Jeg håper ikke på samme togkræsj her, må jeg si. 

• Liker 7
Skrevet

Samtidig som forsvarerene til sønnen svartmaler offer i saken, bagatelliserer overgrep og bruker ord som “lettvint forhold til sannhet og faktum” så skal mor polere egen fasade og vise alle hvilket offer hun er…… Trenger ikke dna teste de to der…

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Se her, ja. Her blir det allerede lagt opp til at intervjuet ikke er bra nok. 

Nå skjer jo endelig det så mange har ivret for, men det er fremdeles ikke nok. Så da fikk vi rett, vi som tenkte at mobben aldri gir fred. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
anno19 skrev (1 minutt siden):

Samtidig som forsvarerene til sønnen svartmaler offer i saken, bagatelliserer overgrep og bruker ord som “lettvint forhold til sannhet og faktum” så skal mor polere egen fasade og vise alle hvilket offer hun er…… Trenger ikke dna teste de to der…

Det er vel sjelden man trenger dna test for å fastslå moderskapet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det vil aldri være godt nok for de som har vært offer for overgrep, og vi andre bør aldri godta det som har skjedd. Det har ingenting med mobb å gjøre, det handler om sannhet og å tørre å stå opp for de som faktisk er offer. De to der har klart å rasere et helt kongehus og gjort Skaugum om til et House of horror - og dette betaler vi for.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Solstråle1 skrev (1 minutt siden):

Nå skjer jo endelig det så mange har ivret for, men det er fremdeles ikke nok. Så da fikk vi rett, vi som tenkte at mobben aldri gir fred. 

Det har vel i denne tråden, gjentatte ganger, vært spådd at NRK vil gjøre et nøye regissert intervju på Skaugum, og at dette ikke på noen måte vil være tilfredsstillende. Vi vet allerede at kritiske oppfølgingsspørsmål ikke vil bli stilt, at spørsmålene er forhåndsgodkjent slik at svarene er nøye forberedt, vi vil heller neppe få svar på hvilke spørsmål NRK fikk avslag på å stille. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er kronprinsparet som sammen er blitt intervjuet på Skaugum i dag av NRK sier de på TV2 nyhetene. Jeg kjenner at jeg slett ikke er så sikker på at dette ikke har noe å gjøre med det graderte møte i går og da har man jo noen tanker om hva som kan komme. Jeg håper uansett man sitter igjen med følelsen av at man har fått ærlige svar og tilliten kan gjenoppbygges. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Solstråle1 skrev (6 minutter siden):

Det burde ha vært en pressekonferanse. 4 - 5 mediehus, og ikke planlagt og redigert fra A til Å.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (12 minutter siden):

Men det er vel feil når det gjøres av kompisen NRK, regner jeg med.

Edit. Ser det allerede er kommentert som feil her. Hvilken overraskelse.

Når det endelig kommer en uttalelse så må man regne med det ikke er bra nok. Folk kritiserer jo uansett, men bare vent - det kommer garantert side opp og ned etter uttalelsen om hva hun sa, hvordan hun ser ut og hva det enn er. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Viki6 skrev (33 minutter siden):

Tipper at det bare blir et bla-bla-bla intervju. Litt sånn "stakkars meg". Noe nytt får vi i hvertfall ikke høre. Hun sier nok at hun beklager, og er lei seg for den situasjonen hun har satt kongehuset i.

Enig. Selv om vi har til gode å høre en Høiby si at de er lei seg for å ha gjort noe dumt. 
Eventuelt så kommer hun til å si at hun er lei seg for at pressen har satt henne i denne situasjonen. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (43 minutter siden):

Ifølge Aftenposten er det som jeg har tippet før innspilt. De tar ikke sjansen på direkteoverføring.

Nei? Hvorfor skulle hun utsette seg for deg  med tanke på at helsen har blitt forverret og vurderes fra dag til dag. Det ville ikke vært rom for mye pauser ved en direktesending. 

• Liker 3
Skrevet
RoffeHarry skrev (41 minutter siden):

Cry me a river. Spar meg moralske prekener her. 

Den fløy visst over hodet på deg og "likerne" dine.

Å mene at du skrev noe ufint har lite å gjøre med moralprekner å gjøre, HarryRolf.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...